JellyPages.com

Tuesday, May 29, 2012

TENGOK GAMBAR AJE LA..

Assalamualaikum

Masa acik pi kenduri rumah yang kedua 
Ahad lepas,Jumpa kawan satu kumpulan 
masa kerja di KLIA

Nampak muka acik je terus tanya 
lepat aka timpan pisang
acik kata..ko ingat muka aku ni macam
 muka timpan ke..he he

Isteri dia bagi tau acik
tu la Na..kalau makan lepat
dia asek kata..tak lawan lepat ina katanya.
kawan acik ni ada 2 isteri
sorang orang Johor dan sorang dari Terengganu
dan dia sendiri asal Kuala Pilah.
 
acik dah tolong ajarkan isteri dia pun tak menjadi..he he
jadi bukan la salah acik kan.


meh tengok gambar lepat pisang acik ni.
nampak sedap tak..he he

ok lah jumpa lagi,Insyaallah
 

57 comments:

  1. nyummm...mmg nampak sedap.

    kdg tu sesetengah org mmg tak berbakat memasak. sebab tu tak jadi. hehehe. bukan salah acik le tu. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. gadisBunga Insyaallah jadi GB..mungkin rasa tak sama..he he

      Delete
  2. salam
    amboiii...terdera tekak ni tau...pekena dgn teh o,atau kopi o...mesti terangkat punya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamsiah kalau ada pisang dan inti..terus boleh buat ni

      Delete
  3. salam kak
    sodappp
    kak biasanya akak buat guna pisanga apa kak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kasihredha..pisang kapas je yang sedap dan wangi..pisang lain pun boleh tapi kurang la sikit.

      Delete
  4. alahai...dah lame nye tak makan lepat pisang ni...huuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. lelamaisara..kalau tak buat bveli pun boleh makan.

      Delete
  5. Nasib baik hubby kakak tak pernah makan yg acik buat, kalau tak kakak kena belajar cara nak buat. Kena turunkan resepi Acik... kakak pun teringin jugalah...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakzakie..he he..memang tak akan pun kan..kawan tu dulu sama kerja tu dulu jiran..dah siap masak boleh le bagi sepiring.

      Delete
  6. Eh... sekali lagi acik. Kalau kakak buat tak ada inti. Itulah yg special acik punya tu ada inti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakzakie..yang tak berinti guna tepung gandum..yang berinti acik guna tepung pulut

      Delete
  7. Lynn memang suke makan lepat pisang acik..mak selalu jugak buat..sedap..tambah2 kalau masih panas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lynn betul tu kalau masa panas..anak2 makan tak cukup satu

      Delete
  8. eh..lepat pisang kak erna ada inti kelapa eh...waa..lama tak makan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rai..kalau yang tak berinti tu anak2 kurang suka.

      Delete
  9. Saya suka lepat yang ada inti, tapi di KL ini susah nak cari. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak cik..mana tau kalau ada bersarapan lagi nanti kalau boleh join acik buatkan

      Delete
  10. Replies
    1. kak long..yo ko he he..kalau kak long datang rayo nanti tak do la..malu la nak hidang lopek pisang maso rayo..he he

      Delete
  11. macam lombik yo kak...heheh..mai sikit nk rasa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. acik lupakanje..he he..nanti kalau buek akak bagi tau yo

      Delete
  12. ucu ni pemakan lepat pisang yang tegar tau acik...
    tapi paling malas nak buat sebab selalunya daun pisang asyik terkoyak ajer..nk minta petua acik ni..mcm mana nk bungkus bagi daun elok jer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ucu Faridah..layur dulu atas api..tak pecah la dia ucu..ce ucu cuba nanti

      Delete
  13. salam K.Erna..apa kabar?Selamat bercuti tuk anak bongsu akak tu ya.
    Lepat pisang?Lama xbuat & mkn...:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ♥♥azatiesayang ♥♥
      alhamdulillah sihat atie..memang senang hati dia dok rumah ni ucu

      Delete
  14. sedapnya dapat makan lepat pisang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Qhaifa Nur dapat makan pansa2 lagi sedap nur.

