JellyPages.com

Wednesday, March 9, 2011

RASA DIHATI..NAK MERAJUK..

Assalamualaikum..


Akak buat cerita ni..bukan la.nak menceritakan keburukan diri sendiri atau adik beradik akak..
cuma nak lepaskan rasa sedih  dihati akak
rasa macam dah lelah..
tapi..akak tau..akak ni adik..perlu mengalah..beralah..dan bersabar

Akak kan pernah cerita.akak ada lima abang..dan akak tau kelima lima abang akak tu..sayangkan akak
akak memang tak pernah kena marah..dengan abang abang
apa lagi arwah bapak akak dulu.

Hari sabtu lepas kan akak ada buat kenduri sikit..
abang akak ada sorang yang tak datang.
akak pun heran jugak..apa yang tak kena
abang akak yang ini..memang kuat merajuk sikit sejak dah tua tua ni.

Rupa rupanya..abang akak ni merajuk lagi..
sebabnya..masa datang kerumah dia untuk menjemput..suami akak yang bercakap..
akak masa tu..sibuk bercakap dengan akak ipar..dan anak2 sedara.
jemput dia orang datang..
dia kata..sepatutnya akak yang bercakap..dengan abang akak tu..bukan suami akak,

Aduhai..sedih betul akak..akak rasa nak merajuk pulak dengan dia..tak mau pergi dah rumah dia..biar dia rasa kehilangan adik dia yang sorang ni..

Akak tau..abang akak ni..memang sayangkan akak lebih dari adik2 dia yang lain..
akak kata macam tu..sebabnya..
kalau dia nak bagi apa2..mesti akak lebih dari yang lain.

pernah sekali tu..musim buah dirumah abang..anak2 dia nak petik buah..dia tak bagi.
.sebab katanya belum betul2 masak.
tiba2 petang tu akak sampai..terus dia pergi petik buah2an yang dia kata belum masak tu..
sampai anak sedara akak secara bergurau berkata..
tadi ayah kata belum masak..bila adiknya dah sampai..masak pulak..
ooo anak tak boleh..adik boleh pulak ye..katanya

Tapi kan..kan ke sama..suami akak yang bercakap.menjemput
.akak pun cakap jugak..

Alahai..tak tau la akak nak kata apa..sedihnya akak..

90 comments:

  1. alahai kak. sedih pula baca cerita akak ni. Akak janganlah merajuk jugak kak, takut berlarutan nanti dua-dua rugi.

    Mengalah sajalah kak, akak kan adik. Nanti bila abang dah ok tu, akak suarakanlah rajuk hati akak tu, masa tu mungkin dia memahami.

    Mengalah tak semestinya kalah kan kak..

    ReplyDelete
  2. assalam yus..terima kasih..tu la kan..kadang2 rasa nak merajuk jugak akak ni..puas dah kita ni jaga hati..
    ada aje yang tak betul nya..
    insyaallah yus..akak tak kan merajuk dengan dia..rasa macam nak merajuk je..akak tau..aka ni kan adik..terima kasih yus.

    ReplyDelete
  3. salam kak..wah maknanya dia sayang sesangat kat akak tu..mmg betul cakap yus..akak kena pujuk hehe..bukan apa sbb dia merajuk sebab sayang..bukan sbb dia tak datang sebab benci..pendek kata akak ni adik intan payung dia tu..huhu teringat abg saya pun 5 org..tp lepas kawin semua dah ikut bini..

    ReplyDelete
  4. kengkadang abang ni kak,klu dio dah sayang bona tu la jadi ea...dio nak kito sendiri bercakap mo dio...walaupun suami akak dah bagi tahu dio...

    tak po la kak,beralah la..poie la mintak maaf dengan dio blk...sekurang-kurang ea sojuk ati ea tu kan kak?

    ReplyDelete
  5. Kak, akak ada baca entri hari ni di blog uncle Hamzah(komenSen) tu tak?

    Saya dah komen benda ni di blog uncle hamzah, dan nak komen di sini juga..

    -bila usia makin tua, manusia jadi makin sensitif: mudah marah, mudah tersinggung, mudah terasa, mudah menangis, mudah sedih, mudah merajuk.

