Thursday, July 1, 2010

TIMBANG DIGITAL ROSAK...ATAU BATERI DAH LEMAH...

Assalamualaikum..

Aku rasa..timbang digital aku ni rosak la..kot tak pun..bateri nya lemah..agak2 ada yang setuju tak..
dah dua minggu...setiap kali aku timbang..mesti naik..tak pernah yang turun..kacau ni..kalau dah meningkat tu..penyakit senang datang...

Hari tu..kat opis ada yang tegur..aku kata..baju kalau simpan dalam almari..memang kain nya mengecut..dah kain mengecut tu..timbang pulak rosak..aduhai..macam mana ni..apa nak buat ni..

tak ape..tadi aku dah pi klinik pun..mintak nasihat ngan dr..apa nak buat...

aku ni..kalau ..ada perkara yang difikirkan...macam mana ligat kepala ku berfikir..macam tu la..ligatnya mulut mengunyah...dari dulu..macam tu la..

hah..akhirnya..timbang ke rosak..kain baju ke mengecut tak tau la..yang tau nya..kg ..kg dah naik ni...aduhai..tolong...

44 comments:

  1. hehehehe. kain kocut gek eh tu kak. jgn risau.

    ReplyDelete
  2. jah..ha ah..memang e..kain sekarang ni..basoh yo kocut kan...

    ReplyDelete
  3. jgn risau..bateri dh abeh tu...beli je lain....

    ReplyDelete
  4. mamrempit..he he..ye lah..nak kena beli bateri baru ni..

    ReplyDelete
  5. Salam Kak Erna,

    Untuk menyedapkan hati kita kira kainlah yg mengecut...hihihi

    ReplyDelete
  6. ibu sayang..betul tu..kalau tidak nanti..mesti susah hati kan..

    ReplyDelete
  7. kak erna
    fikir positif

    timbang tu rosak dan kain pulak mengecut.. ehhehe

    ReplyDelete
  8. kak len kali jangan pandang scale weigh tu..baik sorokan ajer..hihihi..kalau risau lagi banyak penyakit..kena tenang selalu..akak rajin tak minum teh hijau..bagus diamalkan..asma mmg amalkan minum teh hijau nie kak..dah otai nie kena berjaga2kan..tapi kekdg risau gak tuuu

    ReplyDelete
  9. hahhahha...pandai la kak erna cari alasan, takde ye yang rosak atau kocut tu...
    memanglah saya pun gitu, risau je mulalah lapar memanjang, sekarang memang dah kembang dah ni..
    exercise pun hangat2 tahi ayam je...

    ReplyDelete
  10. kak erna, sy selalu jumpo timbang rosak ni kak, gogham btul....

    apopun kak, bukan salah ibu mengandung..hahahaha

    ReplyDelete
  11. hihihi..kak erna... timbang saya pun rosak gak nih..macamana..tu la kak, saya kengkadang pelik mcana org ada masalah boleh tak makan, sebab saya kalau makin ada masalh makin kuat ngunyah bagi lupa..teruk tul..mcm ada nikmatnye disitu

    ReplyDelete
  12. Kalau tidak ada penyakit sangkut takyah nak risau apa - apa.
    Kalau scale rosak atau kain ngecut anggap je kita makin kiut.
    Cute lah kakErna jgn risau...

    Hai kalau rughpa kakErna ni kiut...rupa saya makinlah kiutmiut.

    ReplyDelete
  13. zar..ha ha ha..ye la positif ni..memang kain mengecut..bila dah diputar dek mesin basuh tu kan...

    ReplyDelete
  14. betul la asma kan..tapi..akak ni..hari2 nak tengok timbang tu..tau yang perasan dah rosak tu..hehe..

    ReplyDelete
  15. ibuintan..tu la kan..alasan untuk menyenangkan hati...

    ReplyDelete
  16. annie..akak pun raso cam tu lah..dah tak do timbang yang elok lagi dijual..semua e dah tak boto dah..

    ReplyDelete
  17. izah..timbang izah pun rosak gak ye..tu la akak kata..dah tak ade timbang yang elok sekarang ni...he he..

    ReplyDelete
  18. wan..ha ah kan..kiut la sangat..kalau wan tak pe lagi..kalau dah tua macam akak ni..alahai..tak larat bawak badan nanti...

    ReplyDelete
  19. Erna,
    Yang penting, kita sihat. Akak kalau risau-risau, dengar aje Sinar Pagi FM, menghiburkan dan baca-bacalah apa yang patut untuk ketenangan.

