Followers

Saturday, October 13, 2012

AKHIRNYA ..DAPAT JUGAK..

Assalamualaikum

minggu ke 3..akhirnya dapat jugak
sesat di pasaraya.
 Jagung
 durian..ni la yang dah 3 minggu acik cari
nak buat bubur jagung durian
hero bungsu acik nak makan
puas la acik dan en.suami mencari
tapi tak de..
hari ni memang rezeki.
dapat dah..walau pun mahal..
tak pe la bukan selalu kan.
Alhamdulillah rezeki.
dah masak.
tunggu nak sejukkan dalam peti ais je
hero bungsu ni kalau makan bubur suka 
yang dah disejukkan dalam peti ais.

oklah jumpa lagi,Insyaallah

72 comments:

  1. SAlam my lovely achik erna:-)
    Dah lama tak makan bubur jagung...kalau ada pun tak leh makan jgk..batuk lum lagi elok nii..huhu..
    :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam tini..rehat dulu ye..dah sihat nanti boleh makan

      Delete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ieja..tadi boleh baca..kalau guna tippun macam tu..tah apa tertekan hilan pulak dia

      Delete
  3. sedap tu acik, durian tu tebal isinya... alamak tak tahan tengok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. GL..acik tak berapa minat makan durian mentah..kalau dah jadi bubur..baru makan

      Delete
  4. Sedapnya acik bubur jagung bubuh durian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Norzie..memang kegemaran seisi rumah ni

      Delete
  5. Acik, sedapnya .!!!!!..dah lama teringin nak makan bubur jagung ngan durian...kena buat jugak ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. MP..kalau dekat tak yah masak..acik bagi je

      Delete
  6. aduiii.. durian le plak, mnduga kemahuanku hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. maiyah..maaf ye..tertayang pulak he he

      Delete
  7. cicah roti atau makan dgn pulut...wahhh superb..!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamsiah..makan dengan pulut memang sedap

      Delete
  8. Aik, ada ya bubur jagung durian? Sy baru tahu ni,selalunya sy makan bubur durian sahaja..or bubur jagung sahaja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daddy Ziyyad..acik memang suka campurkan keduanya..baru best makan

      Delete
  9. kak erna

    mai semangkuk..

    balik ni zar mesti nak masak.. tak larat dah makan kedai, seleranya sama je

    ReplyDelete
    Replies
    1. zar..mesti rindukan dapur kan..he he

      Delete
  10. nyum2..sedap tuh....mau 2pggan abis tu..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yat..memang pun..habis dah 2 mangkuk.

      Delete
  11. bubur jagung campur durian ke tu acik? sedapnya!

    ReplyDelete
  12. salam kak E..kita baru jumpa jagung...durian tak jumpa lagik...hihi..nak gi cariklah ni...!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak Nik Ja..nak ke..datang aje sini..tak yah masak sendiri he he

      Delete
  13. errmmm sedapnya kalo dpt mkn buboq durian cicah roti gardenia...sedapppp

    ReplyDelete
  14. Replies
    1. cik gu ma..nanti bila datang semban bagi tau ye..kalau ada durian acik boleh buatkan

      Delete
  15. Saya pun dah beli jagung nak Bubur Jagung, dan sama juga, ramai yang suka makan time sejuk kuar dari petiais. Cuma saya tak cari durian.

    Wahhh tercapailah juga hasrat anak nak makan Bubur Durian+Jagung ya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. azie..tu lah dah terbiasa boh durian kalau tak letak..sibuk tanya2..

      Delete
  16. sedapnye kalau dpt cicah ngan roti...huhu..

    ReplyDelete
  17. Ni msk bubur jagung mcm biasa je kn? Cuma tambah durian. saya blm pernah msk/mkn bubur jagung durian.

    ReplyDelete
  18. Acik.....
    hero bongsu Acik habis ke makan bubur jagung durian tu.... nak jugak Acik!!!!

    ReplyDelete
  19. Terlioqnya M tgk jagung tu..kl M , bubur jagung tu M tak campoq durian..sb M tak makan durian..ha ha..

    ReplyDelete
  20. Oh samalah kita.. Nur pun suka masuk peti sejuk dulu.. Alangkah nikmatnya.. :)

    ReplyDelete
  21. sedapnyaa kak ..
    bubur jagung deyan .. hurmm saya sblm2 nie kalau buat x lah letak deyan .. lepas nie kena letak lahh ;)

    ReplyDelete
  22. bestnye kalau jadi hero bongsu kak erna..hehe..durina tu musang king ke kak..,musang king sedap kan :)

    ReplyDelete
  23. Acik Erna.. ada lagi ke bubur jagung berdurian tu, nak tumpang makan, hihi...

