Wednesday, March 16, 2011

SELAMAT HARI LAHIR ANAKKU

Assalamualaikum..

16mac2011,genap usia hero bongsu 15 tahun
akan mengambil PMR
tahun ini.
pandai berazam..untuk mendapat 8A.
Alhamdulillah ada keinginan..
mak ayah cuma bagi semangat dan dorongan.






anak yang berani mencuba..apa saja pertandingan yang sekolah buat
teringin turut serta..ada masa terpilih dan ada masa tidak.
baru baru ni..maknya cukup terharu  dan rasa simpati..tapi nak buat macammana
salah mak jugak..
balik dari sekolah..dia bagitahu nak masuk tilawah
beberapa hari kemudian..bagitahu lagi..
emi tak terpilih..katanya..
markah tarannum sikit.
memang akak sedih dan kesian ngan dia..
akak belum pernah hantar di kekelas tarannum..cuma tajwid aje..
tu yang dia kata..tajwid dapat 37/40..tapi tarannum cuma dapat 27 aje..katanya.
kesian..tapi takpe la dik. insyaallah nanti mak hantar juga.

Selalu jugak bercerita..kawan kawan dia dapat adik kecik..dan siap bergambar dengan adik kecik lagi..
Alahai anak omak..yang tu..mak tak dapat nak tolong
dah terlewat..emi memang dah dilahirkan sebagai nak bongsu.

Selamat Hari Lahir Anakku.
harapan mak semoga menjadi anak yang solleh dan berjaya dalam hidup
serta dirahmati yang maha esa.

72 comments:

  1. Alhamdulillah... Selamat ulangtahun dari makcik gak.

    Insyaallah, berkat doa ayah dan ibu serta usaha , Emi pasti berjaya nanti.

    ReplyDelete
  2. selamat hari lahir...pesan utk si anak:sentiasa ingat pesanan orang tua...jangan hampakan harapan mereka...

    ReplyDelete
  3. selamat ulang tahun dik!

    terharu kaklong baco n3 akak ni....!


    tak po la dik tak do joki kek situ...ado hikmah ea tu kan?
    nak dpt kan 8A dlm PMR yer..bagus2...!teruskan usaha!

    ReplyDelete
  4. bagusnya anak akak..minat dengan tilawah..hantar la dia ke kelas kak..tak terlambat lagi tu...
    saya ni mak pandai bertaranum, tapi anak2nya kalau baca quran..straight saja :P

    hepi besday buat emi!

    ReplyDelete
  5. selamat hari jadi...moga jadi anak yg soleh & good luck dlm PMR nnti...

    ReplyDelete
  6. Assalam

    Selamat hari lahir to yr hero yg bijak dan berani ini. Anak mwana Muhammad Shahran Hanief birthday dia 14 Mac lalu yg ke 16 tahun.

    ReplyDelete
  7. assalammualaikum kak, happy birthday utk anak akak semoga membesar menjadi anak yg baik dan berjaya dalam semua bidang yg diceburi nanti...amin..:)

    ReplyDelete
  8. Selamat ulang tahun yg ke 15 buat emi..semoga menjadi anak yg soleh n berjaya dunia akhirat

    ReplyDelete
  9. Happy Birthday!!!

    Study SMART, bukan HARD.

    Pesanan ikhlas batch pertama yang ambil PMR..~hehe

    ReplyDelete
  10. Sham..terima kasih..insyaallah..akan diingatkan dengan pesanan itu..

    ReplyDelete
  11. kak long..terima kasih kak long.
    akak pun bagi tau dio centu kak long..biar dio tak patah somangat

    ReplyDelete
  12. Zakiyah..terima kasih ye..Insyaallah..nanti akak hantar..dia pun dah bagi tau..lepas PMR nak belajar tarannum..

    ReplyDelete
  13. cekna@mamaziyyad..terima kasih kerana mendoakan nya.

