Monday, March 21, 2011

KALAU DAH REZEKI


Assalamualaikum..

Baru N3 lepas akak cerita pasal durian mahal sampai RM20.00 sebijji kan..
Tak sangka betul
itulah dia kalau dah rezeki..
Abang yang dikampung tu..kirimkan dengan anak sedara 
suruh hantar kerumah akak
8 biji durian.
Alhamdulillah..alhamdulillah..itu lah dia..
kalau dah rezeki..
esok balik kerja..bubur jagung lagi le 


Alhamdulillah jugak..hero bongsu akak dah baik demamnya..
dari hari sabtu pergi klinik..
hari ahad..nampak teruk sangat..pergi lagi
pagi tadi bawak lagi..
malam ni...dah nampak kurang..
dah boleh makan dia walaupun sikit.
siap dia boleh cakap..
'rasa lamanya aimi tak makan'
kesian..orang kuat makan sesekali tak de selera..
lama sangat la dia rasa tak makan nasi..

Minta maaf..akak tayang gambar durian tu.bukan nak menunjuk nunjuk..
cuma nak bagi tau..kalau rezeki dari allah tu datang tanpa kita jangka.
maafkan akak ye..

90 comments:

  1. nampak fresh tampuk diannya tu kak.. mesti baru gugur..

    ReplyDelete
  2. salam ka..wah..rezeki sungguh kak..dari rm20..dapat 8biji free..tadi petang keluar nampak org duk jual duyan kat seberang jalan..anak2 mintak..tak berani nk tanya sbb teringat akak beli rm20 tu hehe..

    ReplyDelete
  3. salam, alhamdulilah rezeki murah, kadang2 seperti tak disangka2 tu le ketetapan Allah swt...ada lagi ke, cium bau pun cukup le, hehe, gurau je

    ReplyDelete
  4. Nampak kulitnya cantik dan fresh tentu isinya juga cantik.Sedapnya bubur durian campur jagung,feberet...

    ReplyDelete
  5. Assalamulaikum...
    Kak nak 2 biji je. Boleh tak?

    ReplyDelete
  6. Akk sukanya kalo saya juga dapat free duyan ni sedapnya kak..dh la durian mahal sangat la ni. murah rezeki akk.

    Harap2 aimi cepat sembuh seperti sedia kala..kesian dia

    ReplyDelete
  7. Banyak tu kak. Boleh buat cucur, buat bubur durian, buat colek ulam dengan sambal belacan. Waiya..!

    ReplyDelete
  8. durian lg......bestnye kak kalo wat tempoyak..huhu

    ReplyDelete
  9. uii.. sodap e. balik kampung haritu durian kakpah baru nak bobungo.

    ReplyDelete
  10. besynya kak...
    sure isi dia freshkan :)

    ReplyDelete
  11. Takpo kak.. sy tak berapo suko diyan ni.. Akak tayang la gmbr buah tu, sy mmg tak kocik ati dohh..

    Jangan akak tayang gmbr bubur kacang cmpo mo diyan dah la.. Mau nangeh sy nengok ehh kang... haha..

    Tu namo ehh joki topijak kak... hehehe...

    ReplyDelete
  12. Kak ... tak salah ler tunjuk gambor durian tu... anie pun suka juga amik2 gambar apa yang anie beli buat kenangan...hehehe

    Alhamdulillah hero akak dah baik dah...

    ReplyDelete
  13. aduhai...sedapnyer...fav fruit ema jgk ni....lagi2 durian kampung...terasa nikmat raja buah apabila menikmatinya...rugi saper x suka mkn durian..xtahu betapa nikmatnya dpt makan buah ni...huhuhu..

    ReplyDelete
  14. dah lama xmakan durian fresh..
    mmg meleleh jg air liur nih..hehehe

    ReplyDelete
  15. yeayyy...minggu ni nk blk kg..nka mkn dian ayah....

    ReplyDelete
  16. mesti mengancam bau buah durian tu kan kak erna...

    saye baru jer beli hari tu...mahal pulak tu..nak makan punya pasal beli jer laaa...

    ReplyDelete
  17. sedapkan kalo dpt mkan pulut durian, perrhhhhh best gileeee

    ReplyDelete
  18. Salam Akak...
    Syukur Alhamdullillah..anak akak dah sembuh...
    Akak, seronoknya akak dapat durian free..he..he.nampak fresh lagi..mesti sedap tu..akak nak tahu, saya dan cik abang, Hantu durian...kalau dapat yang berkrim tu..alahai..akak lalu belakang pun x nampak tau...he..he..

    ReplyDelete
  19. mesti sodap ni kak erna durian nih...
    mengiurkan

    p/s: nor mmg antu durian

    ReplyDelete
  20. dah musim durian ke kak? tak nampak pulak org jual durian kat sini... kalau ada memanglah tiap2 minggu gi beli.... adoy...terliur tengok durian akak tu, itu belom tengok isi dia lagi tuh...

    ReplyDelete
  21. best tu kak..

    ati ni dah lama tak dapat
    makan durian kat kampung hubby

    ReplyDelete
  22. wah kak bestnya durian.. baru jek semalam kwn thailand tuh tunjuk gbr durian huhuhu..

