Tuesday, November 29, 2011

REZEKI JANGAN DITOLAK

Assalamualaikum

Lebih kurang jam 5.30 tadi acik dapat sms 
dari sedara acik yang tinggal satu taman
Dia tanya..nak nasi impit goreng tak?
dah tentu la acik nak kan..
sape nak tolak
kecik tapak tangan dulang acik tadahkan.
Memang tengah lapar pun hujan2 ni
Alhamdulillah..
Terima Kasih Pah.
Sedara acik ni la..'cik gu' yang mengajar 
acik buat nasi impit goreng ni.
ok jumpa lagi..
Insyaallah
acik nak makan nasi impit goreng jap.

92 comments:

  1. Kak nasi himpit goreng ni memang sedap...anie suka kalau letak taugeh...macam kita goreng mee...berderup2 bunyinya...

    ReplyDelete
  2. memang tengok pun kita dah lapar....nanti lepas makan,mokwo selalu nak cari bantal..tu yang lomah nih!

    ReplyDelete
  3. wah byk boto cipah bagi akak..kak,26 hb tu bday dio.ontah2 hari tu dio buek nasi impit.takleh jadi ni.se nak jugak.huhu

    ReplyDelete
  4. Salam my dear sis...:)

    Jenguk blog akak sementara tunggu ayam sup masak atas dapur ni.....hehe
    Ermmmm...nasi impit goreng???
    Mmg. X pernah try...buat cam nak buat nasi/mee goreng gakk ekk?..;)

    ReplyDelete
  5. Assalam Kak, sedapnya bila tgk akk kn ni, terasa mcm nak mkn juga , sedap nampak kak

    ReplyDelete
  6. x pernah makan nasi himpit goreng.. buat mcm nasi goreng ke kak?

    ReplyDelete
  7. First time makan nasi impit goreng ni 9 tahun yg lepas, memula tu cam pelik jugak tgk nasi impit goreng tapi bila dah makan , okey jugak la rasanya :)

    ReplyDelete
  8. Assalam acik, mmg rezeki murah acik ni..petang2 ada org bagi ns impit goreng.xyah msak dinner dah..
    psstt sedap nmpk tuu

    ReplyDelete
  9. ish2... pos la kat dela 5-6 ketoi...hhee

    ReplyDelete
  10. anie..akak tak letak tauge kalau buat sendiri..goreng mee pun tak letak..nanti aimi bising suruh pilih.dan buang togeh..malas akak nak susah2 lansung tak letak.

    ReplyDelete
  11. mokwo..samalah kita..tapi ena tahan jugak mata ni ha..tunggu malam..he he

    ReplyDelete
  12. iyo ko nim..alahai..tak tengok kek fb la akak ni.
    memang joki nim..cipah sms ..akak apo lai la..memang tongah lapa lak tu..he he

    ReplyDelete
  13. Wkmsallam tini..mesti sedap sup ayam tini tu kan..
    buat nasi impit goreng ni..macam buat kuey tiaw goreng..tapi mesti letak udang kering..baru rasa sedap..

    ReplyDelete
  14. Assalam rosaliza..memang sedap..akak memang suka sangat dengan nasi impit goreng ni.

    ReplyDelete
  15. Ladybird..macam goreng kuey tiaw..tapi sebelum tu..mesti simpan nasi impit tu dalam peti as dulu satu malam..esoknya baru boleh goreng

    ReplyDelete
  16. Anamarza..acik pun firt time makan.masa datang raya rumah sedara yang bagi ni la..lama jugak dah..
    lama2 tanya dia macam mana nak masak sendiri..sebab suka..

    ReplyDelete
  17. lina..alhamdulillah rezeki..memang ta masak dah acik malam ni..he he

    ReplyDelete
  18. Dalila..kalau dekat..memang dapat dela merasa ni.

    ReplyDelete
  19. wah murahnya rzeki AE, baiknya pah tuuu kan ;D

    ssl dulu pnah buat sape ntah yg bg idea ni t. ingat...yg pasti sdap!

    ReplyDelete
  20. tak pernah rasa lagi nasi impit grg...

    ReplyDelete
  21. SSL..alhamdulillah memang rzeki acik betul..memang tengah lapar pulak tu

    ReplyDelete
  22. Kamsiah..memang lama dah merasa nasi impit goreng ni..masa pi raya rumah sedara yang bagi ni la..

