Friday, August 24, 2012

SIMPAN GAMBAR DISINI..BUAT KENANGAN..

Assalamualaikum

Gambar raya lagi
gambar kandid.betul la anak anak sedara ni kan
macam buruk makan mak sedara ni..he he
sebenarnya acik pegang bekas kuih yang abang acik bagi
diambil dari dapur tu..dia tau adiknya suka
makan kuih bangkit.
ni cucu dua beradik elok lagi berbaju kurung

ni anak sedara yang suka sangat ambik gambar kandid
dia cantik je berposing kan he he.
 dalam rumah acik ni..anak sedara yang baru kawen bulan 3 hari tu,
suami isteri sedang makan.
 ni abang sulung pengantin tadi tu..datang mah acik..suka makan didapur.
abaikan dapur acik yang berselerak tu ye
petang raya pertama..adik beradik sedang makan dirumah acik
jalan ramai2 adik beradik dan anak2 sedara serta kakak2 ipar
naik kerumah sedara dikampung.
bergambar ramai dalam rumah sedara acik.

ni pulak diluar rumah kakak..dah tak larat nak makan 
semua berehat diluar.
 Ni abang acik dengan dua anak yang masih sekolah.
kakak ipar dah meninggal 4 tahun dulu.
cucu yang cantik berbaju kurung
dah tak berbaju dah..panas..

ok lah acik rasa cukup dah gambar hari raya buat kenangan.
jumpa lagi,Insyaallah

37 comments:

  1. seronok dan meriah jika dpt jalan raya beramai2 macam tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nieda..blog nieda acik tak boleh masuk..ada malware

      Delete
  2. Raya ni saya tak ke mana pun..jaga rumah ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Norh.tak pe nanti sampai giliran norh jalan2 pulak

      Delete
  3. haha..kanak2 mmg mcm tu acik...pakia baju raya kejap ja..memula buka tudung,kalau yg bertudung...pastu buka baju,kain..last2 tinggal seluar kecik ja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang betul kamsiah.kalau maknya tak bawak kan baju lain.sampai kerumah la togelnya macam tu

      Delete
  4. Replies
    1. Zar..tumpang meriah bila dah ramai2 tu

      Delete
  5. Untung ado gambar ghayo.. Sey sokoping pun takdo amek gambar... Takdo mood nak berayo... huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azz.
      Anak2 sedaro ngan aimi rajin tu yang ado hambar tu

      Delete
  6. salam aidil fitri..maaf zahir & batin..
    cantikla rumah kampung tu...saya suka tengok rumah2 tradisional macam ni...susah nak jumpa sekarang ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya maaf zahir dan batin
      Dikampung acik ada lagi rumah macam tu ieda

      Delete
  7. meriahnya raya acik,,rumah kampung tradisional tu berkenan tengok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. C'jai bila ramai2 memang meriah.beratus tahun dah umur rumah tu jai

      Delete
  8. best dpt jenjalan ramai2 kan acik...serbuuu..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jemarisuri...he he memang kena serbu...penuh rumah

      Delete
  9. seronok tgk gambo raya akak...kak anak buah yg baju hijau tu manis orangnya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tihara.tiap kali raya memang macam tu.anak buah tu anak bungsu abang dari 4 beradik srmuanya perempuan

      Delete
  10. suka tengok rombongan ramai ramai dekat gambar rumah yg ada tingkap cantik tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasihibu..rumah tu memang dulu2 acik pergi.ada maka ayah sedara lagi

      Delete
  11. Bestkan jenjalan rya dari rumah ker umah..meriahnyer.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamawana.kadang tu sampai dah tak larat nak jamah makanan.tapi tetap teruskan jalan

      Delete
  12. Selamat hari rya kak erna, bestnya raya nampak sangat meriah bila berkumpul ramai2 n jalan ramai2 mcm tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya rosa.kalau hari raya memang selalu macam tu.jalan dengan abang ramai2

      Delete
  13. Wahhh lawanya rumah ACIK!

    Gambar rumah kampung yang beramai-ramai tu saya dah tengok kat FB... Sapa ntah yang post, lupa plak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azie..rumah tu memang azie dah tengok di fb.abah zino le post kan gambar tu

      Delete
  14. Acik, suka sungguh saya tengok gambaq rumah kampung tu, cantiknya!

    Dari berbaju sampai tercabut bajunya yg tecik2 tu, hehehee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dinas kalau dapt tembak ru mesti lagi cantik

      Delete
  15. meriahnye acik..suke tengok..selamat hari raya acik.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya yat.bila dah ramai memang meriah

      Delete
  16. suka tgk gmbo kandid.. slmt hari raya acik. maaf zahir batin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kengkawan selamat hari raya maaf zahir dan batin

      Delete
  17. seronok nye kak acik berkumpul...
    meriah sangat2

    ReplyDelete
  18. meriahnya raya jika punya keluarga yg besar !!..hu2x..jeles mama..

    ReplyDelete
  19. wah..wah...bestnya raya..meriah nampaknya suka tengok...moga happy selalu k...

    salam muhibah....

    ReplyDelete