    Kata kata ni uncle Hamzah ia kan..

    Saya berkata begitu hasil pemerhatian saya terhadap mak ayah saya sendiri...

    Akak jangan gundah gulana..
    Akak pilih satu hari..
    Pergi ke rumah abang akak tu..

    Jelaskan segalanya..
    Insya Allah...air dicincang tak akan putus..

    ReplyDelete
  6. assalam suri..memang le akak yang kena beralah..
    cuma akak tulis ni nak melepaskan perasaan..
    tu la dia kan..adik beradik ni..silap sikit je..dah merajuk..
    tapi..merajuk abang akak tu tak lama..datang akak kerumah dia nanti..ok lah dia..
    tapi sesekali tu..akak pun rasa nak merajuk jugak..

    ReplyDelete
  7. kak long..macam tu la nampak e..kono la akak poi rumah abang akak tu..
    nanti kalau sampai tu..mesti dia tak cakap tu nkak long..layan yo la kan kak long..nak buek camano..

    ReplyDelete
  8. Daddy ziyyad..
    terima kasih doktor..akak percaya semua yang doktor tulis..semua tu ada kebenaran nya..
    anak anak sedara akak pun cakap..
    ayah dia makin berumur..makin kuat merajuk..makin susah nak layan..makin sensitif..
    tak boleh silap sikit..
    insyaallah..nanti akak akan kerumah abang tu..

    ReplyDelete
  9. Kak Erna,

    Tie dan adik-adik pun tengah mengalami keadaan yang hampir serupa, tapi dengan ayah.

    Kita memang kena banyak sabar... walaupun hati rasa pedih betul. Tie sekarang tengah nak cari jalan nak pujuk adik yang merajuk dengan sikap ayah. Susahlah...

    Kita semua sama je. Ada buruk baiknya. Tie pun pernah luahkan sesuatu dalam blog, tapi buat seketika, kendian privatekan, hanya kerana ingin mendapatkan reaksi positif dari teman-teman.

    Sekurang-kurangnya ada orang 'mendengar' luahan hati... :)

    Jangan sedih-sedih kak Erna...

    ReplyDelete
  10. kak,macam ni lah hidup ini..kdg2 raso heran dgn sikap abg2 ni kan?..sey pun mengalami masalah yg samo..bukan sbb abg2 merajuk tapi diorang dah tak minat nak balik lagi sbb kato ee rumah ni dah jadi rumah ese..sodeh kan kak?..bilo dah lamo bona omak dan ayah poi diorang makin jauh..jauh..

    ReplyDelete
  11. Susah jugak kalau benda kecik cmni pon ada yg nak merajuk...

    Macam kad undangan kawen jugak la kak.. Ada orang jenis tak kisah kalau kita tipon je, tak payah pakai kad... Ada orang lak nak semua tu.. tipon dgn kad.. Ada orang pulak kalau jemput kat tengah2 jalan/terserempak kat mana2, tak nak pakai jemputan mcm tu..

    Manyak susah la ini macam... Sabar je la kak... Mengalah aje laa... huhu...

    ReplyDelete
  12. assalam kak erna ..hihi maaf ye mokwo tergelak jap..mungkin kak erna dtg jemput dia waktu mood dia tak baik kot...nanti kak erna rujuk balik lah ngan dia, pergi umah dia dan bawaklah buah stoberi n jagung tuh..InsyaAllah sejuklah dia!! kalau dua2 merajuk..alamak tak best lerr..tak awet muda tau!

    ReplyDelete
  13. Assalam Kak sian akk mesti rasa sedih n terkilan kat hati akk ni.

    Agaknya dia kecil hati ngan akk tu, dia utamakan akk dlm apa2 hal, bila borak2 pun dia nk borak ngan akk je, lebih bermakna...

    jgn sedih2 kak, hrp2 pas ni abg akk tu faham situasi akk masa tu..sabar ya kak

    ReplyDelete
  14. terharu ...
    sy dapat merasakan...betapa besar sayang beliau pd akak.
    Kalau dilihat sudut positiif, beliau amat2 myanyangi akak.
    Maafkan dia kan, maklum le dah tua, sure agak sensitive ...:)

    ReplyDelete
  15. kak erna...saye pun pernah mengalaminye jugak...saye ni yg kecik jd kene la mengalah tak mau berpanjangan...

    mmg betul la tu..bile usia meningkat...makin la byk rajuknye...

    kite pun tak tahu ape yg akan berlaku bile kite meningkat usia nntkan...

