Wednesday, July 14, 2010

BERITA RENGKAS..

Assalamualaikum..

Lama dah tak tulis kat sini kan..Tak berapa sehat sebenarnya..sejak terperangkap dalam asap hari tu..mula..ceri beri..sampai pi klinik..kemudian tu..hari ni..sakit kepala pulak..macam2 sekarang ni.tapi..sakit tu datang dari ALLAH kan..tak pe..ada sebabnya tu..redha aje la terima..

Lagi pun sekarang ni aku dah mula rajin puasa..memang biasa macam tu..nak biasakan perut untuk sambut ramadhan nanti..aku ni ada gastrik yang terok juga..
biasanya isnin khamis aje..masuk bulan rejab dan syaaban ni..aku buat lebih sikit..
bila dah puasa tu..lepas buka..letih..mata pun nak lelap aje..

mintak maaf ye..insyaallah..jumpa lagi..

46 comments:

Zareda Norman said...

selamat berehat kak erna...

kak wan said...

Salam kakErna, saya pun cam tu sejak dua menjak ni, kemalasan begitu melanda, sib baik ada alasan, posa.

lupekanje said...

take care kak....stdby ubat gastrik..

izahdaut said...

kak erna ..semoga cepat sihat.cerita pasal asap ni teringat saya pun anak beranak masa dlm rumah orang sembur asap..terus tak nampak kebenda..dah la masa berpantang plak tu..mcmana nak lari bawak baby laggi..anak 1st lagi..risau sangat.pastu terus demam...alhamdulillah tak de apa//..

kak Erna said...

zar..zar pun sama..rehat la..kalau selalu kerja luar ni..memang kadang2 habis juga tenaga kita..

kak Erna said...

salam wan..akak kemalasan tu kurang sikit..mengantuk tu yang akak tak tahan.sampai pening kepala..

kak Erna said...

acik..terima kasih..ubat gastrik..tak pernah tak do cik..sentiasa...ready untuk ditelan..kecuali masa puasa lepas buka baru makan...

kak Erna said...

izah..ada pengalaman juga ye..nasib baik tak ape2..tu la kan..dasyat juga asap tu...sampai akak cirit beret dan pening kepala..dibuatnya..

ibuintan said...

salam kak erna,
samalah kita sambil mengambil berkat puasa sunat di bulan Rejab dan Syaaban, sambil melatih diri berpuasa untuk Ramadhan pula...alhamdulillah saya tiada gastrik

Zaitun said...

Semoga sihat selalu,alhamdulillah dapat lakukan puasa di bulan syaaban banyak pahalanya.

fa*atip said...

InsyaAllah, puasa tahun ni kita jaga diet betul2, semoga Allah beri kesihatan yang baik untuk kita semua, kan kak Erna, kan?

Ibuhani said...

Take care kak erna..............smoga cpt sihat :)

iBu...gUru said...

salam kak erna
take care kak erna .....banyakkan berehat...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Salam Kak,


Saya belum mula lagi puasa.. huhu...

minggu depan baru nak mula...

Mak Su said...

take care ya kak erna

anie,Nagoya said...

semoga Kk Erna cepat sembuh.kita dh ok.smlm je rs sengal2...sakit tk de,cuma kat kepala je....bawa berehatnya..kita pun nk latih2 berpuasalah...nnt tk le teruk...

anie,Nagoya said...

Kk Erna,..tggl kat kat seremban kat mana?kita pun tggl kat N9.kat tampin...kalo balik mesia lepak kat tampin...mggu depan ari jumaat smpi mesia...

kak Erna said...

ibuintan..alhamdulillah..dapt ki berpuasa kan..
akak gastrik ni..sejak anakk dara lagi..sampai dah berumur nu ha..tak hilang2 lagi..nasib puasa boleh..alhamdulillah..lepas sahur..akak makan ubat sebiji..tahan sampai buka..

kak Erna said...

zaitun..alhamdulillah..dah bertambah sehat..dah kurang peningnya..

kak Erna said...

Fa*atip..insyaallah..jaga makan..sehat la kita kan..dengan izin allah jua..

kak Erna said...

ibuhani..terima kasih..alhamdulillah..semakin sehat..

kak Erna said...

