Tuesday, November 8, 2011

EMO..

Assalamualaikum


Kesian pulak dengan hero bongsu acik..
hari jumaat ni ada hari kecemerlangan disekolah
Sebab hari Jumaat kena pakai baju melayu
tadi dia kata..nak naik pentas nanti mak
tapi baju melayu aimi tak berapa elok..katanya.
Sedih jugak rasanya..sebab memang pun baju melayu dia tu dari tingkatan satu lagi
Baju melayu cuma pakai hari Jumaat aje
tu sebab ada sepasang aje.
cuma acik gantikan
seluar aje.sebab seluar yang lama dah tak muat.

Nak dibelikan sebelum hari jumaat pun tak boleh jugak
Saiz tak de..baju melayu kena tempah

Macam tu la hati ibu kan
acik asek teringatkan itu je..
sedih sangat rasanya.

Tapi nak pujuk hero bongsu jugak lah
kali ni lain sikit.penjaga kena naik pentas sama.
nanti nak bagi tau..
tak nampak pun baju adik tu baju lama..
sebab ayah pun naik sama
boleh jugak kan..
tapi apasal hati acik ni sedih je..
aduhai hati..

ok lah jumpa lagi..Insyaallah.

64 comments:

  1. Assalam kak, emak ni kan selalu nak penuhi ermintaan anak2, terasa mcm ralat je hati bila tak dapat penuhikan. Kesian pulak kat hero bongsu tu. bestlah dia dapat anugerah cemerlang, mesti pandai sekolah tu

    ReplyDelete
  2. oh..kesian jugak ye..tapi takpe, sabar ye kaka..yang penting majlis berjalan lancar n semuanya happy nanti ye :)

    ReplyDelete
  3. sempat lagi kot cari kat kedai...ala acik...tak kisah la tak sempat tempah pon...beli yang dah siap jahit terus..kalau tak kene tu alter la sikit2...

    ReplyDelete
  4. jgn sedh2 kak..
    nanti beli baju siap je

    ReplyDelete
  5. Kak... jangan sedih kak... Rasaya boleh beli baju siap je kak... masih ada masa ni...

    ReplyDelete
  6. acik..
    kita sama2 emo malam ini..
    alahai.............

    harap2 anak acik okey2...
    tamo sedih ya, kami sayang acik sklrg

    ReplyDelete
  7. Salam Erna...tak naklah sedih2 nanti adik lagi sedih kena bagi semangat bukan kerana baju nak naik pentas.

    ReplyDelete
  8. salam kak erna..
    sedihnya..kesian dia..tp itulah bilajarang2 pki kita mesti malas nak membelinya..

    ReplyDelete
  9. naluri ibu tu..kalau boleh nak jer bagi sebab dia dah request kan?

    mm..ada ke jual yg dah siap.. sian pula kan..

    ReplyDelete
  10. Acik, jngn sedih2 tau.....boleh beli baju yg dah siap...sempat lagi rasanya....

    ReplyDelete
  11. acik takmo sedih2 ya !!..naluri & kasih sayang seorg ibu mahu yg terbaik utk ank2nya dan juga tak pernah mengecewakan hati & permintaan ank2 !!..hu2x..bagaimana kalau beli baju yg dah siap je acik?..

    ReplyDelete
  12. Gitulah kan kalau bab anak anak mesti kita mak mak ni emo lebih.. Cool ya kak erna..

    ReplyDelete
  13. salam singgah, pcl bw sampai sini...jgn emo...ajak la bapakya sama2 beremo..ngeee.

    ReplyDelete
  14. cer akk sebey2 kat kedai mesti ado baju melayu stok rayo haritu. tinggal diorg tak display yo...
    sompek laei ni kak...

    ReplyDelete
  15. Alahaii anak ibu kan kak... hero pasti faham, kasih sayang ibu melebihi segalanya. bukan tak nak adakan tapi keadaan tidak mengizinkan..

    ReplyDelete
  16. hati mak....kalau boleh semua nak yg terbaik utk anak2 kan. K.erna jgn sedih tau.......lg pun nak cuti sekolah dah. Anak k.erna mesti faham. Saya pulak yg rasa terharu ni......

    ReplyDelete
  17. kalau kat KL ni banyak kedai jual baju melayu, sennag nak dapat tp kalau luar KL tak tahu le pulak.

    k.erna...permintaan anak2 selalu come first...ralat kalau tak dapat penuhi. pelan2 cari insyaallah ada masa lagi ni...

    ReplyDelete
  18. Selalu kalau jadi camtue , gi cari baju siap je...

    ReplyDelete
  19. Time-time camni la kita terasa, alangkah bagusnya kalau kita boleh jahit baju anak sendiri. Betul tak, kak Erna. Jangan sedih-sedih ya, kak.

    ReplyDelete
  20. Assalam rosaliza..kalau boleh memang kita tak mau hampakan anak2kan.
    Ttengok camana nanti harap2 ada la saiz dia

    ReplyDelete
  21. Tihara...memang kesian..dia tak mintak pun beli baru..tapi kita fahamkan.

    ReplyDelete
  22. Nuwairani..kalau ada jual warna putih dan ada saiz..boleh beli..tapi risau tak de warna putih je..dan tak de saiz

    ReplyDelete
  23. alahai...
    takpo kak..sompek laie ha..
    biasa kedai ada jual siap..
    tp rasanya dia ok gak tu sbb ado abah ea teman naik stage...
    :)

    ReplyDelete
  24. kasihredha..insyaallah nak beli jugak..jika ada saiz

    ReplyDelete
  25. anie..risau tak de warna putih dan tak de saiz je

    ReplyDelete
  26. citarasa rinduan..acik harap ayu pun jangan sedih2 ye.

