Thursday, August 2, 2012

MENU APA HARI NI?

Assalamualaikum

Alhamdulillah dah 13 Ramadhan hari ni.
sampai la masanya
macam tak tau nak makan apa dan nak masak apa

kawan kawan disini ada yang dah masak?
masak apa ye...boleh kongsi?
ye ye je tanya kan..macam la banyak sangat
masa nak masak.. balik nanti

ok lah jumpa lagi,Insyaallah

33 comments:

Lya Colours said...

kita beli je kat bazar. balik koje pon dah nak pukul 6 lebih sampai rumah. tau2, mak dah siap masak. hehe

kasihibu said...

meehon goreng ke
buat sup lepas tu jadi mee sup ok jugak

tp pada sya cuma hari minggu je sediakan menu yang best sebab sambut enpakwe dan anak anak balik, hari hari biasa sya tak lalu nak makan sorang :(

Nieda said...

Dah tak tau nak masak apa. Tengok dlm peti ada apa. Buat idea spontan

Kakzakie said...

Org rajin masak memang suka tanya acik. Macam kakak ni rajin membeli aje. Kadang teringin nak masak tapi last tak jadi..

Mrs Velentine said...

masak apa yg ada je kot

Yunus Badawi said...

Tak tahu emak adam nak masak apa hari ni. Semalam dia buat mee hailam dan buah melaka.

izz iizza said...

sy buat ikan patin masak tempoyak lagi..haha..dh berapa kali pun x tau..

EmbunRosaliza said...

Assalam kak, saya pun tak tau nk msk apa, ikut hendak anak2 ari ni, kuih lopat tikam, ikan keli berlado dan ayam kicap je, pas tu sayur je lah, hurmmm kalo sayur mamanya je lah yg mkn

❤Kamsiah❤ said...

menu saya biasa2 ja,mcm hari2 biasa..hari ni asam pedas keladi,bendi grg,ikan grg dan daging grg lada hitam...

Kasih Salina said...

salam acik..sama la, saya pun tak tau nak masak apa dah..asyik pikir makan jer kan, tp kena pikir jugak la dah nak buka puasa..rasanya macam nak beli jer kot arini..hihi..

azi said...

Akak, saya tak tahu nak masak apa lagi untuk berbuka hari ni...semalam saya masak asam pedas daging, sambal tumis telur, udang besar goreng dengan kacang kelisa dan sup bebola ayam .

hari-hari pening kepala duk fikir nak masak apakan..ha..ha..

ckLah @xiiinam said...

Nak tiru Ayulah.....Ayu masak apa?

:-)

izan mama mia said...

dah tak tahu nak masak apa dah..semua resepi dah buat...tgg suami balik laa..hihiih..bulan puasa ni, dia balik awal...
acik nak masak per??

norhidana said...

acik, dana pun dh buntu nih... nk msk tak tau nk msk pe lg... susah2 kang beli roti john je udah... pastu bt sirap heheheh...

Ujie said...

Saya tak suka beli kat psr ramadhan..tp tak berapa larat msk. Jdnya saya msk guna paste..cpt & mudah. ssuai utk family kecik.
Kelmarin mee bndung..arini mee sup. Nasi putih kurang suka.

Aidah Othman said...

Macam biasalah achik. Jap lagi nak gi ukur bazar ramadhan. Hihihi.
Nak kobar kek achik ni. Somalam se dah dapek putu piring. Alhamdulillah ado gak rezeki.

sal said...

saya pun terfikir2 nak masak apa..kul 4 baru wat keputusan..hehe..

ieja amieja said...

dah masuk pertengahan ramadhan ni dah x tau nak apa la acik..selalu ieja msk main menu je yg len2 beli je ikut selera ank2..msk simple2??kuetiaw, mee grg,hailam, bakso..hehe mcm la plk

Kamalia said...

acik saya masak sambal udang,pastu lauk maman yg mak saya kirimkan tu ada lagi, makan tu. je la kot

Daddy Ziyyad said...

saya kat rumah byk masak yg western aja acik..so kalau nak idea...ni antara yg wife saya masak:

- steak with mashed potatoes
- fish fillet + sphagetti
- salmon slice + zuccini

Kamariah Awang said...

Buka puasa lauk singgang pun sedap... Maklum perut lapar... hehe..

Maiyah said...

mmg pening nk msk apa kan
mak sy slalu ngomel
nk msk pe le hr ni

mama aini said...

assalam AE..malu nak cakap.. :( mama menunjuk je..hu2x..

m.u.l.a.n said...

nak buat fajitas & kuih lompat tikam...

al-lavendari said...

saya tak kisah makngahnya nak masak apa .. jangi sedap.

tugas saya pergi membeli bahan mentah, dia proses dan kami makan sama-sama.

Zareda Norman said...

Ikan tenggiri jeruk.. Sepesel hari ni

Ibuhani said...

Slalu buka terus jer mkn ns sbb x mkn sgt juadah2 ni. Nnti x der tenaga utk bkerja

kasihredha said...

saya beli je kak..goreng sayur je yg sempat

Dinas Aldi said...

Hehe nak jawab pun dah lambat, dah lewat malam dah ni haa :D

Asmara said...

saya 30 hari puasa mmg 30 hari lah masak lauk dan kuih muih sendiri. hihi.. nak buat mcmana pasar ramadhan mmg takde. eh bukan 30 puasa je. boleh kira dgn jari kot setahun tu berapa kali mkn luar. ;D

Nieza said...

saya masak sendiri jer tiap hari kak tak ada pilihan nk membeli..yg pasti setiap hari mesti buat kuih utk juadah berbuka sebab suka berbuka dgn kuih dan bersahur dgn nasi berlauk:)

Rai said...

awal2 puasa aritu saya tak selera sangat nak makan..jadi nak masak pun tak selera.. so saya buat yg jenis jenis bukan nasi.. bihun, kuih muih..skang ni da boleh makan nasi buat lauk sambal sotong, sayur bening, laksam..

Hidayah Bach said...

13 ramadhan , semalam harijadi suami dayah ikut kalendar islam ,jadi smlm makan kat luar ..
:)