Followers

Wednesday, August 1, 2012

WW.PISANG KAPAS.ADA NAMA LAIN??

Assalamualaikum
 

41 comments:

  1. pisang masak pisang muda...

    ReplyDelete
  2. w`salam... ntah ek kak, dana pun panggil pisang kapas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. di daerah ku pasir puteh dan besut, pisang kapas ni ada juga orang panggil pisang kutar dan ada juga yang memanggil nya pisang kapas khusus bagi mereka yang pernah tinggal luar dari daerah ni

      Delete
    2. di daerah ku pasir puteh dan besut, pisang kapas ni ada juga orang panggil pisang kutar dan ada juga yang memanggil nya pisang kapas khusus bagi mereka yang pernah tinggal luar dari daerah ni

      Delete
  3. pisang renek belakang umah saya tu dulu orang ata pisang kapas tp mentua kata pisang buruk bakul sbb epat sgt masak..kulit hijau lagi tapi dah masak ;)

    ReplyDelete
  4. nmpk sedpnye..dh lama xmkn pisang

    ReplyDelete
  5. hehe..saya fail nama2 pisang ni. pisang tanduk je kanal..

    ReplyDelete
  6. Assalam kak, kat klate pun panggil pisang kapas. Rumah KL ni pun ada saya tanam pokok pisang kapas , asal pokok dari nis9 hehe

    ReplyDelete
  7. pisang gomok. haha.. osah gomok e pisang tu.

    ReplyDelete
  8. eloknya gemok2 pisang
    saya tak tau jenis pisang, melainkan pisang tanduk
    atau bila pergi tesco, dia tepek sticker tulis tu pisang montel/berangan. baru tau. hehehe

    ReplyDelete
  9. Akak..
    rasa pisang tu macam pisang emaskan...cuma dia lebih gemuk dari pisang emas...saya ada tanam kat kebun...tapi saya tak tahu nama dia...ha..ha..

    ReplyDelete
  10. As Salam AE..

    Ada Nama lain ke ? Saya panggil pisang kapas jek.

    ReplyDelete
  11. Pisang asam kot acik. Mentah buat masak sayur sedap tapi dah masak buat cekodok, lepat pisang hui sedap nie..

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum,
    Sodap buat cekodok ni ;)

    ReplyDelete
  13. mak saya cakap pisang padang pun iye..tp kami pgil pisang kapas juga :)

    ReplyDelete
  14. entahlah..tak tahulah nama lain erna..

    nampak gebu-gebu sungguh..buat lepat atau bingka atau kek memang sedap yee..

    ReplyDelete
  15. Salam K.Erna...kitaorg pon panggil pisang kapas gak.

    Masa g daiso AEON tu xbeli apa pon..jln2 jer.Bkn apa mcm xbest sgt barang kat situ :(

    ReplyDelete
  16. nama lain...pisang yang belum dibuat pengat...hihihi..

    ReplyDelete
  17. salam anak anak..kalau ikut kpg nekcik..kami panggil ni pisang pinang..ianya masam sikit..orang tak makan mentah..kalau kami slalu nyer pisang jenis ini untuk buat cekodok atau lempeng dan apam pisang..ada jugak panggil pisang kapas

    ReplyDelete
  18. heaven kalau dapat kat anak2 ni.. hantu pisang..

    ReplyDelete
  19. sya suka pisang tu kak
    lemak masam manis
    makan macma tu pun sodap, yg mudo masak gulai ikan salai perggghh...sodap!!

    ReplyDelete
  20. Orang Sabah panggil apa ntah pisang nie..pisang ni sedap buat kuih muih je kan..utk dimakan begitu sahaja memang kurang sikit rasanya heheh..tak mcm pisang emas atau pisng susu yang sedap dimakan itu

    ReplyDelete
  21. oh pisang kapas ke ??
    huhuhu saya nie bab2 pisang lah fail banyak kak .. x pernah ingat dan tahu

    ReplyDelete
  22. pose2 ni tgk pisang masak pun dah kecur kak..hehe

    ReplyDelete
  23. Saya cuma kenal rupa pisang emas, pisang berangan & pisang nangka. Selain tu saya tau nama pisang rastali, pisang udang, pisang awak, pisang tanduk, pisang raja & pisang yg depa juai kat hypermarket tu, apa kenamanya..cavendish kot. Tapi ini first time saya dengaq nama pisang kapas..hehehe..

    ReplyDelete
  24. FIL ada kebun, buah pisang sentiasa ada sampai dah tak tahu nak buat apa hik...hik..

    ReplyDelete
  25. nampak macam pisang lemak manis kan :)

    ReplyDelete
  26. byk nye pisang acik lps ni blh wat bubur pisang...hehe

    ReplyDelete
  27. dari pokok sendiri ke?
    Kalau setandan mcm ni jenuh nak habiskan.

    ReplyDelete
  28. selain dari kapas,KAPEH namo ea kak...hahahah!

    ReplyDelete
  29. sama gak,sama pun panggil pisang kapas.Selalu wat jemput2 atau cucur jer ngan pisang.

    ReplyDelete
  30. saya pun panggil pisang kapas.Lenyek2 buat cekodok.Klik nuff kat sini.

    ReplyDelete
  31. kat kelantan pun dinamakan pisang kapas...biasanya org buat cekodok ja pisang ni...takde harga...

    ReplyDelete
  32. Pisang kapas sedap buat cekodok...tapi nama lain saya tak tahu....hehehe...

    ReplyDelete
  33. ehem..tak tahu nama dia pisang kapas.. hu2x.. rasanya kat kg mama takde pisang ni..

    ReplyDelete