Followers

Monday, March 14, 2011

SUSPEN..TAPI BUKAN LEBAI MALANG..

Assalamualaikum..

Semalam..akak pi kenduri kahwin di dewan tabung haji...
akak sampai jam 12..ingat kan sedang elok je..sekali sampai dewan kosong lagi..suspen..
lepas tu baru nampak mak pengantin dan adik beradik dia..
rupanya nikah terlewat sikit..
sebab ada kursus haji..

Balik dari sana..terus keseremban jaya..ada kenduri jugak..
bila sampai kakak dan isteri tuan rumah kata..makan la..
akak pun ambik pinggan letak nasi.
sekali kan..terdengar la ditelinga akak ni..orang tahlil tak habis lagi..
aduhai..malu setahun akak..
rupanya di situ pun lewat jugak.
akak ingatkkan akak sampai jam 2,30 tu..dah lewat dan dah selesai semuanya
terus akak letak balik nasinya tunggu selesai..baru makan..
nasib baik jugak bukan akak sorang..ada adik dan kakak sama..
kurang sikit malunya..tapi tetap juga malu..

Gambar ni kan..tak de kena mengena dengan cerita pi kenduri..cuma dalam minggu ni..tenet teramat la perlahannya..lebih perlahan dari siput kot..
jadi akak asek memikirnya..macam gambar tu la..
jalan pun asek fikirkan tenet slow.
akak rasa keciwa betul..banyak blog yang akak selalu singgah
 tak dapat baca.
dalam list..tunjukan ada n3 baru..bila akak buka nak baca..tak boleh..laaaammmmaaaaaa
sangat tunggu tapi n3 nya tak muncul..
sabo aje la nak buat camana kan..
(sebenarnya akak pun tak perasan bila kawan ambik gambar ni
masa keje luar ngan dia)

88 comments:

  1. 2 miggu lepas g kenduri kawaen. smpai dalam pkl 2. ingt org dh takde. rupa2nya pengantin baru sanding + masih ramai jemputan lagi. mmg skrg musim org terlewat kot..

    ReplyDelete
  2. "malu setahun" tu yang saya tak tahan nak gelak kak...:P

    ReplyDelete
  3. lame sgt malunye tu kak erna ..sampai setahun...

    ala tuan rumah dah jemput makan ape salahnya...

    ReplyDelete
  4. malu sampai tahun depan ye kak...hehehe...tak per la. Dah tuan rumah pun jemput makan hehehe

    ReplyDelete
  5. bukan main comel lagi kak erna dengan baju merah tu.. :)

    ReplyDelete
  6. kalau terlewat tak per lagi. tapi kalau datang kenduri dah sudah minggu lepas, alamat makan kat kedai la... hahaha..

    ReplyDelete
  7. jln2 petang hari, t/kasih sudi follow. Jgnlah malu lama2 kak...

    ReplyDelete
  8. Takpe kak.. belum makan lagik.. baru ambik pinggan ;)

    ReplyDelete
  9. hehe kak Erna ni. Takkanlah setahun malunya kak...

    tak perasan tu, orang pun faham kak...

    ReplyDelete
  10. Yoo la kak... memang tahap sipot gondang dah stimik ni...

    Ghaso macam nak locut yoo stimik tu dongan bom taik lombu... haha..

    Alaa... Tak payah la malu2 kak.. Makan yoo la.. Dah datang jauh2 kok tak makan, lapar lak kang... hehe...

    ReplyDelete
  11. hehehe... apo lah akak, takyah malu lamo2, orang lain tu, kan konal pun akak

    buek donno yo, baru ambik nasi lom nyuap lae

    ReplyDelete
  12. tak po kak.bukan sengajo kan?
    buek tak tau dah la...hahahah!!!

