Followers

Saturday, March 26, 2011

REFLEKSOLOGI

Assalamualaikum..

Tajuk tu bukan bermakna akak nak buka 
kedai refleksologi ye..
Ada ke yang pernah buat..urutan refleksologi ni

Akak hari ni teringin pulak nak buat
sejak dua menjak baju baju dalam lemari banyak yang dah mengecut ni..
tapak kaki akak selalu sakit

pagi tadi..tempat buat tu belum bukak..akak dah tunggu
datang aje orang dia akak terus buat..
masa tu tak la rasa sakit sangat..

tapi tak sangka kan..bawa ke petang..seluruh badan rasa letih..mata pun mengantuk je.
macam urut satu badan pulak..
akak ingatkan tapak kaki aje..yang akan rasa sakit..sebab yang diurut kan tapak kaki..

Nampak gayanya minggu depan akak kena pi buat lagi sekali nak tengok macam mana pulak tindak balas nya.

50 comments:

  1. macam den jalan ateh batu tadi la tu.. hehe

    ReplyDelete
  2. assalam kak...oh gitu ke, tak pernah cuba lh urut gini. ada tindak balas, ok lh buat. moga akk cpt lh sihat

    ReplyDelete
  3. kak buat ururtan refleksologi ni lagi elok kak..di tapak kaki tu ado urat utk jantung,buah pinggang malah rahim kita sekali..
    ese tak payah susah2 pi kodai sbb tapa sudah mahir mengurut refleksologi ni..lagi satu elok akak cari koyok tampal tapak kaki tu sekali, elok untuk buang toksid.

    ReplyDelete
  4. zino..he he..samo lah tu..
    sajo nak cubo..dah bercerito..rupo e.orang kampung kito...
    tuan punyo e tu..anak inab koling

    ReplyDelete
  5. cubalah..mungkin berkesan..

    saya hanya pernah cuba akupancur je, untuk hilangkan kebas2 kaki..alhamdulillah berkesan juga

    ReplyDelete
  6. asalam rosaliza..
    akak pun tak sangka..sebab pertama kali buat..tapi nak cuba lagi rosa.

    ReplyDelete
  7. anymz..ye ke tapa boleh buek untung anim boleh buek hari2..ni akak poi kek giant tu..selalu yo ado orang..tadi pepagi akak tunggu baru dapek.rupo e..tokeh e orang kampung kito..

    ReplyDelete
  8. sal..insyaallah tu yang baru sekali cuba..akupuntur tu akak dengar memang bagus tapi.bila tengok kat tv..banyak guna jarum..takut pulak akak..

    ReplyDelete
  9. Kata org yg dah buat biasanya mmg sakit satu badan. Itu tandanya ada mcm2 penyakit. Bila diurut lagi sepatutnya semakin kurang bahagian yg sakit. Itu tandanya bahagian yg berpenyakit semakin berkurangan.

    Lepas banyak kali urut kalau berkesan dah tak rasa sakit. Itu tandanya dah takde penyakit!!

    ReplyDelete
  10. akak boleh cuba juga pijak batu2 reflexology yg ada kat taman tu..

    ReplyDelete
  11. Kek sini ado makcik tu sampai jalan kek jalan tar tak pakai selipar.. Dio kato jalan tar tu paneh, boleh jalankan darah kek kaki dio tu...

    Cubo la mano yg elok kak.. Mudah2an copek baik kaki akak tu...

    ReplyDelete
  12. Kak... anie pun tak pernah buat refleksologi ni... geli tak?

    ReplyDelete
  13. kak erna,.. sey selalu pijak jalan tar waktu tengah paneh

    selalunya ilang sakit kaki atau sakit tumit

    ReplyDelete
  14. YB..sakit sebaba ada penyakit ye..
    harap2 tak serius la penyakit nya ni..

    ReplyDelete
  15. Tie teringin nak buat reflexologi ni, tapi setakat ni belum berpeluang lagi... sebab asyik mengejar masa je.

    Memang urutan tapak kaki tu bagai urut satu badan. Isshh... rasa macam tak sabar nak cuba laaa...

    ReplyDelete
  16. Daddy Ziyyad..pijak batu2 tu..sakit sangat rasanya..
    bila buat reflek ni masa buat tak sakit..
    lepas tu je..rasa lengoh2 badan..

    ReplyDelete
  17. azz..dulu2 akak pun ponah buek camtu..pijak jalan maso paneh..sekarang ni..maso paneh ado kek opis..he he..

    ReplyDelete
  18. anie..ada masanya geli jugak..akak pegang tangan nya.he he..
    ada 4 orang yang buat refleks tu.. semua tak nampak..alhamdulillah..dengan cara tu..bagi mereka rezeki..

    ReplyDelete
  19. ibuintan..dulu2 akak selalu jugak pijak tu..sekarang ni kat opis tu je..balik dah tak de matahari..

    ReplyDelete
  20. kayteeze..dah buat sekali ni..akak rasa nak pegi lagi la buat..
    dah janji pun sabtu nanti..insyaallah nak pergi lagi..
    jangan tunggu tie..
    kat tempat akak ni baru sebulan buka..jadi ada promosi..sejam rm25. sahaja..

    ReplyDelete
  21. kak, saya pun selalu buat every month...orang buta yg reflek.
    Elok unk kesihatan.