    ReplyDelete
  16. assalamualaikum kak:)

    Sabar yaa kak..
    susah juga nak jga hati orang kan..
    kdg2 disalah tafsir..
    walau apa pun..akak buat yang terbaik..lagipun ..bagaikan air dicincang tak putus...InsyaAllah..sejuk lah di hatinya nanti:)

    ReplyDelete
  17. alahai siannya kak...ya la kan maybe faktor umur sama tu....sabar jer lah.

    ReplyDelete
  18. Kayteeze..tu sebab akak beranikan diri..tuliskan disini..sekurang kurangnya mendapat maklum balas dari kawan kawan..senang dan tenang perasaan kita kan..
    setiap dari kita ..ada aje masalah yang perlu di hadapi kan..semoga kita sama sama tabah tie..

    ReplyDelete
  19. aslmkm kak erna..
    susah jgk ye jd adik ksygn ni...
    nmpknye lepas ni akak kne pg ckp sendiri la dgn dia kalau ada nak buat mjls lg..

    ReplyDelete
  20. alahai kak...

    susahnya nk jaga hati orangkan..kdg2 org ni tau hati dia ajo nk kene jaga..hati kita sapa nk jaga..

    tapi xpa kak..sbg adik akak mengalahlah..sb dah tau itu sebab abg merajuk..akak bgtau la elok2..skrg pom mesti dia da sejuk hati tu...

    ReplyDelete
  21. Bertuahnyer Erna ada abang yg sangat2 sayangkan adiknya kak Erna nih. Pandai2laa jaga hati dia, hormat dia lebey sikit.

    Cam mama ni abg kandung yg paling baik dan sporting dah pergi dulu di usia 50 tahun. Sob3..Al Fatihah. Abg2 yg tinggal sob3.... wat mcm takda adik jer...huwaaaaaa......

    ReplyDelete
  22. sabar je kak,

    memang biasanya orang yg terlalu sayang kat kita cepat sangat terasa hati dan merajuk bila kita terleka atau terlupakannya

    insyaallah tak lama rasanya tu, akak pergi rumahnya nanti tentu dia okey semula

    ReplyDelete
  23. kak...memang ada yg camni kak...
    samola dgn mak den kak...jemput adik dia untuk kenduri kawin adik saya thn lepas...pun merajuk...sbb katanya abah tak ckp dgn dia..dia nak mak abah cakap sama2.....alahai...

    ReplyDelete
  24. patut den kiro tak cukup sorang .. tak po lah lain kali dah tau stail dio tu ikut yo lah rentak dio tu dio kan abang...

    tak payah nak merajok.. tolan yo lah...

    ReplyDelete
  25. Biasalah kak.. makin berusia memang makin sensitif.. takut berpanjangan jek.. takpe kak minta maaf.. nanti bila ada masa akak cakap elok2.. mungkin nanti dia boleh jelaskan sebab apa.. sebab dia sayang sangat akak tuh yang dia merajuk.. kan merajuk nie pada yang sayang.. kalau org tuh kita tak sayang.. kitapun takkan merajuk kan ;)

    ReplyDelete
  26. salam kak erna.. sayu lak baca n3 akak ni.. sabar ya kak.. tp kan seronok gak bila abg2 yg close dgn adik pempuan ni kan.. tanda dia org sayang betul2 kat akak tu..

    semoga hubungan akak dgn abg akak tu pulih dgn cara yg terbaik ya.. :)

    ReplyDelete
  27. anymz..nak buek camano kan nim..dah kito adik..kono mengalah yo lah..
    kito totap kono pujuk..
    macam anim pulak..kono yo pujuk rayu..sesekali minta dia orang balik..

