JellyPages.com

Friday, August 3, 2012

MENU YANG DIMASAK SEMALAM

Assalamualaikum

ni je yang sempat dimasak semalam
masak lomak putih soon+fucuk+petola

 rebus kacang bendi
sambal belacan(ada rupa sambal belacan tak)
dan goreng ikan
Alhamdulillah

hari ni nak fikir lain pulak

jumpa lagi,Insyaallah

31 comments:

  1. dana pun suke msk lemak putih gitu acik, lyn ngn ikan goreng pun dh sedap sgt2...
    sambal belacan tu cair sgt or kaler nyer kunin sgt hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. dina..anak acik pun suka..sambal belacan tu? he he..blender tu lepas blend kunyit hidup..lepas tu blend pulak sambal..jadi le kuning he he

      Delete
  2. sedap tu acik. Yus selalu buat masak air je soo hoon + fucuk + petola tu, pun dah sedap dgn sambal belacan dan ikan goreng...:)

    ReplyDelete
  3. ada sambal belacan & ikan goreng & sayur celur, utk kami dah lengkap sangat dah..

    ReplyDelete
  4. sambal tu nampak macam sambal tempoyak lah pulak

    ReplyDelete
  5. Suka masak lemak putih ganding ngan telur dadar , tapi jarang masak sbb susah nak dapat santan segar :(

    ReplyDelete
  6. Waah... itu pun dah alhamdulillah.. :) sodap tu..

    ReplyDelete
  7. ASsalam kak erna, masak lomak putih mmg sesaui sangat ngan ikan goreng dan sambal belacan tu, mkn pun boleh bertamabah

    ReplyDelete
  8. Cam sambal tempoyak, sambal belacan tu. hmmm siang2 dlm bulan puasa ni tengok gambar makanan teliur dan sumer nampak sodap!

    ReplyDelete
  9. masak macam ni yang cepat habis kan kak?
    dapat pulak ada sambal belacan tu

    ReplyDelete
  10. suka suka...tapi susah nak cari petola yang elok skang ni..kadang tua sangat la..

    ReplyDelete
  11. Salam kak..kecur air liur tgk sayur lemak tu...nak masaklah menu akak petang ni...yumyum

    ReplyDelete
  12. suka masak lemak tuh....
    sedapnya...

    ReplyDelete
  13. hehe..
    walaupun teramat lah ringkas sajiannya tapi semua nya yang membangkitkan selera..

    :)

    ReplyDelete
  14. Membuka selera kakak cara masakan Acik. Sambal belacan ulam kacang bendi dan ikan goreng memang best:)

    ReplyDelete
  15. Salam Erna...berselera makan dengan adanya sambal belacan digandingkan pulak dengan rebus bendi dan lemak suun.

    ReplyDelete
  16. MENU acik mmg kena .ada pedas dan berlemak

    ReplyDelete
  17. alhamdulillah..sedap ni acik lauk ni..memang saya suko,selalu jugak buat sampaikan anak2 kalau masak lauk ni memangh bertambahla diorg mkan.

    ReplyDelete
  18. alhamdulilah..sepatutnya memanglah begini..kira mewah dah rezeki tu..

    ReplyDelete
  19. Azwa pun suka mask lemak petola dgn fucuk n soon...kalau ada tempe, boleh boh sekalik hehehe

    ReplyDelete
  20. masak lemak putih tu sedap dimakan dgn sambal belacan dan ikan goreng garing2

    ReplyDelete
  21. Omak se kat kampung kan, cukup suko robuih bendi tu. Lopeh tu goreng ikan masin. Cukuplah lauk e.

    ReplyDelete
  22. Yg simple tu yg menggoda acik, my fav msk lemak tuh... :D

    ReplyDelete
  23. Syukur... dah sedap sangat tu Acik...

    ReplyDelete
  24. setiap kali lopeh masak tu catitkan... tahun dopan sonang tak payah mikir hehe

    ReplyDelete
  25. sejujurnya kebanyakan masakan yg dipaparkan sedap2 dan sesuai dengan teast akak....em dapat tengok foto pun ok gak..

    ReplyDelete
  26. Saya nak masak lemak putih soon jugak lah. Lama tak buat. Tapi kalu ada kuah lemak ni, wajib ada sambal belacan, kan?

    ReplyDelete
  27. bestnya sambal belacan ..kesukaan mama tu..

    ReplyDelete