JellyPages.com

Wednesday, August 15, 2012

SUSPEN...ADA KE TIDAK..

Assalamualaikum

hari ni dah 26 Ramadhan..tinggal beberapa hari je 
lagi kita berpuasa
semoga kita diberikan kesihatan yang baik untuk bertemu lagi Ramadhan yang akan datang

Selalunya..setiap hari cuti sabtu dan ahad
dibulan ramadhan ni acik akan mula mengemas
rumah nak kena kemas jugak kan
tapi tahun ni..rasa letih je
bila umur dah banyak..tenaga pun dah kurang

Anak anak awal2 lagi dah minta maknya buat kuih raya
baru terasa nak raya katanya.
tapi hero2 tak cuti
tak larat pulak nak buat dengan ayahnya aja.
jadinya acik order je,
lama dah..sebelum puasa lagi
semalam acik tanya..belum siap katanya
alamak..cam mana ni..esok acik dah mula cuti
kesian dengan anak2 acik yang memang kuat 
makan kuih raya
tak de istilah kuih raya tak bermakan dan tak habis dirumah acik ni
semuanya suka makan.

acik akan tunggu sampai petang ni
kalau tak de juga
esok acik akan marathon..buat atau beli..belum pasti

semoga kuih yang acik oder akan sampai jugak menjelang petang ni.
ok lah jumpa lagi,Insyaallah

38 comments:

  1. ala sedih kalau tak adakan... kueh tu penyeri raya tu

    ReplyDelete
  2. alamak, kalau takde sedih ni y acik. Takpe, rasa banyak lagi terjual kat luar tu, cuma rasa mungkin tak tahu sedap ke tidak.

    ReplyDelete
  3. hihih!! maraton tunjuk2 je la kak.. ringkas & lumayan. bakkata DZZ, 30 minit blh dpt 15 jenis.

    ReplyDelete
  4. Assalam kak erna, tu yg paling bosan bila tempah tak siap pulak, ehh mcm baju raya juga oder biskut pun x dpt lagi, hurmmm memnag tak best kak kalo tak ada kuih raya, bila nmpk byk tersusun tu, rasa mcm meriah je heheh, walaupun mkn sendiri je hheh

    ReplyDelete
  5. selamat hari raya acik...semoga kuih yang di order tu dapat la ye...

    ReplyDelete
  6. Takpe acik..sempat lagi ni kalau nak marathon..tapi cari yg sedap2 tau acik..

    ReplyDelete
  7. tahun ni saya beli kuih raya ckit2 aje, cam tak excited aje ponggggg....hehehehe

    ReplyDelete
  8. saya x buat kue...tempah pun x..cuma adik2 terasa nak buat...bagus btol kakak ni kan..hehe...tp memang x penah beli kue atau tempah..kalo ada bajet, selesa buat sendiri =)

    salam aidilfitri.. ^_^

    http://qurratulain-pagaremas.blogspot.com/2012/08/di-kesempatan-ini.html

    ReplyDelete
  9. mesti sampai punya......
    kalau tidak nangis huk..huk..

    ReplyDelete
  10. kenapa tak confirm pulak acik? insya allah ada la tu..nak buat memang penat kan..

    saya pun buat sebab kesian anak2 suka makan cookies..buat kuih yg diorang suka je..

    ReplyDelete
  11. Salam akak..
    Akak, saya rasa semua tempahan kuih raya dah habis bagi dah sebab ramai dah bercuti...baik akak call tanya dia...nanti tak ada pulak...

    p/s kesian akak, kalau dekat, pasti saya pegi tolong akak buat kuih, bolehlah kuih free...nak buat sorang-sorang...malasssss...he..he..

    ReplyDelete
  12. INsyaAllah..moga2 siap cepat ya sis.

    kalu nk buat yg simple2 sempat lg sis..conflakes ke..mazola ke..

    Salam AidilFitri utk sis n family :)

    ReplyDelete
  13. Uishh, mmg saspen, kalo x siap gak, marathon la yg senang2 je... Hehehehe

    ReplyDelete
  14. kalau dah tak sempat...marathon kuih tunjuk aja lah Acik Erna..ekekekeke

    ReplyDelete
  15. Patutnyaa..minggu ini penjual kuih dah buat edarankan.. sabo je laan. Kalau tak de.. gi beli je laa.. :)

    ReplyDelete
  16. salam aidilfitri ..rajin bt biskut yer...
    maaf zahir batin...

    ReplyDelete
  17. Assalam Acik,

    InsyaAllah ada tu rezeki Acik ngan anak2..kalo takde buat sendiri pun ok gak..biskut kacang mazola pun sedap dan senang nak buat...