    ReplyDelete
  23. acik nampak sedap mesti sedapkan. lenkali nak buat, kena tunggu buat nasi himpit.

    ReplyDelete
  24. acik..musim2 hujan ni buat mama jadi lapar bila tgk entry ni..he2x..

    ReplyDelete
  25. Selalu makan nasi goreng. nasi impit belum try lagi

    ReplyDelete
  26. Cik Ina..memang sedap..kalau sedara ni yang buat..memang acik suka..sedap sangat rasanya..alhamdulillah

    ReplyDelete
  27. mama aini..memang pun..sedang betul2 lapar di offer tadi..laju je acik makan..

    ReplyDelete
  28. Nieda..boleh cuba nieda..memang sedap sangat..

    ReplyDelete
  29. tak pernah tahu nasi impit boleh digoreng, so tak pernah makan nasi impit goreng ni ...

    ReplyDelete
  30. rugi acik..sedap nasi impit goreng ni..

    ReplyDelete
  31. yus pun suka nasi impit goreng ni. Selalu mak yus buat kalau ada nasi impit lebih tapi kuah lodeh atau kuah kacangnya dah habis..:)

    ReplyDelete
  32. Assalamualaikum Acik....
    Memang kena try buat jugak ni...terliur tengok nasi impit goreng tu...nasi impit ada dalam peti...kena merajinkan diri..hehhehe

    ReplyDelete
  33. saya tak pernah lagi makan nasi impit goreng..
    apa sitimewanya kak?/ kongsi resepi... sbb saya memang suka nasi impit..

    ReplyDelete
  34. mesti sedapkan kak erna...
    nnti saya pun nak cuba la jugak..

    ReplyDelete
  35. Kisah Nasi Himpit Goreng lagi?

    aduhh...

    sejak ACIK buat kisah nasi himpit goreng dulu, saya terseksa tau.

    Sebab selama ni, saya kukus semula Nasi Himpit yang lebih2 tuh. tapi bila dah lama sngat dan keras dalam peti ais, ke tong sampahlah jawabnya.

    Sekarang saya menyesal tau!

    Pasni mesti saya nak cuba buat Nasi Himpit Goreng!

    ReplyDelete
  36. Salam Erna...Saya belum pernah makan /masak nasi impit goreng.Tau makan dengan kuah kacang atau kuah lontong aje.

    ReplyDelete
  37. den sobut nih lontong goreng...kalu cukup roncah eh(iyo iyo or jer nih, ontah org nesmilan ado sobut ontahkan tidak haha), memang torangkek lah...

    solalu eh den boh daging cincang banyak2 ngan udang yang kocik2 warno putih tu...walahai...sodap tak tokiro....

    eh acik, ado laie dak ha?

    ReplyDelete
  38. nasi impit goreng memang sedap...Rahel selalu goreng ngan tauge dan sambal belacan...emmm sodap..

    ReplyDelete
  39. lontong goreng kitarang panggill..sedappp..

    ReplyDelete
  40. Acik, mlm neh sy scroll page acik smpi ke bwh, semernyer gegambo makanan... sy nk jd anak acik bole?? hehehheheh...

    ReplyDelete
  41. first time saya dengar nasi himpit goreng :-)

    ReplyDelete
  42. alhamdulillah..rezki jgn ditolak..
    di laman inilah saya belajar nasi impit goreng..comelkan..mekasih..

    ReplyDelete
  43. yus..kalau acik pulak memang sesaje rebus sebsb nak buat nasi impit goreng ni..sebab suka makan..

    ReplyDelete
  44. MP..waalaikumusallam..
    kena cuba tu mp..sebab dah ada nasi impitnya..

    ReplyDelete
  45. Kak yong..
    ikut selera masing2 yong..kalau akka kena sangat dengan tekak..suka sangat makan.nanti akak bagi resepi ye.

    ReplyDelete
  46. AA..insyaallah satu hari nanti AA boleh merasa dulu sebelum buat sendiri.

    ReplyDelete
  47. Zaitun..mula2 makan pun sedara ni jugak yang hidangkan masa pi raya rumah dia..lama dah..rasanya 8 tahun dah..lepas tu setiap kali pi raya rumah dia..memang dia hidangkan nasi impit goreng ni..

    ReplyDelete
  48. Queenie..boto dah tu..roncah..he he..
    acik lotak udang hidup udang kering ngan isi ayam jo..sebab itu yang cik gu ajar..lom ponah cubo lotak daging..

