Thursday, November 3, 2011

TUAN RUMAH KURANG SIHAT

Assalamualaikum


Dua hari lagi nak aidiladha.
acik tak sihat pulak
sakit kepala yang amat sangat malam tadi
bawak ke pagi

tak kan sebab kerap sangat berhujan kot..
BERHUJAN bukan sengaja
main air hujan ye..he he 
Ingatkan darah tinggi ke.
doktor kata tak de pulak.
kata nya..sebab gastrik.
ia la agaknya tu.
siap pesan lagi..jangan makan itu ini..
macam biasa la pesanan tu.

Camana nak masak masak ni..
dah la kita sorang je perempuan nya dalam rumah ni.
Harap harap menjelang sabtu..kesakitan dan ketidak selesaan ini  akan beransur pergi.
sian hero hero dalam rumah ni

semoga acik sihat menjelang sabtu..doakan acik ye.



64 comments:

  1. banyak an rehat yo kak....

    comen keto hrtu dah ganti lun???

    ReplyDelete
  2. byk2 berehat ye kak...mesti dh plan nk msk mcm2 tuu rayo haji Ahad ni..

    ReplyDelete
  3. Semoga cepat sembuh, kak Erna. Susah juga bila kita sorang pompuan dalam keluarga, kan. Yati pun selsema juga, dah 3 hari.

    ReplyDelete
  4. Akak rehat la kak... Biar hero2 akak tu yang masak... Akak tukang bagi arahan yoo.. hehe...

    Mogo copek sihat yo kak...

    ReplyDelete
  5. semoga cepat sihat kak.. nanti jenuh la yg lain menanti juadah air tangan kak.. :)

    ReplyDelete
  6. semoga cepat sembuh... rehat byk2 ye...

    ReplyDelete
  7. rest byk2 kak..
    moga cepat sihatnya...

    ReplyDelete
  8. apb peringkat2 usia kita ni..memang sering pening kepala..

    klu saya kening berpunca daripada salah makan, persekitaran, x brp cukup tidr..

    pastu saya suka urut badan dulu, klu ok, tak perlu makn ubat..

    ReplyDelete
  9. salam acik..semuga acik cepat sembuh..faktor cuaca yg tak menentu pun salah satu punca kita jadi camni..hendak2nya pesakit mcm mama ni..hu2x..sensitif sesangat..harap acik sihat semula dan dpt memasak utk aidil adha nanti..acik bole !!...

    ReplyDelete
  10. Acik....
    kena banyak rehat ye cayangggg.... makan ubat, tidur cukup, nanti kita beraya bersama ye...

    ReplyDelete
  11. domam nk gahyo...abag ado tak po..







    cecopek makan ubek,rehat..doreh sombuh....

    ReplyDelete
  12. makan ubat n bykkn rehat.....gastrik kena makan setiap 2-3 jam skali tu, k.erna. kalau x masukk angin nanti.....smoga cpt sembuh ye....

    ReplyDelete
  13. semoga cepat sembuh kak acik...skrang hujan jer...plus lak aircond yg trlampau sejuk kat opis...tu kesihatan pun jadi tk menentu...

    ReplyDelete
  14. Assalam kak, saya doakan semoga kesihatan akk pulih seperti biasa, byknan rehat ya kak. musim yang tak menetu, kejap panas kejap hujan, membuatkan kesihatan kita pun tak menetu juga.

    ReplyDelete
  15. semuga cepat sembuh, boleh beraya ahad nih...

    ReplyDelete
  16. banyak2 kan berehat,...
    sekarang ni cuaca tak berapa elok....
    nak eita tolong ke?

    ReplyDelete
  17. makan obat Acik...!!!! get well soon ya... takmo la Acik tak sihat...

    ReplyDelete
  18. Kak...makan ubat...jgn biarkan melarat...

    Selamat Hari Raya Haji ye kak...

    ReplyDelete
  19. assalam acik..
    ciannyer acik x chat yer..cam tu la kita org pompuan kan kak..klu x chat risau kat hati tu tetap ada..sapa nak masak, nak kemas umah,kain baju lg..mcm2 hal nak kene pikir..
    jgn lp pesan doc kak..semoga cepat sembuh..
    "SELAMAT AIDILADHA"

    ReplyDelete
  20. sian akak..sy doakan kak cepat sembuh, sihat sekeluarga.moga makbul doa kami

    ReplyDelete
  21. Semoga cepat sembuh dan blhlah masak utk raya korban nanti.

