Saturday, November 26, 2011

SMOOTHIE STRAWBERRY - TERIMA KASIH AMIE.

Assalamualaikum


Semalam kawan bagi strawberry
biasanya hero acik suka makan dengan gula 

Tapi semasa baca blog Amie..ada pulak dia buat smoothie
acik panggil hero bongsu
dia salin resipi.
Hari ni..ajak ayah pi kedai beli susu segar dan yogurt..
yogurt asli tak de pulak dikedai tu..dia beli yang 
perasa strawberry

Ini lah hasilnya..
smoothie strawberry buatan hero bongsu.
suka betul dia..sedap..katanya.
nanti mak beli mangga ye
nak buat mangga pulak..dia kata.
 Jemput minum

64 comments:

  1. sodap nampak ea tu kak.mano resepi ea?

    ReplyDelete
  2. Salam Maal Hijrah buat Acik Erna sekeluarga.

    ReplyDelete
  3. memang sedap kak. berkhasiat lagi...


    Selamat menyambut tahun baru 1433H kak erna.. mohon ampun salah silap

    ReplyDelete
  4. Assalam kak sedapnya smoothie tu kak, hero bongsu mesti la suka hasil dari air tangannya.

    Salam maal hijrah buat akk

    ReplyDelete
  5. kak long..memang sodap la tu..suko aimi..

    ReplyDelete
  6. Zakiyah..nanti ye acik update kan resepi

    ReplyDelete
  7. Salam maal hijrah yatie..terima kasih

    ReplyDelete
  8. kak yong..Salam maal hijrah yong..sama sama la kita bermaafan.

    ReplyDelete
  9. Embun Rosaliza..salam maal hijrah rosa..
    memang suka sangat dia..

    ReplyDelete
  10. Kak, tu air ke jeli kak... Macam dadih pun yoo jugak..

    ReplyDelete
  11. terliur plok...
    faberet tu strwbery

    salam maal hijrah kak...

    ReplyDelete
  12. omak ai. campak meh kat sini skit. merah molek berkenan tul kaler dia. hah beli mangga tu ksk jgn tsk beli., semangat si hero tengah berkobar2 tuh! auntie mokwo tumpang minum ekk:)

    ReplyDelete
  13. hu2x..terliur tgk smoothie strawberry tu..acik, mama nak sikit !!..

    ReplyDelete
  14. meh seket.. huhu


    jom baca sekejap..=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2011/11/pandai-sangat-dah-kan.html

    ReplyDelete
  15. Kalau bebudak ni memang suka...lebih2 lagik kalau sejuk...memang sedap...

    ReplyDelete
  16. lahai..sedapnya rasa stoberi..kaler pun cun je..

    ReplyDelete
  17. waduh...nyaman n menyegarkan...

    ReplyDelete
  18. yogurt! yummy..
    rajin hero tu buat ya acik erna...

    salam maal hijrah~

    ReplyDelete
  19. mmg sfap nampaknya tu acik. Terliur tgk.

    P/s: seronok sbb dah mudah baca blog acik guna hp ni .. . .:)

    ReplyDelete
  20. azz..bukan jeli..tapi pokat macam iceblendded tu.sodap tu aimi suko boto..ado raso masam2 strawberry tu sikit.

    ReplyDelete
  21. Dalila..memang sedap la tu..suka sangat anak mkaan..lebih2 lagi dia yang buat,

    ReplyDelete
  22. eita..buat jangan tak buat memang sedap.

    ReplyDelete
  23. mokwo..hari ni memang nak poi boli mangga ni....he he

    ReplyDelete
  24. kasihredha..memang segar dan sedap

    ReplyDelete
  25. mamaaini..kalau kita dok berjiran..mesti sampai punya..he he

    ReplyDelete
  26. anie..lagi sedap bila dia buat sendiri pulak tu..he he

    ReplyDelete
  27. anna Qawina..masa mula tengok pun..acik suka tengok warna dia..cantik..

