JellyPages.com

Wednesday, July 14, 2010

BERITA RENGKAS..

Assalamualaikum..

Lama dah tak tulis kat sini kan..Tak berapa sehat sebenarnya..sejak terperangkap dalam asap hari tu..mula..ceri beri..sampai pi klinik..kemudian tu..hari ni..sakit kepala pulak..macam2 sekarang ni.tapi..sakit tu datang dari ALLAH kan..tak pe..ada sebabnya tu..redha aje la terima..

Lagi pun sekarang ni aku dah mula rajin puasa..memang biasa macam tu..nak biasakan perut untuk sambut ramadhan nanti..aku ni ada gastrik yang terok juga..
biasanya isnin khamis aje..masuk bulan rejab dan syaaban ni..aku buat lebih sikit..
bila dah puasa tu..lepas buka..letih..mata pun nak lelap aje..

mintak maaf ye..insyaallah..jumpa lagi..

46 comments:

  1. Salam kakErna, saya pun cam tu sejak dua menjak ni, kemalasan begitu melanda, sib baik ada alasan, posa.

    ReplyDelete
  2. take care kak....stdby ubat gastrik..

    ReplyDelete
  3. kak erna ..semoga cepat sihat.cerita pasal asap ni teringat saya pun anak beranak masa dlm rumah orang sembur asap..terus tak nampak kebenda..dah la masa berpantang plak tu..mcmana nak lari bawak baby laggi..anak 1st lagi..risau sangat.pastu terus demam...alhamdulillah tak de apa//..

    ReplyDelete
  4. zar..zar pun sama..rehat la..kalau selalu kerja luar ni..memang kadang2 habis juga tenaga kita..

    ReplyDelete
  5. salam wan..akak kemalasan tu kurang sikit..mengantuk tu yang akak tak tahan.sampai pening kepala..

    ReplyDelete
  6. acik..terima kasih..ubat gastrik..tak pernah tak do cik..sentiasa...ready untuk ditelan..kecuali masa puasa lepas buka baru makan...

    ReplyDelete
  7. izah..ada pengalaman juga ye..nasib baik tak ape2..tu la kan..dasyat juga asap tu...sampai akak cirit beret dan pening kepala..dibuatnya..

    ReplyDelete
  8. salam kak erna,
    samalah kita sambil mengambil berkat puasa sunat di bulan Rejab dan Syaaban, sambil melatih diri berpuasa untuk Ramadhan pula...alhamdulillah saya tiada gastrik

    ReplyDelete
  9. Semoga sihat selalu,alhamdulillah dapat lakukan puasa di bulan syaaban banyak pahalanya.

    ReplyDelete
  10. InsyaAllah, puasa tahun ni kita jaga diet betul2, semoga Allah beri kesihatan yang baik untuk kita semua, kan kak Erna, kan?

    ReplyDelete
  11. Take care kak erna..............smoga cpt sihat :)

    ReplyDelete
  12. salam kak erna
    take care kak erna .....banyakkan berehat...

    ReplyDelete
  13. Salam Kak,


    Saya belum mula lagi puasa.. huhu...

    minggu depan baru nak mula...

    ReplyDelete
  14. semoga Kk Erna cepat sembuh.kita dh ok.smlm je rs sengal2...sakit tk de,cuma kat kepala je....bawa berehatnya..kita pun nk latih2 berpuasalah...nnt tk le teruk...

    ReplyDelete
  15. Kk Erna,..tggl kat kat seremban kat mana?kita pun tggl kat N9.kat tampin...kalo balik mesia lepak kat tampin...mggu depan ari jumaat smpi mesia...

    ReplyDelete
  16. ibuintan..alhamdulillah..dapt ki berpuasa kan..
    akak gastrik ni..sejak anakk dara lagi..sampai dah berumur nu ha..tak hilang2 lagi..nasib puasa boleh..alhamdulillah..lepas sahur..akak makan ubat sebiji..tahan sampai buka..

    ReplyDelete
  17. zaitun..alhamdulillah..dah bertambah sehat..dah kurang peningnya..

    ReplyDelete
  18. Fa*atip..insyaallah..jaga makan..sehat la kita kan..dengan izin allah jua..

    ReplyDelete
  19. ibuhani..terima kasih..alhamdulillah..semakin sehat..

    ReplyDelete
  20. Ibu guru..terima kasih..alhamdulillah..sihat dah ni..

