JellyPages.com

Friday, November 25, 2011

KENAPO KO WAN..BAHAYA TU..

Assalamualaikum..

Entah apa lah kena ngan acik hari ni
Tadi keluar ke bank.
sementara suami berurusan di mesin..
acik dok dalam kereta.
terasa panas..buka pintu.

dah selesai..suami pun datang.
masuk je dalam kereta..dia terus bercerita
sambil memandu.sampai simpang.ada kereta..
tapi pemandunya beri isyarat..suruh jalan dulu.

bila suami belok je..pintu kereta terus terbukak.
acik pulak panik terus cepat2 nak capai pintu tu..konon nak tutup balik
nasib baik..acik ni memang setia dengan 
tali pinggang keledar.
jadi acik tersangkut la dengan tali pinggang tu.
tak le terjatuh
suami acik berhentikan kereta dan acik bukak tali pinggang..baru dapat tutup semula 
pintu kereta tu.

kemudian acik pi pejabat pos..dalam kepala tu asyik teringatkan pintu kereta yang terbuka tu..
bila keluar nombor..acik dengan selamba je 
bangun terus kekaunter.
tiba2 datang pulak sorang lagi..tunjuk nombor dia yang dipanggil tu.
alamak..acik dah potong Q..bukan nombor acik pun

..acik terus mintak maaf ngan dia.
rupanya..nombor yang yang acik ambik dari handbag tu.
nombor klinik yang acik pergi semalam 
yang acik belum buang lagi..aduhai..agaknya marah budak tu..
walaupun acik dah mintak maaf.menjeling je dia..siap cakap..no. tu no dia.

Berkali kali acik mintak maaf dengan kesilapan acik yang tidak disengajakan.sepatah pun dia tak respon..cuma bagi tau je..tu no.dia.nak kejar masa agaknya dia.
suami acik pulak..marah jugak agaknya..walaupun dia tak pernah marah ngan acik..
sebab dia cakap..mesti orang tu cakap..apalah uwan ni..sampai terbuka pintu kereta..katanya..
terasa pulak acik..macam suami nak bagi tau..
yang acik ni dah nyanyuk pulak.
dah tua2 ni sensitif sikit
tapi itulah pesen acik
suami tak kan tau acik terasa hati ke apa
sebab acik tak kan bagi tau.

sabo je la..

62 comments:

  1. Kesian acik, malang hari ni. Sabar ajalah acik walau hati terasa.

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah acik tak apa2.. bahaya tu pintu terbuka masa kereta sedang bergerak.. semoga acik kembali ceria ye.. :D

    ReplyDelete
  3. TELUPO LAH TU KAK,AKAK TAK TUTUP BALIK MASO KEK BANK TU KOT...
    KITO KALAU DAH KALUT,TU LAH JADI EA...SUMO SOBO TAK KONO...

    ReplyDelete
  4. tingat haritu ado tgk klip kek FB budak kocik cicir pintu keto tebukak....

    ReplyDelete
  5. Adoii...

    Bondo dah nak jadi, bukan kito buleh jangko, yo tak...

    Akak banyak fikir gak ehh.. Tu yang celaru tu... Ni cuti 3 hari, akak rehat la kak.. Lotih pun yo agak ehh tu...

    ReplyDelete
  6. Nasib baik acik pakai seatbelt..

    Takpa lah...sekali sekala kena ujian...

    Tapi saya kalau org dah beria ia minta maaf, memang saya amat hargai..at least senyum lah kan...bukan ambik masa sampai 10 saat pun..

    ReplyDelete
  7. Kadang2 mamawana pun macam tu jugak, nak kata nerangan tidak, mamai tidak tapi cam blank sesekali eh. pernah mamawana bawa kereta nak gi opis. Start enjin terus jalan, bila stop enjin baru perasan "Eh, naper aku berhenti parking kat stesen LRT sini?" Rupa2nya memang tiap2 hari naik LRT gi opis tetiba hari tu plak bawak keto.... molek ajer keto tu jln sendiri ker LRT station , buat nyer ke tempat lain.. aiyoooooooo.

    ReplyDelete
  8. kak tadi se poi bank dgn azam..yang dio pulak tertinggal kunci keto dlm keto.hari ni mmg hari terlupo kot kak.

    ReplyDelete
  9. "kalau saya jadi macam2 hal gitu mesti sebab kepala dah ke lain..tk fokus..hahaha,teringat peristiwa saya jatuh moto dpn kedai hari tu...apapun smga perkara sama tk berulang...kan kak..."

