Followers

Saturday, May 26, 2012

LICIN SEMUA-ALHAMDULILLAH

Assalamualaikum


terima kasih pada semua yang meninggalkan
 komen di N3 acik yang lepas
keputusan masih belum dibuat
nak bincang lagi dengan hero bongsu

semalam hero acik bercerita kisah hari guru 
dan makanan yang acik hantar.
kawan2 siap terkejut katanya.."mak ko yang masak semua?"
he he..geram dia bila ada yang tak percaya..

Jamuan dikatakan akan bermula jam 2 petang.
aimi pi solat dulu katanya.
bila masuk kekelas semula..macaroni goreng dan licin..
aimi dapat merasa mana yang tertinggal
 kat senduk aje..katanya
acik kata..tak pe la dik..adik kan dah selalu makan.

kisah kuah kacang dan rendang hancur tu
mulanya tak berapa nak dimakan..
dalam hati aimi kata..tak nak makan sudah..
sekali bila dah makan..sampaikan bila dah 
habis nasi impit nya
ada yang makan biskut oreo..cicah kuah kacang dia kata..
dan ada jugak kawan2 yang buka beg lagi..bila ditanya..
katanya nak cari rendang dan kuah kacang..padahal 
semua dah habis.
yang aimi tak sangka kuih bahulu,bila buka aje beg
kawan2 kata..apa tu..kuih bahulu
semua serbu katanya.semua suka,
acik pun sempat la kenakan hero..sebab mulanya dia tak bagi acik hantarkan kuih bahulu tu,
takut tak de yang nak makan.

sampai sini dulu..jumpa lagi,Insyaallah

42 comments:

  1. Kalau di asrama anak-anak tu acik tak ada yg tak sedap. Apa lagi macam yg acik bawa semalam. Lagi pula kawan adik mesti ramai lelaki pasti liciiinnn....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kakzakie..budak2 tengan naik dan dok asrama pulak kan..
      macam sambutan raya pulak katanya..

      Delete
  2. kalau dok asrama mmg mcm tu hehe...semuanya sedap bila dimakna beramai2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila makan ramai2 memang sedap kan..sampai rasa tak cukup budak2 tu..

      Delete
  3. Assalamualaikum Acik,
    makan ramai2 memang sedap, apalagi kalau di asrama, teringat dulu kalau emk kawan sebilik datang, kami tertunggu2 apa hidangan yang dibawa untuk dijamah bersama he he he hhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam amie.hero acik pun kata macam tu.bila dah ramai2 sedap dan sekejap je habis katanya

      Delete
  4. Assalam kak, seronok mendengar bila semua makanan habis di makan bdk2, mesti seronok diorg dpt merasa makanan yg sedap2 tu apatah lagi dpt mkn free, selalu mkn kat kantin boring juga asyik ulang menu yg sama je heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam Rosa..memang senang hati rosa..tak le membazir kita masak..bil semua habis dimakan..alhamdulillah

      Delete
  5. kesian budak2 duk hostel mmg selalu lapar kak..lg pun boring, kena masakan sedap sekali sekala mmg pueh hati kak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tihara..sampai kawan2 dia kata..rasa macam raya..he he
      sesekali dapat makan yang lain dari yang ada didewan makan.

      Delete
  6. kak.. bebudak asrama mmg cam piranha. hantar apo yo.. gerenti abih!

    ReplyDelete
  7. lagi pun budak2 lelaki memeang kuek makan...hahahah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah kak long..dokek 50 bungkus ketupek segera yang mini tu..tak cukup..he he

      Delete
  8. maaak...mak meniaga laa...

    hehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul Q..dah siap ada kawan2 dia minta tolong masakkan..nasib baik dia dah pandai jawab..mak keje..he he
      dah tua2 ni tak larat la Q..kederat dah tak kuat..

      Delete
  9. Teringat masa zaman sekolah dulu. Setiap kali balik rumah mesti kena serbu juga dengan rakan sedorm.. Mana tau ada sukun goreng, kerepek sukun dan goreng pisang hasil air tangan bonda Nur. Nur memang selalu dapat balik rumah sebab hostel dekat dengan rumah.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nur..kenangan manis kan..tapi tentu seronok bila kawan2 makan semua yang dibawak.

      Delete
  10. Terima kasih sudi singgh...

    seronok kalau mkann hbis... boleh berbakti... sian bdk2 dok asrama mmg lpaq...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zie..sama2 kahi..memang seronok bila dapat menjamu budak2 tu zie

      Delete
  11. Hehehe, sonok kan kalo abes, hilang penat :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melati..memang seronok sangat..berbaloi penat bangun pukul 4.30 pagi

      Delete
  12. Replies
    1. Baby(mama amani)..sedap pada tekak budak2 tu he he

      Delete
  13. mokwo tengokkan pun dah telan air liur banyak kali apalagi yg tukang makan...huiiihs tak dan nak amek bau!!! memang macam raya nih...:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. mokwo..tu la dah habis..bekas pun dah basuh..dah tinggal bau sabun je he he

      Delete
  14. Replies
    1. Karukord..kena maka dulu baru tau rasanya..he he

      Delete
  15. Alhamdulillahh,memang puas hatikan bila habis achik, rasa puas sbb nakmemasak punnsatu hal kan,kalau makan sampai licin memang best ;)

    ReplyDelete
  16. sedapnya kuah kacang..yumm.yumm

    ReplyDelete
  17. banyak pahala akak..
    sure budak tu happy

    ReplyDelete
  18. wah..terliur yat acik bila dengar acik wat nasi impit kuah kacang....mcm ngidam je rasa..hee

    ReplyDelete
  19. boleh buka restoren la lepas ni..

    ReplyDelete
  20. memang puas hatikan acik....semuanya licin...
    Teringat pulak saat2 dop asrama dulu....berebut kalau ada makanan...ye lah, hari2 ngadap nasi kawah...

    ReplyDelete
  21. acik masak sedap sangat tu, berserta kasih sayang lagi, tu pasal licin :D

    ReplyDelete
  22. Acik..jgn kata bahulu..hntar biskut kering setin besar pun bdk hostel boleh abiskan kejap je tau.

    Mcm tu la saya & kwn2 lain dulu..^__^

    ReplyDelete
  23. Kesian yer,

    Bila mak ayah jauh tu, semua makanan sedap saja.

    ReplyDelete
  24. saya yg pernah duduk asrama dah punya pengalaman camtu.. kasi lah apa je semua gerenti habis.. tak reti nak memilih pon..

    ReplyDelete
  25. seronok kalo makanan yg kita masak habis dimakan.

    ReplyDelete
  26. sweetnyw ibu 3 hero..hero pun same juga siap bawak makanan ibu masak..selalu hero susah nak bawak bekalan ibu..yag ni berbeze..semuge membesar sebagai anak soleh..jiwe lembut ;)

    ReplyDelete
  27. licin..maknanya semua makanan yg AE masak tu sedap2 !!!..

    ReplyDelete
  28. sian aimi..makan baki kat hujung senduk je.
    takpe..cuti ni suh mak masak double :)

    ReplyDelete