    ReplyDelete
  49. Rahel..acik letak kobis ngan kucai je..anak2 tak suka makan togeh.

    ReplyDelete
  50. Yan..ye memang sedap..acik adda tengok kat blog yan..letak suun...ack belum cuba lagi tu..insyaallah nak cuba jugak nanti..tq yan.

    ReplyDelete
  51. akuzle ayu..boleh3..acik pun tak dek anak pompuan he he

    ReplyDelete
  52. Lady Lavender..lama dah lady..sedap..

    ReplyDelete
  53. sal..alhmadulillah..memang rezeki..tak perlu masak dah dapat makan..sedap pulak tu kan..

    ReplyDelete
  54. salam akak..alhamdulilah..rejeki..bestnye..:)

    ReplyDelete
  55. saya tak penah rasa lagi menu camni, kena cubalah

    ReplyDelete
  56. kALAU DAH REZEKI MKN2 MACAM NI MEMANG TAK PATUT DI TOLAK LEBIH2 LAGI MUSIM UJAN NI KAN KALAU BOLEH ARI2 BAGI PUN BAGUS GAK..HEHE..

    ReplyDelete
  57. sedap... saya pun suka buat bila ada lebihan nasi impit

    ReplyDelete
  58. salam acik....
    acik buat ucu geram jer..ucu tak pernah mkn nasi impit goreng ni...cer bagi sepinggan nak juga rasa...

    ReplyDelete
  59. cikceria..memang rezeki yang tak dijangka..sedap pulak tu

    ReplyDelete
  60. mamasyaza..betul kena cuba dulu..kalau suka nati boleh buat lagi

    ReplyDelete
  61. CT NoArizah..kalau la tiap2 hari..tak tau nak kata la seronoknya acik

    ReplyDelete
  62. wah memang sedap nasi himpit goreng.. saya pernah buat.. kenyang sampai ke petang..

    ReplyDelete
  63. assalam yati..memang kenyang..sampai kemalam tak makan lagi dah.

    ReplyDelete
  64. nasi impit goreang kak..1st time dongar ni ha...

    * kodai papa mifz dalam C4 Bukit Rimau,Shah Alam...dtg la..:)

    ReplyDelete
  65. kak, saya tak pernah mkn nasi impit goreng kak...sedih tak? huhu...

    ReplyDelete
  66. Papa Mifz..lama dah menu ni.
    Bukit Rimau?,kat mana ye..jusco bukit tinggi tau la..

    ReplyDelete
  67. wahida..insyaallah..nanti dapat la merasa tu..

    ReplyDelete
  68. ada lebih tak....sini pun hujan..lapor...huhuhuh

    ReplyDelete
  69. bilo maso ngimpit bilo maso goreng tu hehe.. tak ponah pulak gaso hehe

    ReplyDelete
  70. zino..tu la..bilo datang maso rayo tu..tak nak cubo..asek nampak yang lain yo..rayo ni tak datang kan he he..
    rayo taun lopeh ado ni..

    ReplyDelete
  71. uhh..dah byk kali baca ni

    bilalah nak dapat rasa ...
    nak poi rumah akak lah :D

    ReplyDelete
  72. Ati..insyaallah..akan tiba masanya..he he

    ReplyDelete
  73. saya tak pernah mkn juga nasi himpit goreng ni kak..teringin pula nk merasa:)

    ReplyDelete
  74. Nieza...camana nak merasa..nieza jauh..kena buat sendiri le jawabnya.he he

    ReplyDelete
  75. argghh tekanan ni..bila ntah nak buat nasi impit goreng ni.. hehhee

    ReplyDelete
  76. rezeki tue kak x baik kalau kita menolak kan hehe...

    ReplyDelete
  77. klau org johor die pggl lontong goreng..sodap tuh

    ReplyDelete
  78. Zareda..dapat rezeki macam ni..sape nak tolak kan..he he

    ReplyDelete
  79. Amy..syukur alhamdulillah..rezeki yang mengenyangkan..

    ReplyDelete
  80. kamalia..sama lah tu kan..lontong goreng

    ReplyDelete
  81. Kak Erna,
    Tak pernah try and dengar
    nasi himpit goreng..
    Rasa pelik tapi nengok
    nampak sedap..
    Ntah bilaa nak merasa nie..

    ReplyDelete
  82. missgee.sedap ni..kalau datang kesini boleh merasa..ni sampai klia aje kan..

    ReplyDelete