    ReplyDelete
  14. mamawana..terima kasih..hero ni berani masuk pertanding disekolah..tapi kalau malam takut jugak..
    selamat hari lahir jugak buat anak mamawana..muhammad shahran

    ReplyDelete
  15. nieza..wkmsalam..amiin..
    terima kasih nieza..

    ReplyDelete
  16. Rosaliza..terima kasih..amin..semoga doa ros dimakbulkan..

    ReplyDelete
  17. Daddyziyyad..terima kasih..kena ingat pesanan batch pertama ni..semoga dapat mengikut kejayaannya

    ReplyDelete
  18. Selamat Hari Lahir pak usu...

    semoga berjaya dalam PMR nanti..
    study hard wokey!

    ^_____^

    ReplyDelete
  19. as salam akak....

    selamat hari lahir gak buat hero akak...moga dia akan kekal tersenyum gembira selalu bersama keluarga...

    ReplyDelete
  20. Salam kenal....sedih gak baca entry ni....kesian dia keseorangan....apapun selamat hari lahir..!!!

    ReplyDelete
  21. SELAMAT HARI LAHIR buat Aimi... semoga dipanjang usia...murah rezeki dan membesar menjadi anak yang soleh...dan membanggakan omak ayah...ameen...

    ReplyDelete
  22. selamat ulang tahun kelahiran dik..belajar rajin-rajin tau. :)

    ReplyDelete
  23. happy birthay emi..
    semoga mjadi anak yg solleh dan mjadi anak kebanggaan kedua ibu bapa :)

    ReplyDelete
  24. hepy besday............. moga tercapai azamnya............PMR 2011 8A

    ReplyDelete
  25. hepi besday!

    sama besday dia dgn akak saya :)

    ReplyDelete
  26. Akak...bertuah akak ada anak yg. pandai baca alquran..tajwid pun ok..Semoga dia bakal menjadi anak yg. soleh & sayangkan Ibubapanya....
    Akak...Selamat Ulang Tahun jugak ye buat dirinya....akak....anak akak sebaya anak sulung saya...dia pun bakal duduki PMR jugak....

    ReplyDelete
  27. selamat hari lahir buat emi..semoga tercapai segala cita2nya..

    ReplyDelete
  28. happy birthday emi! moga dapat keputusan cemerlang PMR nnt :)

    ReplyDelete
  29. Ati..terima kasih..
    ati..tak mau dipanggil pak usu dia ni..nak anak2 sedara panggil pak lang..

    ReplyDelete
  30. adinda amy..terima kasih..insyaallah akan terus terseyum..

    ReplyDelete
  31. Fadzli Amir..terima kasih..
    salam kenal dan terima kasih jugak sudi sinngah blog mak cik ni.

    ReplyDelete
  32. anie..amin..terima kasih anie..sudi mendokan yang baik2..buat emi.

    ReplyDelete
  33. GB.terima kasih..nak tak nak..kena rajin belajar..

    ReplyDelete
  34. ibuguru..terima kasih..mudah2an..tercapai azam dia.

    ReplyDelete
  35. Ms.lilies..terima kasih..selamat hari lahir jugak buat kakak ye..

    ReplyDelete
  36. aazi..terima kasih azi..semoga anak2 kita sama2 berjaya dalam peperiksaannya..

    ReplyDelete
  37. nadiah..terima kasih..insyaallah..semoga berjaya berkat doa ibubapa dan usaha2nya..

    ReplyDelete
  38. selamat hari lahir buat Emi...semoga PMR akan datang Emi akan berjaya dengan cemerlang ya...Insya'allah

    ReplyDelete
  39. selamat hari lahir anak manjo omak e hehe

    ReplyDelete
  40. alhamdulillah...bosa dah anak omak...selamat hari lahir emi.. semoga terus membesar menjadi anak yg soleh...

    ReplyDelete
  41. Selamat Hari Lahir buat Emi.



    Usaha lagi. InsyaAllah berjaya dengan adanya doa dari ibu bapa.

    ReplyDelete
  42. emma terima kasih...insyaallah.

    ReplyDelete
  43. zino terima kasih..yo la tu..anak manjo..

