Sunday, August 26, 2012

BERAKHIRNYA CUTI RAYA..

Assalamualaikum
hari  ahad..masa untuk menghantar hero bungsu
 balik ke asrama
baju dah siap gosok.gosok sendiri tu

yang lipat pun dah siap.sempoi je dia guna 
beg mydin...beg roda tak mau.
nanti sampai dia susun dalam locker
beg2 tu bagi mak bawak balik.

biskut dan roti pun nak jugak.buat sarapan katanya

 Air pun dah siap.cukup sampai hari khamis ni
biskut raya pun ada sikit.

lepas ni mak kena bangun la kalau ada apa2 nak ambil
kalau tidak..sedap je mak..membesarkan badan
main panggil je.
"dik..ambik tu..ambik ni"..tumbukkan mak cili..kupas kan bawang"
lepas ni buat la sendiri ye..he he

suspen jugak petang ni nanti..
tau je la hero acik ni..air mata diakan banyak..tak padan dengan dah beso nya.

oklah jumpa lagi,Insyaallah.

64 comments:

  1. Salam AcikErna

    Wahh...dah siap segala...anak saya pagi ni baru terhegeh2 menyiapkan apa yang patut...suka buat kerja last minit

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam Farid..semua dah disiapkannya malam tadi..siang nak relax sampai lepas asar nanti katanya

      Delete
  2. Ahaaa dah ready ya? Saputangan nak lap airmata, dah ready tak? hahahaha

    Kalu ACIK nak ada pembantu kupas bawang, cepat cepat lah cari menantu. hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. azieazah..kalau acik sediakan saputangan..merajuk la dia nanti he he

      Delete
  3. Hehe.. ngetops kelengkapan balik asrama si hero bongsu. Pas tu mesti rindu rindu ngan omak eh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mamawana..tu la dia..sampai nanti..malam mesti telefon....pepagi sebelum azan subuh dah telefon lagi..

      Delete
  4. ingatkan nangis adik bongsu nak adek lg tuu,, ehhee

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Norh..tu la lama beno..ingatkan 2..3 bulan ok dah

      Delete
  6. hero bongsu nanges...sure akak pun nanges gak kan....ihihi
    lepas ni semua bendapun kena buat sendiri kan kak...tak de yg nak tolong dah. Kejap lagi sayapun sama...Abang dan Aqi dah nak start belajar balik bulan 9 ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasihredha.terasa sangat kan malas je rajin ke..kena jugak kita buat ssendiri bergerak la jugak

      Delete
  7. bukan anak akak aje kak yg byk airmata, saya dulu2 pun camtu, byk airmata, rasanya sebaldi kot setiap kali nak balik semula blajar...hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamasyaza ye ke he he.acik dulj masa belajo air mata kurang.dah biasa agaknya kan

      Delete
  8. janganlah nangis..nnt cuti merdeka ,..boleh balik lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Izan betul betul.kalau nak balik dia gerimis je tak hujan lebat.he he

      Delete
  9. uhuhuh!!!trkenang2 zaman sy sdri duk hostel dlu...mmanjang homesick :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. QA-mamapapa nasib baik acik dulu tak gitu he he

      Delete
  10. sama la kita hari nak mengahantar anak2 balik asrama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nieda nasib baik acik tak jauh bak menghantarnya

      Delete
  11. Saya masa zaman dok asrama dulu, hari Ahad la hari yg paling saya tak suka sekali, huhuuuu..

    Tapi lepas mak bapak saya dah balik baru saya hujan. Depan depa saya buat selamba ja, hehee.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waa pandai dinas kawal hujan he he.mendung je dulu ye.bila mak ayah dah balik baru turun

      Delete
  12. berakhirnya cuti.. isk2.. isk2.. T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fadz..setiap yang bermula akan berakhir betul tak

      Delete
  13. sempat lagi akak nyakat hero tu..

    ReplyDelete
  14. pandai dia siapkan brg sendri... drama airmata tu yg tak tahan tu kan hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. JH dah beso kan kena lah buat sendiri

      Delete
  15. kejap je masa berlalu kak akk
    dah budak2 nie start sekolah
    huuhuh rasa nak raya x puas huhuhu

    ekekek bila ada merekalah kita nka minta bantu itu dan ini kak .. bila dah x der kena buat sendiri lah .. rutin biasa huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang cepat masa berlalu jan ieda.
      Dah tinggal sendiri nanti pandai2 la bangun he he

      Delete
  16. Replies
    1. Cik gu ma...dH beso dah 16 tahun..tapi dah yang bungsu kan he he

      Delete
  17. salam acik... selamat kembali bekerja..

