Thursday, November 17, 2011

CEKODOK UDANG

Assalamualaikum


Petang ni hujan lagi.
Hujan2 ni buat cekodok 
sedap ni kan..
makan cicah cili sos.
ala cekodok rengkas je
cekodok udang
sedap makan panas panas

Dah siap cekodok acik.memang betul betul lapar
budak budak ni.
ade ke patut..
tak nampak banyak cekodok maknya ni
angkat dari kuali..lesap
angkat lagi..pun macam tu
Ish3..
Alhamdulillah.
Jom makan cekodok panas ni..sedap..
acik nak makan cekodok jap.

Jumpa lagi ye
Insyaallah.

108 comments:

  1. nasib baik kita tidak berjiran .. kalau tidak mahu hantar piring kosong ! hehe

    ReplyDelete
  2. sedapnya layan cekodok gini ngan secawan tea/kopi panas kan kak:)

    ReplyDelete
  3. hujan2 ni memang lapar yo..nak2 kalau ado cokodok,pas tu cicah soso cili...ado lah air kupi kaw..perghhh..!!

    ReplyDelete
  4. Assalam kak, mmg ya kalo hujan2 budak2 ni selalu nak mkn n lapar je, buat cekodok pun laju je mkn heheh, suka juga buat walaupu simple, habis kejap je kan kak

    ReplyDelete
  5. ha ha haa... memang begitulah anak-anak.... anak Amie pun kalau ibunya sedang buat cekodok, baru je angkat, kita sibuk buat cekodoklagi... tengok yang baru diangkat dah lesap! sedap makan panas-panas time hujan-hujan ye Acik...

    ReplyDelete
  6. waktu hujan2 camni..mesti habis cekodok udang tu dikerjakan olh ank2 !!..he2x..

    ReplyDelete
  7. SALAM,
    SUKA SANGAT DGN BENDA NI ! ISTERI LF SEDIAKAN SEKALI DGN SAMBAL IKAN BILIS ! MEMANG BEST !

    ReplyDelete
  8. sedappnya kak..
    saya suka makan dgn sos cili pastu minum dgn kopi o

    ReplyDelete
  9. saya kan kak, pantang betul kalau masak x abis lagi tapi orang dah makan...rasa macam nak berenti masak aje... (*x*)

    ReplyDelete
  10. se pun buek cekodok pagi tadi..sodap makan maso hujan2 kan kak?..minum lak dgn kopi 0 ..perghhhh

    ReplyDelete
  11. kalu letak ikan bilis ... perghhhh, sodap giler!

    ReplyDelete
  12. sedap nya...tengah lapor tapi selera mati hari ni..

    ReplyDelete
  13. Kak,sy pun suko cekodok..dlm sminggu tu mst kono buek cekodok,kot x raso cam xcukup mkn jo sminggu tuh..

    ReplyDelete
  14. potang td hujan.. kakngah membuto kak.. fengsan! tang pagi kuar sampai potang... bateri kong dibuek eh!

    ReplyDelete
  15. Kak... cik abang suka cekodok bilis...

    ReplyDelete
  16. psstt....kak

    sejak enpakwe tak ada di rumah kan..
    sya masukan menu cekodok dalam senarai makanan harian..
    heheheh malas punya mak kan?
    selain tu bubur pun dah jadi menu utama ;p

    ReplyDelete
  17. Asal nama cekodok...tak kira la cekodok apa pun...memang kak cek suka...:D

    ReplyDelete
  18. tgk cekodok acik,mak pun dh teringin nk masak cekodok... dh mlm ni, besok ptg jer lah..

    ReplyDelete
  19. Dah lama ma tak makan cekodok... Seronok yer kalau makan panas2, berebut2 pulak anak2 tuuu... makinlah seronok mamanya... Hehe...

    ReplyDelete
  20. Cekodok mmng sedap...anak2 saya pun macam tu jugak Acik....letak jer dalam pnggan..lesap..mmng dia orang suka cekodok.

    ReplyDelete
  21. Salam Acik..Rahel dah sampai ni..nak cicah cekodok udang ngan sos cili..sodap..hehe..

    ReplyDelete
  22. mmg sedap makan masa panas2 ....dgn kopi o atau teh o...

    ReplyDelete
  23. fuhhhh...cekodok yg selalu mnjadi pooooojaaaann hatiku.....hihihih

    ReplyDelete
  24. hujan2 mmg sedap btul kan mkn cekodok..birapun cekodok kosong pun...

    ReplyDelete
  25. erna time hujan memang sedap makan cekodok cicah cili sos, dapat plak kopi panas, mahu tak sedar layan sepinggan cekodok.kui kui kui

    ReplyDelete
  26. kalau kat rumah mak pun camtu jugak, angkat dari kuali lesap, sampai nak kena sekat dari ambil, dah siap masak semua baru boleh makan hihihi

    ReplyDelete
  27. saya pun suka makan cekodok udang...

    p/s: suka makan je kak, buatnya jarang2...hahahaha, malas yus ni kan...huhu.