    ReplyDelete
  20. Rasa dah malas pikir pasal kg ni selagi tak menjejaskan kesihatan lantaklah,bulan ni turun bulan depan naik balik,penat dibuatnya.

    ReplyDelete
  21. ingatkan harga barang je naik. kg CK pun naik jugak ye..

    jangan darah naik dah le...

    ReplyDelete
  22. Salam Kak Erna;

    kalau dah letak bateri nanti, akak jeling jer..

    pastu kalau no lapan kat belakang jadikan kosong..kurang sikit..hehehe

    ReplyDelete
  23. kak nora..asalkan sehat kan..setuju sangat,

    ReplyDelete
  24. zaitun..kali ni..kena fikir juga..sebab mendadak..lepas ni pun..lantaklah dia kan.susah hati nak buat ape..he he....

    ReplyDelete
  25. IM..betul la..ingatkan harga barang aje yang naik..memang terok betul la sekarang ni..semuanya nak ikut naik..

    ReplyDelete
  26. Rina..kalai ni tukar bateri tak mau..jeling pun tak nak..akak tunggu bulan puasa la..he he..tapi siang aje..lepas berbuka..jangan...

    ReplyDelete
  27. ekeke Kak ...mokcik setuju banget ... segala kain baju akak dah mengecut, scale tu pulak memang dah lemah baterinya tak payah nak ganti huhuhuhu

    ReplyDelete
  28. hehehehe...takot ya klu badan naik? dah cantiklah tuh..jgn kurus sangat nanti tak cantik lak...yg pentingnya jaga kesihatan...klu badan sihat, hati sihat, jiwa sihat...alhamdulillah...

    ReplyDelete
  29. hahaha.....rasenya timbang tu something wrong tu....:)

    ReplyDelete
  30. hahahaa... turn naik ni biasa lah kak.. umur dah meningkat metabolism dah rendah.. mungkin masa utk lebihkan senaman kot... heheh... ;)

    ReplyDelete
  31. mokcik azwa..terima kasih banyak2 setuju ngan akak..senang hati..he he..ketawa gembira akak hari ni...

    ReplyDelete
  32. SMM..mesti la akak takut..nanti sape nak pakai baju2 akak yang dah mengecut ut..akak tak de anak pompuan..he he..
    betul tu yatie..yang penting sihat..akak kalau badan naik..sakit tumit..tu yang risau tu..

    ReplyDelete
  33. ibuhani..akak setuju...timbang akak memang bermasalah..

    ReplyDelete
  34. kakyong..betul tu..umor dah meningkat ni.susah sikit..jaga makan pun naik juga..
    akak ni.kalau badan naik..tumit sakit..tu yang akak tak sanggup tu..

    ReplyDelete
  35. Kenalah buat baju baru kembang ya kak...semua dah mengecut!

    He..he..

    ReplyDelete
  36. cklah..tu la..yang susahnya tu..nak buat baju kembang..tak bolih dibayangkan..ketika berjalan...

    ReplyDelete
  37. cik Amy..dah terlebih sehat akak ni...

    ReplyDelete
  38. beli je baju baru kak erna... settle satu masalah

    ReplyDelete
  39. Aslmkm Erna.
    Hehe ... tak dapat sey nolong!
    Kak G lagi la ... tak kira situasi, ada makanan menyelerakan jer, mmg makan ... tak fikir apa lagi ... sekarang dah ler terlebih debab! :) hik2.

    ReplyDelete
  40. a kl citizen..cadangan cik gu..memang satu penyelesaian.yang paling best..bolih pi shopping...

    ReplyDelete
  41. salam kak G..tu la.kak G....kan tak siapa bolih tolong ni..

    ReplyDelete
  42. Salam kak erna

    Samolah kito ....kg up...kg up... Mama try tak makan nasi tengah hari , makan roti je. Mlm dok pulun sup dgn roti jer. Pagi2 kueh sehengget 3 ketui. Bleh ker tu diet?

    ReplyDelete
  43. salam mamawana..cara tu yang dr.kata salah..dia suroh gak makan nasi..setengah cawan..sayur banyak2 katanya...pagi pulak roti sekeping ngan telor 2 biji..buang kuningnya sebiji.masalahnya..kalau nasi setengah cawan..baik x payah kan..he he...

    ReplyDelete