Saturday, November 12, 2011

MENU MAKAN TENGAHARI

Assalamualaikum


Semalam..masa hari anugerah kecemerlangan 
sekolah hero bongsu

Untuk murid murid dibagi 2 ketul kuih dan air masak.
Hidangan untuk ibubapa dan vip pulak nasi tomato.
Yang menyampaikan hadiah semalam MB.

sebab hero bongsu asek menyebut je(walaupun maknya tak makan pun nasi tu)
acik pun bagi tau le..nanti mak buatkan..baru diam
Jadinya hari ni..tu la menu acik.
nasi tomato dan ayam goreng pedas.

Gambar ayam masak pedas..nampak sambal je kan
sebab lupa nak ambil gambar.
dah siap makan baru teringat.tu la yang tinggal sambal aje he he

kebetulan anak sedara dan adik pun ada datang
ramai dah meriah la makan tengah hari acik hari ni
 tambah satu lagi lauk acik tadi..
ni dia

masak lomak cili api tulang 
pencuci mulut..puding tauhu dimakan masa dah sejuk..memang nyaman tekak

Alhamdulillah..syukur atas nikmat Allah.

64 comments:

  1. Assalam kak, budak2 bila tgk tu terliur la pulak, nmpk mcm best je, tu yg dia berbunyi je heheh...sibaik maknya perihatin laju je buat, sedapnya bila saya tgk lomak cili padi tulang tu kak, teringat kenduri kat negori pulak, menu yg best

    ReplyDelete
  2. Assalam rosa..akak dah lama jugak tak buat masak lemak ni..tadi bila dah masak..akak pulak yang terlebih makan..sendiri masak..sendiri yang kata sedap sangat..he he.

    ReplyDelete
  3. sedap nya tulang masak lemak tu..kalo mk saya dibuat sup or kari je..tk penah buat masak camni..hehe

    ReplyDelete
  4. Sejuk2 hujan ni mesti perut lapar.hari ni saya masak siakap 3 rasa, daging masak kicap dan apam pisang marble.
    Layan perut saja.

    ReplyDelete
  5. salam K.Erna..tang masak lomak cilipadi tulang tu yg xtahan negoknya.Sedapnyaaaa..

    ReplyDelete
  6. ayam masak podeh tu,mcm ayam masak merah eh kak?

    ReplyDelete
  7. ala kak...nape x letak gambar puding...nak tengok cemana rupe puding tauhu tuh!!

    ReplyDelete
  8. amboi menu yang menyelerakan...siap pencuci mulut lagi, memang best...

    ReplyDelete
  9. menu t/hari yang mnyelerakan....tak pernah buat tulang masak lemak..tentu sedap....

    ReplyDelete
  10. Tihara..kalau orang N9..tulang masak lemak ni..tak tinggal kalau ada kenduri.

    ReplyDelete
  11. Nieda..sedapnya menu nieda hari ni..

    ReplyDelete
  12. azatiesayang..masa raya qurban hari tu dah masak sup..hari ni masak lemak la pulak..

    ReplyDelete
  13. kak long..lobeh kurang la tu..he he..
    bawang budak2 ni tak makan..akak blend an bawang e tu..makan la jadi e kan..tak boleh nak pilih buang,,

    ReplyDelete
  14. lieyna..yang tu tak sempat nak ambik gambar pulak ..he he

    ReplyDelete
  15. Qhaifa..masa rajin sikit..ada la pencuci mulutnya.he he

    ReplyDelete
  16. MP..kalau diNS ni tulang masak lemak memang popular..

    ReplyDelete
  17. assalam acik, tak pernah makan lagi masak lomak tulang tuh.Pestaim neh..nmpk sedap tuh, msti amek ms lama nak reneh smpai empuk..

    ReplyDelete
  18. Lama x masak nasi tomato. Nmpk sedap plak. Hr ni lauk kita yg cili api tu sama....hehehe....almaklumlah musim qurban kan.... :))))

    ReplyDelete
  19. gerenti dah habis semua menu yang dihidangkan tu ye Acik.... sedapnyalah tengok nasi tomato tu...selalu buat tapi tak pernah puas makan! tak tahulah kenapa suka sangat nasi tomato....

    ReplyDelete
  20. klu bab makan,kita selalu ingat anak ye...sanggup bersusah payah utk membuatnya semata2 kesiankan anak..

    lagipun nasi tomato tu..sedap..tentulah hero bungsu terkenang2..

    ReplyDelete
  21. Ibu yusuf singgah ziarah & follow..

    Nampak sedap tulang masak lemak tu.. :D

    ReplyDelete
  22. Lina_pg..tak lama sangat lina..kalau masukkan air kelapa dalam air rebusan tu..
    boleh cuba lina..memang sedap..

    ReplyDelete
  23. mamasyaza..sedap..lagi la bila dah sejuk..

    ReplyDelete
  24. Ibuhani..ye la..hari tu dah masak sup..arini..cili api la kan..he he

    ReplyDelete
  25. Amie..satu2nya nasi yang acik jarang buat..tapi bila anak2 mintak..naru acik buat..acik rasa macam tak berapa pandai masak nasi tomato ni..

    ReplyDelete
  26. assalam sal ..tu la kan..bila dia asek sebut je kita mesti tak sampai hati..dah la dia memang suka makan nasi tomato..tapi maknya jarang buat.