    Sebenarnya sbb anak2 kurang suka, tu yg tak berapa rajin nak buat tu..:), kalau cekodok pisang, laju diorang ni...

    ReplyDelete
  28. wahh..my fav ni..sedap cok udang ni.. :)

    ReplyDelete
  29. ahhh..baru balik kelas bhs jepun ni,kt sini hari ni pun hujan lebat kak...perut rasa lapar jer, mula nk cari benda masuk mulut ni

    ReplyDelete
  30. Memang best ni, kak Erna, makan time hujan lagi. Nyum.. nyum...

    ReplyDelete
  31. Bangun pagi gosok gigi
    minta cekodok ada ke lagi...

    ReplyDelete
  32. Salam Acik,

    Kak Ros kalau cucur kodok udang ni suka makan dengan kuah gulai....2 pinggan pun tak cukup...

    ReplyDelete
  33. cekodok memang sedap dlm apa jua acara sekalipun... ;)

    ReplyDelete
  34. kakErna sekarang musim hujan disebelah petang.. memang sesuailah buat cokodok makan panas2 cicah cili sos minum dgn air kopi ... wah sedapnya...

    ReplyDelete
  35. Kalau duduk sebelah rumah dah lama bawa piring hehehe....

    ReplyDelete
  36. cokodok...hadui kak bertambah lapo lak papa mifz bilo tgk...nak sikit..huhu

    ReplyDelete
  37. memang sedap..
    cecah sos tomato..cepat aje licin..silap2 haribulan tak cukup sepinggan..hik2

    ReplyDelete
  38. acik......................

    ayu rasa lapor.....hehehe

    ReplyDelete
  39. Kalau dah lapar, semuo dibalun kak... hehehe...

    ReplyDelete
  40. Nieza..makan cekodok panas je..tak de pun kopi..he he

    ReplyDelete
  41. kak long..memang sodap bona2 kak long..walapun cekodok macam tu yo..

    ReplyDelete
  42. assalam rosaliza..memang betul..hujan dan lapar tak boeh dipisahkan..

    ReplyDelete
  43. Amie..ye lah kan..angkat licin..tak berenti2 dia orang makan..

    ReplyDelete
  44. mama aini..memang licin..tak semat tengok terkumpul pun...nasib baik sempat ambik gambar..he he

    ReplyDelete
  45. luahfikiran
    wkmsallam dato'..suka jugak makan cekodok ye..

    ReplyDelete
  46. kasihredha..akak suka makan cekodok..tapi tak suka kopi..he he

    ReplyDelete
  47. cheq sue,..tak boleh nak buat apa dah..masing2 dah menungu didapur tu..he he

    ReplyDelete
  48. anymz..tang kopi o tu yo yang tak sesuai ngan akak..he he

    ReplyDelete
  49. Acik..tak letak ikan bilis..sebab tak de kentang..

    ReplyDelete
  50. eita..makan ye..jangan dilayan selera ya ng mati tu..eita kena kuat

    ReplyDelete
  51. kamalia..he he..memang peminta cekodok tu..

    ReplyDelete
  52. kak ngah..banyakan rehat..dah menunggu hari tu.

    ReplyDelete
  53. anie..biasa akak meang suka buat cekodok bilis..tapi akak suka campur kentang ngan carrot parut..
    tapi sebab benda2 tu tak de..jadi lah cekodok udang.

    ReplyDelete
  54. kasihibu..tak malas namanya tu sya..cuma nak masakan rengkas..nak cepat kan..

    ReplyDelete
  55. cik cek..samalah dengan penghuni rumah acik ni..sangat suka makan cekodok..

    ReplyDelete
  56. GB..alamak..nak kena buat kuah kacang pulak ni..

    ReplyDelete
  57. kamariah Awang..bila makan berebut tu..nikmatnya terasa..walaupun cuma cekodok..

    ReplyDelete
  58. MP.tu la kan anak2 suka makan..senang pulak kita nak membuatnta.

    ReplyDelete
  59. Rahel..alamak..terlewat..dah tinggal pinggan je..he he

    ReplyDelete
  60. kamsiah..seseklai makan memang sedap kan..

    ReplyDelete
  61. Liza..cekodok memang sentiasa menjadi pojaan hati semua..

    ReplyDelete
  62. fieda..hujan2 ni apa2 pun sedap kan..

    ReplyDelete
  63. cik ina do do cheng.memang tak sempat nak nampak banyak pun....keja je licin..he he

    ReplyDelete
  64. Anamarza..mula2 acik sekat..tapi bila tengok semua dok meangut kat meja makan dapur tu..kesian pulak..he he

    ReplyDelete
  65. Yus..betul tu..mana yang anak2 suka makan tu yang kita rajin buat kan..

    ReplyDelete
  66. Tihara..memang sedap makan panas2.