    ReplyDelete
  18. salam acik....esok ucu kerja lagi lah...nampak gayanya esok ucu x dptlah tolong acik nk marathon cari or buat kuih ye....

    selamat bercuti dan selamat menyambut hari lembaran bersama keluarga...ucu mohon berbanyak2 keampunan andai selama kita berkawan di alam maya ni ..tulisan2 ucu ada mengguris hati acik @ yg kurang menyenangkan....harap diampunkan ye acik....:)

    ReplyDelete
  19. banyak tempahan agknya tukang buat kuih tu ya..terkajr2 dia..takper mungkin acik boleh terus beli jer..banyak jugak kuih raya jual kat luar kan..

    ReplyDelete
  20. Acik...Jun buat yang dioder oleh suami dan anak2 je. Bapak nak tart nenas anak2 nak almond london dan cornflakes coklat. Setiap sejenis tu dah habis sebalang! Sejenis buat 6 balang...mau kejang tangan mak buat sorang2.

    ReplyDelete
  21. Mau tak saspen. Saya yang baco ni pun saspen gak. Takkan nak ulang2 hidang air ngan mihun yo kat oghang datang kan. Nak gak kueh ghayo ateh mejo. Somugo achik bojayo dapek kueh yang ditompah tu ari ni saya doakan. (komain bosomangat saya berdoa. Hihihi)

    ReplyDelete
  22. Betul tu kak Erna. Yati buat 2 jenis. Terbeli juga 1 biskut tunjuk semalam, buat back-up. Sebab biskut buat sendiri macam tak sempat nak raya je ni, anak hari-hari makan lepas berbuka. :)

    ReplyDelete
  23. saya dah buat dua pg td kak, satu cupcake tp icng tkleh buh lg..n cornflakes..yg lain seme beli..selamat hari raya kak :)

    ReplyDelete
  24. ala kesiannya kalau xde cam ralatkan..x meriah plak raya...

    ReplyDelete
  25. yat buat 2 jenis acik...yg selebinhya kuih tunjuk je..hehe

    ReplyDelete
  26. Hari Raya kalau takde biskut raya..macam tak raya..hehe

    ReplyDelete
  27. saspen jugak ni....
    Tapi kalau tak de mmng kena marathon tu....saya main tunjuk2 jer Acik.....

    ReplyDelete
  28. susah hati juga kuih tempah tak sampai lagi kan. kena godek2 juga ke ni?

    ReplyDelete
  29. Saya tahun lepas beli jugak yg tempah2 tu, jadi lebih kurang gini la jugak. Jadi tahun ni saya balik pada plan asal dari mula dulu iaitu beli yg dah siap di kedai. Tapi kena kenal betul la kedainya, kalau tidak nanti terkena kuih yg tak sedap pulak, naya ja.

    ReplyDelete
  30. salam acik..naya juga tu kalo kuih tempahan tak sampai2..bukan apa, takut tak siap bila banyak tempahan..saya upah adik untuk buat kuih..selamat hari raya buat acik sekeluarga..

    ReplyDelete
  31. Assalamualaikum. Camne acik? Dapat ke kuih raya tu? sabo jer lah

    ReplyDelete
  32. aduhh akk .. kalau x der kuih raya x raya nanti .. ekekek marathon beli je akk ..
    sehari sblm raya nie semua dijual murah2 kak ;)

    ReplyDelete
  33. saya blm ada anak, suami pulak tak mkn kuih2 raya ni. rumah pun hampir takde org dtg beraya..jadinya idak le saya buat kuih raya. beli sikit dari Rai..mana yg saya suka mkn je.

    *saya doakan kuih raya yg akak order, boleh dpt ya!

    ReplyDelete
  34. beli je utk selamatkan keadaan,drp beraya tanpa kuih, kan ke haru!

    ReplyDelete
  35. Haapnya dapatlah hari ini ye Acik. Kita memang tak kisah tapi anak-anak mestilah hendakkan kuih-kuih ye tak?

    ReplyDelete
  36. Semoga dapat la juga kuih yang dihajatkan itu. Tapi kalu takda juga, anggap jer takda rezeki. Jangan fikir sangat.

    Cari jer kat bazar. Banyak orang jual biskut raya. Silap2 lebih sedap dan murah lagi.

    SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR BATIN ya ACIK. Semoga Syawal kali ini lebih menggembirakan..

    ReplyDelete
  37. percaya tak mama tak kemas rumah pun..hu2x..raya tahun ni sedih sgt2..anak mama seminggu raya kat besut..mama takde mood nak raya..begitu juga en.hb mama.. :(

    ReplyDelete