    ReplyDelete
  21. salam reen...tak pe..janji puasa ganti dah beres..
    sama2 kita puasa ramadhan je nanti..

    ReplyDelete
  22. anie,Nagoya..alhamdulillah anie dah sihat..

    ReplyDelete
  23. anie,Nagoya..anie balik cuti ke..balik terus..akak dok Taman tuanku jaafar seremban..
    Tampin tu..dekat sangat tu..tiap kali balik kg..mesti ke tampin..tak sah tak pi tampin..he he..

    ReplyDelete
  24. saya ni tak bila nak prakris puasa ni.. sejak ade anak2 kecik ni.. puasa pun kena ganti awal2.. kalo dah leat cam ni.. alamatnya tak pose la... asyik nak makan jer... heheh, alasan semata..

    semoga kak sihat2 selalu..

    ReplyDelete
  25. yong..alhamdulillah..dah ganti puasa awal2..akak pun biasa macam tu dari bujang lagi.ganti puasa mesti dalam bulan ramadhan..

    ReplyDelete
  26. Salam Kak Erna,

    Semoga akak cepat sembuh ya, makan ubat, bawak berehat puasa dah nak dekat ni lam sebulan je lagi.

    ReplyDelete
  27. Ibusayang..terima kasih..insyaallah..dah bertambah sihat..

    ReplyDelete
  28. Kak ...selamat berehat ye...biar sihat betul...nanti kita jumpa lagik...

    ReplyDelete
  29. anie..pening ni aje yang lamabt nak pergi..insyaalah..jumpa lagi..

    ReplyDelete
  30. rehat2 ye kak.. thn nie kami merasa lagi puasa di musim pjg.. subuh pkl 2.. dan maghrib dkt pkl 10mlm ;)

    ReplyDelete
  31. jaga diri baik-baik kak erna

    saya pun seperti akak juga, gastrik

    tapi biasanya bila ramadhan jarang kena gastrik

    terbaru dari saya : cinta yang ini pasti tidak berbalas

    ReplyDelete
  32. Aslmkm Erna.
    Kesan sampingan agaknya. Teruskan saja amalan2 baik.
    Allah itu Maha Kaya, Maha Berkuasa.
    Kak G juga mempunyai masaalah gastritis yang serious ... tp Alhamdulillah, selama ini dlm puasa tu tidak pula jd lebih teruk. Mmg boleh puasa.
    Sama2lah kita jaga kesihatan & mengambil langkah2 yg perlu ya. :)

    ReplyDelete
  33. kak ...saya pun ada gastrik jugak...dulu2 ada stok ubat kat rumah,skrg dah tak larat nak mkn ubat...tahan ja walaupun sakit,3,4 ari ok la...

    ReplyDelete
  34. Rehat la kak... Utamakan kesihatan... Sy pon risau gak ni, takut gastrik yg teruk mcm hr tu dtg balik semula..

    ReplyDelete
  35. Kak Erna,
    sekejap je kan.. bulan depan dah ramadhan... Selamat berposa ye kak.

    ReplyDelete
  36. a kl citizen..semoga kita sama2 sihat menjelang ramadhan ni kan..dan dapat kita memperbanyakkan amal..

    ReplyDelete
  37. salam kak G..terima kasih..semoga juga kita sama2 sihat untuk menjalani ibadah puasa nanti..

    ReplyDelete
  38. salam iina..panjangnya waktu..dulu sedara akak kata..walau pun waktu yang panjang.tapi.tak rasa letih sangat..sebab tak panas katanya..

    ReplyDelete
  39. kamsiah..betul juga kan..kali ni..akak nak cuba tahan dulu..kalau dah terok sangat baru makan ubat

    ReplyDelete
  40. azz..akak rehat masa tak kerja je..kalau dah kerja macamana nak rehat...harap2 kita sma2 sehat..menjelang ramadhan ni..

    ReplyDelete
  41. salam yati..terima kasih..sama2 la kita..semoga diberi kesihatan yang baik..menjelang ramadhan nanti..

    ReplyDelete
  42. salam kak erna....selamat berpuasa ya...semoga allah melipat gandakan pahala akk..jaga diri ya kak

    ReplyDelete
  43. salam ros..terima kasih...insyaallah..sama2 lah kita berpuasa.

    ReplyDelete