    acik sediakan complete semua tuk baby bongsu.. :D.. siap dengan air tuk seminggu.. bestnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lady memang siap semua.dia kata kalau minum air diasrama sakit tekak

      Delete
  18. bestnye semua complete dah bekalan.kejap je kan kak masa berlalu...selamat hari raya kak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya ratu.kejap je rasanya cuti dah habiskan

      Delete
  19. kejap jer masa berlalu...Dah habispun cuti sekolah....Banyak jugak bekalan yg dibawa hero ke asrama...harap2 tak de drama air mata ya Acik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mp boleh kawal ari ni.merah mata je sebab nanti khamis bokeh balik lagi kata dia

      Delete
  20. dah besar panjang takan nagis lagi kot..

    banyak benar bawak bekal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eita tu la dia tak padan dengan dah besonya.
      Buka nak nangis pun air mata je keluar he he

      Delete
  21. Se baghu anta farah somalam. Sunyi balik ghumah ni haa. Kojap naa ghaso e cuti ghayo, kan, achik. Wiken ni hero achik balik ghumah tak? Cuti tigo haghi gak tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aidah..dah tontu balik he he..
      cuti2 ni banyak lak jomputan kenduri..poi makan kenduri yo la lopeh ni aidah..

      Delete
  22. Ghumah sey dah sunyi balik dah ni haa.. Lopeh ni botokak la balik sesamo sendiri.. kihkihkih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. azz..tu la azz..tak po azz betokak la ngan kucing2 azz tu he he..kang kucing2 tu kacau azz nak monjait.

      Delete
  23. malam tadi tobayang2 yo kak.. lolap ko tak budak kek asrama tu... huhuhu!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak ngah..kak ngah tobayang an adam yo he he..leno deh tu kak ngah..jangan la risau an.

      Delete
  24. Anak-anak kakak pun balik semalam. Tapi dah tak ada airmata sekarang nie acik.

    Bekal samalah sebab masing-masing buat sendiri...

    ReplyDelete
  25. hehehe sedih la dia nak kena bpisah ngn ibu terchenta..dah lama cuti kan

    ReplyDelete
  26. Assalamualaikum AE..

    Adik dah macam nak pindah.. Bnyk barang2 yang di bawa balk ke asrama.

    Hehe..

    ** adik nanges.. AE kesat air mata.. :)

    Cuti panjang ujung minggu boleh balik lagi adik ye! :)

    ReplyDelete
  27. ni air mata hero + air mata mak... jadi la banyak hik hik hik..

    ReplyDelete
  28. Mesti laa sedey nak berpisah..sebab dah beberapa hari ngan mak tercenta.. :)

    ReplyDelete
  29. Penyedih anak bujang k.erna rupanya! Tu tNda penyayang.....anak omak ye..... :)))))

    ReplyDelete
  30. fuh..siap bekal air tu kak. mcm nak g camping pun ada.

    *bkn anak je sedih nnti..kot maknya lebih2 lagi..^_^

    ReplyDelete
  31. tula bila ada anak2 sedap sikit
    mak pak ni...minta tolong jek

    selamat hari raya kak...bila nak buat
    open hse..ati nak datang seremban makan
    rendang nogori :)

    ReplyDelete
  32. air mata saya jadi banyak bila tengok citer sedih...ngeee~

    ReplyDelete
  33. Selamat hari raya kak! sedihnya bila anak2 pulang kan.

    ReplyDelete
  34. Wah complete set untuk bekalan hero bongsu akak.. Tentulah sedih kak.. maklumlah dah cuti lama..

    ReplyDelete
  35. Wah, banyaknya bekalan balik sekolah. Tapi minggu ni cuti lagi, merdeka, boleh balik. :)

    ReplyDelete
  36. Assalamualaikum Acik,

    Selamat hari raya maaf zahir batin...

    Wah..dah siap semuanya,disiplin sungguh hero bongsu Acik ni kan...nak berpisah ngan mak,tentulah sedih kan Acik...tak pa lah nanti cuti boleh balik lagi...

    ReplyDelete
  37. ehem minggu2 yg sibuk buat AE..ya masih ada ank kecil yg tinggal diasrama..banyaknya bekal utk hero bongsu..

    ReplyDelete
  38. As salam Acik,

    Marya tak tahulah mcmana feeling bila anak2 dah besar nnt... Agaknya sama mcm Acik jugak kot! Anak2 lelaki biasa manja dgn mak kan? :))

    ReplyDelete
  39. Acik, nape kena bawak air?
    Hu hu hu... mesti rindu kat anak kan...

    ReplyDelete
  40. ehehehe..air mata dia kan banyak..

    tak tahan...

    eh hero mana boleh nangis.. :P

    ReplyDelete