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah....sib baik k.erna x jatuh......hati2 lain kali ye! Suami k.erna tu tegur sbb syg..... Dia pun mesti terkejut gak tu....

    ReplyDelete
  11. sabar kak...
    saya pun mcm tu juga bila dlm kepala duk fikir byk benda :)

    ReplyDelete
  12. Salam, 2 hari lepas che mid terlanggar kon tepi jalan, melantun kena side mirror.. pecah.. adoii.. che abang dah muka cuka dah.. emm ..kalau dia kena takpe.. kalau kita.. macamlah sengaja..

    ReplyDelete
  13. Kak...bila dah meningkat usia ni kita jadi lebih sensitif kan... kadang cik abang tu cakap je tpi kita terasa pulak...

    Tu yang kena banyak sabar tu...

    Baik akak tak apa2... hati2 kak... bahaya tu...

    ReplyDelete
  14. biasalah tu acik orang lelaki ni gaya percakapan dorang memang cam tu.sabau jelah, dah umur cam kita ni memang cepat sensitip. cik ina tak suka cara budak yg tak de respon bila kita minta maaf:(

    ReplyDelete
  15. Assalam kak, kita ni mmg kekadang tahapn sensitif tu tinggi sangat, cepat je nak terasa hati bila suami tegur sikit, almaklumla jrg2 kena tegur heheh,

    kepala dok pikir kelain tu yg jadi mcm mamai je, terasa diawang2an, sabar je lah kak

    ReplyDelete
  16. the day when everything goes wrong... teringat pulak tajuk karangan yang cikgu bagi maso sekolah dulu haha.. nak buek camno.

    ReplyDelete
  17. byk na benda difikiran kot... hehehe. biasolah tu kak... sekali sekalo kito ni terlupo

    ReplyDelete
  18. sesekali terlupa nak buat macamana kan kak.....
    sabar je lah...
    banyak benda fikir tu...tu pasal lah terlupa...

    ReplyDelete
  19. mesti byk benda yg akak nak pk kan sampai jd kelam kabut camtu kan..takpe kak, itu perkara biasa je..happy always kak :)

    ReplyDelete
  20. takutnya situasi camtu....mrsti serabut kepala memikirkan kejadian pintu kereta tu... jgn la ambik hati sangat cakap suami acik tu.... sekadar gurau2... sabar ye..

    ReplyDelete
  21. Acik nie kelakarlah.. yg masih pi simpan no pergi klinik tu apasal hihi... nnasib baik org tu faham kan.

    Salam ma'al hijrah dari kakak buat Acik...

    ReplyDelete
  22. Kesian Erna walau pun dah minta maaf banyak kali tapi langsung tak beri respon.

    Saya pun pernah pintu kereta terbuka masa memandu,berhenti emergency nasib baik bagi signal.

    ReplyDelete
  23. acik..lain kali hati2 ye acik.. kat kereta acik tu xbg signal merah tu ke kalau pintu tak rapat?

    takut lady dgr cite acik..

    p/s : acik, jemput dtg ke teratak ke-2 lady di sini eh..

    http://ladybirdscollection.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. Nieda..insyaallah sedang bersabar la ni..he he

    ReplyDelete
  25. Zefa Nor..alhamdulillah tak apa2..

    ReplyDelete
  26. kak long..boto kak long..sobab telupo la tu..jadi cam tu..mulo2 tu dah topiki dah..kan gtelupo pulak tutup pintu keto..rupo e memang boto2 telupo..

    ReplyDelete
  27. IMANSHAH..alhamdulillah..lega kalau dia baca..baru tahu apa yang acik rasa..he he

    ReplyDelete
  28. alien..mulanya tak serabut..memang betul2 lupa nak tutup pintu..lepas tu baru jadi serabut..

    ReplyDelete
  29. kak ngah..nasib tak laju kak ngah..kok tak tak tau la..he he

    ReplyDelete
  30. azz..mulo tak serabut pun sobab dah tekojot lupo nutup pintu keto..sumo e jadi kolam kabut he he

    ReplyDelete
  31. Daddyziyyad....yq doc..ujian akan datang dalam berbagai2 cara kan.

    ReplyDelete
  32. mamawana.acik setuju..sesekali akan rasa macam tu..memang selepas pintu kete terbukak tu..aci memang macam
    hilang tumpuan sekejap..mata asek terbayangkan pintu kete yang terbukak tu.