      Delete
  15. sodapppp tuu...
    hari tu kakak saya ada buat lepat labu dpt la saya merasa pun sedap jugakkk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ainnoraini labu pun memang sedap ain..lagi halus rasanya

      Delete
  16. lepat pisang ada inti.....fav saya tu k.erna. Nmpk cm kuih koci pun ada n nmpk sedaptu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ibuhani memang nampak macam koci sebab akak bungkus tak panjang2 macam lepat biasa tu

      Delete
  17. Lepat pisang makan panas2 minum pulak kopi o kaw...layannn...

    ReplyDelete
  18. memang nampak sedap sangat..chik na ni kalau buat kueh traditional selalu gagal la..

    ReplyDelete
  19. sonoknye ada 2 isteri.. ehheee

    ReplyDelete
  20. macam kenal je org yg disebut tu.
    hehe

    ReplyDelete
  21. perkh.... mmg nmpak sgt2 sedap la acik... dhla pisang dlm tu ada kelapa lg...

    ReplyDelete
  22. lepat pisang saya lain bentuknya..leper2 sikit.
    dah lama tak mkn, susah nak cari skrg ni.
    terliur gak nih..

    ReplyDelete
  23. memang sedap tu kak..

    tolonglah bagi resepi dan gambar cara
    buat sekali yeh..

    tak lama lagi nak bulan Ramadhan :)

    ReplyDelete
  24. Umaaaak aiih, sodap eh ghupo lopat achik tu. Toghaso2 lam mulut ni ha, manieh!

    ReplyDelete
  25. erna, sedap...sedapnya...kalau dekat, tak malu nak mintak sikit lepat pisang tu..

    ReplyDelete
  26. Dah tentu suka kak.. Tambah2 lepat yg ada inti. Selalu makan yg biasa je, tu pun beli je hehe.. Kadang2 kalau masak untuk kali memang tak menjadi, so kena cuba dan cuba lagi. ;)

    ReplyDelete
  27. Alahai tertinggal perkataan la pula. Actually nak tulis masak "untuk kali yg pertama..". Camne la bleh tertinggal plak. Sorry ye Kak Achik...

    ReplyDelete
  28. aduh duh duh duuuhhhhhh

    lapauuuuuu

    ReplyDelete
  29. kak tengok gambo pun dah taw sedap nih ..:)

    ReplyDelete
  30. memang nampak sedap..lembut jer lepat tu..aish terliuq la pulak..acik, saya tak pernah wat lepat..selalu beli jerr..alasannya susah nak dapatkan daun pisang hehehe,maklumlah dok atas kayangan

    ReplyDelete
  31. Salam Kak... anie tak pernah dgr pun kuih tu...sama dengan lepat pisang ke?

    ReplyDelete
  32. Salam AE..

    Lepat pisang isi inti kelapa eik... Xpernah makan ni.. Esok boleh buat berbuka.. Takpun.. AE jerk la tolong buatkan...

    ReplyDelete
  33. patutlah dia asyik teringat kak ina, sbb lepat pisang acik mmg mabeles...

    lembut dan cantik...
    harap2 1 hari ayu dapat rasa...
    hehehe

    ReplyDelete
  34. saya pon dah byk kali belajar buat kuih tradisional ni.. tapi sokmo tak jadi padahal dah berguru depan mata..

    ReplyDelete
  35. Ohh tak salahlah kalau kawan acik tu rindukan lepat pisang acik....sedap n menjadi je lepat pisang tu jika dilihat pd gambarnya!

    ReplyDelete
  36. mesti sodap nih...nak sikit...huhu

    ReplyDelete
  37. kalau org dah sebut-sebut teringat tu dah tentulah sedap tu acik...saya pun terliur tgk tu belum dapat mkn lagi.lama betul tak mkn lepat pisang teringat pula mak kat kg dulu selalu buat lepat pisang ni.

    ReplyDelete