Ibu guru..terima kasih..alhamdulillah..sihat dah ni..

kak Erna said...

salam reen...tak pe..janji puasa ganti dah beres..
sama2 kita puasa ramadhan je nanti..

kak Erna said...

Mak su..terima kasih..

kak Erna said...

anie,Nagoya..alhamdulillah anie dah sihat..

kak Erna said...

anie,Nagoya..anie balik cuti ke..balik terus..akak dok Taman tuanku jaafar seremban..
Tampin tu..dekat sangat tu..tiap kali balik kg..mesti ke tampin..tak sah tak pi tampin..he he..

kakyong said...

saya ni tak bila nak prakris puasa ni.. sejak ade anak2 kecik ni.. puasa pun kena ganti awal2.. kalo dah leat cam ni.. alamatnya tak pose la... asyik nak makan jer... heheh, alasan semata..

semoga kak sihat2 selalu..

kak Erna said...

yong..alhamdulillah..dah ganti puasa awal2..akak pun biasa macam tu dari bujang lagi.ganti puasa mesti dalam bulan ramadhan..

Ibu Sayang said...

Salam Kak Erna,

Semoga akak cepat sembuh ya, makan ubat, bawak berehat puasa dah nak dekat ni lam sebulan je lagi.

kak Erna said...

Ibusayang..terima kasih..insyaallah..dah bertambah sihat..

aNIe said...

Kak ...selamat berehat ye...biar sihat betul...nanti kita jumpa lagik...

kak Erna said...

anie..pening ni aje yang lamabt nak pergi..insyaalah..jumpa lagi..

iina said...

rehat2 ye kak.. thn nie kami merasa lagi puasa di musim pjg.. subuh pkl 2.. dan maghrib dkt pkl 10mlm ;)

a kl citizen said...

jaga diri baik-baik kak erna

saya pun seperti akak juga, gastrik

tapi biasanya bila ramadhan jarang kena gastrik

terbaru dari saya : cinta yang ini pasti tidak berbalas

DDrfauziah said...

Aslmkm Erna.
Kesan sampingan agaknya. Teruskan saja amalan2 baik.
Allah itu Maha Kaya, Maha Berkuasa.
Kak G juga mempunyai masaalah gastritis yang serious ... tp Alhamdulillah, selama ini dlm puasa tu tidak pula jd lebih teruk. Mmg boleh puasa.
Sama2lah kita jaga kesihatan & mengambil langkah2 yg perlu ya. :)

Kamsiah said...

kak ...saya pun ada gastrik jugak...dulu2 ada stok ubat kat rumah,skrg dah tak larat nak mkn ubat...tahan ja walaupun sakit,3,4 ari ok la...

~Kak AZZ~ said...

Rehat la kak... Utamakan kesihatan... Sy pon risau gak ni, takut gastrik yg teruk mcm hr tu dtg balik semula..

Yati said...

Kak Erna,
sekejap je kan.. bulan depan dah ramadhan... Selamat berposa ye kak.

kak Erna said...

a kl citizen..semoga kita sama2 sihat menjelang ramadhan ni kan..dan dapat kita memperbanyakkan amal..

kak Erna said...

salam kak G..terima kasih..semoga juga kita sama2 sihat untuk menjalani ibadah puasa nanti..

kak Erna said...

salam iina..panjangnya waktu..dulu sedara akak kata..walau pun waktu yang panjang.tapi.tak rasa letih sangat..sebab tak panas katanya..

kak Erna said...

kamsiah..betul juga kan..kali ni..akak nak cuba tahan dulu..kalau dah terok sangat baru makan ubat

kak Erna said...

azz..akak rehat masa tak kerja je..kalau dah kerja macamana nak rehat...harap2 kita sma2 sehat..menjelang ramadhan ni..

kak Erna said...

salam yati..terima kasih..sama2 la kita..semoga diberi kesihatan yang baik..menjelang ramadhan nanti..

Kak Rosaliza said...

salam kak erna....selamat berpuasa ya...semoga allah melipat gandakan pahala akk..jaga diri ya kak

kak Erna said...

salam ros..terima kasih...insyaallah..sama2 lah kita berpuasa.