    ReplyDelete
  24. Assalam kak, hari tu sempat juga merasa bubur jagung akk, mmg sedap sangat. Patut la hero bongsu minta nak mkn

    ReplyDelete
  25. Huihhhh mesti seronok habis degree si hero bongsu Acik tuuu! :D

    ReplyDelete
  26. assalam AE..ehem terliur tgk bubur jagung..lama tak makan ni..

    ReplyDelete
  27. First time tengok bubur jagung + durian! Sedapke..? Kena cuba nih!

    ReplyDelete
  28. Salam Akak..
    sedapnyer durian tu.....saya tak pernah masak lagi jagung dengan durian....emmm..apa yang akak masak mesti nampak sedapppp..

    ReplyDelete
  29. sedap2nya erna..
    sya suka sgt buah ni dan jagung..
    mkn rebus je dah sedap yee..
    klu buat bubur lagilah sedap

    ReplyDelete
  30. sedapnye.. nak durian.. nk kene g cari nih... aish... bukan musim die.. =(

    ReplyDelete
  31. Aimi kono kurangkan makan bondo2 sojuk dalam poti ais ni kak.. Dio kan salu tak sihat... huhu..

    ReplyDelete
  32. gemuknya isi durian tu. musang king ke?

    ReplyDelete
  33. sedapppppnyaaa
    suka jagung dan suka durian
    kombinasi yg menarik

    ReplyDelete
  34. PM pun suko makan bilo sejuk2 Acik..lagi pueh hati...;)

    ReplyDelete
  35. ita pun suka makan bubur jagung taruk dalam peti..sedap...

    ReplyDelete
  36. tak blh tgk jagung ngn durian, dua2 feveret lah sgt2... sedapnyer bbr jagung+durian tuh... msti hero acik mkn sambil pejam2 mata nih

    ReplyDelete
  37. Acik nie.. ada aje idea nak masak sedap-sedap kan... kalau rumah bapak kakak jagung sampai tak termakan acik golek-golek gitu kasi pada ayam...

    Kalau kakak balik kakak ambil bagi jiran..

    ReplyDelete
  38. wah sedapnya..tak pernah lagi buat bubur jagung campur durian..

    ReplyDelete
  39. mak salu buat..aku tau makan je..haha

    ReplyDelete
  40. kalau tahu boleh dtg umah akak semalam..makan bubur jagung.x buat apa pun kat rumah semalam
    bosan

    ReplyDelete
  41. bubur jagung + durian = mmmm enaknya

    ReplyDelete
  42. salam acik..sedapnya bubur jagung durian tu..

    ReplyDelete
  43. mmg sedap cuma KA x mkn durian hehehe

    ReplyDelete
  44. Alhamdulillah... rezeki yang diberikanNya.

    ReplyDelete
  45. Kak Erna, Yati kalau makan, tak reti bubur campur. Kalau bubur jagung, ada jagung je. Kalau bubur durian, ada durian je. Pelik tak..

    ReplyDelete
  46. bubur jagung durian...???

    kena try buat la nanti.. tak pernah rasa.. tapi yg acik masak mesti sedap..!!

    ReplyDelete
  47. Bubur jagung plus durian ni cik mama tak penah rasa pun, mcm sedapp jerr.. ag laa di mkn dgn roti.. aduss dah kechuq ayeq liur ni.. hehe

    ReplyDelete
  48. sedapnya acik.... semalam saya cari durian.. rasa cam nak makan je.. tapi tak jumpa la.. dah bukan musim kot ya.. hummm
    acik apa khabar.. moga sihat2 hendaknya.. =)

    ReplyDelete
  49. As salam Acik,

    Hamboiii... durian tu... rasa nak colek je...huhuu... setahun dah tak merasa doghoyan...hiks!

    Acik, Marya hantar dr sini & declare sebagai hadiah... Insya'ALLAH, harap2 tak kena apa2lah dgn kastam... lagipun dorang select randomly kan... :)

    ReplyDelete
  50. Assalamualaikum acik erna. saya pun dah lama tak buat bubur jagung (yang dgn durian tak pernah buat lagi). nak kena buat lah.

    ReplyDelete
  51. mak saya rajin masak bubur jagung....tp xpnh buat or try bubur jagung durian...camne rasanya tu..:)

    ReplyDelete
  52. Peberet Myra jugak nieh...
    Sedapnya :D

    Suka makan panas2 :)

    ReplyDelete
  53. sedapnya..tapi zee suka lg makan time panas :)

    ReplyDelete