Wednesday, December 18, 2013

LENGKUAS VS SENGKUANG

Assalamualaikum
(gambar ehsan google)
 ni gambar sengkuang kan
ni pulak gambar lengkuas

yang acik suruh hero sulong acik beli lengkuas
yang dibawak balik sengkuang
jauhnya la hai anak oii
sabo je laaa.bukan salah dia
tak kenal antara sengkuang dan lengkuas
acik tak tunjuk gambar.

39 comments:

  1. Hahahaha! Ni klu suh suami sy pun Acik, mende yg sama mst jdk ni. Scary ouh!!!

    ReplyDelete
  2. takpe kak biar dia belajp dari sekarang..
    nt dah kawen snang dh bli barang dapur :)

    ReplyDelete
  3. hahaha..
    sabor jelah
    sy selalu tertukar daun sup ngn daun ketumbar

    ReplyDelete
  4. hahahaha...sabo je lah..tang mana yang dia rasa sama tu agaknya..

    ReplyDelete
  5. hihihi.. takpe lepas ni mesti tak salah beli lagi.. :)

    ReplyDelete
  6. Itu budak lelaki acik erna ,tak pe lah jugak, anak dara saya suruh ambil daun pandan di ambilnya daun serai hahahha ketawa besar saya dibuatnya :)

    ReplyDelete
  7. Jauh na larinya tu...lengkuas jadi sengkuang!... hehehe.. sabo..sabo...

    ReplyDelete
  8. hahahahha... bkn slh acik tak tunjuk gamabr tp slh dia takmo bertanya kalu dh tau tak tau hehehehe... lelaki biasalah kak

    ReplyDelete
  9. haha..sama kes dgn anak lelaki saya..disuruh beli lengkuas,nak buat rendang..dibelinya sengkuang..dia kata sebutannya hampir sama

    ReplyDelete
  10. Masa ni mungkin terima arahan lain buat arahan lain..

    ReplyDelete
  11. hehehe..aduyai, sabau je lah. Takpe acik..sengkuang tu tak membazir, best tu acik makan dengan pencicah.

    ReplyDelete
  12. hero acik salah dengar kot...hehe

    ReplyDelete
  13. kalau kat kampong nekcik ..serai pun rupanya lebih kurang pokok liar ....sebijik macam serai

    ReplyDelete
  14. Ha haaa... samalah anak-anak bujang kami Acik... suruh beli bayam dibawa pulang sawi!

    ReplyDelete
  15. hahaha..lain kali kena tulis lah acik..

    ReplyDelete
  16. Bunyinya seakan2..tiga suku kata..he he..

    ReplyDelete
  17. hehehe....sabar jer lah..Mungkin salah dengar kot..

    ReplyDelete
  18. Kan bunyinya mcm sama..tu yg masa nak beli keliru. Tadi kirim sengkuang ke lengkuas ekk?. :D

    ReplyDelete
  19. Hehe...kalau lelaki tak kenal benda macam tu tak apalah juga.

    ReplyDelete
  20. Ala acik sedangkan Aina ni pon selau tersilap bab rempah ratus inikan pulak anak2.

    ReplyDelete
  21. Anak akak suruh ambil daun kesum yg dibawak ke dapur daun bunga kertas

    ReplyDelete
  22. hahaha...lawak lah hero acik ni.. agaknya Pa'e beso nti mcm ni lah nti kak...:)

    ReplyDelete
  23. As salam acik,

    Mmg jauh bezanya sengkuang dgn lengkuas... cara masak n guna pun lain2...haishh... dah terbeli bk buat lagu naba...ye dak? Heheheh

    ReplyDelete
  24. Salam Acik...... sabo ajerlah acik....... budak-budak biasalah tu........

    ReplyDelete
  25. dia memang nak sengkuang tu hehe

    ReplyDelete
  26. Salam Acik Erna,

    Maaflah lama tak singgah sini.

    Kak ani juga pernah terkena, suruh anak beli kangkong dibelinya bayam sebab kak ani kata kangkong yang ada akarnya

    ReplyDelete
  27. anak saya pun saya suruh ambil serai di ambilnya daun lalang ...lagi haru

    ReplyDelete
  28. ingatkan nak tunjuk masjid (pada sengkuang) dan tulisan ALLAH (pada lengkuas) tadi. Adei..

    ReplyDelete
  29. haha bila lelaki kekedai mmg macam ni acik,sabo jer la..tp kelakar kan..jadi bahan menceriakan suasana plak..:)

    ReplyDelete
  30. Alah, Acik. Dulu masa saya kecik2 pun tak kenal banyak benda sebabnya ramai kakak, orang sibuk memasak, saya tengok TV aje. Time makan baru turun makan. Nasib baik sekarang ni pandai pun membezakan banyak benda kat dapur tu :D

    ReplyDelete
  31. Ha ha ha. X pe. Belajar dari kesilapan.

    ReplyDelete
  32. Kalau suh anak okje beli tu .....mungkin jugak itu yg dibawak baliknya AE hehe

    ReplyDelete
  33. Kalau suh anak okje beli tu .....mungkin jugak itu yg dibawak baliknya AE hehe

    ReplyDelete