JellyPages.com

Monday, March 7, 2011

SELESAI SUDAH..BERTEMU KEMBALI..

Assalamualaikum..

Alhamdulillah..dapat kita bertemu lagi disini..
Akak juga mengucapkan terima kasih pada kawan2 yang telah meninggalkan komen
minta maaf sebab akak tak jawab komen.
Insyaallah 
selepas ini akan kembali seperti biasa..

Sibuk sikit buat persiapan.sebahagian gambar dirumah akak.

seperti biasa..tak boleh tinggal gambar cucu akak ni..walau pun cuma cucu sedara..
Tuan rumah dan cucu ni..melepas lelah setelah selesai.
menikmati cendol tu.
Insyaallah nanti akak cerita panjang.

Tapikan..tak sangka..nak buat kenduri kecil macam ni pun..sampai
akak tak lalu makan..tak lena tidur.

Bila dah selesai semuanya..punya la akak lapar..aduhai..sampai kemalam 3 kali akak makan
memang kelaut  dietnya.

macammana la orang yang nak buat kenduri besar kahwinkan anak tu kan..

Menu yang dimasak untuk menjamu tetamu
masakan biasa aje.
nasi putih,daging campur tulang masak lomak cili api
telur ituk masak lomak cili api jugak.
sayur campur 
ulam ulaman dan sambal belacan.

Akak minta maaf pada sedara mara yang tak dijemput..sebab kecil kecilan aje..

68 comments:

  1. Aslmkm Erna.
    Jadi ada hajat keinginan yang mahu disempurnakan. Bersabit almarhumah ibu ke?
    Alhamdulillah, terlaksana apa yang direncana.

    ReplyDelete
  2. yang penting rasa .. kalau lauk daging kijang dara pun, tapi tak betul cara masakannya, tak sedap juga.

    ReplyDelete
  3. Wkmsalam kak G.
    Alhamdulillah kak G dah terlaksana..

    ReplyDelete
  4. kak kalau kenduri kahwin, lagi tak lalu makan dan tak lena tidur kan

    syukur dah selesai

    ReplyDelete
  5. Al-lavendari..memang betul..yang penting rasa kan.

    ReplyDelete
  6. Ibuintan..iya la kan..rasanya kalau anak2 sendiri..lambat lagi tu he he..

    ReplyDelete
  7. xpe kak..janji udah beressss...

    jika kita jd tuan rumah kenduri kawin..mmg penatkan..alangkan saya tgk my MIL FIL pun macam dah nk tergolek penat..huhu..

    ReplyDelete
  8. hehe..kocik2 pun org KL pun sampai gak nampaknya tu kak..:)

    ReplyDelete
  9. Assalammualaikum kak..alhamdulillah dh selesai majlis tu kan...sedap-sedap belaka menu yg dihidangkan tu.

    ReplyDelete
  10. salam kak..duk kira kt bloglist hari akak buat entri terakhir..mmg kak kalau buat majlis..tuan umah kenyang tak makan..alhamdulilah dah selesai satu2 bendakan kak

    ReplyDelete
  11. Kenduri apa tu kak? Ada cendol, mesti sedap kak Erna buat. :)

    ReplyDelete
  12. maun ea tak sibuk,walaupun kenduri kocik,nak2 kito jrg buek...mulo la tu tak cukup..ni tak cukup..suko ngelabah kan kak?

    ReplyDelete
  13. assalam..
    seronok kalo wat knduri ada ramai tetamu ;)

    ReplyDelete
  14. Akak buat kenduri ke? patutlah sibuk ;)

    ReplyDelete
  15. kak..
    lauk camtula sodap kak...
    nyummmmmmmmm

    ReplyDelete
  16. Ooo... Akak buek kenduri arwah ehh...

    Omak sy pon nak buat gak kenduri utk arwah abah.. tapi kitorang masak je, pastu htr kat surau..

    Apapun, lega bila urusan tu dh selesai...kan kak..

