Monday, March 14, 2011

SUSPEN..TAPI BUKAN LEBAI MALANG..

Assalamualaikum..

Semalam..akak pi kenduri kahwin di dewan tabung haji...
akak sampai jam 12..ingat kan sedang elok je..sekali sampai dewan kosong lagi..suspen..
lepas tu baru nampak mak pengantin dan adik beradik dia..
rupanya nikah terlewat sikit..
sebab ada kursus haji..

Balik dari sana..terus keseremban jaya..ada kenduri jugak..
bila sampai kakak dan isteri tuan rumah kata..makan la..
akak pun ambik pinggan letak nasi.
sekali kan..terdengar la ditelinga akak ni..orang tahlil tak habis lagi..
aduhai..malu setahun akak..
rupanya di situ pun lewat jugak.
akak ingatkkan akak sampai jam 2,30 tu..dah lewat dan dah selesai semuanya
terus akak letak balik nasinya tunggu selesai..baru makan..
nasib baik jugak bukan akak sorang..ada adik dan kakak sama..
kurang sikit malunya..tapi tetap juga malu..

Gambar ni kan..tak de kena mengena dengan cerita pi kenduri..cuma dalam minggu ni..tenet teramat la perlahannya..lebih perlahan dari siput kot..
jadi akak asek memikirnya..macam gambar tu la..
jalan pun asek fikirkan tenet slow.
akak rasa keciwa betul..banyak blog yang akak selalu singgah
 tak dapat baca.
dalam list..tunjukan ada n3 baru..bila akak buka nak baca..tak boleh..laaaammmmaaaaaa
sangat tunggu tapi n3 nya tak muncul..
sabo aje la nak buat camana kan..
(sebenarnya akak pun tak perasan bila kawan ambik gambar ni
masa keje luar ngan dia)

88 comments:

kakngah said...

2 miggu lepas g kenduri kawaen. smpai dalam pkl 2. ingt org dh takde. rupa2nya pengantin baru sanding + masih ramai jemputan lagi. mmg skrg musim org terlewat kot..

Daddy Ziyyad said...

"malu setahun" tu yang saya tak tahan nak gelak kak...:P

ainnoraini said...

lame sgt malunye tu kak erna ..sampai setahun...

ala tuan rumah dah jemput makan ape salahnya...

Adinda Amy Sensei said...

malu setahun je kak? hehehhee....

MOKCIK AZWA said...

malu sampai tahun depan ye kak...hehehe...tak per la. Dah tuan rumah pun jemput makan hehehe

Zareda Norman said...

bukan main comel lagi kak erna dengan baju merah tu.. :)

kakpah said...

kalau terlewat tak per lagi. tapi kalau datang kenduri dah sudah minggu lepas, alamat makan kat kedai la... hahaha..

Yati Ali said...

jln2 petang hari, t/kasih sudi follow. Jgnlah malu lama2 kak...

iina said...

Takpe kak.. belum makan lagik.. baru ambik pinggan ;)

~ yus ~ said...

hehe kak Erna ni. Takkanlah setahun malunya kak...

tak perasan tu, orang pun faham kak...

~ Cik Azz ~ said...

Yoo la kak... memang tahap sipot gondang dah stimik ni...

Ghaso macam nak locut yoo stimik tu dongan bom taik lombu... haha..

Alaa... Tak payah la malu2 kak.. Makan yoo la.. Dah datang jauh2 kok tak makan, lapar lak kang... hehe...

ibuintan said...

hehehe... apo lah akak, takyah malu lamo2, orang lain tu, kan konal pun akak

buek donno yo, baru ambik nasi lom nyuap lae

kak long said...

tak po kak.bukan sengajo kan?
buek tak tau dah la...hahahah!!!

mokwonik said...

hihi kak erna..malu sampai esok jelah...rasenye bukan salah kak erna pun..majlis yg lambat dan tuan umah yg suruh makan kan...
kak erna try bukak internet dgn mozila firefox jangan guna internet explorer..pasti cepat skit..tapi kan time2 cuti2 nih memang ternet jadik slow, boleh tido dulu depan komputer

kak Erna said...

kakngah..iya la..memang musim orang buat lamabt kan..

kak Erna said...

DaddyZiyyad..
memang malu betul ..tu yang tulis malu setahun tu..

kak Erna said...

ainnoraini..he he..tu menunjukkan malu bebeno la tu..

Myra Jay said...

xpe kak, dah dijemput makan. xyah malu2 :)

kak Erna said...

adinda Amy..cukup le satahun tu kan..

kak Erna said...

mok cik ..dah terasa malu sangat..tu yang sampai tahun depan tu..

kak Erna said...

zar..tak sesuai guna 'comel' untuk orang tua..he he..

kak Erna said...

kak pah..nasib baik..tak yah makan kek kodai..

kak Erna said...

