Saturday, October 20, 2012

SARAPAN PAGI..NASI IMPIT KUAH KACANG..

Assalamualaikum

Pagi tadi kepasar tani Rembau lagi
yang seronoknya tu sebab dapat beli ni
nasi impit,kuah kacang ngan rendang
 Lepas tu..kuih putu bambu warna hijau ni
sedap.
 Tapi yang tak bestnya..beli ubi..6 ketul
yang eloknya satu je
yang lain semua busuk.
masa potong ubi tu..mulut acik pun pok pek
berleter..sebab orang tu jual ubi busuk.
tau tau dah tinggal sorang
rupanya diam2 en.suami pi kedai
balik dari kedai
dia bagi ngan acik ubi keledek.
buat la pengat katanya..ubi tak de jual..ganti la keledek
oo alahai..tapi Alhamdulillah
siap jugak pengat ubi+keledek acik hari ni.
puas hati dapat makan pengat hujan hujan ni
tu dia pengat dah masak..jom makan

oklah jumpa lagi,Insyaallah

22 comments:

  1. yeayy..nasib baik masuk sini perut dah penuh, tak kalu mau menitis air liur wahahaha..

    kat nismilan ujan ker? kat kl dah start paneh dah nih...

    ReplyDelete
  2. Terbaikkkkk
    Saya pun suka mkn nasi impit dgn rendang...dah telan air liur dah ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasihredha..satu lagi persamaan kita ye..makanan yang sama diminati...kuih kacang pun peberet jugak..lagi satu segala putu nekcik minat..putu mayam, putu bambu, putu piring, putu kacang , putu pulut!!!!

      Delete
  3. Replies
    1. sedapnya pengat tu Acik...
      Kalau dekat, konpem dah mintak semangkuk....heheh

      Delete
  4. as salam,

    best nye jadi hubby akak..ahaha, dap2 :)

    ReplyDelete
  5. Tu la kan Acik..kalau buat sendiri lg puas ati..sedapnya pengat tu... Nasi impit kuah kacang mmg feberet M ni.,

    ReplyDelete
  6. Aduhai mencabar sungguh hidangan acik ni..kalau dokek..awal awal den sampai

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum AE..

    Teringin nak mkn bubur pulak dah ni..

    Start motor nak gi cari pisang buat serawa... Babai AE

    ReplyDelete
  8. alamak..sedapnya!!!suka sgt ngan nasi impit kuah kcg?

    ReplyDelete
  9. Sedapnya Acik dah lama tak mkn pengat keledek... boleh hulur sepinggan .. yummy ;D

    p/s pinggan arcopal Kita sama coraklah.... ;-)

    ReplyDelete
  10. sedapnya pengat ubi... saya sangat suka makan pengat ubi

    ReplyDelete
  11. dah lama x makan pengat ubi lah acik..selalu arwah ayah ieja buat pengat ni..x pun pengat keladi..

    ReplyDelete
  12. Saya suka pengat pisang tapi pengat yg Acik buat tu nampak yummeh! :)

    ReplyDelete
  13. jom kak...
    lama tak makan pengat ubi...

    jahat nyer penjual tu..x baik betol lah..x berkat cari rezeki macam tu..

    ReplyDelete
  14. saya pun pernah terkena..
    klu habby yg membeli,kdg2 tak belek dulu..dia beli krledek yg berlubang2..balik rumah, dua ketul keledek yg dah busuk dibeli...takde rezki..

    ReplyDelete
  15. aaa...sedih hati beli 6 ketul seketul je keledek yg elok. Harap2 peniaga tu tak sengaja la.

    ReplyDelete
  16. suka makan pengat pisang dengan pulut.nymmm , nymmm

    ReplyDelete
  17. putu bambu kaler hijau pun ada eh...saya selalu makan yg biasa tu je...

    ReplyDelete
  18. ehem..sedapnya..sambil telan air liur !!..

    ReplyDelete
  19. Salam K.Erna...sedap tu nasi impit ngan bubur ubi2 tu.Lama xmembubur :)

    ReplyDelete