    ReplyDelete
  27. Zefa Nor Asmara..terima kasih follow blog acik..

    ReplyDelete
  28. Menu lunch yg lengkap...mcm2 ada...bestnya.....

    ReplyDelete
  29. cik cek..terima kasih..satu je kurang..sayur tak de..he he

    ReplyDelete
  30. Demi anak mak sanggup tak makan tapi takpe lepas tu dapat makan ramai2 lagi sedap.

    ReplyDelete
  31. Zaitun..dia memang suka makan nasi tomato..tu yang dibuatkan jugak tu

    ReplyDelete
  32. kak... masa sekolah saya buat majlis korban hari tu, gulai lomak cili api tulang itulah yg menjadi rebutan.. sodapkan

    ReplyDelete
  33. puding tahu??
    meh kungsi resepi kak....

    ReplyDelete
  34. ACIK,
    wahhh rajinnya dia masakkkk.. Hebat tu. Saya tak pernah makan Tulang Masak Lemak Cili Padi camtuh.

    ReplyDelete
  35. salam Acik,

    Tulang masak lemak cili api...Kak Ros pun tak penah makan ni...resepi dia ada tambah apa2 lagi ka Acik..?

    ReplyDelete
  36. ibuintan..kalau kito kek N9 ni..poi kenduri kawen pun lauk tu la yang paling sodap raso e kan,

    ReplyDelete
  37. kak ngah..ok..nanti akak bagi resepi.

    ReplyDelete
  38. AA..masak lomak tulang la paling sedap..berlemak..he he

    ReplyDelete
  39. Ros..acik cuma letak bawang putih..bawang merah,halia yang dihiris dan serai yang diketuk je..

    ReplyDelete
  40. permintaan anakk ni suah tak ditidakkan..
    Mosti adik makan botambah-tambah.

    ReplyDelete
  41. kak,sajo yo nak tag akak,klu sudi buek la yo


    http://diyadaniablogspotcom.blogspot.com/2011/11/bueaty-contest-aina-rahman.html

    ReplyDelete
  42. sedapnye acik.. acik.. cm ne nak elakkan nasi tomato tu x melekat..

    ReplyDelete
  43. ibundo..yo lah kak pah..memang susahn..tak pandai bona pun bue yo lah kan kak pah

    ReplyDelete
  44. kak long..nanti akak cubo poi tengok buleh jawab ko tidak yo.

    ReplyDelete
  45. ladybird..tak tau pulak acik..acik masak macam masak nasi biasa je..bila dah sejuk sikit ok pulak nasinya..

    ReplyDelete
  46. Untung omak ehh tau masak nasi tomato tu...

    Buek ehh mcm sey ni haa.. Baru haru jadi ehh sobab tak pandai nak masak nasi tomato tu.. Kang sey bagi yoo nasi dgn sos tomato yoo... hehehe...

    ReplyDelete
  47. acik: ieja ari ni x masak la..baru je blk majlis anugerah KAFA..penat, mkn kat sana je td..ptg2 karang jln2 cr mkn lah plk..

    minggu lps buat n.tomato x bubuh garam,b.lawang,k.manis,cengkih bagai..tawar jer..huhu

    ReplyDelete
  48. nuwairani..mai datang sini nani..boleh makan..

    ReplyDelete
  49. azz..tak yo pandai bona doh..main hontam yo..he he

    ReplyDelete
  50. ieja..tak pe..nanti boleh buat percubaan kedua pulak.jangan putus asa..

    ReplyDelete
  51. salam acik..mama dilanda kebzzzan smlm..ari ni baru dpt singgah..tetiba nampak gambar yg buat mama terliur..he2x..nampak sedap je !!..

    ReplyDelete
  52. Salam Acik..sini pun ada nasi tomato gak...tengok lagi tulang masak lemak tu..lagilah tergiur,,,,

    ReplyDelete
  53. emphhh
    sodap nyer! hingga menjilat jari ... :)

    ReplyDelete
  54. mama..tak pe..ada masa kita tak sempat nak singgah kerumah kawan2 kerana ada yang patut diberi lebih perhatian..acik faham tu..

    ReplyDelete
  55. Acik..alhamdulillah..memang sedap..sebab masak sendiri..he he

    ReplyDelete
  56. Rahel..tu la tadi acik singgah..terpikat acik dengan nasi tomato rahel..cantik..panjang2 berasnya..

    ReplyDelete
  57. sedapnya kak..biasa tulang buat sup je..air sup tu buat mi sup plok....
    tak pernah plok rasa masak lemak tulang...
    meleleh ni kak

    ReplyDelete
  58. eita..masak lemak cili api pun sedap tulang ni..tapi rebus dulu bagi empok.sabo ye eita..lap yang meleleh tu.he he

    ReplyDelete
  59. aduhh...sedapnyer gulai tulang.akak ipar saya hidangkan juadah itu masa kami dtg umah dia hr tu

    ReplyDelete
  60. dah lama tak makan masak lomak nogori.masa cik ina keja kat rembau duk dekat gadong setiap hari makan masak lomak. sedapnya .

    ReplyDelete
  61. Nasi tomato? Ayam goreng pedas? Sedapnya, kak Erna. Masak lemak tu pun nampak menyelerakan. :)

    ReplyDelete
  62. Yati..ayam goreng letak sambal..jadilah nama ayam goreng pedas..he he

    ReplyDelete