JellyPages.com

Thursday, October 25, 2012

BALIK KAMPUNG?..

Assalamualaikum


Hari ni kerja lagi..mesti ramai jugak yang bekerja kan
malam nanti lepas berbuka baru acik 
nak mulakan operasi
siang ni..hero bungsu ada dirumah
dia dah bagi tau maknya
nanti aimi kupas bawang,potong dan rebus cili tau
balik nanti mak buat kuah kacang
baru je maknya kata
tak yah buat  kuah kacang masa raya haji nanti
tapi dia rajin siapkan semua
kesian pulak kan..buat jugak la nanti
kawan2 semua macam mana
dah buat persiapan?..
ataupun dah balik kampung?.

acik..nak balik kampung pun...nak balik mana..
malas acik nak buka rumah kosong tu
acik bukan ada sape kat kampung tu pun kan
abang2 acik ada lah,..tapi bukan dok kampung
masing2 dah ada rumah sendiri.

oklah..jumpa lagi,Insyaallah

23 comments:

  1. Salam Aidil Adha buat Acik sekeluarga..!

    Saya masih bekerja, mlm balik umah mertua kat Gemencheh :)

    ReplyDelete
  2. dalam delima ni kak.. balik kampung ko tak.. mlm tadi ayah dah call tanyo.. mulo la hati goyang...

    ReplyDelete
  3. kat opis saya ni pon takde orang cuti raya...pelik plak hehe..selamat hari raya

    ReplyDelete
  4. Salam Akak..
    Selamat hari raya Aidil Adha...

    Sayapun keja lagi akak hari ni....esok pagi-pagi baru balik kampung..rasa teringin pulak nak rasa beraya kat rumah sendiri.....:)

    ReplyDelete
  5. Selamat raya haji buat Acik sekeluarga...
    Mak mertua saya mesti masak masakan tradisional nogori...saya sukaaaaaaaaaaaa :)

    ReplyDelete
  6. Acik, salam aidiladha.

    Sy kat KL la Acik. Boring sungguh. Nak msk2 raya pun takde mood. Adehhh!

    ReplyDelete
  7. selamak hari raya acikkk.... =)
    kita esok baru balik kampung.. rasa macam nak bawa balik kek je kat kampung nanti...
    selamat bercuti.. =D

    ReplyDelete
  8. selamat hari raya haji acik erna. maaf zahir dan batin. tempat kerja saya belum cuti tapi saya sendili amik cuti wo...

    ReplyDelete
  9. Yalah kesian dia, Acik. Siap kupeh & rebus itu ini dah. Salam Aidiladha untuk Acik sekeluarga :)

    ReplyDelete
  10. Saya dah tersedia berdekatan dgn kampung dari mula... :)Selamat hari raya aidiladha jugak ;)

    ReplyDelete
  11. balik rumah den pun boleh...

    ReplyDelete
  12. salam acik..salam aidiladha..
    kuah kacang wajib ada acik baru meriah raya:)

    ReplyDelete
  13. Aina raya kat kajang je, raya rumah sendiri. Nak balik macam tak berbaloi cuti 3 hari lagipun bulan depan mak nak mai sini.

    Salam Aidiladha acik.

    ReplyDelete
  14. salam kak
    x bestnya kalau balik kg x der sesiapa dah .. nak balik sunyi je .. x sama ngan kg org lain .. x perlah achik , janji anak2 ada ..
    tu penting ..

    selamat hari raya aji kak ;)

    ReplyDelete
  15. Selamat menyambut aiidil adha buat Acik sekeluarga...

    ReplyDelete
  16. Salam my lovely Acik Erna

    Moga EidilAdha ini memberi rahmat dan kebahagiaan yg berganda. Amin.

    http://nurqasehbiz.blogspot.com/2012/10/salam-idil-adha.html

    ReplyDelete
  17. acik..saya mula cuti 24 oktober ari tu...

    ReplyDelete
  18. ehem AE..mama balik kg yg dekat..1/2 jam dah sampai..mak/abah mama masih ada..

    ReplyDelete