    ReplyDelete
  13. hihi kak erna..malu sampai esok jelah...rasenye bukan salah kak erna pun..majlis yg lambat dan tuan umah yg suruh makan kan...
    kak erna try bukak internet dgn mozila firefox jangan guna internet explorer..pasti cepat skit..tapi kan time2 cuti2 nih memang ternet jadik slow, boleh tido dulu depan komputer

    ReplyDelete
  14. kakngah..iya la..memang musim orang buat lamabt kan..

    ReplyDelete
  15. DaddyZiyyad..
    memang malu betul ..tu yang tulis malu setahun tu..

    ReplyDelete
  16. ainnoraini..he he..tu menunjukkan malu bebeno la tu..

    ReplyDelete
  17. xpe kak, dah dijemput makan. xyah malu2 :)

    ReplyDelete
  18. adinda Amy..cukup le satahun tu kan..

    ReplyDelete
  19. mok cik ..dah terasa malu sangat..tu yang sampai tahun depan tu..

    ReplyDelete
  20. zar..tak sesuai guna 'comel' untuk orang tua..he he..

    ReplyDelete
  21. kak pah..nasib baik..tak yah makan kek kodai..

    ReplyDelete
  22. Yati ali..terima kasih kembali..

    ReplyDelete
  23. iina.ha ha ha..malu lah..walaupun baru ambik pinggan

    ReplyDelete
  24. yus..nak buat camana..orang baca kat dalam akak kat khemah..tu yang tak perasan..

    ReplyDelete
  25. azz..iyo la..lombab..
    tapi akak tak lalu lak nak pogang taik lombu tu buek polocut..he he..

    ReplyDelete
  26. ibuintan..betul gak kan..orang tu bukan konal akak..yang konal..tuan rumah adik beradik yo..he eh

    ReplyDelete
  27. kak long..he he iyo lah tak songajo..dah disuruh..akak pun laju yo..

    ReplyDelete
  28. mokwo..sampai esok je ye..ok lah tu..tapi bila dikenang2..malu lagi rasanya..
    akak belum pernah guna mozilla tu..nak kena downlood dulu kan.

    ReplyDelete
  29. MJ..sepatutnya memang tak yah malu kan..dah dijemput..tapi tetap rasa malu jugak..

    ReplyDelete
  30. assalammualaikum kak, best baca n3 akak ni nk gelak pun yer jugak hehe tapi bestla dpt mkn nasi kenduri lama dh tak mkn ni rindu nk pi kenduri pulak...hehe

    ReplyDelete
  31. Waalaikumusalam nieza..
    nanti..bila nieza dah balik sini..jangan lupa..pi jemputan kenduri ye..sesekali pi makan kenduri ni..memang sedap nieza..sabar ye..

    ReplyDelete
  32. mesti comel je rupa akak kan masa menahan rasa malu tu.. hehe..

    ReplyDelete
  33. bln3 ramai jg wat kenduri kawen ya.mggu depan ada lagi tak kenduri kawen?...blek nak mkn puas2.kalo boleh isi...

    ReplyDelete
  34. Kak...memang pun internet lembab giler ... kat sini pun 2 kali 5..

    Kak...geli hati tgk gambar akak tu...sebab akak kata sambil jalan dok pikir internet lembab...hehehe

    Kak ... malu setahun tu agak2 dah abis ke belum...hehehe

    ReplyDelete
  35. Kak Erna, memang internet slow betul sekarang. Adakah kerana bencana di Jepun tu ?

    Bab kenduri tu kan, Tie pernah lak tersilap rumah. Kami lalu depan sebuah rumah yang ada kenduri gak, ada orang tu siap panggil kami suruh parking kat situ, salam-salam dan suruh makan. Bila dah selesai, baru abang cakap. Kita silap rumah.. rumah yang dijemput tu depan lagi, kah kah...

    Komen ni ada juga kena mengena dengan kenduri kan, hehe...

    ReplyDelete
  36. Hann..comel tu untuk budak2 je..tak sesuai untuk orang tua..he he
    nak buat camana..kena buat selamba je..