    ReplyDelete
  33. takpelah kak ..
    benda mcm ni bukan org nyanyuk ke
    yang mudo pun kadang terbuat gak

    dah release kat sin ilega tak: :)

    ReplyDelete
  34. kesiannya baca kisah Acik ni... Amie pun kadang-kadang ter'nyanyuk' juga, tapi biasanya kalau terlalu banyak yang difikirlah... apa pun, harap-harap kita sentiasa dalam keadaan tenang ketika berhadapan dengan perkara-perkara yang tidak diingini...

    ReplyDelete
  35. anymz..yo lah nim..kek opis pun ado kawan yang kunci tinggal dalam keto..pueh lak nak buka an e.

    ReplyDelete
  36. Pia..kali kedua akak kena cam ni..mula2 dulu tahun 81..tumpang kete bos..sampai bulatan.. terbuka pintu kereta dia..bukan lupa tutup..tapi memang kete dah uzur masa tu..

    ReplyDelete
  37. Ibuhani..alhamdulillah..cuma rasa terkejut sikit..tu yang macam2 jadi lepas tu..

    ReplyDelete
  38. kasihredha..insyaallah..tetap bersabar..

    ReplyDelete
  39. che mid..he he..macam tu la kan..sabo je la kita ni..

    ReplyDelete
  40. Anie..tq anie..semalam..'ter sensitif pulak sikithe he

    ReplyDelete
  41. cik ina ..memang sebab sabar la kita dapat bertahan lama ka..tahun ni 29 tahun dah usia rumahtangga acik..

    ReplyDelete
  42. Assalam Rosa..betul kata rosa..kena marah pun tak pernah..tiba2 cakap macam tu..memang terasa sangat la kan..he he

    ReplyDelete
  43. Ibundo..ambi kak pah ..terus teringat tajuk karangan..he he..boto kak pah..ado maso e tu..satu hari..serba serbi tak kono kan..

    ReplyDelete
  44. mak su..memang sesekali tu lupo e tu kuek boto mak su..

    ReplyDelete
  45. eita..bila umur dah makin meningkat macam tu la ieta..tak boleh nak buat apa dah kan..

    ReplyDelete
  46. Tihara..terima kasih..insyaallah akan happy selalu.

    ReplyDelete
  47. Dalila..tu la..sebelum pintu kete terbukak tu ok je..selepas tu yang jadi serabut sikit..

    ReplyDelete
  48. kakzakie..salam maal hijrah..
    acik memang selalu lambat buang nombor tu..simpan dulu..he he

    ReplyDelete
  49. zaitun..tu la..dia ingat saya sengaja ke nak potong Q.nak buat camanakan zai..

    ReplyDelete
  50. Ladybird..mungkin masa tu suami pun tak terpandag ke situ..biasanya dia cepat je tegur kalau nampak lampu merah..insyaallah lady..nanti acik pi tengok blog yang lagi satu tu..

    ReplyDelete
  51. Ati..kali ni lambat leganya..he he..sampai kena sakit perut malam tadi..asek fikir je..

    ReplyDelete
  52. Amie..tima kasih..semoga kita sama2 dilindungi..

    ReplyDelete
  53. nasib baik acik x ape2 .. kalau nak jadi tuu acik bukan tunggu dah tua atau ape .. adakalanya yg muda punn boleh tersilap dan lupe :)

    ReplyDelete
  54. perenggan kahir tu kak.. sama lah macam saya.. kalo terasa hati ke apa ker, diam jer.. pendam.. belum tua lagi nih... ntah lah kak, nanti kalo cakap/btahu boleh bergaduh pulak...

    ReplyDelete
  55. acik..mama selalu je blur & blank kebelakangan ni..hu2x..acik takpe sesekali je jadi camtu..mama hampir setiap hari sbb byk mkn ubat tahan sakit..hu2x..sabar je kan acik dgn suami tu..he2x..

    ReplyDelete
  56. assalam ieda.tang lupa tu yang susah nak kawal sekarang ni..bila dah lupa semuanya tak menjadi..

    ReplyDelete
  57. assalam yong....kalau kaak pulak.bagitahu pun tak jadi gaduh..tapi lagi sakit hati nanti sebab tak kan apa2..he he

    ReplyDelete
  58. salam maal hijrah mama aini..
    masih lagi makan ubat tahan sakit ye..moga mama cepat sembuh..

    ReplyDelete
  59. acik sabo je la, sbb tu la suami sy sebelum gerak perhati signal pintu kemas ke tidak, risau anak2 kecik lg

    ReplyDelete
  60. Anamarza..tu le selalu dia tengok lampu nyala tegur jugak..kali ni dia yang terus2 buka cerita pasal nyonya dalam bank tu..

    ReplyDelete