    ReplyDelete
  17. assalam kak..oh rupanya akk ada buat kenduri..sedapnya kak dgg lomak cili padi tu

    ReplyDelete
  18. oohh buat kenduri..mokwo pun baru lepas buat makan kecil2lan weekend baru nih...nak tercabut lulut rase nye!!hihi
    bawak2 berehat kak erna, wokah!

    ReplyDelete
  19. salam
    orang negori kalau kenduri memanglah tak tingga masak lomak cili api. kok ado umbut niorbuek lak masak lomak putih.
    buek kenduri ni kocik2 pun totap ponek..

    ReplyDelete
  20. Assalam Cik Na, Saya masa nak buat kenduri pertunangan anak dulu, sampai demam. Tak tau lah masa nak kenduri kahwin nanti.

    ReplyDelete
  21. sarah-najwan..alhamdulillah dah beres..
    memang kalau diikutkan memang nak tergolek..lagi2 dah berumur ni..

    ReplyDelete
  22. anymz..orang kl tu ponteng tu..tukang antar omak e..

    ReplyDelete
  23. Wkmsalam nieza..orang n9..gitulah nieza..tak tinggal dengan masak lomak cili api nya..

    ReplyDelete
  24. assalam suri..alhamdulillah dah selesai..tinggal penat aje..

    ReplyDelete
  25. Adinda amy..memang best dan sedap cendolnya..sejuk je masuk ketekak masa cuaca panas ni..

    ReplyDelete
  26. yatie..cendol nya akak tak buat..tempah je..tak sempat nak buat..sebaba tak panggil orang lain untuk masak..adik beradik je..

    ReplyDelete
  27. kak long..iyo e kak long..sobab jarang buek...risau yo..takut tak cukup la..macam2 la..
    tapi alhamdulillah..cukup..

    ReplyDelete
  28. wkmsalam maiyah..memang itu yang sukanya tu..ramai..

    ReplyDelete
  29. iina..buat sikit iina..sikit2 pun sibuk jugak kan..

    ReplyDelete
  30. Ms.lilies..memang sodap..sampai licin lauk..he he..

    ReplyDelete
  31. Azz..memang logo bilo sumo dah selesai..

    ReplyDelete
  32. Wkmsalam rosaliza..ha ah..buat sikit..tu yang sibuk..
    daging cili api..memang tak tinggal kalau disini..

    ReplyDelete
  33. mokwo..bukan setakat nak tercabut lutut..sampai menggeletar..he he..

    ReplyDelete
  34. kak pah..memang ponek..tu pun nasib baik..saya beli daging dah siap siang..bawang dah siap kupas..kot tak lagi paghah kak pah..

    ReplyDelete
  35. PGL.Wkmsallam..mau nya tak demam..macam2 yang nak difikirkan dan dibuat..tak pe.. pengalaman pertama tu..

    ReplyDelete
  36. kenduri anak akak bertunang ya?...

    sekadar tekaan saja...

    alhamdulillah..selesai sudah majlis yg telah dirancang

    ReplyDelete
  37. assalamualaikum kak erna
    alhamdulillah akak dah selamat mengadakan majlis itu,takpe kak, yang penting dah settle satu bab.semoga akak sihat2 selalu.lepas majlis seperti ni, letih sebenarnya...nak uruskanya.
    erm, membaca entry akak ni, boleh ke saya meneka?adakah ini majlis pertunangan utk anak akak?

    ReplyDelete
  38. alhamdullillah.. dah tetrunai hajat dihati kak erna... wpun kecil kecilan, yg penting semua orang happy...

    ReplyDelete
  39. Alhamdulillah.. dah selesai tu.

    Memang penat kak erna, bila jadi tuan rumah ni. Tie dah banyak kali (buat rumah terbuka je), rasa nak pitam malam tu, maklumlah anak 3 orang dan suami tu boleh tolong serba sedikit jer.

