Friday, October 12, 2012

AMBOI..BESARNYA...

Assalamualaikum
 
Boleh baca tak tulisan tu
boleh kan.
kalau ada kawan kawan di pejabat yang nampak
 mesti dia orang gelak kan acik
amboi..besarnya tulisan
katanya.
nak buat macam mana kan
dah nikmat melihat tanpa cermin mata
dah lama dah ditarik 
acik sedar tu..peringatan untuk diri acik
bukan acik tak nampak
tapi kalau acik tengok juga tanpa bercermin mata
kejap lagi berlapis lapis tulisan tu
yang ada satu baris
mau acik nampak 3..4  baris.
lepas tu kepala acik mula la ting tong.
acik tak marah pun walaupun selalu jadi bahan gelak
budak2 muda di opis acik ni.
saja je buat cerita disini
sebab acik pun akan gelak sama.

oklah jumpa lagi,Insyaallah.

48 comments:

  1. kaklong pun rabun kak,cormin yg lamo dh tak leh guno dah...huh

    ReplyDelete
  2. saya rabun jauh kak, kalo takde cermin mata nak drive pun susah sgt

    ReplyDelete
  3. menjak kojo balik ni.. blh katakan lebih 12 jm bercermin mata. terasa kecerahan mata makin berkurang...

    ReplyDelete
  4. Yang muda ni pun mata asik berair je kalo baca tulisan kecik...

    ReplyDelete
  5. hehehe....samalah kita! Pandangan makin kabur ni!

    ReplyDelete
  6. aSSALMAUALAIKUM my dear Achik Erna:)

    Tak dek masalah achik..oklah tu..
    janji senang utk dibaca..:):)
    kan ..kan..
    :)

    ReplyDelete
  7. Samalah kita acik nurul pun rabun...

    ReplyDelete
  8. Teringin buat lasik dgn Prof Muhaya,tapi bila liha tongkosnya...tercekik!!!

    ReplyDelete
  9. alhamdulillah..masih ada nikmat melihat kan kak.

    ReplyDelete
  10. nampak acik....hehe

    biasalah, macam mak saya dia tak boleh baca msej kalo tak pakai cermin...bila dah berusia ni, macam2 kan...kalo mesej hp saya plak standard size, x leh kecik x leh besaq...hehe

    ReplyDelete
  11. hakhak.. tu mesti saiz font paling besau punya.. kekeke.. ok la tu, bila terang tak lah tersalah taip kan acik.... hee..

    ReplyDelete
  12. Hehe sy pun suka font besar walaupun tak rabun... :)

    ReplyDelete
  13. takpe lah acik..besar2 senang nampak n senang baca..

    ReplyDelete
  14. amboi besarnya acik yat pon nak jg la tulisan mcmtu..xpayah terkial2 nak baca..hehe

    ReplyDelete
  15. Aina ditarik nikmat mata sejak berusia 12 tahun. Sejak itu pakai cermin mata dengan tahap pengelihatan yang sangat kabur, tak ada cermin mata tak boleh bergerak. Celi dari tidur raba2 hujung kepala ambik cermin mata baru bangun.

    ReplyDelete
  16. Assalam kak, rtak kisah la org nak gelak ke tidak janji x nyusahkan diri kita sediri, kita yg nak guna. Saya sangat paham sbb diri inipun rabun juga

    ReplyDelete
  17. Masih bersyukur juga acik dgn cermin mata masih boleh membaca dan berblog...

    ReplyDelete
  18. saya pun akan menempuh detik yang sama..alhamdulillah setakat ni ok lagi..btw ok lah tu kak :)

    ReplyDelete
  19. kita guna 2 kata, jauh & dekat... tapi selesa lagi kalau tak pakai.

    ReplyDelete
  20. dofollow sini..

    akak x dapat tengoklah gambar kat laptop ni, entah kenapa...

    tapi x kisahlah orang nak kata yg penting kita selesa dan dapat membaca dengan jelas...

    ReplyDelete
  21. ermm memang besar utk budak2 muda..tapi ok la acik asalkan kita selesa.ala dorang saja je nk gurau2 tu hehehe

    ReplyDelete
  22. xpe besar pun,asal senang dibaca...:) saya alhamdulillah setakat ni masih belum pakai spek,ke depan tataw lagi.

    ReplyDelete
  23. Takper lah acik asalkan acik selesa...

    ReplyDelete
  24. Besar-besar senang nak nampak, kak. Takpe la kalau orang gelak pun. :)

    ReplyDelete
  25. heheheh... takpe la acik, yg nk tulis n tgk pun kite... dr ktie duk slh jwb kan biarlah besar gabak pun...

    ReplyDelete
  26. biarlah depa gelak...kita yg hadapinya..:)

    ReplyDelete
  27. hehehe ..
    ok per lain dari yang lain...

    awetmuda per gelak menggelakkan ...
    kannnnn

    ReplyDelete
  28. Kak Acik.. Biasa la tu bila umur dah semakin meningkat. 2 hari lepas Nur cek power spek mata, dah bertambah lagi.. :)

    ReplyDelete
  29. Makchaq rabun jauh, bila nak baca/masak/makan kena bukak cermin mata.. Tu yang cermin mata selalu salah letak...

    ReplyDelete
  30. ummi pun macam tu, suka tulisan besar2 Acik, senang nak baca, hehe..

    ReplyDelete
  31. Salam Acik Erna. Salam Perkenalan. Saya pun rabun.. sebab kecik2 suka pakai cermin mata ibu saya.. sekarang power 800. tapi lately dah kurang jadi 700. hihi

    Jemput singgah REDCOMEL ye

    ReplyDelete
  32. tu la kan acik...bila nikmat melihat dah tarik swdikit demi ssdikit....sy ni dah cukup 20 thn ni berkaca mata.. hehe

    ReplyDelete
  33. Saya sejak umoq 12 tahun dah berkaca mata dah. Kecik2 dulu kuat membaca dalam gelap, jadi camnilah saya ni. Bukan apa, masa kecik tu bila hari sekolah bapak saya suruh tutup lampu bilik pukoi 10 malam, kena tidoq tapi saya ketegaq nak membaca lagi jadi baca buku cerita sembunyi2 pakai torchlight. Nah hambek, rabun.

    ReplyDelete
  34. ada hari saya akan besarkan jgk sbb mata ni ada kala sensitip jugak pon..

    ReplyDelete
  35. Zar pun dah mula mata kelabu asap ni.. Agaknya tahun depan kenalah pakai spek

    ReplyDelete
  36. Alhamdulillah masih terang lagi, rasa bersyukur sangat masih nampak dengan jelas. pernah mimpi pakai contact lanse pastu mata pedas sebab jari bekas pegang cili pastu menangis sebab biji mata sakit bila tersedar je bersyukur sangat2 cuma mimpi heee...

    ReplyDelete
  37. Saya ni pun dah makin rabun kak. Henset lak tk leh nk bebesau kan tulisan eh...meraban la kalu menaip tk pakai spek.

    ReplyDelete
  38. Ala Acik, biasa la tu..senang skit nak baca kan..

    ReplyDelete
  39. ehem senang nak baca & tulis ..mama pun dah pakai spec. :(

    ReplyDelete
  40. asalkan selesa untuk diri sendiri.

    ReplyDelete