Yati ali..terima kasih kembali..

kak Erna said...

iina.ha ha ha..malu lah..walaupun baru ambik pinggan

kak Erna said...

yus..nak buat camana..orang baca kat dalam akak kat khemah..tu yang tak perasan..

kak Erna said...

azz..iyo la..lombab..
tapi akak tak lalu lak nak pogang taik lombu tu buek polocut..he he..

kak Erna said...

ibuintan..betul gak kan..orang tu bukan konal akak..yang konal..tuan rumah adik beradik yo..he eh

kak Erna said...

kak long..he he iyo lah tak songajo..dah disuruh..akak pun laju yo..

kak Erna said...

mokwo..sampai esok je ye..ok lah tu..tapi bila dikenang2..malu lagi rasanya..
akak belum pernah guna mozilla tu..nak kena downlood dulu kan.

kak Erna said...

MJ..sepatutnya memang tak yah malu kan..dah dijemput..tapi tetap rasa malu jugak..

Nieza said...

assalammualaikum kak, best baca n3 akak ni nk gelak pun yer jugak hehe tapi bestla dpt mkn nasi kenduri lama dh tak mkn ni rindu nk pi kenduri pulak...hehe

kak Erna said...

Waalaikumusalam nieza..
nanti..bila nieza dah balik sini..jangan lupa..pi jemputan kenduri ye..sesekali pi makan kenduri ni..memang sedap nieza..sabar ye..

Hann said...

mesti comel je rupa akak kan masa menahan rasa malu tu.. hehe..

anie,Nagoya said...

bln3 ramai jg wat kenduri kawen ya.mggu depan ada lagi tak kenduri kawen?...blek nak mkn puas2.kalo boleh isi...

aNIe said...

Kak...memang pun internet lembab giler ... kat sini pun 2 kali 5..

Kak...geli hati tgk gambar akak tu...sebab akak kata sambil jalan dok pikir internet lembab...hehehe

Kak ... malu setahun tu agak2 dah abis ke belum...hehehe

kayteeze said...

Kak Erna, memang internet slow betul sekarang. Adakah kerana bencana di Jepun tu ?

Bab kenduri tu kan, Tie pernah lak tersilap rumah. Kami lalu depan sebuah rumah yang ada kenduri gak, ada orang tu siap panggil kami suruh parking kat situ, salam-salam dan suruh makan. Bila dah selesai, baru abang cakap. Kita silap rumah.. rumah yang dijemput tu depan lagi, kah kah...

Komen ni ada juga kena mengena dengan kenduri kan, hehe...

kak Erna said...

Hann..comel tu untuk budak2 je..tak sesuai untuk orang tua..he he
nak buat camana..kena buat selamba je..

kak Erna said...

anie,nagoya.bulan 3 ni akak tak tau,,tapi bulan 5 dan 6 nanti ramai..kalau anie ada balik balik hujung bulan 5 boleh datang kampung akak..ada kenduri.

MataHati @ MH said...

mujurlah setahun jer malunya..
kalai sepanjang hayat, alahai kat manalah nak sorokkan kepala..huhuhu :)

kak Erna said...

anie..kalau macam tu..dimana mana pun internet lembab la kan.
patut la..sampai malas nak bukan internet..
fb lagi la..nak buka pun susah..kadang2 langsung tak dapat..

kak Erna said...

kayteeze..nasib akak tak pernah lagi silap rumah..kalau tidak tak tau la akak berapa tahun pulak menahan malu.he he..
tak pe tiee..salah rumah tu..maknanya rezeki..boleh pi makan kenduri di dua buah rumah..

kak Erna said...

MH..he he..ye la kan..kalau lebih lama dari setahun..mau jadi kura2.

azi said...

Salam Kak Erna...
Akak..bila saya baca cerita akak..rasa lucu sangat...memang kadang kala perancangan tak menjadi seperti kenyataan...ha..ha..akak..apa nak dimalukan...memang time makan le tu..he..he...tapi jangan la malu sampai setahun..lama sangattt...he..he..

kasihredha said...

jgn lama2 kak...hihi
internet slow mcm siput, kdg2 sampai tertidur mnunggu..kan kan kak

kak Erna said...

azi..tu la kan..kadang2 bila difikirkan jadi bahan lucu pulak azi..tapi masa tu..malu sangat rasanya..tu yang kata sampai setahun tu..he he.

kak Erna said...

kasih..memang betul la..tah apa masalahnya..betul2 cam siput..jemu menunggu..

Zaitun said...

Pernah juga terjadi pada saya,nasib baik baru nak beratur hehehe....

Kat rumah ni pun tenet slow sangat,sabar je lah.

zino said...

ramai sangat online sekarang ni kot.. pasal tu selow kat sini pun selow.. tapi guna broadband fizah laju je..

Sari Yusa Ibrahim said...

Salam, Kak Erna. Baru2 ni sy ada mghadiri satu kenduri. Rupanya mmg cara di sana tetamu wanita disuruh makan dahulu, mungkin tempat Kak Erna pergi pun macam tu jugak kot...

Yati said...