    ReplyDelete
  40. SMM..majlis pertunangan tu betul..tapi bukan anak akak..adik akak..maklum le..mak ayah dah tak de..jadi akak kena ambil alih buat majlis tu..

    ReplyDelete
  41. assalam ummu..terima kasih.alhamdulillah dah selesai..walaupun penat.
    memang majlis pertunangan..tapi bukan anak..tapi adik..
    mak ayah dah takde..akak yang kena uruskan..

    ReplyDelete
  42. Zar..betul tu..walaupun kecil kecilan..tapi dah selesai semuanya..alhamdulillah.

    ReplyDelete
  43. kayteeze..alhamdulillah dah selesai..
    betul kata tie..sikit sikit pun memang penat..tambah lagi bagi akak yang dah berusia ni..

    ReplyDelete
  44. assalamualaikum...

    alhamdulillah..selamat sudah kenduri akak kan..semoga ukhwah yang sedia terjalin kan lebih erat lagi sesama sdra mara

    ReplyDelete
  45. Alhamdulillah...selesai sudah.Majlis besar pulak bila? Nanti jgn sampai akak tak cukup tidur pulak memikirkannya...

    ReplyDelete
  46. Shahromnasrudin..Wkmsallam..
    alhamdulillah dah selesai..terima kasih ye..

    ReplyDelete
  47. Ibusayang..alhamdulillah..besar nya insyaallah bulan mei..tak lama lagi tu..

    ReplyDelete
  48. Masak lemak telur itik tu kegemaran suami saya kak..


    huhuu..tetiba rindu pulak kat dia...

    ReplyDelete
  49. assalam reen..siannya dia..rindu ye..tak pe..tak lama lagi balik kan..

    ReplyDelete
  50. oh kenduri.tak ajak pun..
    takpela,next time

    ReplyDelete
  51. mmg bila dah namanya kenduri tu, kecik macamana pun, penat tak ingat.... alhamdulillah, dah sempurna pun...........

    ReplyDelete
  52. mimie..maaf ye tak ajak..kecil2an je

    ReplyDelete
  53. chekna@mamaziyyad.memang pun kan
    kalau dah namanya kenduri..walaupun kecil..memenatkan jugak.

    ReplyDelete
  54. alhamdulillah, semua dah selesai...rehat byk2 kak...

    ReplyDelete
  55. Wahida..alhamdulillah..terima kasih..

    ReplyDelete
  56. kak erna..bestnye menu akak tuh..dgg cmpur tulang msk lomak..pstu tolo itik lg..haishhh, terliur sy kak

    ReplyDelete
  57. legakan kak dah selesai..

    teringat buat kenduri rumah baru
    6 tahun lepas...mmg penatt
    sampai lani ..tak sanggup nk buat
    kenduri lagi

    ReplyDelete
  58. lepas ni dah boleh buek kenduri lagi bosa hehe

    ReplyDelete
  59. kamalia..memang patut pun lia terliur..he he..
    anak2 akak yang melayan kata..semua orang tu kata sedap mak..katanya..bukan puji diri ye..he he..

    ReplyDelete
  60. Ati masrif..memang lega dah selesai..memang memenatkan buat kenduri ni..
    tapi nak tak nak..kita kena jugak buatkan..

    ReplyDelete
  61. zino..adoyai..dah mulo momikir dari sekarang..

    ReplyDelete
  62. kak.
    camtu lah saya hari ahad lepas.. siangtu tak lalu nak makan.. sibuk ke depan belakang.. kena jadi tukang masak2.. mcm2 lah.. penat sampai hilang selera.. minum air jer.. dah malam tu baru ade mood nak makan sikit...

    tp betis & tapak kaki sakit kan main.. hari ni pun tumit kaki masihs akit lagi... huhuuu

    ReplyDelete
  63. assalam yong..betul tu yong..sampai sakit kaki dan tumitkan..tapi alhamdulillah dah selesai..

    ReplyDelete