JellyPages.com

Thursday, August 30, 2012

IKUT KATA HATI...

Assalamualaikum..

Rasa nak menulis..tapi tak tau dari mana nak mula
tapi ada jugak rasa..simpan je sendiri
tapi hati berkata kata sendiri
kejam sangat ke diri ini

Tapi  hati jugak berkata kata
kena bagi pengajaran jugak bila dah sampai
 ketahap melampau
tapi..tapi...tapi..
sudah tentu nanti dijadikan bahan umpatan 
dan kutukan

tak tau..tak pasti..dan masih lagi berperang dengan perasaan sendiri..kejamkah diri ini?

43 comments:

  1. Acik..kadang2 bila kita memendam..tu yg buat kita lagi stress..tapi lynn faham kalau kalau acik rasa bila meluahkan dalam keadaan kita stress takut nanti org jadi salah faham..mungkin acik boleh luahkan bila gelora hati acik reda sedikit..masa tu situasi acik dah stabil..so luahan acik lebih kepada luahan..tak lah kejam sangat kan..senyum acik...sweet.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lynn..betul lynn..tak boleh tido malam dibuatnya

      Delete
  2. salam akak..kdg2 perasaan kene luahkan jua..ehheheh..be eppy akak

    ReplyDelete
    Replies
    1. cikceria..tu la..rasa nak tulis panjang lebar jugak..tapi bila keadaan macam ni nanti ayat pun jadi tunggang langgang he he

      Delete
  3. Replies
    1. Irfa..kes aman lagi..itu la..makin ddekat..makin timbul berbagai rasa..tapi dah alang2 kan biau le orang nak kata sepuas hatinya

      Delete
  4. mCM BERAT sj yg ditnggung oleh acik.
    luahkan pd yg boleh dipercayai spy tidak terbuku di dlm hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nieda..memang berat.tapi biar lah dulu kan..

      Delete
    2. Mcm kes sey jugak kak.. Lopeh an kek blog.. tapi bagi sipi2 yoo laa.. sokada nak lopeh an stress...

      Delete
    3. azz..sikit yo kan..ni melibatkan pertalian darah kan

      Delete
  5. assalamualaikum my dear achik Erna..
    Kenapa yaa..jangan sedih2 ya..
    Apa2..moga dipermudahkan segalanya..& diberikanNya ketenangan di hati..Amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalam Tini..terima kasih,Insyaallah moga beroleh ketenangan

      Delete
  6. ce kabor, apa ke bendanya acik oiii...

    ReplyDelete
  7. Acik dalam dilema ke skrg nih...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. PM..sesekali kan..tidak la sentiasa tenang

      Delete
  8. assalam kak, cari org yg rapat ngan akk n luahkn apa yg terbuku tu, lega sikit rasanya dari pendam gitu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rosa..memang kena bercerita jugak..untuk meringankan beban perasaan..tak melibatkan akak sorang yang sebenarnya..cuma akak ni lebih memberatkan perasaan..yang lain2 kata..biarkan je..

      Delete
  9. Dalam keadaan begini... Acik kena berlapang dada, tenangkan fikiran... tarik nafas dalam-dalam, kalaumasih tidak lega, luahkan pada orang tertentu yang boleh dipercayai. Ada masanya banyak benda kita boleh kongsi dengan semua orang, ada pula ketikanya kita hanya boleh kongsi dengan seseorang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amie..terima kasih amie..betul kata amie..insyaallah

      Delete
  10. kenapa ni acik? cer kongsikan bersama

    ReplyDelete
    Replies
    1. yus..sekarang ni tak boleh..berterabur ayatnya nanti..he he

      Delete
  11. ...macam berat je masalahnya...cuba luahkan mudah2an ringan sikit kepala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Farid..memang berat.walaupun bukan melibatkan acik sorang..tapi acik ni jenis suka memberatkan perasaan agaknya he he

      Delete
  12. benda apa tu kak erna..pendam jgn smpai mkan dlm ya..dilepaskn elok juga agar x terus trbuku dihati

    ReplyDelete
    Replies
    1. izz izza..dah selesai nanti baru boleh lega..