    ReplyDelete
  23. wah kak...8 bijik tu...puas giler makan ....

    hmm...jap saya fikir...nak mahapkan akak ke idak gaknye....sbb tayang gambar derian yg sungguh menyelerakan nih....hehehhe...

    ReplyDelete
  24. kak ngah..agak nya baru la tu..
    sebab kalau dah lam..dah terbuka kulit dia kan..

    ReplyDelete
  25. suri..memang rezeki betul akak..
    abang akak memang tak lupa kalau ada durian..dia tau anak akak suka..

    ReplyDelete
  26. m'chiks..dah jadi bu bur lagi dah..
    akak kalau makan durian suka yang dah masak..
    anak2 suka makan mentah..

    ReplyDelete
  27. assalam zaitun..aya pun suka durian dibuat bubur..tak kira lah..kacang ke pulut hitam ke..sebab tak berapa suka makan durian mentah..

    ReplyDelete
  28. assalam sam..kalau dekat..boleh aje..

    ReplyDelete
  29. assalam rosaliza..alhamdulillah..aimi dah boleh pi sekolah hari ni.
    anak2 memang suka sangat dapat durian tu ..mintak maknya buatkan buur lagi..

    ReplyDelete
  30. yatie..anak2 akak suka makan durian..
    akak pulak suka bila dah buat bubur.

    ReplyDelete
  31. yatzakie..mak cik memang seronok dapat durian lagi..

    ReplyDelete
  32. kak pah..tak lamo lagi..kek kampung kak pah ado lah diyan pulak tu..

    ReplyDelete
  33. kasih..memang seronok..tapi tu la..akak makan durian tak suka yang mentah..rasa sikit je..
    akak suka yang dah jadi tempoyak ke.bubur ke..

    ReplyDelete
  34. azz..akak pun samo..kalau makan diyan suko yang dah jadi bubur ko..tempoyak ko..
    mentah ni makan yo..tapi buek raso yo..

    ReplyDelete
  35. anie..he he..kengkadang rasa bersalah kan..tapi kalau tak de gambar tak best pulak..
    alhamdulillah anie..dah sekolah dah dia hari ni..

    ReplyDelete
  36. emma..ye ke suka sangat ye..sama la ngan anak2 mak cik ni..mak cik suka bila dah jadi bubur..

    ReplyDelete
  37. Hamizah..maaf la ye..memang susah la mizah nak dapat makan disana..

    ReplyDelete
  38. kak long..alahai bolom balik dah besorak ni..balik ..jangan tak balik kak long..

    ReplyDelete
  39. ainnoraini..durian kampung ni..memang kuat bau dia..
    kadang2 satu dua biji je.bau dia macam selori kan..he he.

    ReplyDelete
  40. mamasyaza..
    teringat masa pi rumah kawan diperlis dulu..pulut durian..

    ReplyDelete
  41. azi..wkmsalam..
    waa..hantu durian rupanya..
    azi..akak lalu kat belakang memang la tk nampak..
    kalau lalu kat depan..sedap macam mana pun..mesti azi jeling jugak kan..he he..

    ReplyDelete
  42. noor pun antu durian jugak ye..
    tunggu musim ye..nanti boleh makan banyak2..

    ReplyDelete
  43. assalam yatie..belum banyak lagi..tapi dah ada dah..
    yatie pun suka durian ye..

    ReplyDelete
  44. Ati..nanti kalau dah musim boleh le balik kampung bila cuti..boleh makan puas2 kan..

    ReplyDelete
  45. iina..thailand pun dah musim durian ye..nasib baik durian thailand tu kurang bau kan..

    ReplyDelete
  46. acik..ampun maaf cik..ampun kan akak lotak gamba diyan ni..
    acik balik kampung lom ado diyan lagi ko..

    ReplyDelete
  47. Dah tiba musim durian ye...puaslah nanti pusing-pusing cari durian kampung.

    ReplyDelete
  48. kak nora..baru mula musim ni..'masih belum banyak dijual...

    ReplyDelete
  49. ala.. dapek bau yo la...


    kek Pilah pun mahal rogo ea

    ReplyDelete
  50. ibuintan..yo lah..bau la..
    tak banyak lagi jual kan..

    ReplyDelete
  51. wooh semalam mokwo baru jerr beli durian...nak cari yg murah..mana ade doyan murah kat sini..sekilo rege RM10..beli lah skit...sib baik semua kat umah tak makan banyak...banyak gak lebih memang selalu mokwo simpan utk buat kuih muih!! huhu kayo lah toke doyan !!

    ReplyDelete
  52. mokwonik..memang mahal sekarang ni..
    tapi dah makan ..beli jugak kan..

    ReplyDelete
  53. berkilat-kilat kulit durian tu kak!! huhuhu~

    ReplyDelete
  54. GB..dalam gambo cam tu le..he he..

    ReplyDelete
  55. Aslmkm Erna.
    Syukur alhamdulillah.

    ReplyDelete
  56. wkmsalam kak G..alhamdulillah kak G dah kembali..