    ReplyDelete
  67. Ida,japan..dijepun pun hujan ye.
    hujan dah lapar ni ibarat irama dan lagu.

    ReplyDelete
  68. Yati..hujan2 ni apa pun sedap kan.

    ReplyDelete
  69. ucu faridah..
    bersiap2 nak pi melaka
    sayangnya cekodok dah tak ade..

    ReplyDelete
  70. kak ros..betul tu..tapi masa ni..tak de kuah pulak dah.

    ReplyDelete
  71. kayong..betul kata yong..apa cara campuran nya pun cekodok menag sedap dimakan panas2kan..

    ReplyDelete
  72. SMM..memng betul..tiap petang hujan sekarang ni.tu yang lapo aje tu..

    ReplyDelete
  73. Zaitun..tu la..sayangnya jauh pullak kan..

    ReplyDelete
  74. papa mifz..kena la goreng sendiri nampaknya kalau mama mifz keje petang ye..he he

    ReplyDelete
  75. sal memang tak cukup sal..tepunnya setenah besen pun licin cekodoknya..

    ReplyDelete
  76. Citarasa rinduan..
    kena la ayu goreng sendiri.jauh beno acik nak hantar..he he

    ReplyDelete
  77. Azz..boto tu azz..apo pun jadi sodapkan..

    ReplyDelete
  78. Cekodok biasanya sedap masa panas Acik. Itu yg sekejap goreng habis, sekejap habis...hihi...

    ReplyDelete
  79. sodapnya cekodok...hehe.nak buat sendiri macam tak pandai pulak...tggu balik cuti nnti la =)

    ReplyDelete
  80. sedap makan panas2 tu yg kejap je dah lesap...

    ReplyDelete
  81. fav. kami jugak cokodok tu....tp selalu kami letak geragau hidup /ikan bilis!

    ReplyDelete
  82. lapar cucuq la pulak.... nk kena masak jugak lah.

    ReplyDelete
  83. kakzakie..betul tu masa panas memang membuka selera..kejap je licin

    ReplyDelete
  84. Mohamadazhan..saba ye..cuti nanti boleh makan cekodok.

    ReplyDelete
  85. Nazayiean..kalau dah sejuk agaknya tak berusik..he he

    ReplyDelete
  86. ibuhani..seseklai tukar selera gna udang..

    ReplyDelete
  87. Dalila..memang kena masak..kalau nak makan panas2 kan..

    ReplyDelete
  88. bestnya cekodok tu...hehe

    jom singgah
    http://danishninaaz.blogspot.com/2011/11/produk-herbalife.html

    ReplyDelete
  89. hujan2 ni kecur air liur tengok cekodok acik...nyum...semestinya sedap..

    ReplyDelete
  90. NinaAz..terima kasih...insyaallah nanti acik pi sana ye.

    ReplyDelete
  91. Totie@Tomy..sebab hujan le laku cekodok acik tu

    ReplyDelete
  92. assalam acik..mmg betul tu..sedap sangat makan cekodok kalau time ujan..hehehe kebetulan time ni mmg ujan turun ngan jayanya di bumi pulau mutiara ni.Tengok cekodok acik dan2 terasa lapar..

    ReplyDelete
  93. lina_pg..cepat2 pi dapoq goreng cekodok..he he

    ReplyDelete
  94. cekodok di musim hujan ada kaitan tak ngan sikodok dimusim hujan hehe

    selalu kalau akak wat cekodok masa hari hujan akak teringatkan sikodok yg memanggil hujan haha

    ReplyDelete
  95. Queenie..alamak..acik teringat pulak dengan sang kodok ni..acik cuma ingat perut yang lapo je..hehe

    ReplyDelete
  96. betul tu hujan2 makan panas2 sedapnya..pagi ni kat sini panas..jadi tengah pk nak sarapan apa...

    ReplyDelete
  97. mmg g2 kan.. huhuhu asal angkat habez, asal habez angkat laaaar tuh.. huhu

    jom bacer sekejap..=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2011/11/belajar-dari-alam.html

    ReplyDelete
  98. Salam kak erna..
    Akak..maaf le..baru sempat saya jalan-jalan ni..cuti dua hari pun sibuk...

    Akak..sedapnyer cucur tu...bila tengok, terus perut saya rasa lapar..:)

    ReplyDelete
  99. Totie@tomy.
    pagi tadi acik beli roti canai je..dah nak pi kenduri..

    ReplyDelete
  100. Wkmsalla azi..tak pe azi..tau azi sibuk..cuma kalau lama azi tak menulis tu..rindu le jugak..

    ReplyDelete
  101. air tgn ibu is the best! semlm br mkn cekodoq bwg (org Klate panggey 'jemput malas') hasil tgn kak ipar. sodap ae takble nk bygkan. rangup di luar lembut d dlm.. terbyg2 neh n terlaparlaa pulops....ihihihihih

    ReplyDelete