Sunday, August 12, 2012

TUDUNG RAYA JE????

Assalamualaikum

Shopping raya..
semua tau kan acik ada 3 hero je
yang acik belikan baju pun yang hero bungsu je
semalam dah pun belikan dia seluar dan baju.

Acik pun beli sekali
tapi kan..acik dapat beli tudung je.
memang biasa beli tudung dulu baru baju.
kawan2 kata..terbalik..dia orang beli baju 
dulu baru tudung.
memang dari dulu acik buat macam tu
sebab tudung acik susah nak dapat.
tapi sekarang ni alhamdulillah
senang nak beli.
tapi di bangi la..tempat lain pun susah jugak nak jumpa.
dah beli tudung..baju semua tak de saiz
padan le muka acik kali ni
tapi tak pe..janji  tudung dah ada..
baju bila2 boleh beli kan

 ni la jenis tudung yang acik suka.
dulu2 donatello,kemudian valantino fiobre
sekarang dua2 tu dah tak jumpa..
yang ada tudung akel..tak kisah la janji tudung jenis ni.

ni dia..tudung 4 segi..acik kena jahit dulu sebelum pakai.
jadi  macam ni tinggalkan untuk bahagian muka je 
acik bantai jahit tangan je.
tak guna mesin pun.

Disini juga acik ambil kesempatan untuk mengucapkan terima kasih pada azatiesayang
Alhamdulillah kuih batang buruk dan kuah pecal dah selamat sampai.
Terima kasih atie


oklah la..nak kacau cendol pulak.
permintaan abang..nak makan cendol

jumpa lagi,Insyaallah

69 comments:

  1. banyaknye tudung akak..colorful :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tihara..kalau dah jumpa memang beli semua warna yang ada..simpan dulu..guna bila tak tau lagi he he

      Delete
  2. banyak nya beli tudung raya...
    heheh..saya beli tudung 2 helai je untuk raya ni..tu pun tak tau bila nak pakai..
    nak pi mana la dengan perut besor nih..
    jadi beli dua je la..
    heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. diana kalau dah jumpa tudung ..memang acik beli banyak.tapi bukan guna semua..simpan dulu

      Delete
  3. salam syg acik
    zila tudung x beli lg nie,baju jew baru beli semalam ..isnin nie baru round nk cari tudung pulak..color2 cantik2 tdg acik tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. zila..tu la perangai buruk acik..bila dah jumpa beli semua warna..simpan..sebab susah nak dapat tu

      Delete
  4. Replies
    1. Kasih x pe.beli malam raya pun boleh kan

      Delete
  5. Replies
    1. Lady ye kacau sendiri lenguh gak tangan puasa2 ni

      Delete
  6. Baju raya zar tak siap lagi.. Berdebar debar ni... Hehehe. Yg lain semua dah ok.. Buah tangan tuk org kg pun dah ada..

    Tinggal nak setelkan rumah ni.. Tak larat berkemas turun naik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zar macam tahun lepas ye.zar balik kampung ke

      Delete
  7. banyaknya tudung acikk...semua cantik2...sya follow yer acik..:)

    ReplyDelete
  8. Salam K.Erna.Wah!beraya sakan akak ngan tudung warna warni gitu...

    Alhamdulilah,dah sampai pon...nampak xhancur sbb rasanya dah sumbat ngan byk kertas masa nk post :D

    Slmt menikmatinya k.erna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah atie.memang tak pecah dan memang sedap sangat

      Delete
  9. salam acik, banyaknya tudung, warna warni lagi tu..tudung jenis apa tu acik?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasih salina.tudung akel.acik beli semua warna yang ada.bukan senang nak jumpa banyak warna cam ni

      Delete
  10. Cantiknya warna tudung tu... Kak suka pakai tudung kain bawai pun susah skrg nak dpt yg cantik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teratai.memang dari dulu tudung acik kain lembik macam ni.cuma sekaerang ni macam2 warna yang ada

      Delete
  11. saya dah ada baju raya tapi belum ada tudung, jenoh gak nak mencarinya nanti...hehehehe
    cantik tudung achik, kalerful

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmasyaza tudung acik dahh ada.baju belum dapat tak pe lagi.lepas raya pun boleh cari he he

      Delete
  12. byknye tudung...mmg raya sakan ni acik...hihi

    ReplyDelete
  13. bnyaknya Acik beli tudung....mcm2 warna ada....mmng cantik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mp memang banyak.sebab kalau ada acik akan beli dulu.pas tu simpan.kalau ada baju yang sesuai baru acik pakai

      Delete
  14. Tudung akel tu mmg sedap pakai, achik. Saya dulu pun selalu beli tudung kosong macam tu. Tapi pomaleh amek bab monggosok. Penyudah e pakai tudung pearl haya yo. Tapi sokaghang ni dah boralih kek tudung bawal lak. Pun maleh gak. Hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aidah kok camtu tak dapek acik nak nolong e doh.he he.
      Acik suko tudung camni aidah.sobab tu acik kono morajinkan diri menggosok

      Delete
  15. acik ada juga tudung .. saya x beli pun kak
    ada pun tudung awning biasa2 tu jelah
    macam x der mood sbb di pasar2 skrg banyak tudsung bawal aje huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ieda tu sebab acik malas.kalau nak tudung terus tujju kdai yang dah biasa je.tak nampak tudung yang lain

      Delete
  16. ehem berapa helai tudung raya ni ?..maaf ya baru arini lawat AE..

