Thursday, May 31, 2012

Assalamualaikum

Hari ni cuti..sebab tu sempat la masak untuk makan tengahari.
cuti tak kemana pun
sebab nak repair dan upgrade tenet yang selow melow ni
walapun hero bongsu cuti
tapi tak boleh la nak tinggalkan dia sorang
buatnya orang tu mintak bayaran susah pulak kan.

Menu acik hari ni
 Udang masak lemak cili api..tempoyak dan 
daun kunyit tak boleh tinggal.
tapi tak nampak pulak daun kunyitnya  dalam gambar..
punya la mahalnya udang,
tapi beli jugak la..dah nak makan kan.
acik  minta 10 ekor je.siap minta orang tu kira he he.
tu pun dah  RM20
beli daging lagi murah kan.
tu dia..hitam legam gambarnya
tapi acik puas hati ni..terima kasih pada Q yang tak lokek kongsi ilmu.
dari pagi sampai tengahari
garing dan rangup lagi paru ni.
hero kedua siap cakap..macam ni la sedap mak..
rangup katanya.

Jumpa lagi Insyaallah

26 comments:

  1. sedapnye kak udang masak lemak cili api tu..terliur tgk

    ReplyDelete
  2. kikiki...kira ekor ya acik, bukan kira kilo...

    sodapppp nyo!

    ReplyDelete
  3. udang tu kalau tambah belimbing buluh sedap jugak kan...

    ReplyDelete
  4. Saya suka paru! Tapi orang utara panggil paru tu "kelempung" :)

    ReplyDelete
  5. salam.. sy kalau nak beli udang pun dok kira dulu sebelum masuk plastik hehe

    paru goreng cili pn sodappp

    ReplyDelete
  6. acik erna hari tu saya balik sekinchan sempat tau singgah kat pasir penambang cuci mata kat pasar harga ikan ngan udang murah2 dan fresh semua rasa2 nak beli satu pasar hee...

    ReplyDelete
  7. Assalam acik..sedapnya lauk udang msk lomak acik tu bila dpt merasa masakan acik ni...hehe

    ReplyDelete
  8. skrg,rogho barang2 basah kek pasar memang maha lah kak,bwk 50 hengget tah apo2 yg dapek bwk balik...huhuhu!

    ReplyDelete
  9. Mahalnya udang tu Acik...

    Kami di sini makan udang drozen jer.. sebab nak beli yg fesh tak mampu.... :)

    ReplyDelete
  10. buek org lapar nasik yo pepagi ni... :P

    ReplyDelete
  11. wahhhhhhh sedapnyer msk lemak udang tu acik, tp naper 10 ekor je, cukup ke?

    paru tu acik msk camne? nmpak menyelerakan betul

    ReplyDelete
  12. mahal nye udang...ni yang rasa nak buat kolam udang ni, bela sendiri ..:D

    ReplyDelete
  13. Sedapnya masak lemak udang tu acik...makan pulak dgn nasi panas2 mmg terangkat.Terliur sudah.

    ReplyDelete
  14. betullah kak... daging pun tak semahal udang tpi tulah anak2 sy pun lebih suka udang dr daging

    paru tu sangat menggoda

    ReplyDelete
  15. err..saya pun beli udang kira ekor..senang nak bagi dengan anak anak yang hantu udang..hihi

    ReplyDelete
  16. Erk? Udang laut mmg mhl la Acik. Huhuhuhu...

    ReplyDelete
  17. yus kalau beli udang pun mesti kira kak, tp yus ambil dan kira sendiri...biasa kalau yg sedang2 tu 30 ekor, kalau besar, 10 pun oklah kan. Arif anak yus yg kecik tu paling suka udang, kalau boleh semua udang dalam mangkuk dia nak ngap, orang lain tak dapat langsung....huhu

    ReplyDelete
  18. Sedapnya menu acik hari nie,memang udang mahalkan kat sini,...nasib baik hubby dan anak2 Nurul x berapa suka sgt udang.

    ReplyDelete
  19. sedapp tu lemak udang ..
    hurmmm baru rasa makan
    udang mahal lah skrg achik huhuhu

    ReplyDelete
  20. Salam AE..
    Kakya dah sekodeng cemana Q goreng paru. Nak buat untuk berbuka esok. Hehe.

    ReplyDelete
  21. hehe...tu legam pasai gambar takder cahaya atau garing terlampau?

    takper..takper acik...glad kalau anak2 suka..
    practice makes perfect...

    tu makan gitu jer atau boh cili? tak nampak cilinya pun...gelap gelita jer hehehe....

    ReplyDelete
  22. Ha ha tu le Q dengan cili cili nya pun ikut gelap.terlebeh garing le tu.minyak berbuih samapai tak nampak rupa he he

    ReplyDelete
  23. ya Allah semua yang sedap2 tau acik..udang tu pekatnya kuah, terus terliur..paru tu mmg sedap kalo garing..saya bese beli dah siap masak mmg sedap ratah..hehe :)

    ReplyDelete
  24. Salam Erna...Sedapnya menu semuanya makanan kegemaran saya.

    ReplyDelete
  25. walahhhh
    udang favretku!!
    meleleh air liur, acik!! hehe

    ReplyDelete
  26. telan air liur tenguk semua pic.makanan kat sini..he2x..

    ReplyDelete