Saturday, August 18, 2012

SEMUA DAH SIAP..TUNGGU NAK MAKAN JE..

Assalamualaikum

Insyaallah esok kita mungkin akan menyambut
kedatangan syawal.
hari ni semua sedang membuat persiapan raya
termasuk la acik.
tahun ni buat lemang di rumah acik je.cari
tempat lapang sikit dibelakang rumah adik
abang acik yang jaga api lemang
jam 11 dah siap masak.
rendang pun dah masak. rendang daging dan ayam
hero acik kemain rajin ambil gambar.
kuah kacang,ketupat segera,rendang..tapi acik dah letih.malas nak upload.

ok lah..jumpa lagi,Insyaallah.
selamat berbuka dan bertakbir raya,insyaallah

9 comments:

Jendela Hati said...

salam acik, selamat menyambut hari raya... semoga ceria selalu... (walaupun kite dh letih memasak arini hehe)

Acik Erna said...

JH memang betul letih betuk memasak ari ni

izz iizza said...

rajin jer buat lemang...sy kalau nk makan beli jer kt sini..:)

Aidah Othman said...

Achik, sayo tongah tolontang koponatan ni haa. Lotih amek. Tahun ni saya bersilat solo yo kek dapo. Kakak sayo balik ghumah montuo e. Sibbaik gak dio bantu masak lauk duo macam sobolun balik tadi. Alhamdulillah. Selamat monjamu solero, achik.

secangkir madu merah said...

Saya pun baru saja balik dari rumah mak, dah siap buat rendang campur dan rendang itek.. ayam masak merah pun dah siap.. lalalalala esok bolehlah kita makan... tapi ingat! makan berpada2 ya..

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله

Salam kemenangan, selamat hari raya aidil fitri maaf zahir dan batin. Taqabalallahu minna wa minkum...

mamawana said...

Sedapnyer semua dah ready... tunggu nganga jer...Serangggg.....Makannnn...

norhidana said...

selamat hari raya acik... dh selamat di serang sumenyer ke?

mama aini said...

ehem mama masak kat kg..tolong mak mama masak je..kat rumah sendiri tak masak pun..hu2x..masak lemang ya untuk raya..bapa mama beli je lemang..he2x.. tak pandai masak lemang pun..