    ReplyDelete
  28. محمد رازيق tak perlu jilat jari..pi beli strawberry dan buat he he

    ReplyDelete
  29. Fatin Marz..hero kalau dia suka rajin buat sendiri..

    ReplyDelete
  30. yus..dah pasti sedap..
    acik tak pandai lagi la yus nak baca atau komen melalui talipun..

    ReplyDelete
  31. anak2 kita memang suka merasa pelbagai makanan dan minuman..mujurlah emaknya rajin melayan..
    salam maal hijrah untuk erna sekeluarga..
    dlm penghijrahan baru ini, teruskan usaha menghidangkan menu2 istimewa dlm perkongsian laman blog kita..moga bermanfaat selalu,amin.....

    ReplyDelete
  32. memang sedap kak.. bukan anak2 saja yg suka, ibu anak2 pon suka hehehehe

    ReplyDelete
  33. Budak2 memang suka minuman yang ada perasa buah.

    ReplyDelete
  34. fuiyoo ada smoothie stoberii..sedaapnyer kak!! leh kenen ke lg?? hehe!

    ReplyDelete
  35. sedapnya....!!!!

    Salam Maal Hijrah utk Acik dan keluarga..

    ReplyDelete
  36. rajin hero bongsu akak buat...

    Salam Maal Hijrah buat acik dan keluarga...:)

    ReplyDelete
  37. salam maal hijrah jugak buat sal dan keluarga.insyaallah..semoga kita bertambah baik dari tahun sebelumnya

    ReplyDelete
  38. SMM..kalau akak pulak kurang sikit suka..sebabmasam..he he
    salam maal hijrah yatie.

    ReplyDelete
  39. Zaitun..betul tu..asalkan buakan ais kosong memang naak2 kita suka.
    susah betul nak tengok anak ni minum air kosong.

    ReplyDelete
  40. inahar..alalamk sori ye..dah licin..he he

    ReplyDelete
  41. MP..salam maal hijrah..
    memang sedap smoothie tu..sampaikan dia rasa tak cukup..he he

    ReplyDelete
  42. lieyna..salam maal hijrah..
    hero bongsu ni memang suka mencuba..

    ReplyDelete
  43. bagusnya anak teruna dah pandai buat sendiri.

    ReplyDelete
  44. akk,mmg sedapkn..kami kalu time musim die,mmg slalu buat..mango pun sedap sgt..jd mango lassi gitu..terliur sy..

    ReplyDelete
  45. fuyoo...terliur papa mifz tgk...nak sikit...huhu

    ReplyDelete
  46. acik....
    aduh.,
    nampak nyami, kalau anak dara ayu nampak..
    harus dia minta ibunya sediakan...

    wawawa... nak resepi

    ReplyDelete
  47. Nieda..memang menyenangkan kerja maknya..kalau pasal2 air ke iceblended ke memang kerja dia..

    ReplyDelete
  48. kamalia..tu la dia nak menyebut mangga..tapi tadi keluar cari tak jumpa mangga masak pulak..dah mula banyak jual limau je..

    ReplyDelete
  49. Papa mifz..tak dapek nak nolong..jauh..he he

    ReplyDelete
  50. Citarasa rinduan..betul tu..memang membuka selera budak2 kalau nampak benda ni..he he

    ReplyDelete
  51. Menarik nih, kongsi la resepi kat sini hihihi

    ReplyDelete
  52. Ana..insyaallah nanti acik copykan resepinya..ye..

    ReplyDelete
  53. sedap nye..sy suke campur dgn air bliss jer..air yogurt jugak kan kak..best nye kan kak :)

    ReplyDelete
  54. Tihara..memang anak2 suka sangat ni..sedap katanya..

    ReplyDelete
  55. Ladybird..jangan lupa..cepat2 pi beli strawberry..dan buat..he he

    ReplyDelete