Wah, banyaknya jemputan kenduri kak Erna. Takpe la kak, tuan rumah dah jemput makan, tak payah la malu. :)
Kat sini, internet laju je, seperti biasa.

noor said...

hahaaha 'malu setahun'
lawaklah kak erna nih.

kak Erna said...

assalam zaitun..baru beratur ok lagi tu..'ni dah letak nasik..lauk je belum..he he.

kak Erna said...

zino..ya la agak e kan..ramai bona..tu yag slow bona..dah beso laju..bilo slow..jemu boto nak tunggu.

kak Erna said...

assalam saruyusa..tak jugak..masa tu..memang belum makan..
tapi akak tak tau..

kak Erna said...

yatie..memang tuan rumah dah jemput makan..tapi bila tengok orang tak habis lagi baca doa..malu jugak..

kak Erna said...

noor..dah terbiasa sebut macam tu kalau malu..tu yang tulis juga macam tu..

Kaktiny said...

kalau ada geng apit kiri kanan, dh bleh jadi gaya jalan sambil 'pok pok pok.. bujang lapoook..' hehehe..

sungguh2 melangkah ke depan akak ye.. hihihi..

Ms.Lilies said...

Line tenet smggu ni mmg demam kak....tp ada masa dia mcm nak kebah hehehe

kak Erna said...

assalam tiny..ye ke..ada gaya bujang lapok ye..he he..
masa tu pi tengok sawah tu..nak pi cari..dimana punca airnya..dah le panas kan..tunduk je la.

kak Erna said...

Ms.lilies..kat rumah akak ni..demam lagi..tah bila nak kebahnya..

sal said...

amboi ayunya org yg jalan kaki tuh..fokus..tak toleh2 lagi..

en_me said...

jalan slow n steady tewww makk.. ehehe

kak Erna said...

assalam sal..tu gambar tak sedar tu sal..kalau tau harus melangkah dengan sopan santun..he he..

kak Erna said...

en..me..gitu la nampaknya.

maiyah said...

assalam.. hehe xpe le.. wat dek je.. wat mcm muka x bersalah le kihkih :D

gadisBunga said...

hahaha~

kalau saya pun rasanya dah merah padam muka ni. hihihi~

Pn Kartini said...

assalamualaikum my dear sis..Kak Erna:)

Tak pe sis..Jangan malu2...
nama pun manusia kan..
semmgnya kita tak dapat lari dari kesilapan....tak ke gitu..hehe

LIPISLADY said...

Assalamualaikum,
Terlewat makan tak apa, jangan terlewat sampai, jadi lebai malang sungguh..

kak Erna said...

wkmsalam maiyah..memang pun..buat dek je..selamba je letak pinggan balik

kak Erna said...

GB..sungguh..malu..

kak Erna said...

pn.katini..betul tu..manusia tidak lari dari melakukan kesilapan..

kak Erna said...

LL..nasib baik tak jadi lebai malang..

Mak Su said...

apa nak buat kak, resam majelis kan... adakalanya tergendala sikit. tapi bila ternet tergendala , tensi gaks, kan

kakyong said...

kak,
dlm gambor tu mcm laju benor jalannya...



n3 terkini kakyong.com
BEN ASHAARI : BLOGGER IKUT NEGERI KELAHIRAN
Makan kenduri dengan YB Manjoi
Segmen review no 5 : transformed housewife @ nur adyani

Kak Rosaliza said...

Assalam kak..saya ada kak, cuma baru blk dari kampung, bila blk kl amani pulak batuk selsema.

heheh kelakar akk ni, malu setahun pulak heheeh.

majlis terlewat, mana kita taukan kak

secangkir madu merah said...

hehehhehe..... mmg bagus ada sifat malu tu kak... tapi tak mengapalah sbb tuan rumah dah jemput makan....

wahida said...

hehehehe...malu setahun? klaka la akak ni...

Kakzakie said...

Tak kisahlah Kak Erna, sebab tuan rumah yg jemput makan, sepatutnya jemput masuk dulu katakan majlis sedang berlangsung.

p/s: gambar jalan sendirian dimana tu?

kak Erna said...

mak su..memang klau tenet yng tergendala semua tak menjadi rasanya

kak Erna said...

assalam yong..mana tak lajunya yong..panas tu..

kak Erna said...

assalam rosaliza..alhmdulillah..dah kembali..
amani demam ye..sian budak comel tu
dah baik ke dia..

kak Erna said...

Assalam yatie08..
nak buat camana dah aak tak perasan mulanya..dapat malu le..he he.

kak Erna said...

wahida..malu bebeno la..kalau dah sebut malu setahun tu.he he...

kak Erna said...

kakzakie..makan2nya dalam khemah diluar..bacaan doanya dalam rumah,,tu yang tak perasan tu..

cikceriacorner said...

candid gambo memang unik..heheh

xpe kak..kenangan ni..kdg2 kalo wat silap bile ingat jdi kelakau plak..heheh

sarah-najwan said...

xpenah lagi saya gini..salu pi kenduri mmg lmbt sb malas nk bersesak2..

kak Erna said...

cikceria..memang kenangan tu..kenagan yang memalukan...he he

kak Erna said...

sarah..nasib baik tak pernah terjadi..malu kita..