    ReplyDelete
  27. assalam zaitun..terima kasih zai..
    Betul tu..yang penting penghargaan untuk dia tu kan

    ReplyDelete
  28. Hamizah betul tu..pakai pun hari jumaat je kan...tu yang tak terfikir nak belikan lain

    ReplyDelete
  29. Fatin Mraz acik cu,a risau tak saiz dan tak de warna putih je

    ReplyDelete
  30. MP.tu yang risau takut tak de saiz unruk dia

    ReplyDelete
  31. mama aini''nampaknya itu aje pilihan yang ada..harap2 ada saiz

    ReplyDelete
  32. Zareda betul tu..kalau tak dapat nak sediakan kita yang rasa tak senang hati

    ReplyDelete
  33. kak ngah..baju melayu banyak..warno putih yang tak do..he he

    ReplyDelete
  34. mok cik azwa..dah bincang ngan dia..tapi hati ibu..tengok muka sedih dia..kita rasa sedih sama

    ReplyDelete
  35. Ibuhani..rasa sedih bila tengok muka dia sedih..dia ni jenis suka kemas..tak mau cincai

    ReplyDelete
  36. JunAina..rasanya dikl memang tak de masalah nak cari baju siap
    ditempat acik memang susah sikit nak dapat

    ReplyDelete
  37. Amy Syaquena''memang baju siap je pilihan yang ada'

    ReplyDelete
  38. yatie..ialah..akak baju sendiri pun tak boleh jahit

    ReplyDelete
  39. Ms.lilies..akak cubo la cari dulu yang siap kalai ado

    ReplyDelete
  40. salam Acik,

    Tu la yang dikatakan hati seorang ibu,dia nak yang terbaik saja untuk anak dia...Tak pa la Acik tahun depan preper awai2.

    ReplyDelete
  41. itulah kasih seorg ibu kan kak...
    sentiasa nak penuhkan permintaan anak2...

    ReplyDelete
  42. wkmsallam ros..betul kata ros..kalau boleh biar anak dapat yang terbaik.
    Kali ni tak sangka buat hari jumaat ros..kalau hari biasa..ada je kemeja dia yang elok2

    ReplyDelete
  43. Kenapa IBU AYAH pun kena naik pentas sama?

    Dapat Anugerah yaaaaa....!

    Tahniah!

    ReplyDelete
  44. hero kak cik tu nak nampak hensem dan bergaya sikit..nak terima anugerah kan kak....mestilah excited...tambah plok kalau mak n ayah naik sekali...

    ReplyDelete
  45. azieazah..acik pun heran jugak..ada ke dikata kena naik sama ngan anak..

    ReplyDelete
  46. sempat lagi kot nak beli baju melayu tu...wah..hero nak terima anugerah yer..tahniah...

    ReplyDelete
  47. eita..memang dia ni suka nampak kemas sikit..

    ReplyDelete
  48. fieda..dah pi cari petang tadi..memang susah nak cari saiz dia..baju boleh pakai..seluar tidak..macam tu lah..

    ReplyDelete
  49. Memang gitulah selalunya yer.. kalau jarang2 dipakai, kita pun terlepas pandang dibuatnya... Acik pun janganlah sedih sangat. Asalkan sibongsu tu sihat, alhamdulillah..!

    ReplyDelete
  50. Jangan marah Acik, ma ketinggalan n3 acik cukup banyak rupanya... Bila ma cari semula komen ma yang terakhir, jauh ketinggalan dari n3 yang terkini. Tapi alhamdulillah, ma dah baca satu persatu... Bukan apa, kadang2 kesuntukan masa ...

    ReplyDelete
  51. memang agak payah cari baju klu anak badan agak besar cam anak akak..
    semuga tertunailah hasrat dihati kamu yer erna..seorang ibu seboleh-bolehnya akan cuba menunaikan kehendak anak-anaknya

    ReplyDelete
  52. bertuah lah si hero bongsu dpt ibu macm kak..

    ReplyDelete
  53. takpe..xde rezki masa ni, nanti klu di kesempatan lain..berpeluanglah dpt berbaju baru..insyaAllah...
    klu hajat tak kesampaian, saya suka cakap mcm tu untuk memujuk hati..moga erna pun ok..

    ReplyDelete
  54. macam tulah hati seorang ibu.
    Tak apa dik..

    ReplyDelete
  55. Kamariah..memang betul tu..terlepas pandang..bila ada acara ..baru lah kelam kabut.

    ReplyDelete
  56. kakinakl..memang betul2 susah nak cari..semalam cuba cari..baju boleh seluar pula tak muat..
    memang hajat dihati nak menggembirakan dia..terima kasih kakinakl.

    ReplyDelete
  57. kakyong..alhamdulillah..akak harap kita sama2 bertuah..

    ReplyDelete
  58. sal..betul tu..kali ni mungkin tak de rezeki..insyaallah dilain kali kan..

    ReplyDelete
  59. ibundo..samo lah kito kak pah kan..hati seorang ibu..

    ReplyDelete
  60. Kamariah..tak pe ma..ikut kesempatan..terima kasih ma..

    ReplyDelete
  61. Tahniah untuk anak Acik...mesti nak nampak segak kan...dah nak naik pentas...tkper..pasni leh cari baju melayu baru...:)

    ReplyDelete
  62. SH..teima kasih..menteri besar yang datang sampaikan hadiah..tu yang dia nak nampak kemas tu.

    ReplyDelete