    ReplyDelete
    Replies
    1. MA tak pe acik faham.yang penting MA sihat

      Delete
  17. Saya apa benda raya pun belum ada lagi, hehe. Pakai yg lama2 saja rasanya tahun ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dinas sebut je beli untuk raya.tapi pakai pi keje.he he

      Delete
  18. Wah banyak tu.. Takpe kak.. Nanti tudung tu boleh buat pergi kerja.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nur betul tu.sebut untuk raya sebab beli bulan puasa

      Delete
  19. akak mmg setia dgn tudung pesen tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dik..tau tak pe he he..kalau dah tak jual tu..kena beli kain ela buat sendiri le jawabnya

      Delete
  20. Hehehe, mmg pelik, selalunya baju dl br tudung... Hehehhee. Tu byk tu, Nk kena beli baju matching byk tu acid, :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. melati..acik beli banyak buat stok je he he..bila2 nak guna senang dah ada

      Delete
  21. Acik Erna,
    Sayapun berbuka dengan cendol tapi beli bukan buat...

    ReplyDelete
  22. acik,
    bestnya cendol buat sendiri.. lagi puas kan..

    ReplyDelete
  23. kalau saya beli baju dulu baru tudung, tp betullah acik, selalu susah nak cari tudung yg match dengan baju, lenkali ikut cara acik kot, cari tudung dulu baru baju....

    ReplyDelete
  24. kalau raya selalu gini ler baju takder baru tudung baru.. jadilerkan..
    tudung gini lebih selesa benrnya...

    ReplyDelete
  25. Banyak tudung tu Acik.. betullah dah siap tinggal cari baju pilih je warna apa pun boleh sebab tdung pun dah banyak warna tu:)

    ReplyDelete
  26. kena beli baju yang sedondon tudung lah macm tu

    ReplyDelete
  27. Memang kena cari tudung baru cari baju, kalau ada baju tak jumpa warna tudung yang sesuai.. memang tak nak pakai baju tu he he he ehh cerewetnya Amie!

    ReplyDelete
  28. Salam Kak... anie cari baju baru cari tudung...ataupun beli tudung yang senang nak matching

    ReplyDelete
  29. Wahh warna-warni tudung acik yer.. :)

    ReplyDelete
  30. cantik2 warna tudung acik.. bila tudung plain senang sikit nak padankan dgn baju kan.. saya pun kdg2 suka beli tudung dulu.. kemudian baru baju yg sesuai.. wah.. cendol.. bestnya..

    ReplyDelete
  31. Kak Erna, yati pun suka tudung 4 segi, banding tudung orang pakai skrang yang main sarung je tu. Hari tu Yati jahit, tapi senget jadinya, guna mesin. Tapi suka. Macam tudung zaman sekolah, senang nak pakai. :)

    ReplyDelete
  32. Acik g warta bangi ke? Situ mmg syurga tudung 4segi.

    Akel ni bagus sbb byk variasi warna. yg tak bagusnya ia lembik sgt..kalo nk elok pakai, kena sembur starch dulu.

    *acik siap2 jait..teringat tudung zaman sekolah..:-)

    ReplyDelete
  33. nih nama nyer tudung bawal kak kan..?

    ReplyDelete
  34. Dah bertahun2 tak shopping tudung. Nasib baik kat sini tak beraya sakan. Hehe..

    ReplyDelete
  35. As salam Acik,

    Kite serupalah acik! Terbalik! Calit sikit! Suka cari tudung dulu baru baju sb senang nak matching! Baju tak menjadi masalah besar sgt pd Marya sebab mudah nak carik...biasanye lah :))

    Have a good day Acik & 3 heroes! :))

    ReplyDelete
  36. Nice blog :)
    salam kenal sobat :)
    di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...

    ReplyDelete
  37. cantiknya kaler tudung2 tu... saya suka kaler2 tu..

    biskut batang buruk...!!! saya suka..

    ReplyDelete
  38. acik, saya pun dulu suka pakai tudung akel tu... skang ni rembat yang ada awning jek... malas nak gosok.. huhuu..

    ReplyDelete
  39. Saya pakai tudung express aje,senang dan cepat tapi untuk raya saya beli 2 helai tudung Siti.

    ReplyDelete
  40. waah mokwo suka..renbow kaler gitew..tapi betullah kak..kat sini payah naa nak carik tudung 4 segi ginih..yg banyak tudung jenis awning..mokwo cukup tak gheti pakai! akak beli kat ne??nak terai cari gak kot2 ade yg berkenan..kak nanti akak bagi alamat n no telipon akak boleh??

    ReplyDelete
  41. Assalamualaikum AE..

    Banyak tu beli tudung.. Saya ni takde cite rasa warna.. Tudung saya kalau x putih, hitam.. Kalau bukan hitam.. Putih la tu... Haha

    Salam aidilfitri Dari kakya sekeluarga
    Maaf zahir batin....


    Jom bakar lemang mlm raya.. :)

    ReplyDelete
  42. banyak nyer beli tudung kak...

    ReplyDelete
  43. Assalamualaikum my dear kak erna:-)
    Hrp akak dh jumpa baju raye ye:-)
    :-)
    Slmt bsahurrr:-)

    ReplyDelete
  44. banyaknye tudung acik..cantik2 warna yg acik pilih

    ReplyDelete
  45. Dah lama M tak makan biskut batang Buruk tu....Amboi banyaknya kaler tudung

    ReplyDelete