Friday, October 26, 2012

MENU HARI RAYA QURBAN

Assalamualaikum

Hidangan EidulAdha acik
sempat jugak masak selepas berbuka semalam
 Rendang ayam pencen
 Serunding Kelapa yang mintak resepinya dari Q.
terima kasih banyak Q..percubaan pertama kali 
yang menjadi
dari segi rasa tidak pada rupa..he he
rasa sedap la ditekak anak2 dan acik dan 
anak2 sedara yang makan.
Insyaallah Q nanti acik cuba lagi perbaiki
mana yang kurang.
kuah kacang dalam proses,
ketupat segeranya dah siap hero bungsu rebuskan
masa acik ditempat kerja lagi.

anak sedara balik bawak buluh lemang
pukul 12 tengah malam baru siap masak
adui la budak2 ni.
lambat sebab jalan jem katanya.
sudahnya tengok buluh lemang guna lampu suluh je.

Selamat Hari Raya Qurban buat semua
Insyaallah jumpa lagi

23 comments:

  1. Salam acik..
    'kalau tak ada lemang tak meriah raya ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam Nieda..tu la anak2 sedara sanggup buat jugak walaupun dia sampai dah hampir kul 10 malam

      Delete
  2. wah...mengancam menunya..acik nnt nak resepi serunding kelapa tu yer..xpernah try lagi... :)..syahdunya tgk org bakar lemang,..kami xblk kg...huhuhh..sedey..la jugak...slmt hr raya acik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat hari raya izan..acik pun x balik kampung izan..beraya dirumah sendiri je..tak pe la izan..nanti bila ada cuti izan boleh balik kampung kan

      Delete
  3. Salam Achik,
    Molomang gak yo. Sey kat podeksen ni tak dayo nak molomang. Apo yang ado yo lah. Hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aidah..anak abang akak la tu ngan menantu e..dah malam2 nak bakar lomang.layan an yo Aidah.

      Delete
  4. Indahnya idiladha Acik.

    http://nurqasehbiz.blogspot.com/2012/10/salam-idil-adha.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. asssalam mamawana..semoga eiduladha mamawana juga begitu

      Delete
  5. as salam

    sedapnye rendang aym pencen tu, saya ske..selamat aidil adha kak :)

    ReplyDelete
  6. Sey takdo buek apopun kak.. huhuhu...

    ReplyDelete
  7. Wallaaaaa....sedapnya ayam pencen masak rendang....nak jugak mkn lemang....

    ReplyDelete
  8. Berapa lama bakar lemang tu erna??....
    lemang + rendang..so special...
    alhamdulillah...

    ReplyDelete
  9. Salam Aidiladha Acik, sedap mata tengok rendang ayam pencen tu, hehehe..

    ReplyDelete
  10. Seronoknya suasana raya.... siap rendang ayam pencen, sedap tu Acik... adeeehhh!

    ReplyDelete
  11. slamat hari raya acik... lemang dan rendang wajib ada kan

    ReplyDelete
  12. meriahnyaa..siap bakar lemang lagi...

    ReplyDelete
  13. Assalam kak, selamat hari raya aidil adha buat akk dan famili, sedap[ meni akk, suka sangat bau lemang yg dibakar tu, rasanya sangat lama tak buat lemak, dulu ada jiran org n9, dia yg ajarkan buat emang

    ReplyDelete
  14. raya haji kali ni pestime buat serunding daging sendri...

    salam aidiladha acik....

    ReplyDelete
  15. terimo kasih yo lah sompek balik tadi...

    ReplyDelete
  16. huhu..acik seronok nya den nengok org molomang..toghingek-ingek maso kocik2 dulu.. :)

    ReplyDelete
  17. salam aidiladha AE..sori lambat sikit dtg sini.. :)

    ReplyDelete