Sunday, October 7, 2012

SIKIT SIKIT..LAMA LAMA.....?

Assalamualaikum

Alhamdulillah pandai juga hero acik 
menggunakan  duit yang dia dapat
  Biasanya acik pujuk dia
simpan dalam buku ni.
walaupun simpan sikit sikit kan
Alhamdulillah mau jugak dia dengar kata mak nya ni

jumpa lagi,Insyaallah

18 comments:

  1. alhamdulillah kak ..
    saya anak2 menabung di TH aje ;))

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalam ieda..tabung haji kita buat potongan gaji..buku ting ni..kalau dia dapat duit ada sedara mara bagi ke..acik simpankan disini.

      Delete
  2. ingat lagi kecik2 dulu duit raya mak saya masukkan dalam akaun TH.bila dah belajar berguna duit tu....:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aishah..sebenarnya itulah tujuan acik..untuk digunakan masa dia belajar nanti.

      Delete
  3. bagus nye.. anak kene ajar menabung.. nanti dorg akan rasa bernilai sikit duit yang di perolehi.. bagus akak didik anak macam tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..harap2 sampai besar la kan

      Delete
  4. Replies
    1. Tihara..betul tu..tak nak dia beli mainan la dulu asalnya ajar dia simpan tu

      Delete
  5. Saya suka menabung.. Sbb masa kecik2 tu susah sangat nak dapat duit untuk menabung.. Bila dan mula menyimpan ni, rasa sayang lak nak keluarkan untuk beli benda yang bukan2..

    Simpan untuk waktu kecemasan... Mana la tau, kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azz..maso kock tak boleh nak cerito azz..nak pogang duit sendiri memang susah..

      Delete
  6. Alhamdulillah bagus anak Acik...berjimat dari usia muda...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah M..budak2 kan mula2 dulu kena pujuk jugak

      Delete
  7. yups btul tu sikit2 lama2 jd bukit ;))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jna maercelo..kena la simpan kan..untuk masa belajar nanti

      Delete
  8. hehe...buku ting ni rasanya masih ada simpan lg.... Eloklah semaikan sifat menabung pada anak2 nih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sal-nurbeena alhamdulillah mau dia ikut kata..

      Delete
  9. Replies
    1. MA..acik selalu cakap..mak dah tua dah pencen nanti adik baru nak sambung belajar kena la simpan sikit2

      Delete