JellyPages.com

Saturday, October 27, 2012

PROGRAM SEHARIAN...

Assalamualaikum

acik harap kawan2 semua sihat
belum sempat nak jalan jalan kerumah kawan kawan
penuh aktiviti acik hari ni.
jam 10.45 acik sampai kekampung
kerana ada kenduri aqiqah cucu zino





Selesai majlis..acik kerumah abang pulak
abang ajak kerumah dia
sebab ada kacau dodol.
Acik tolong kacau masa cair je
lepas tu acik mula la buat xtvt sendiri
Tu dia sempat ambik daun pisang
Pisang pun dah masak.
kelapa pun dah siap dibuat inti
esok dah ada menu acik.
heran budak ni tak jemu2 makan kuih lepat
acik ikutkan aje la 
kebetulan pisang pun dah dapat..
dah masak pulak tu.

oklah..hari ni rasa penat sangat
insyaallah esok akan kerumah kawan2 semuanya.

Jumpa lagi,Insyaallah

21 comments:

  1. cantik daun pisang acik ambil tuu..dah siap layur deka api ker ??...wah sedap ler pasni dapat makan ketupat..saya pun suka..hihi..err acik gulai apa hok gambar pertama tuu..??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Izan..tu gambar gulai lomak cili api terung telunjuk..sedap tu izan

      Delete
  2. Seronok tgk pict Acik kacau dodol tu..teringat crita Upin Ipin...hi hi..

    ReplyDelete
  3. ASsalam kak, bestny kacau dodol, saya tak pernah merasa kacau dodol huhu.

    Agak2nya akk nak buat timpan pisang yg sedap tu, mesti lah anak2 tak jemu sebb mmg sedap sangat timpan tu, bagi saya kalo anak2 suka mesti benda tu sangat sedap hehe. Cantiknya daun pisang tu berkilat

    ReplyDelete
  4. bestnya dapat kacau dodol...saya tak pernah ada pnglaman macam tu..

    ReplyDelete
  5. terimo kasih yo sompek balik....

    ReplyDelete
  6. as salam kak,

    sonok tengok xtvt akak.. meriah :)

    ReplyDelete
  7. Salam kak♡
    Gambar pertama tu mmg menggoda...
    Aktvti mgacau dodol tu ...syokkk

    ReplyDelete
  8. Lepat pisang ada inti kelapa ka? Saya kurang gemar pisang, tapi kalu lepat pisang, saya makan yang jenis takda inti.

    ReplyDelete
  9. Bestnya, ada kenduri qiqah, ada dodol. Yati tak rasa pun macam raya. Mak Yati masih tak sihat.

    ReplyDelete
  10. Lepat pisang tepung pulut sedap acik, my fevret tu tp malas nak buat.

    ReplyDelete
  11. Sey sampai skang tak ponah buek lopat pisang tu kak.. Sobab ehh maleh nak amek dgn layurkan daun tu la.. Lagi satu, tak tau daun pisang mcm mano yg sesuai... Buek malu yoo kan.. hehe...

    ReplyDelete
  12. rajin akak niee
    sure anak2 suke ..
    sedap2 lak tuu
    banyak korban kak ;)

    ReplyDelete
  13. Nekcik pun suka kalau jumpa daun pisang cecantek nii...macam macam boleh dibuat

    ReplyDelete
  14. hehe..khusyuk acik..leklok tangan tu...tajam je nampak pisau nye..

    ReplyDelete
  15. adehhh laaa semua ada gambar makan-makan...cemane saya nak tahan selera ni...hihi!

    ReplyDelete