    ReplyDelete
  28. azz..tu la dia kan..bukan tak poi rumah dio..dah poi pun cuma..yang bercakap somi akak..tu yo bezo e..
    boto tu azz...kono soba yo lah..

    ReplyDelete
  29. assalam mokwo..tu la..kakak ipar pun gelak dengan gelagat suami dia..benda cam tu pun nak merajuk katanya..
    sama la tu..dah suami isteri..
    tapi abang akak tetap dengan kata dia..akak mesti cakap sendiri..
    memang kena sabar je la akak ni..dah kita adik..

    ReplyDelete
  30. assalam rosaliza..
    macam macam rasa ada..
    tapi nak buat macam mana kan..akak ingat dah datang rumah dia untuk menjemput tu dah ok lah..rupa nya ada jugak yang tak kena..
    kena bersaba aje la ros..

    ReplyDelete
  31. kasih..terima kasih..memang akak kena mengalah...kena pujuk dia balik..
    abang akak yang sorang ni..memang sejak2 dah bertambah usia ni ..sensitif bukan main..

    ReplyDelete
  32. ainnoraini..assalam..
    ain pun pernah mengalaminya ye..
    nak buat cemana kan ain..mengalah aje la..untuk keharmonian keluarga..

    ReplyDelete
  33. waalaikummusalam tini..
    insyaallah..akak akan buat yang terbaik..semoga terubat kembali hati abang akak tu..

    ReplyDelete
  34. Nieza..memang kena bersabar..dah kita adik kan..
    kena la pi pujuk balik..hati yang merajuk tu..

    ReplyDelete
  35. alla..wkmsalam.
    memang kadang kadang ada susahnya..
    benda yang kita tak sangka2..boleh buat dia terasa dan merajuk hati..

    ReplyDelete
  36. sarah-najwan..tu la yang buatkan akak rasa nak merajuk jugak tu..
    asek kita aje nak jaga hati..
    tapi hati kita takde sapa pun nak jaga..
    nak buat camanakan sarah..dah kita ni adik..

    ReplyDelete
  37. mamawana..alhamdulillah..abang2 masih lagi ambil tahu hal adiknya ni..cuma yang sorang ni..sensitif sikit..silap sikit nak merajuk..

    ReplyDelete
  38. ibuintan..harapan akak pun macam tu jugak..semoga tak lama rajuknya tu..

    ReplyDelete
  39. Ms.lilies..samo la yo..
    alahai..nak kono duo2 pulak bocakap..
    akak ni dah biasa..kalau suami yang bercakap..akak akan diam..dan tak menyampuk dah..
    bila nak balik..baru akak akan cakap..nanti jangan lupa datang ye..dah terbiasa macam tu.

    ReplyDelete
  40. zino..tu la kan..kono la tolan yo.
    nak buek camano dio abang.
    nanti kau jangan merajuk pulak yo..
    loteh nak molayan asek nak merajuk yo ni..he he..

    ReplyDelete
  41. iina..terima kasih ye..
    betul kata iina tu..anak2 abang tu pun cakap..ayah dia sekarang ni kuat merajuk..

    ReplyDelete
  42. assalam nor..terima kasih nor..
    insyaallah..abang akak tu tak lama merajuknya.
    bila akak dah pergi rumah dia nati..elok je dia..

    ReplyDelete
  43. kak erna

    jangan dilayan rasa merajuk akak tu.. pergi aje ke rumah dia nanti.. adik beradik kena sepakat baru muafakat.. kalau dia merajuk tu anggap aje itu kelemahan dia yg boleh dimaafkan..

    cheer ye kak

    ReplyDelete
  44. zar..terima kasih..kadang2 tu rasa letih jugak nak melayan..tapi mengingatkan abang..mengalah jugak..
    betul kata zar..dah adik beradik..mak ayah dah tak de..kalau diikutkan merajuk kita tu..memang menjarakan perhubungan adik beradik kan..