    ReplyDelete
  57. kami anak beranak mmg hantu duyan...tak sempat nak buat bubur bagai kak...heheh..

    ReplyDelete
  58. Datang jenguk kak Erna. Akak sihat hari ni? :)
    Bila tengok durian, tiba-tiba rindu dengan cucur durian mama Yati. hehhe...

    ReplyDelete
  59. hai kak erna..

    bz makan durian lagi ke


    ^_____~

    ReplyDelete
  60. wahida...kalau nak makan durian akak memang suka masak dulu.buat bubur ke apa..

    ReplyDelete
  61. yati..akak shat.alhamdulillah..harap yatie pun sama..
    akak tak pernah buat cucur durian le yatie..

    ReplyDelete
  62. Ati..durian dah jadi bubur..he he..

    ReplyDelete
  63. kak, alhamdulillah murah rezeki tu....saya suka mkn durian yg dimsk mcm buat bubur ke pengat ke...yg fresh tu kureng skit..tapi my hubby suka sgt..

    ReplyDelete
  64. nieza..alhamdulillah..
    sama la kita kalau nak makan durian mesti yang dah masak..

    ReplyDelete
  65. "rezeki kalau ada ...tentu dapat jugak...teringin pulak saya ni nak mkn durian fresh,hari tu dpt makan bubur jer sbb isi 'mangkaq'(keras2 sikit..)sbb tu buat bubur mkn ngan roti jer.."

    ReplyDelete
  66. Kak Erna, bagi kami orang Sabah, durian sebiji RM20 tu biasa. Malah pernah jumpa yang lebih mahal daripada itu huhuhu.. sebab tu zaman dok Perak dulu rasa pelik sangat tengok durian kena lelong murah2 hehehe

    Masa pi PD tempohari dorang kata banyak dijual tepi jalan tapi mokcik tak nampak pulak..nak juga pi tanya berapa harganya hehehe..

    nak bubur skett...

    ReplyDelete
  67. hai ..kak erna

    bz lagi ke dgn durian tu...huhu

    ReplyDelete
  68. Salam...
    Baru dua minggu lepas makan durian sebiji harga RM23. Pastu kongsi dgn kawan lak... Dapat le 5 atau 5 ulas sorang. Tak puas makan...
    Silapnya sbb tak tanya harga sekilo berapa... terus mintak penjual bukakan durian tu... makan. Huhu...

    ReplyDelete
  69. sekom kkErna.

    uuummm...sana sini dpt bau durian ni.kat mesia lah kan baru boleh bau2 durian.

    mf kk Erna.kesibukkan kita tak sempat nak cll kk Erna.kita kat mesia skrg.ms yg terhad n kerja yg byk yg nak lakukkan.kepenatan tak terhingga.rasa blek mesia bukan masanya tuk kita bermanja2 gan keluarga mesia.sedih ati ni amat sgt....huhuhu...sedih tau.

    nak durian.esok dtg ambil durian.ambil durian ada masa.hahahaha...gurau je

    ReplyDelete
  70. sy ni kalo bab2 durian kurengggg laa kak...hehe

    ReplyDelete
  71. Piasara..kalau makan bubur dengan roti..memang sedapkan.

    ReplyDelete
  72. mok cik azwa..akak kalau 20 ringgit tu pun dan rasa mahal.
    kalau disabag biasa..mungkin sebab tak banayk poko durian kot..

    ReplyDelete
  73. assalam suara.

    mak cik pun memang selalu beli apa2 tak tanya harga dulu..
    lain kalai kena ingat kan..tanya dulu sekilo berapa..tapi tak pe la..dapat jugak makan..

    ReplyDelete
  74. Ati..Masrif..he he..habis dah duriannya.

    ReplyDelete
  75. anie,nagoya..ooo ada kat mesia ye..tapi sibuk dengan kerja..tak pe la anie..mungkin lain kali..insyaallah..dapat jugak kita jumpa lagi..

    ReplyDelete
  76. Adinda Amy..kurang suka makan durian ye..

    ReplyDelete
  77. best nye akk dpt makn durian :)

    ReplyDelete
  78. Tihara..alhamdulillah..dapat makan

    ReplyDelete
  79. nak cari duriaaan.. nak cari durian.. nak cari duriaaan... nak buat bubu rjagung (yg tak buat2 lagi.. cheh punya azam!.. takleh pakai!.. hahaha)

    ReplyDelete
  80. huhuhuu...lama tak makan duriannnnn...
    tapi tak pe..tgk gambar durian tu pun dah memadai...hhuuu

    ReplyDelete
  81. Assalam Tiny..belum buat2 lagi?? alahai..siannya..mai la sini..akak buatkan..

    ReplyDelete
  82. Assalam pn.kartini..tengok durian je..mana boleh..pi cari ye tini..sekarang dah banyak orang jual dah.selamat berehat..

    ReplyDelete
  83. akak...saya dah invite...kalo xdapat inform saya kat mimimuhamad@yahoo.com ek....sebab line biol sket ni...kena send invitation byk kali br lepas

    ReplyDelete
  84. Ms.lilies..terima kasih..nanti akak cuba ye.

    ReplyDelete