JellyPages.com

Saturday, August 4, 2012

JOM KITA MASAK..

Assalamualaikum


Hari ni nak cerita pasal makan je  boleh kan
semalam ada majlis berbuka puasa di sekolah 
hero bungsu
tapi en suami je yang pergi
acik tak dapat pergi sama
sebab semalam adik ngan abang berbuka dirumah
abang memang setiap hari berbuka dirumah acik

tak sanggup berbuka sorang2 katanya
11 ramadhan tahun ni..genap 4 tahun 
kakak ipar acik meninggal
sebelum ni abang acik dok di pucung 
dengan anak nya 
baru tahun ni dia tinggal diseremban sebab dah pencen.

Hari ni pulak kami akan pi berbuka
dirumah abang di Rembau
acik nak bawak lauk siap2
nak masak tulang gulai lomak cili api..
nak buat lepat pisang
goreng kacang panjang..dan goreng ikan kering..
cukup la kan.
 ok lah dah kol sepuluh pagi.
nak mula masak dah.

jumpa lagi,Insyaallah

23 comments:

  1. awalnya acik masak...mesti nk msk best2 ni...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. JS..kalau masa cuti acik memang suka masak awal

      Delete
  2. Sedap2 menu yang acik nak masak tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Norzie..masak masa puasa ni belum tentu cukup asam garamnya he he

      Delete
  3. Baca menu yg nak dimasak macam kakak nak buat je Acik. Tapi kakak ni kalau puasa je memanjang cuti masak..

    ReplyDelete
  4. Salam Kak...sodap menu tu... lomak cili api tulang tu mesti best...

    ReplyDelete
  5. masak awal senangkan akak, nanti boleh rehat or buat keja lain

    ReplyDelete
  6. ASsalam kak masak awal2 senang sikit pas ni tapau je bawa g rembau kan, bestnya menu akk,

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum acik...
    sedapnya menu acik......awal acik masak ya....saya masuk dapur selepas jam 5...

    ReplyDelete
  8. menu akak sedap2 belaka...selamat berbuka kak

    ReplyDelete
  9. mak aii..pukul sepuloh dah rancang nak masak apa tu..dayah tengah layang kartun lagi masa nih..
    hehe..

    ReplyDelete
  10. amboi macam2 menu tu... den pun balik ghembau semalam berbuko.. (kali ke duo ) hehe

    ReplyDelete
  11. fuh, awal tu memasak!
    kalau saya masak awal, asik teringat masakan tu pulak. hehe

    ReplyDelete
  12. Sodap acik masak lauk pauk nih...terlioq nak makan air tangan masakan acik gak...hehehe

    http://nurqasehbiz.blogspot.com/2012/08/sekadar-yang-termampu.html

    ReplyDelete
  13. lama rasanya tak menjenguk kakErna disini... hari ini dah masuk hari ke 16 kita berpuasa, dah mula buat kueh raya? hehehee

    ReplyDelete
  14. x penah lak try gulai lemak tulang, selalu sup je... cm best... hehehehe

    smlm kan acik, kitaorg try daging salai msk lemak cili api, mmg tiptop la, sblm ni x penah rasa :P

    ReplyDelete
  15. Akak..
    rasa sedap sangat bila akak tulis" tulang masak lemak cili api"....bilalah saya boleh rasa masakan akak ni...:)

    ReplyDelete
  16. rasa sedap je tulang masak cili api acik tu. Kat rumah ni pun mmg suka masak lemak. kalau masak lemak laju je mkn nasi.

    ReplyDelete
  17. harini masih di rembau ke kak? ;D

    ReplyDelete
  18. salam kak... sama lah suka masak awal supaya ptg2 tu bole relax2 hehe

    ReplyDelete
  19. rajinnya acik masak2..mama menunjuk je setiap hari..hu2x..sedihkan?..

    ReplyDelete