    ReplyDelete
  45. salam kak erna
    kita sbg adik selalu kena beralah..lumrah kan kak

    ReplyDelete
  46. Akak....rindu kat akak ....
    Akak...sabar jelah....saya selalu terkena bab2 macam ni..saya anak bongsu...rapat dgn.kakak2...tapi kadang2 diorang tu selalu merajuk dgn. saya...tapi saya tahu diorang sayangkan saya...macam akak...abang akak merajuk tu sebab dia sayangkan akak...tapi akak jgn.merajuk dengan dia pulak tau...

    ReplyDelete
  47. Kak... akak jgn merajuk kak... nanti kalau dua2 merajuk...saper nak pujuk...

    Akak beralah ajelah... pergilah rumah abang tu...pujuk dia... akak mesti lebih faham abang akak tu kan... dah tua2 ni memang cepat terasa hati... biasalah kan... susah kita ni nak puaskan hati semua orang

    Tapi rajuk merajuk adik beradik ni kadang seronok pulak... sebab main pujuk2...hehehe... jgn merajuk pepanjang dah lah...

    ReplyDelete
  48. Assalamualikum Kak Erna,
    Bersabarlah, tu tandanya abang tu sayang sangat kat adik dia, bila adik dia tak bercakap sendiri dengan dia mesti dia rasa kecil hati, saya pun ada juga rasa macam tu kadang2 kalau anak yang tak bagi tau apa2 tiba2 menantu pulak yang cakap rasa kecil hati aja kat anak tu. Cubalah pujuk abang tu semula, mesti dia ok tu..

    ReplyDelete
  49. noor..ye la noor..dah kita adik..macamana pun kita yang kena beralah kan..

    ReplyDelete
  50. azi..rindu kat azi jugak..
    betul la kata azi tu..abang akak merajuk pun sebab sayang la tu klan..
    cuma ada masanya akak rasa macam nak merajuk jugak..asek nak melayan abang yang merajuk...sesekali biar kita pulak yang merajuk..
    tak pe azi..bila akak dah pi rumah abang akak tu nanti hilang la..rajuk dia tu..

    ReplyDelete
  51. anie..bila asek kita aje yang nak kena memujuk..nak jugak sesekali merajuk pulak..he he.
    tapi..dah kita ni adik..kena jugak la beralah kan anie..tq anie

    ReplyDelete
  52. waalaikummusalam LL..
    sama la dengan abang akak tu kan..dia nak adik dia jugak yang cakap.suami akak pulak yang terasa hati..dia bukan adik ke..katanya..aduhai..pening akak..

    ReplyDelete
  53. Kesiahnya kak Erna. Hati org susah nak menduga. Tak sangka abang kakak berkira pulak ye. Jangan pulak kak Erna balas tak mahu ke rumah dia. Tak baik. Mengalahlah kak Erna. Tak apa Allah tu melihat... mohon maaf pada abang kata kakak tak sengaja.

    ReplyDelete
  54. as salam kak erna,

    ati faham sgt perasaan akak tu
    sedih pula rasanya
    mcm mengimbas kembali
    masaalah ati dgn my only sis
    sampai lani masih....

    tapi dgn lelaki esp abg
    rasanya lebih mudah nk berbaik
    berbanding dgn kakak

    ReplyDelete
  55. kakzakie..betul tu..walaupun adik beradik sendiri..memang susah kita nak duga hatinya..
    memang akak kena mengalah ..dah namanya adik kan..
    insyaallah.bila akak kerumahnya nanti..sejuk la hati dia tu..

    ReplyDelete
  56. assalama ati..betul kata ati tu..dengan abang memang senang..pergi je rumah dia..buat macam biasa..
    dah ok dah dia..tak de dendam2 pun..maerajuk dan kecik hati masa tu je..

    ReplyDelete
  57. Sabar ye kak.. Biasa la tu adik beradik nie kekadang ada emosi gak.. Abg akak tu maybb sengaja merajuk ngan akak nak tarik perhatian akak la tu.. sabar ye:)

    ReplyDelete
  58. Cian kak Erna. Kalau nak dipikirkan, kecik je yek benda tu. Akak jangan risau ye, abang akak tu merajuk kejap je, sesama adik beradik, tak kan putus punya. Kalau merajuk balik dengan dia, kita juga yang penat pendam perasaan. :)

    ReplyDelete
  59. Mj..tq..akak pun tak terfikir langsung yang dia tu merajuk..
    bila cuma anak2 dan isteri dia aja yang datang pun akak tak terfikir lagi..sabo je la..