    ReplyDelete
  22. Rest dan semoga cepat sembuh. Nanti leh beraya di hari raya haji nie

    ReplyDelete
  23. insyaallah mesti kak erna sihat
    semangat nak menyambut aidiladha
    bersama keluarga tu luarbiasakan :)

    ReplyDelete
  24. semoga acik cepat sembuh..amin..salam aidiladha buat acik sekeluarga:)

    ReplyDelete
  25. "lahh kena ujan kot kak...insyaallah,esok baik ler tu..smga hero2 tu nnti dpt makan best2 raya lusa nih..."

    ReplyDelete
  26. haraplah acik dah sihat atau beransur sihat
    sya memang nak kenal dgn akak nih sebab tak lama lagi nak duduk negori pulak ;p
    ni no telefon sya
    0133301257

    ReplyDelete
  27. kak ngah..nak rehat camno..rehat dopan blog dan fb..hehe
    comen keto..hatu yo ganti kak ngah..hantar pagi..kol duo siap..

    ReplyDelete
  28. Ida,japan..tu la dia..macam mana nak rehat..macam2 agenda dalam kepala ni.

    ReplyDelete
  29. Yati..terima kasih..alhamdulillah tapi pening masih tak mau hilang..

    ReplyDelete
  30. Azz..terima kasih azz..nampak e camtu lah..ni baru akak bagi arahan potang tadi..soh kupeh bawang..potong cili dan goreng kacang..he he

    ReplyDelete
  31. assalam yong.alhamdulillah..insyaallah esok rsanya berkurangan.

    ReplyDelete
  32. Dalila Hamid..terima aksih Dalila..
    camana nak masuk blog Dila..acik tak jumpa pun..

    ReplyDelete
  33. Ms.lilies..terima kasih mimi..insyaallah copek elok ni..kojo banyak..he he

    ReplyDelete
  34. assalam sal..terima akasih..rasanya betul la sal..dua hari berturut turut majan berangin..mula2 pulut..kemudian nangka..

    ReplyDelete
  35. mama aini..terima kasih..insyaallah dah berkurangan..walaupun belum hilang sepenuhnya..

    ReplyDelete
  36. Amie..terima kasih..jauhnya Amie..kalau tak memang boleh raya sama kan..

    ReplyDelete
  37. kak long..tu la..nak ghayo dah ni kan..
    mau tak masak lompap anak akak nanti..he he

    ReplyDelete
  38. Ibuhani..terima kasih..tu a kan..yang akak tak tahan tu..kejap2 nak kena makan..kejap nak mengunyah..kalau tak pedih perut dan pening kepala.

    ReplyDelete
  39. SH..terima kasih..betul tu kan..keadaan cuaca dan sekitar tu pun menjadi penyebabnya.

    ReplyDelete
  40. wkmsallam rosaliza..terima kasih..alhamdulilah rosa..dah berkurangan..

    ReplyDelete
  41. Mak-imma..terima kasih ye..insyaallah..

    ReplyDelete
  42. eita..terima kasih eita..lagi2 dengan tawaran eita tu..terharu acik tau..

    ReplyDelete
  43. Assalam reen..terima kasih..insyaallah..berkurangan..

    ReplyDelete
  44. MULAN..terima kasih..alhamdulillah beransur sihat..

    ReplyDelete
  45. Anie..terima kasih anie..selamat hari raya qurban jugak buat anie.

    ReplyDelete
  46. ieja..salam adiladha..terima kasih ieja..
    nak buat camana ieja..dah kerja kita kan..

    ReplyDelete
  47. Tihara..terima kasih..mudah2an doa2 dimakbulkan yang maha esa.

    ReplyDelete
  48. Nazayiena..terima kasih..alhamdulillah rasanya siap kan boleh..kena la dibantu hero2 nanti..

    ReplyDelete
  49. Ekmi Rabat..terima kasih..insyaallah boleh raya..

    ReplyDelete
  50. Ati..terima kasih ati..alhamdulillah..beransur kurang..

    ReplyDelete
  51. Nieza..amin..terima kasih nieza..selamat hari raya aidiladha jugak buat nieza.

    ReplyDelete
  52. pia..alhamdulillah..boleh rasanya esok ni..lebihnya bagi arahan aje..
    terima kasih pia.

    ReplyDelete
  53. sya..terima ksih..no.talipun acik dah ambik..nanti acik sms.

    ReplyDelete
  54. saya pun terkena penangan hujan..masa check up baby suhu saya naik..hehe saya cuba minum barli nak kontrol suhu badan..

    ReplyDelete
  55. Totie@Tomy..
    minum air kundur pun boleh jugak sejuk badan.

    ReplyDelete
  56. alahai acik...harap2 cepat la sembuh...tak bestnya kalau demma time raya ni...

    ReplyDelete
  57. assalam nani..terima kasih..tak tu la kenapa..malam ni datang balik pulak dia..

    ReplyDelete