    ReplyDelete
  37. anie,nagoya.bulan 3 ni akak tak tau,,tapi bulan 5 dan 6 nanti ramai..kalau anie ada balik balik hujung bulan 5 boleh datang kampung akak..ada kenduri.

    ReplyDelete
  38. mujurlah setahun jer malunya..
    kalai sepanjang hayat, alahai kat manalah nak sorokkan kepala..huhuhu :)

    ReplyDelete
  39. anie..kalau macam tu..dimana mana pun internet lembab la kan.
    patut la..sampai malas nak bukan internet..
    fb lagi la..nak buka pun susah..kadang2 langsung tak dapat..

    ReplyDelete
  40. kayteeze..nasib akak tak pernah lagi silap rumah..kalau tidak tak tau la akak berapa tahun pulak menahan malu.he he..
    tak pe tiee..salah rumah tu..maknanya rezeki..boleh pi makan kenduri di dua buah rumah..

    ReplyDelete
  41. MH..he he..ye la kan..kalau lebih lama dari setahun..mau jadi kura2.

    ReplyDelete
  42. Salam Kak Erna...
    Akak..bila saya baca cerita akak..rasa lucu sangat...memang kadang kala perancangan tak menjadi seperti kenyataan...ha..ha..akak..apa nak dimalukan...memang time makan le tu..he..he...tapi jangan la malu sampai setahun..lama sangattt...he..he..

    ReplyDelete
  43. jgn lama2 kak...hihi
    internet slow mcm siput, kdg2 sampai tertidur mnunggu..kan kan kak

    ReplyDelete
  44. azi..tu la kan..kadang2 bila difikirkan jadi bahan lucu pulak azi..tapi masa tu..malu sangat rasanya..tu yang kata sampai setahun tu..he he.

    ReplyDelete
  45. kasih..memang betul la..tah apa masalahnya..betul2 cam siput..jemu menunggu..

    ReplyDelete
  46. Pernah juga terjadi pada saya,nasib baik baru nak beratur hehehe....

    Kat rumah ni pun tenet slow sangat,sabar je lah.

    ReplyDelete
  47. ramai sangat online sekarang ni kot.. pasal tu selow kat sini pun selow.. tapi guna broadband fizah laju je..

    ReplyDelete
  48. Salam, Kak Erna. Baru2 ni sy ada mghadiri satu kenduri. Rupanya mmg cara di sana tetamu wanita disuruh makan dahulu, mungkin tempat Kak Erna pergi pun macam tu jugak kot...

    ReplyDelete
  49. Wah, banyaknya jemputan kenduri kak Erna. Takpe la kak, tuan rumah dah jemput makan, tak payah la malu. :)
    Kat sini, internet laju je, seperti biasa.

    ReplyDelete
  50. hahaaha 'malu setahun'
    lawaklah kak erna nih.

    ReplyDelete
  51. assalam zaitun..baru beratur ok lagi tu..'ni dah letak nasik..lauk je belum..he he.

    ReplyDelete
  52. zino..ya la agak e kan..ramai bona..tu yag slow bona..dah beso laju..bilo slow..jemu boto nak tunggu.

    ReplyDelete
  53. assalam saruyusa..tak jugak..masa tu..memang belum makan..
    tapi akak tak tau..

    ReplyDelete
  54. yatie..memang tuan rumah dah jemput makan..tapi bila tengok orang tak habis lagi baca doa..malu jugak..

    ReplyDelete
  55. noor..dah terbiasa sebut macam tu kalau malu..tu yang tulis juga macam tu..

    ReplyDelete
  56. kalau ada geng apit kiri kanan, dh bleh jadi gaya jalan sambil 'pok pok pok.. bujang lapoook..' hehehe..

    sungguh2 melangkah ke depan akak ye.. hihihi..

