Monday, October 8, 2012

MACAM NI RUPANYA YE...

Assalamualaikum
asek la dengar cerita..jadi teringin la pulak
ni rupanya burger bakar
apa pulak guna lidi yang dicucukan kat tengah tu
agaknya sebab sate bakar ada lidi kot
acik ni bukan peminat burger
tapi teringin jugak nak rasa bila disebut bakar
sebiji ni RM8.00
mak ai..mahal tu.sebab susah nak bakar kot
sedap jugak daging tu dibakar
tak muak sangat bila makan
tapi tak boleh makan sorang
larat makan separuh je.
Alhamdulillah jadilah..janji dah rasa kan

jumpa lagi,Insyaallah

48 comments:

SH said...

Assalam...

nampak sedap, lum penah try lagi ni...

Kakzakie said...

Ohh... memang ada lidi ye Acik. Kakak lagilah jauh memeng tak pernah merasalah. Tunggu kalau dia buka branch kat JB mana tahu kan.

norhidana said...

beli ktne nih acik oi.... dana penah mkn buger bakar tp yg original punya kt tmn melawati... bunger mustafa jones... lg original sbb tukang msk nyer mmg org sana (amerika)... mmg sedap

rahel said...

Wah...boleh tahan jugak rega burger bakar tu....mesti sedap kan...

~ yus ~ said...

sedap ya acik? yus tak pernah rasa lagi...

Anum said...

nampak sedap nie

lina_pg said...

Besar sgt beger tu,kalau sy pun xabes mkn.Mahai tp sdp agk berbaloi la beli

gerhana luka said...

burger yg saiz besar ke tu acik? boleh tahan reganya ya tapi kalau orang yang suka makan burger tak kisah punya walau harganya mahal janji sedap dan kenyang.

Irfa said...

dah rasa oklah..saya gak belum rasa lagi.huhu

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

hahaha sesekali ku rasa teringin.. tak gitew acik
memang besar tu acik .. 2 hari tak payah makan.. penuh perut ehe.. ayat terlampau :P

Ros said...

Assalamualaikum Acik,

Janji tak kempunan kan he.he....

aNIe said...

Salam kak...burger bakar memang sedap kak..sebab tak berlemak...diorang guna daging kisar je... kat sini pun ada nama dia pun hebat...ada burger bini2 ku Gangster...harga je rm17...hehehe...

Rasanya lidi tu untuk buat roti tu tersusun..tak jatuh sbb tinggi tu...hehehe

Pokok Manggis Depan Rumah said...

sedap nye.. nak rasa juga..

KakNi (CikNi Ahni) said...

ala.... acik erna bak lar sini sikitttt....

Cho Zila said...

memang mahal tapi berbaloi...
sedap dimakan... elok ler sikit kot untuk kesihatan...bakartu...

ummiross said...

Acik Erna, ummi pun pernah rasa. hari tu ada anak belikan, mak datuk, saiznya 'besqr gajah', hihihi.. Memang tak abih makqn sorang.

Mrs Velentine said...

wah mmg besar..payah kan habis ni

alien said...

lidi tu bia berger tu tak terburailah..
hehe

Aishah Jahirah said...

saya tak pernah merasa lagi burger bakar...baca kat blog2 kawan je la..

kakngah said...

kono nganga lelebar..

cHeRyNa PiReS said...

Hmmm...acik kena makan yang kat seremban punya, agak pedas dan saiz pon boleh dikecilkan ikut berat.

so, tak muak sangat nak makan tu:)

Saya Disini said...

sedpnye..beli kt mana ni

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

beger bakaq...sedapnyerr kak :)

AdaM Hawa said...

Assalam.. sy x pnh makan lg la beger bakar ni.. haishh!! x berkesempatan lg..

Ujie said...

dah penah rasa burger bakar..mmg mahal. Tapi yg saya mkn tu takle sesedap mana, mcm tak berbaloi dgn rege.

teringin nak rasa yg betul2 kaw!

Qhaifa Nur said...

mahal juga burger bakar ni....
janji sedap tak apalah Acik......

Rai Ourkizuna said...

burger bakar tu burger yang dibakar lah ek..? saya tak pernah rasa..mahalnya...

~ Cik Azz ~ said...

Mahal ehh kak..

Sey jarang makan beger ni.. hehe..

Amie said...

ha... ni belum pernah rasa ni Acik, teringin jugakla, apalah rasanya ye...

Daddy Ziyyad said...

tu beli kat mana acik? Seremban? saya ssendiri tak pernah makan lagi..hehehehe

Kak Nik Ja said...

akak, kita pun dah rase..memang tak termakan lah..lagi pun sos dia omak aiii maniiiis!! beli dekat depan BSN ttj nun!

Tihara said...

nampak sedap nye kak ..yum yum :)

Ibuhani said...

bakar pakai arang kot...tu yg mahal harganya!

m.u.l.a.n said...

bila pi kl tak sempat nak cari burger bakar ni... dengar mmg femes...

Nieda said...

sesekali layan burger ni best juga..

Cikgu Ma said...

mahal...tapi kalo mcd bleh plak balun...hihi

Dinas Aldi said...

Burger bakaq eh..saya pernah dengaq tapi tak pernah makan lagi style bakaq2 ni. Teringin pulak nak try..

azieazah said...

INILAH BURGER BAKAR YANG TUNJUK KAT TV3 Jalan Jalan Cari Makan, Ahad tadi tu eh?

Perhhh besar betul...! Ditunjuk haritu, daging bergernya dibuat sendiri, waktu siang utk dibakar malam hari. Segar!

fieda said...

sana sini org duk pos pasal beger bakaq ni..huhu..mesti sedap kan tu yg harga pun mahai..

Queenie said...

betul tu Acik, tak larat nak ngabiskan sorang burger bakar ni. bayangkan, kalau daging burger biasa tu beratnya cuma lebih kurang 40gram, tp burger bakar yg dagingnya dibuat sendiri seberat 140g! ngan bunnya lagi, ngan kerepek mepek...tak larat diri!

mahal pun berbaloi...kan?

Si Matatajam said...

Nampak best..Owh patut la mahal ye Queenie

Deru Ombak said...

Assalamualaikum AE..

Saya tak rasa lagi.. Kena kena kumpul2kan anak sedara kalu nak merasa.mkn sorang mmg tak habis.. Besar sgt. Di shah alam ni Ada burger bakar baru buka tak lama.. Harga sampai 50 inggit sebuku pun Ada.. Huh!

Wak Gelas™ said...

tetiba wak teringat cendol bakar, rupa2nye tuan punye warong cendol tu namanya Abu Bakar daaa.. ahhhaaks

wahida said...

saya jugak yg tak merasa lagi...huhu...

wantie said...

Hahaha.. gelihati dengan wak Gelas. Cendol Bakar! kahhhhhhhhhhhh... memang tak leh blah la.

mahal tu. RM8 sebiji. ish kalau saya pun muak jugak.

ieda said...

aloor acik dah merasa dahh
saya x dpt layieee
memang teringinn sgt2 huhuh

Kasih Salina said...

salam acik..bestnya burger bakaq tu..sy suka makan burger..

Kella said...

acik... yang lidi tu untuk tak kasi beger tu bergerak kot.. dah besar sangat kot kan.. =)

bestnyaaaa... tingin lak! =D