    ReplyDelete
  44. assalam yatie08..terima kasih..
    alhamdulillah bosa dah anak omak..

    ReplyDelete
  45. assalam reen..terima kasih..insyaallah..dengan usaha dia dan doa ibubapa..

    ReplyDelete
  46. happy birthday untuk hero bongsu. Hero bongsu kakpah amek spm tahun ni...

    ReplyDelete
  47. Kak Erna,

    Sekarang tilawah memang dah kena ada at least 3 jenis tarranum. Budak sekarang bila dah kenal huruf dan lancar terus kena belajar tarranum. Masih ada masa buat hero kak Erna.

    "Selamat ulangahun kelahiran dari auntie sayang... Jadi anak baik moga beroleh kebahagiaan dunia dan akhirat." Auntie zakie.

    ReplyDelete
  48. kak pah..mokasih kak pah..
    hero kak pah spm dah yo..lopeh tu tak do yang sekolah dah kan..

    ReplyDelete
  49. kakzakie..terima kasih..insyaallah nanti hantar dia kelas tu..

    ReplyDelete
  50. alahai..yg last tu nak gelak ada..kesian pun ada..tak dapat bayang kalau emi dapat adik camner la..takpelah emi..ramai yg sudi jadi adik angkat.tu ada 3 adik angkat emi kat umah tu,kalau larat jomlah angkat

    ReplyDelete
  51. heppy besday buat anak akak..moga lebih berjaya dlm kehidupan

    ReplyDelete
  52. Happyirfa..tu la kan..dik..tau je la dia tu kan suka sangat ngan budak kecik..tengok la kalau jumpa hajar tu..pandai je dia layan..

    ReplyDelete
  53. cik pah..terima kasih ye..moga doa dan haran semua termakbul..

    ReplyDelete
  54. sekom kk Erna;

    rasanya msh blum terlambat utk ucapan ulang thn utk anak bongsu kk Erna.masa yg tak mengizinkan tuk berkunjung.

    tak pyh kk Erna nak terpekik2 tiap2 ari suruh buat kerja sekolah.good boy.

    ReplyDelete
  55. selamat hari lahir buat si bungsu akak


    moga berjaya cemerlang dalam PMR nanti


    hehehhe.. ada hajat tu nak adik

    ReplyDelete
  56. selamat hari jadi pd sibungsu..
    sejuk perut maknya sebab banyak selalu mengembirakan hati si ibu

    tahniah juga kepada si ibu yg susah payah membesarkan hingga menjadi insan2 mulia dan menggembirakan keluarga..

    ReplyDelete
  57. hepi besday...
    gud luck PMR nanti
    untung dpt mak mcm kak erna

    ReplyDelete
  58. anie,nagoya..terima kasih anie..tak pe lambat pun.akak tau anie sibuk

    ReplyDelete
  59. ibuintan,.terima kasih..
    tu la kan..tak dapat maknya nak menolong hajat dia tu..kawan..kebanyakanya anak sulong..

    ReplyDelete
  60. Mudah2an apa yg dihajati tu tocapai la yoo Emi... Masa masih panjang lagi untuk mencuba..

    Selamat ulangtahun Emi...

    ReplyDelete
  61. azz.mokasih azz..doakan yang baik2 tok aimi..

    ReplyDelete
  62. hepi belated besday utk emi...
    teringat nak adik rupanya..

    pasni boleh la antor ke kelas tarannum.. mesti gempak nanti , buleh join AQ pulak.. ;)

    ReplyDelete
  63. Assalam yong..terima kasih..aimi ni memang suka budak2 kecik yong..jadi rasa teringin le bila kawan2 dokong adik tunjuk gambar..
    kawan2 anak sulung.diaa anak bongsu nak buat camana..

    ReplyDelete
  64. Happy belated birthday untuk hero bongsu akak. Semoga dia berjaya dapat result 8A dalam PMR tahun ni! :)

    ReplyDelete
  65. yatie..terima kasih yatie..insyaallah..dengan usaha dan doa..

    ReplyDelete