    ReplyDelete
  60. yatie..tu yang akak tak sangka dia merajuk tu..perkara kecik je..
    nak buat cemana kan..akak kena jugak la pujuk..

    ReplyDelete
  61. alahai kak erna
    sabar ye..
    adik beradik memacam ragamnya
    tp saat yg paling manis adalah berada bersama adikberadik dan ibubapa kan?

    ReplyDelete
  62. sayang sayang ibu..memang pun kena bersabar dan beralah..dah kita adik kan..

    ReplyDelete
  63. ala..merajuk adik-beradik ni tandanya kasih sayang tu kuat... :)

    ReplyDelete
  64. nasib ya kak.tak kira le adik atau yg lbh tua.kita lak anak sulung.lagi lak.mcm2 terjadi.nak buang sendara mereka jelah adik2 kita.byk bersabar n pendam lam ati ni.

    kk erna cuba ckp baik2 gan abg kk erna tu.dah tua2 biasa le.perasaan selalu lari.hihihihi....

    ReplyDelete
  65. assalam kak erna...
    tq singgah blog saya...
    jangan la kaka erna merajuk pulak dengan abang akak tu..biasala merajuk dengan yang orang yang disayang, kalau pujuk, minta maaf...ok la tu...
    bagusla ada ikatan yang macam tu..bukan senang nak dapat saudara mara yang saling menyayangi...

    ReplyDelete
  66. alalalalaaaa... akak tu..

    chomel plak bila merajuk merajuk camnih.. kehkehkeh..

    memang kita sangat akan cepat terasa hati kalau org yang kita sayang itu tak bagi perhatian kepada kita.. waima pada benda yang kecil di mata orang lain..

    kerana terlalu sayang la, makanya abang akak merajuk dgn akak.. sama pada akak, tak sama pada dia.. iyala, dia nak dengar dari mulut akak.. adik yang dia sayang.. bukan 'orang luar @ laki akak' (kan group darah lain tu.. hihihi)..

    dan.. akak pon kecil hati sebab akak sayang dia.. akak merajuk pon sebab nak dia 'terasa' kehilangan akak.. padahal akak rindu nak dia datang kan kan kan..

    dah la tu kak.. mak tiny kata, ada sesetengah perkara, kita yg pompuan ni, "PUJUKLA HATI SENDIRI"..

    akak pergilah umah abang akak tu.. salam dia.. peluk dia.. minta maaf, sure dia sgt2 terharu dan bertambah kasih pada akak (dia pun sedang rindukan akak, sebagaimana akak rindukan dia.. pasai tu akak buat entri ni.. hihihi)....

    semoga jalinan kasih itu kekal abadi dengan rahmat Allah.. ameen..

    .. jgn merajuk dah eh.. nanti kena jual.. hihihi..

    .

    ReplyDelete
  67. GB.setuju..kalau tak de kasih sayang..tak merajuk kan..

    ReplyDelete
  68. anie.nagoya..tq..ye la..akak pi la pujuk dia nanti..

    ReplyDelete
  69. zakiyah..akak tak boleh nak merajok dengan dia..kena la pujuk hati sendiri.
    terima kasih jugak datang jengok blog akak..

    ReplyDelete
  70. Tiny..terima kasih..lega dan terhibur baca komen tiny..terima kasih sekali lagi..
    nanti cuti ni akak pi la pujuk abang akak tu..dah kita adik kan..

    ReplyDelete
  71. adik beradik macam tulah k.erna tapi janganlah akak nak merajuk jugak nanti sampai bila pulak nak berperang dingin...tak salah mengalah coz bukan bererti kita kalah...
    lagipun dia lebih tuakan...?

    tapi kalau nak merajuk2 manja apa salahnya...

    ReplyDelete
  72. Aina..rasa nak merajuk je..he he..kita dah pergi masih tak terima jugak..
    tapi..akak akan pergi jugak..dah abang sendiri kan..tq aina.

