JellyPages.com

Thursday, August 2, 2012

MENU APA HARI NI?

Assalamualaikum

Alhamdulillah dah 13 Ramadhan hari ni.
sampai la masanya
macam tak tau nak makan apa dan nak masak apa

kawan kawan disini ada yang dah masak?
masak apa ye...boleh kongsi?
ye ye je tanya kan..macam la banyak sangat
masa nak masak.. balik nanti

ok lah jumpa lagi,Insyaallah

33 comments:

  1. kita beli je kat bazar. balik koje pon dah nak pukul 6 lebih sampai rumah. tau2, mak dah siap masak. hehe

    ReplyDelete
  2. meehon goreng ke
    buat sup lepas tu jadi mee sup ok jugak

    tp pada sya cuma hari minggu je sediakan menu yang best sebab sambut enpakwe dan anak anak balik, hari hari biasa sya tak lalu nak makan sorang :(

    ReplyDelete
  3. Dah tak tau nak masak apa. Tengok dlm peti ada apa. Buat idea spontan

    ReplyDelete
  4. Org rajin masak memang suka tanya acik. Macam kakak ni rajin membeli aje. Kadang teringin nak masak tapi last tak jadi..

    ReplyDelete
  5. Tak tahu emak adam nak masak apa hari ni. Semalam dia buat mee hailam dan buah melaka.

    ReplyDelete
  6. sy buat ikan patin masak tempoyak lagi..haha..dh berapa kali pun x tau..

    ReplyDelete
  7. Assalam kak, saya pun tak tau nk msk apa, ikut hendak anak2 ari ni, kuih lopat tikam, ikan keli berlado dan ayam kicap je, pas tu sayur je lah, hurmmm kalo sayur mamanya je lah yg mkn

    ReplyDelete
  8. menu saya biasa2 ja,mcm hari2 biasa..hari ni asam pedas keladi,bendi grg,ikan grg dan daging grg lada hitam...

    ReplyDelete
  9. salam acik..sama la, saya pun tak tau nak masak apa dah..asyik pikir makan jer kan, tp kena pikir jugak la dah nak buka puasa..rasanya macam nak beli jer kot arini..hihi..

    ReplyDelete
  10. Akak, saya tak tahu nak masak apa lagi untuk berbuka hari ni...semalam saya masak asam pedas daging, sambal tumis telur, udang besar goreng dengan kacang kelisa dan sup bebola ayam .

    hari-hari pening kepala duk fikir nak masak apakan..ha..ha..

    ReplyDelete
  11. Nak tiru Ayulah.....Ayu masak apa?

    :-)

    ReplyDelete
  12. dah tak tahu nak masak apa dah..semua resepi dah buat...tgg suami balik laa..hihiih..bulan puasa ni, dia balik awal...
    acik nak masak per??

    ReplyDelete
  13. acik, dana pun dh buntu nih... nk msk tak tau nk msk pe lg... susah2 kang beli roti john je udah... pastu bt sirap heheheh...

    ReplyDelete
  14. Saya tak suka beli kat psr ramadhan..tp tak berapa larat msk. Jdnya saya msk guna paste..cpt & mudah. ssuai utk family kecik.
    Kelmarin mee bndung..arini mee sup. Nasi putih kurang suka.

    ReplyDelete
  15. Macam biasalah achik. Jap lagi nak gi ukur bazar ramadhan. Hihihi.
    Nak kobar kek achik ni. Somalam se dah dapek putu piring. Alhamdulillah ado gak rezeki.

    ReplyDelete
  16. saya pun terfikir2 nak masak apa..kul 4 baru wat keputusan..hehe..

    ReplyDelete
  17. dah masuk pertengahan ramadhan ni dah x tau nak apa la acik..selalu ieja msk main menu je yg len2 beli je ikut selera ank2..msk simple2??kuetiaw, mee grg,hailam, bakso..hehe mcm la plk

    ReplyDelete
  18. acik saya masak sambal udang,pastu lauk maman yg mak saya kirimkan tu ada lagi, makan tu. je la kot

    ReplyDelete
  19. saya kat rumah byk masak yg western aja acik..so kalau nak idea...ni antara yg wife saya masak:

    - steak with mashed potatoes
    - fish fillet + sphagetti
    - salmon slice + zuccini

    ReplyDelete
  20. Buka puasa lauk singgang pun sedap... Maklum perut lapar... hehe..

    ReplyDelete
  21. mmg pening nk msk apa kan
    mak sy slalu ngomel
    nk msk pe le hr ni

    ReplyDelete
  22. assalam AE..malu nak cakap.. :( mama menunjuk je..hu2x..

    ReplyDelete
  23. nak buat fajitas & kuih lompat tikam...

    ReplyDelete
  24. saya tak kisah makngahnya nak masak apa .. jangi sedap.

    tugas saya pergi membeli bahan mentah, dia proses dan kami makan sama-sama.

    ReplyDelete
  25. Ikan tenggiri jeruk.. Sepesel hari ni

    ReplyDelete
  26. Slalu buka terus jer mkn ns sbb x mkn sgt juadah2 ni. Nnti x der tenaga utk bkerja

    ReplyDelete
  27. saya beli je kak..goreng sayur je yg sempat

    ReplyDelete
  28. Hehe nak jawab pun dah lambat, dah lewat malam dah ni haa :D

    ReplyDelete
  29. saya 30 hari puasa mmg 30 hari lah masak lauk dan kuih muih sendiri. hihi.. nak buat mcmana pasar ramadhan mmg takde. eh bukan 30 puasa je. boleh kira dgn jari kot setahun tu berapa kali mkn luar. ;D

    ReplyDelete
  30. saya masak sendiri jer tiap hari kak tak ada pilihan nk membeli..yg pasti setiap hari mesti buat kuih utk juadah berbuka sebab suka berbuka dgn kuih dan bersahur dgn nasi berlauk:)

    ReplyDelete
  31. awal2 puasa aritu saya tak selera sangat nak makan..jadi nak masak pun tak selera.. so saya buat yg jenis jenis bukan nasi.. bihun, kuih muih..skang ni da boleh makan nasi buat lauk sambal sotong, sayur bening, laksam..

    ReplyDelete
  32. 13 ramadhan , semalam harijadi suami dayah ikut kalendar islam ,jadi smlm makan kat luar ..
    :)

    ReplyDelete