Followers

Thursday, October 18, 2012

TAU LA GULA DAH NAIK HARGA..

Assalamualaikum
 
Sarapan pagi acik biasanya kuih je
tengahari nanti baru makan yang berat
pagi pagi biasanya en,suami akan belikan acik kuih
pagi ni..acik tengok serimuka
waaah..sedap ni..nampak menyelerakan
sekali makan..mak ai..apahal ni
tau lah gula mahal
jangan la buat kuih guna garam
tak jadi makan.
cari biskut la dulu
sementara nak menunggu tengahari

oklah jumpa lagi,Insyaallah.

47 comments:

  1. Assalam Acik...

    Pagi ni saya pun beli 2 ketui seri muka....sedap..alhamdulillah...

    ReplyDelete
  2. Tak lama lagi garam pulak naik harga. ;-)

    ReplyDelete
  3. hehe..sian acik...xpe meh mkn meehun kite..

    ReplyDelete
  4. Jangan-jangan dia tersalah ingatkan gula tapi garam. Tak kan dia tak rasa sebelum jual kak Acik.

    Tapi bibik kakak pernah terjadi buat jemput-jemput pisang masin sebab salah letak garam disangka gula.

    ReplyDelete
  5. tu kes terlupa lah tu acik kekeke..

    dulu pernah jugak orang yg selalu tumpang kuih talam kat saya tak jadi hantar kuihnya sebab kes terlupa masukkan gula...kesian sgt!

    sbb masa tu dia baru2 nak belajar meniaga kan so saya ganti lah duit modal dia, saja nak beri semangat....

    sekarang dia dah jadi tauke kuih talam yg berjaya, dah boleh besarkan rumah dan beberapa kali pi umrah, hasil jual kuih talam...Alhamdulillah

    ReplyDelete
  6. Mesti dia letak bekas gula ngan garam dekat2 tu yang tersalah masuk tu..

    ReplyDelete
  7. Saya yakin dia tersalah guna garam... Baru2 ni tersalah hidang air letak garam! hehe nasib baik untuk adik beradik je. Aduhai, kalut sgt waktu tu..

    ReplyDelete
  8. garam..??

    adoyai... mujur akak tak tosodak maso makan tu.. Bahayo boto la.. Elok pulangkan balik kuih tu kek org yg jual tu.. Bukan nak malukan dio, tapi sokadar nak bagitau yoo.. Takdo la nanti dio buek cmtu lain kali..

    ReplyDelete
  9. kasihan nye..nampak sedap.. alik-alik masin.. sabar akak yea, nanti esok pegi kedai tu lagi. cerita kat dia,mungkin orang mai letak kuih kat kedai dia kot..

    ReplyDelete
  10. adeh, memang tension kalau kena macam ni, potong selera nak makan :D

    ReplyDelete
  11. hihi....nampak sedap mana tahu lupa taruk gula..hihi

    ReplyDelete
  12. dia keliru garam dengan gula kot hehe

    ReplyDelete
  13. Masin ya? Anak kecik dia tmbh garam..dia tak perasan kot. hehe

    ReplyDelete
  14. Ingatkan kuih tawar sbb gula mahai...rupanya masin...adoyai.Mesti dia tersilap garam ngan gula ni acik.

    ReplyDelete
  15. masin kuihnya, kena komplen nih acik...

    ReplyDelete
  16. makcik jual kuih tu seronok benar kot sampai tercurah seberkas garam...yahooo !!!

    ReplyDelete
  17. masin ke achik? tersalah letak ke.. hehehe.. putus selera kejap..

    ReplyDelete
  18. as salam kak erna,

    hah hah, akak ni makin lama makin lucu..maybe dia tertumpah garam lebey kut kak kan :)

    ReplyDelete
  19. aduhai terbantut selera hehehe cian acik..

    ReplyDelete
  20. HIHI....nampaknya kena tabur gula kat atas tu sendirik lahh!

    ReplyDelete
  21. tersalah letak kot, adehhh dapat ku bayangkan kemanisan kuih itu hilang dik kerana garam...

    ReplyDelete
  22. kesiannya Acik...mngkin orng tu tertukar bekas kot...

    ReplyDelete
  23. salam Acik
    alahai sian nye nak kata bulan puasa tk jugak kan heee tkpe sabo je lah ek,esuk2 pasti dpt yg sedap2 hee

    ReplyDelete
  24. erm tersalah kot.garam diingat gula,tp kesian la org yg beli,naya je.

    ReplyDelete
  25. laaa....naye je beli kuih 'serigaram'

    ReplyDelete
  26. setuju ngan pendapat aisah jahirah tuh..tersalah bubuh kot..sabo je lah

    ReplyDelete
  27. Masin ke Acik, alahai kesiannya, nampak macam sedap kan Acik..

    ReplyDelete
  28. heheheeh
    jadi skang mesti dah kenyang makan biskut kan??

    ReplyDelete
  29. ada terkena baru2 ni.. alahai gula...

    ReplyDelete
  30. beli gula bln lepas ...aik dah naik harga. tak tahu pun.tapi bayar le juga

    ReplyDelete
  31. Lorrh cam na meniaga.. sampai leh wat gini tak de gula laa plak.. biar betul.. adoiyai..

    ReplyDelete
  32. Adooiii...itu namanya sangat tak sedap. Nak kawen ke ape tu cik?

    ReplyDelete
  33. Alahao.. tersilap tu kot kak.. Sian akak..

    ReplyDelete
  34. Erkkk... Seri muka tak berseri la tu AE.. Ermm..

    ReplyDelete
  35. Potong stim ja kan, cantik elok dah masuk mulut, tetiba..oh noo..

    ReplyDelete
  36. dah garam je yg tak naik haga..
    huhuhuhu

    ReplyDelete
  37. x lama lagi kak bukan kata gula .. semua akan naik .. kita bersiap sedia lahh huhuhu
    sedihhh ..
    kuih kecik , tapi jual mahal .. konon bahan mahal .. last2 kita x boleh berniaga !

    ReplyDelete
  38. hehehe itu namanyer seri muka versi baru tuh acik, versi masin...

    ReplyDelete
  39. Tak baik orang niaga macam tu. Dah kak Erna, lepas ni tak yah beli dah dengan dia.

    ReplyDelete
  40. Hihihi. Kalau garam naik harga esok2 camano pulak? Jawab e tawa melesetlah tu.

    ReplyDelete
  41. Alahai..sian Acik...potong selera la Acik nak Ngap serimuka yek..

    ReplyDelete
  42. ehem..sian AE..ada juga peniaga yg ambil kesempatan..tak berkat duit yg dia dapat..hu2..

    ReplyDelete