Wednesday, December 11, 2013

SERAI/PEHA AYAM

Assalamualaikum
serai peha ayam
ce tengok peha ayam tu..sama tak

36 comments:

  1. Haa... nampak sama pulak. Kurus ayamnya ni... banyaknya serai tu acik... meh sikit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acik, saya dh update cara buat sambal tu di entry saya k...

      Delete
  2. lumayan kalau laku selonggok serap peha ayam gitu tu!!

    ReplyDelete
  3. Ada plak serai paha ayam ye Kak??...hihi...
    sama kot...:)

    ReplyDelete
  4. agaknya sebab serai tu gemuk kot mcm peha ayam....ni 1st time dengar.

    ReplyDelete
  5. asal serai ni dari siam nun...ala2 bentuk peha ayam..tp org2 kat utara ni jarang guna serai ni..sbb kurang aromanya...ramai yg lbh suka guna serai kampung..yg hijau dan kurus2 tu tp lbh aromanya...

    ReplyDelete
  6. Oh... nama serai ini serai peha ayam ye Acik. Barulah kakak tahu..

    ReplyDelete
  7. bayknya serai ..nak jual kat mana ni?

    ReplyDelete
  8. Serai ni besar sesaje je acik...baunya kurenggg... tp kalau dh ada guna je

    ReplyDelete
  9. serai gni..jaya jusco ada jual...hehehe

    ReplyDelete
  10. Banyaknya serai.. buat gulai lomak cili api ayam kentang sodap nie.. :)

    ReplyDelete
  11. FUH ACIK...byk nye serai...mcm syok plak tgk...ni kalo mak lieya tgk ni suke la nieh sbb die suke noo masak nasi boh serai....katenye lagi berselera makan sbb wangi2 serai tu ade....

    ReplyDelete
  12. oooooooooo nama serai ni Serai Peha Ayam eh. Hehehe baru tahu

    ReplyDelete
  13. Serai tu yang besar...atau peha ayam tu yg kecik? hahaha

    ReplyDelete
  14. oo..baru tau ada nama serai peha ayam..

    ReplyDelete
  15. serai dia mmg beso2 tp tak sesedap serai kampung biasa tuh acik kan? tp mmg puas hati kalu gune serai nih sbb beso dabak

    ReplyDelete
  16. Banyaknya serai...cantik2 plak tu...selalu kalau g market mesti beli serai banyak..
    Kalau serai paha ayam ni warna hijau pekat/tua kan?satu jenis lagi macam putih ajer

    ReplyDelete
  17. Bnyknya serai Acik...tnam sndri ke tu?

    ReplyDelete
  18. Org kata serai jenis ni kurang wangi baunya..ye ke kak?

    ReplyDelete
  19. Geram plak tgk serai tu.. gemok2.. hihihi

    ReplyDelete
  20. tak tahu lak ada serai nama peha ayam.. tapi agak tertarik warna ayam tu.. mcm tak asli mesti ayan kacuk.. :D

    Salam Kenal :D

    ReplyDelete
  21. Aina tak tau nama-nama serai ni taunya nampak serai beli tapi jgn pulak beli serai wangi buat masak2 pulak...:)

    ReplyDelete
  22. suka guna serai klu nk memasak
    lagi-lagi kalau masak tomyam,paprik atau kerabu
    best

    ReplyDelete
  23. Hehe.. lebih kurang sama. :) Tapi ayam tu nampak kurus. :)

    ReplyDelete
  24. weee wiit..seksi nya serai dia! ^_^

    ReplyDelete
  25. saya kalau gi pasar malam memang suka pilih serai yg gemuk... hihihi

    ReplyDelete
  26. serai yg tanam kat rumah tu pun spesis peha ayam jugak

    ReplyDelete
  27. baru tau ader serai peha ayam...selama ni main beli jek..

    ReplyDelete