    ReplyDelete
  22. dah ngaso sekali ari tu kak, buek kek kaki yo...alahamdulillah tak do lak skit lopeh tu..

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum..
    mula2 memang cam gitu kak. Nanti lama2 ok le tu.

    ReplyDelete
  24. Kak,
    kena wat secara berterusan
    baru nampak kesannya :)

    ReplyDelete
  25. sedapkan kak? sakit badan? cuba gi urut lagi sekali kalau tak baik elok berhenti ar dari mengurut kaki tu..

    ReplyDelete
  26. Aslmkm.
    Kak G suka sebab tak geli macam ngurut! :)
    Kak G buat la sesekali. Biasanya buat sendiri.

    ReplyDelete
  27. Bagus kan buat sesekali. Kat tempat kakak ada satu tempat yg buat semuanya pekerja buta, tapi pandai.

    kak Erna dah rasa ok sekarang?

    ReplyDelete
  28. saya penah try yg mesin tu..
    org tgh promo...saya try la

    lepas tu..saya rasa pening semacam..huhu

    ReplyDelete
  29. kasih.memang semua yang urut cara refleks tu buta.
    memang teringin nak pegi buat lagi.

    ReplyDelete
  30. kak long..akak baru potamo kalai buek..maso buek tak sakit..tapi dah bawak kepetang..lengoh2 sume badan..raso macam nak domam..

    ReplyDelete
  31. assalam sam..tu le..akak cadang nak buat lagi..sampai tak rasa sakit..

    ReplyDelete
  32. missgee..betul la..kena buat berterusan baru nampak kesan dan tak sakit lagikan..

    ReplyDelete
  33. asalam yatie08..masa buat tu tak sakit..dah balik baru rasa sakit2 badan..
    insyaallah nanti akak nak cuba lagi..kalau sakit2 badan jugak..akak berenti la buat..

    ReplyDelete
  34. wkmsallam kak G..kak G pandai buat sendiri ye..
    bagus jugak kan kalau kita pandai buat..senang

    ReplyDelete
  35. kakzakie..disini pun semua pekerja buta jugak yang buat tu..

    ReplyDelete
  36. srah-najwan..yang akak cuba ni..orang buta yang buat..tak guna mesin

    ReplyDelete
  37. Assalamualaikum.
    Semoga ada kebaikan buat kakak.
    Kalau berurut dengan pakarnya, insyaAllah ada kesan yang positif.

    Semoga terus sihat dan dirahmati Allah.

    TQ

    ReplyDelete
  38. haah kak...mmg gitu pesennya...sehari pas ngurut tu baru segar badan....den slalu gak buek kot ado maso

    ReplyDelete
  39. try2la jln kat batu2 kat tmn kak..tu refleksologi gak tu...tp kalo xthn sakit,xyah watla..hehe

    ReplyDelete
  40. AdminP@P..
    terima kasih cik gu..insyaallah..akan dicuba lagi..2,3 kali..tengok camana nati..

    ReplyDelete
  41. Ms.lilies..oo cam tu pesennya ye..
    yang paling best..kaka boleh tidur lena..

    ReplyDelete
  42. yatzakie..nak pijak batu2 memang tak tahan la.sakit sangat..

    ReplyDelete
  43. kak...alahai saya ketinggalan lagi...smlm tgk. x ada lagi...
    kak, saya pernah pegi urut tapak kaki, sakit betul kak..tak tahan saya...saya selalu mengelak bila Cik Abang ajak pegi...baru2 ni cik Abang ada jemput tukang urut kaki tu datang rumah...x boleh mengelak kak....saya memang x tahan sakit...

    ReplyDelete
  44. jalan atas tar n duduk atas tar tu sy slalu buat, sambil teman anak2 berbasikal kat luar, mmg ada kesannya, ce cuba

    ReplyDelete
  45. azi..masa dia urut tu.akak tak ras sakit..tapi bila dah petang dan malam..baru akak rasa sakit seluruh badan..
    tapi teringin nak cuba lagi tu..
    suami akak pun kata nak jemput kerumah..tapi akak kata..tak pe la..kita pergi..
    kalau datang rumah..akak dah tanya..80 ringgit..kalau pergi tempat dia baru 25 ringgit..bukan jauh pun azi..

    ReplyDelete
  46. mamasyaza..insyaallah..nanti akak cuba ..terima kasih..

    ReplyDelete
  47. assalam kak Erna, bagus kak refleksologi tu...nieza masa dok kat Msia dulu selalu buat kat kedai thai ..memang best rasa ngantuk jer bila dia urut kaki kita tu...sejak dok sini lama dh tak buat..urut guna mesin urut kaki kat umah jer.

    ReplyDelete
  48. nieza..betul la..selama ni akak susah nak tidur..bila dah urut tu..boleh tidur siang akak..lena..

    ReplyDelete
  49. Bagus kak Erna, buat refleksologi ni. Yati tak pernah cuba, tapi Encik Abe pernah. Orang yang buat tu boleh tau bila dia picit kaki, bahagian mana kat badan kita yang ada masalah. Kalau sakit, maknanya, ada penyakit la tu.

    ReplyDelete
  50. assalam yatie..ye la..insyaallah nanti akak akan buat lagi..sampai tak rasa sakit lagi..

    ReplyDelete