      Delete
  13. situasi kita sama nak tahu kenapa sya menyepi?sebab dalam keadaan diluah x boleh ditelan pun tak boleh
    sya rasa mcm ratu airmata dlm minggu ni dugaan bertimpa timpa
    tak sabar menunggu enpakwe balik nak berkongsi kisah duka sya minggu ni:'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. sya..kenapa sya..tak pe sabar,..cuti 3 hari ni..sya boleh luahkan pada suami dan kongsikan bersama

      Delete
  14. Achik, ni macam yang sayo ponah ghaso yo ni. Gogham nengok kolaku soghang2. Nak dimaghah kang bonci lak dio kek kito. Tapi kito nak mongaja. Takkan nak dibiar yo kan. Camnilah achik, se ghaso kito buek lillahita'ala. Apo nak jadi lopeh tu, tak po sobab paling kughang tanggungjawab kito pado Allah dah solosai. Se solalu pikir camtu yo. Baghu tonang ati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aidah tu lah dio..bilo acik togo..acik pulak yang dikato e kurang ajar.anak sedaro sendiri tu..tu yang paghah bona raso hati..bilo acik buek tak tau..abih lak acik yang kono kato..acik ado bukti..tapi..nak buek apo kan..acik dok dendiam tak campur.orang lain lak ngato acik..tak nak campo..oghang tak tau apo yang dah dikato..dikutuk e acik ni..

      Delete
  15. simpati dengan akak..itulah ujian kak..kadang2 kita rasa nak story dalm blog sebab blog ni dekat dengan kita tapi mengadu dengan Allah, insya Allah ada keajaibannya...mungkin dpt luahkan sedikit spt di atas dapat melegakan hati kita..

    kena cari seseorang yang rapat utk luahkan..take care kak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tihara..kalau orang lain..mungkin tak teruk sangat rasa hati..
      tak pe lah..akak redho je dengan apa yang akan dikata lagi selepas ni..dok dendiam kan..akak tak pernah membalas tu yang makin menjadi2 tu

      Delete
  16. Acik sabar ya...kalau boleh luah, luahkan acik..taklah rasa tertekan sangat...apa pun semoga Allah permudahkan segala urusan Acik...

    ReplyDelete
  17. adakala ujian kesabaran tu agak sukar kita nak kawal. eloklah selesaikan dgn cara baik.. saya kalau marah sgt diamkan diri dan jauhkan diri dari org yg timbulkan masalah tu ;)

    ReplyDelete
  18. Salam Erna...kalau boleh luahkan pada orang yang boleh dipercayai, boleh juga meringankan beban.

    ReplyDelete
  19. Masalah yg melibatkan hati dn perasaan individu lain mmg payah sikit kan kak. Tp InsyaAllah kita cuba berdoa dan tawakal agar lembut hati org berkenaan. Moga Allah sentiasa bersama kita. :)

    ReplyDelete
  20. acik nape ...moga acik sabar dan tabah ye..insyaallah ada jln penyelesaian tu..^^

    ReplyDelete
  21. Salam kak... setuju dengan kak Zaitun... kalau boleh luahkan pada yang boleh dipercayai...agar beban dpt dikongsi bersama...

    ReplyDelete
  22. saya pun selalu rasa camtu acik....
    kdg rasa elok utk diluah tp jadi salah plak...
    kdg rasa elok dipendam tp macam berdendam plak...

    kdg2...kdg2...kdg2...
    ah, kdg2 jer alami menda2 camni..

    ReplyDelete
  23. luahkan saja acik..takde lah terbeban didada.sekurangnya siapa yang berkenaan boleh paham rasa hati acik..

    ReplyDelete
  24. assalam AE..kadang2 kita terpaksa berdiam kerana nak menjaga hati orang..tapi bila kita berdiam semakin berani mereka melukakan hati kita..apapun ikutlah kata hati sendiri biarpun kadang2 ianya pahit..

    ReplyDelete