Saturday, October 20, 2012

SARAPAN PAGI..NASI IMPIT KUAH KACANG..

Assalamualaikum

Pagi tadi kepasar tani Rembau lagi
yang seronoknya tu sebab dapat beli ni
nasi impit,kuah kacang ngan rendang
 Lepas tu..kuih putu bambu warna hijau ni
sedap.
 Tapi yang tak bestnya..beli ubi..6 ketul
yang eloknya satu je
yang lain semua busuk.
masa potong ubi tu..mulut acik pun pok pek
berleter..sebab orang tu jual ubi busuk.
tau tau dah tinggal sorang
rupanya diam2 en.suami pi kedai
balik dari kedai
dia bagi ngan acik ubi keledek.
buat la pengat katanya..ubi tak de jual..ganti la keledek
oo alahai..tapi Alhamdulillah
siap jugak pengat ubi+keledek acik hari ni.
puas hati dapat makan pengat hujan hujan ni
tu dia pengat dah masak..jom makan

oklah jumpa lagi,Insyaallah

22 comments:

Queenie said...

yeayy..nasib baik masuk sini perut dah penuh, tak kalu mau menitis air liur wahahaha..

kat nismilan ujan ker? kat kl dah start paneh dah nih...

kasihredha said...

Terbaikkkkk
Saya pun suka mkn nasi impit dgn rendang...dah telan air liur dah ni.

S! M4T4 C0KL4T said...

bestnye..wat mai cni sikit...hihi

MulutPayau said...

sedapnya pengat tu Acik...
Kalau dekat, konpem dah mintak semangkuk....heheh

Tihara said...

as salam,

best nye jadi hubby akak..ahaha, dap2 :)

Si Matatajam said...

Tu la kan Acik..kalau buat sendiri lg puas ati..sedapnya pengat tu... Nasi impit kuah kacang mmg feberet M ni.,

NEKCIK said...

Kasihredha..satu lagi persamaan kita ye..makanan yang sama diminati...kuih kacang pun peberet jugak..lagi satu segala putu nekcik minat..putu mayam, putu bambu, putu piring, putu kacang , putu pulut!!!!

NEKCIK said...

Aduhai mencabar sungguh hidangan acik ni..kalau dokek..awal awal den sampai

Deru Ombak said...

Assalamualaikum AE..

Teringin nak mkn bubur pulak dah ni..

Start motor nak gi cari pisang buat serawa... Babai AE

QA's ~ mamapapa said...

alamak..sedapnya!!!suka sgt ngan nasi impit kuah kcg?

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Sedapnya Acik dah lama tak mkn pengat keledek... boleh hulur sepinggan .. yummy ;D

p/s pinggan arcopal Kita sama coraklah.... ;-)

MystoryPic said...

sedapnya pengat ubi... saya sangat suka makan pengat ubi

ieja amieja said...

dah lama x makan pengat ubi lah acik..selalu arwah ayah ieja buat pengat ni..x pun pengat keladi..

Irfa said...

Sedap gak tu

Dinas Aldi said...

Saya suka pengat pisang tapi pengat yg Acik buat tu nampak yummeh! :)

eita said...

jom kak...
lama tak makan pengat ubi...

jahat nyer penjual tu..x baik betol lah..x berkat cari rezeki macam tu..

sal said...

saya pun pernah terkena..
klu habby yg membeli,kdg2 tak belek dulu..dia beli krledek yg berlubang2..balik rumah, dua ketul keledek yg dah busuk dibeli...takde rezki..

sal-nurbeena said...

aaa...sedih hati beli 6 ketul seketul je keledek yg elok. Harap2 peniaga tu tak sengaja la.

Nieda said...

suka makan pengat pisang dengan pulut.nymmm , nymmm

Aishah Jahirah said...

putu bambu kaler hijau pun ada eh...saya selalu makan yg biasa tu je...

mama aini said...

ehem..sedapnya..sambil telan air liur !!..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam K.Erna...sedap tu nasi impit ngan bubur ubi2 tu.Lama xmembubur :)