    ReplyDelete
  57. Line tenet smggu ni mmg demam kak....tp ada masa dia mcm nak kebah hehehe

    ReplyDelete
  58. assalam tiny..ye ke..ada gaya bujang lapok ye..he he..
    masa tu pi tengok sawah tu..nak pi cari..dimana punca airnya..dah le panas kan..tunduk je la.

    ReplyDelete
  59. Ms.lilies..kat rumah akak ni..demam lagi..tah bila nak kebahnya..

    ReplyDelete
  60. amboi ayunya org yg jalan kaki tuh..fokus..tak toleh2 lagi..

    ReplyDelete
  61. jalan slow n steady tewww makk.. ehehe

    ReplyDelete
  62. assalam sal..tu gambar tak sedar tu sal..kalau tau harus melangkah dengan sopan santun..he he..

    ReplyDelete
  63. assalam.. hehe xpe le.. wat dek je.. wat mcm muka x bersalah le kihkih :D

    ReplyDelete
  64. hahaha~

    kalau saya pun rasanya dah merah padam muka ni. hihihi~

    ReplyDelete
  65. assalamualaikum my dear sis..Kak Erna:)

    Tak pe sis..Jangan malu2...
    nama pun manusia kan..
    semmgnya kita tak dapat lari dari kesilapan....tak ke gitu..hehe

    ReplyDelete
  66. Assalamualaikum,
    Terlewat makan tak apa, jangan terlewat sampai, jadi lebai malang sungguh..

    ReplyDelete
  67. wkmsalam maiyah..memang pun..buat dek je..selamba je letak pinggan balik

    ReplyDelete
  68. pn.katini..betul tu..manusia tidak lari dari melakukan kesilapan..

    ReplyDelete
  69. LL..nasib baik tak jadi lebai malang..

    ReplyDelete
  70. apa nak buat kak, resam majelis kan... adakalanya tergendala sikit. tapi bila ternet tergendala , tensi gaks, kan

    ReplyDelete
  71. Assalam kak..saya ada kak, cuma baru blk dari kampung, bila blk kl amani pulak batuk selsema.

    heheh kelakar akk ni, malu setahun pulak heheeh.

    majlis terlewat, mana kita taukan kak

    ReplyDelete
  72. hehehhehe..... mmg bagus ada sifat malu tu kak... tapi tak mengapalah sbb tuan rumah dah jemput makan....

    ReplyDelete
  73. hehehehe...malu setahun? klaka la akak ni...

    ReplyDelete
  74. Tak kisahlah Kak Erna, sebab tuan rumah yg jemput makan, sepatutnya jemput masuk dulu katakan majlis sedang berlangsung.

    p/s: gambar jalan sendirian dimana tu?

    ReplyDelete
  75. mak su..memang klau tenet yng tergendala semua tak menjadi rasanya

    ReplyDelete
  76. assalam yong..mana tak lajunya yong..panas tu..

    ReplyDelete
  77. assalam rosaliza..alhmdulillah..dah kembali..
    amani demam ye..sian budak comel tu
    dah baik ke dia..

    ReplyDelete
  78. Assalam yatie08..
    nak buat camana dah aak tak perasan mulanya..dapat malu le..he he.

    ReplyDelete
  79. wahida..malu bebeno la..kalau dah sebut malu setahun tu.he he...

    ReplyDelete
  80. kakzakie..makan2nya dalam khemah diluar..bacaan doanya dalam rumah,,tu yang tak perasan tu..

    ReplyDelete
  81. candid gambo memang unik..heheh

    xpe kak..kenangan ni..kdg2 kalo wat silap bile ingat jdi kelakau plak..heheh

    ReplyDelete
  82. xpenah lagi saya gini..salu pi kenduri mmg lmbt sb malas nk bersesak2..

    ReplyDelete
  83. cikceria..memang kenangan tu..kenagan yang memalukan...he he

    ReplyDelete
  84. sarah..nasib baik tak pernah terjadi..malu kita..

    ReplyDelete