    ReplyDelete
  73. huhu sabar ya dik .. hati org x sama .. kita anggap ia sama dari kita , org x sama .. hati lain2 .. kita sayang .. sayang sgt .. tapi org x sama .. sbb mereka bukan ibu bapa kita .. tu yg pepeatah cakap adik beradik boleh bergadu ... cuma ibu bapa jer x sanggup buat mcm tu pda kita .. huhuh

    ReplyDelete
  74. ieda..memang betul..hati orang tak sama..
    yang mampu akak buat cuma bersabar dan beralah aje..

    ReplyDelete
  75. assalam kakErna, meriahnya kak..ramai yg nak berkongsi dan menitipkan komen utk akak... itu tandanya ramai yg sayangkan akak hehehehhe....

    bersabar jelah kak, air dicincang takkan putus... merajuk sekejap je tuh... org dah semakin berumur memang cenggitu... sabar ye kak

    ReplyDelete
  76. merajuk org tua kak...yg penting akka jgn terikut2 dgn rentak dia..buat mcm biasa..kunjungi dia...

    ReplyDelete
  77. SMM..sesekali nak merajuk jugak..
    tapi kita kan adik..mengalah je la kan..

    ReplyDelete
  78. kamsiah..rasa hati je..tapi tak sampai hati nak merajuk dengan abang sendiri..

    ReplyDelete
  79. Aslmkm.
    :) Merajuk & kecil hati sudah menjadi asam garam Erna. Biasa tu.
    Jangan diambil hati ... tak guna pun membalas pula.
    Mengalah bukan bererti kalah. Yang penting, kita cuba tunjukkan tauladan yang baik. Insya Allah diberkati.

    ReplyDelete
  80. wkmsalam kak G...tersepit agaknya tu yang membuatkan saya rasa nak merajuk..
    suami pun terasa hati..sebab banag saya tak mau pakai cakap dia..padahalnya dah 29 tahun dia bersama keluarga saya.

    ReplyDelete
  81. bertuah ada org yg sayang nih..

    kak erna, kita jadi adik, ikutlah rentak abg yek..cakap 'maaf' kat abg n bgi alasan x sempat jemput, lama2 oklah tu..

    Kalau dah darah daging nih, kadangkala terpaksa lupakan perasaan berkecil hati tuh, demi adikberadik terpaksa bersatu jugak,mengenangkan org tua..begitulah yg terjadi pada saya..
    mudah2an kak erna akan ok semula nanti..

    ReplyDelete
  82. sal..insyaallah..tak lama merajuknya abang akak tu..kalau pi rumah dia nanti ok la dia..

    ReplyDelete
  83. mcmtu lah bila dah nama adik beradik...kdg kita pun tk perasan kita lukakan hati mereka..apa2pun air dicincang tkkn putus..erna pujuk2lah semula abg tu..

    ReplyDelete
  84. alahai....abg akak merajuk erk..mungkin dia akan rasa lebih gembira jika akak adiknya yang menuturkan sendiri jemputan tu...hehe..tapi maybe dia tak faham situasi akak mase tu agaknye ek..

    sabar ye..moga hubungan adik beradik kekal bahgia selaluu..

    kak erna...ada kad utk akak

    ReplyDelete
  85. alamak.. susah la cam ni kak..
    adat lah kan, kalo dah kita suami isteri yg buat majlis, salah seorag yg menjemput, dah kira cukup lah syarat menjemput... adeihh.., kalo camni, len kali akak jugak lah yg kena buka mulut... huhuuuu..

    tp kalo saya memang sedih lah kak, sbb hal yg remeh mcm ni dirumit2kan...

    ReplyDelete
  86. nyanyi sunyi..insyaallah..rajuk abang tu tak kemana..bila pi rumah dia dan jumpa..sejuk hati dia.

    ReplyDelete
  87. adinda amy..tu la kan akak rasa kesal jugak.kalau tau camtu..memang akak ngadap dia..tak sangka pulak.kan..

    ReplyDelete
  88. assalam yong..
    mulanya memang akak rasa sedih sangat..tapi lepas tu..redha aje..mungkin memang dah silap akak..

    ReplyDelete