JellyPages.com

Monday, May 21, 2012

SEMAKIN HAMPIR

Assalamualaikum


Esok dah masuk bulan Rejab..cepatnya masa berlalu
kemudian Sya'aban dan datang nya Ramadhan,
mungkin  bukan acik aje..kawan2 yang lain pun sama rasanya..maaf kan acik jika tersalah

Setiap kali menghampiri Ramadhan
kenangan semasa bersama ayahbonda tercinta 
mesti menjelma
walaupun acik dah bekeluarga..ada anak2...tapi kenangan itu tetap datang

Teringat arwah bapak..bila datangnya Rejab..pesannya..Puasa la diawal..tengah 
dan hujung bulan..
kalau nak ambil sebulan takut tak larat..katanya.betapa perihatinnya arwah bapak

Semalam semasa dikampung..rasa itu datang lagi
kenangan itu muncul lagi
dan kesedihan itu terasa dihati.
rindunya pada yang telah pergi..
AlFatihah buat Ayahbonda tercinta..

Oklah,jumpa lagi,Insyaallah
cerita yang acik nak tulis dah lari
yang lain pulak muncul bila membaca
coretan di blog Q tadi.

40 comments:

  1. Marikita berpuasasunat isnin khamis di bulan rejab kak..melatih diri menyambut ramadhan.. :-)

    ReplyDelete
  2. itulah kak..nani daah terlepas nak puasa hari ni sebab berjalan jauh. esok dan sseterusnya nak puasa lak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Al Fatihah buat ayah dan bonda akak yer...

      yana pun belum ganti puasa ni kak...asyik lalai je...

      Delete
  3. sedih kak entry namun yg hidup perlu teruskan hidup ini...Al fatihah untuk arwah ibu n ayah akak...

    ReplyDelete
  4. salam kak
    Al fatihah unk arwah mak &ayah akak.

    ReplyDelete
  5. Alfatihah....

    sayu jua terasa sayu mejelang Rejab ini...
    semoga Allah berikan kesihatan yangg baik kepada kita untuk beramal..

    ReplyDelete
  6. Smg sempat Kita berjumpa ramadhan taun ni, insyaAllah....

    AlFatihah buat arwah ayahbonda

    ReplyDelete
  7. AlFatihah buat arwah ayahbonda tersayang...

    ReplyDelete
  8. Salam acik.
    Al Fatihah utk arwah...semoga roh mereka di cucuri rahmat.

    ReplyDelete
  9. Alfatihah baut ayahbonda kak erna, selamat menunaikan puasa kak, saya pun kalo boleh nak sangat puasa sunat di bulan rejab ni

    ReplyDelete
  10. Alfatihah untuk arwah kedua orang tua Acik. Pejam celik , sekejap aje dah masuk Rejab...

    ReplyDelete
  11. Alfatihah.....Smoga kita dipermudhkn utk beramal di bulan rejab hingga ke ramadhan.....insyaallah!

    ReplyDelete
  12. cepat je masa berlalu kan...

    alfatihah untuk arwah ...

    ReplyDelete
  13. kadangkala sukar menafsir hati sendiri.

    ReplyDelete
  14. Al-fatihah tuk mereka..

    sy pn terasa sedih gak bila teringat mak dn abah..huhu

    ReplyDelete
  15. syahduu lak saya baca kak ..
    saya lak teringat kat arwah FIL , x merasa nak kucup tangan dia ..
    bila menjelamnya ramadhan x sanggup menanti syawal bila membayangkan wajah sayu suami ..
    dia anak yatim , bila sebut nak puasa punn saya rasa sebak huhuh

    ReplyDelete
  16. kejap je masa kan... arwah ayah pulak meninggal beberapa hari sebelum Rejab..

    ReplyDelete
  17. Mama pun tersa sedih juga..Walaupun sudah tua mama masih mempunyai ibu tapi teringat kenangan2 bersama Arwah bapa mama..Arwah bapa buka puasa dgn kopi panas dan buah kurma dulu...Selepas solat baru makan nasi...

    ReplyDelete
  18. kejapje kan kak masa berjalan..tau2 dah masuk bln rejab...pastu dah nak puasa ramdhan plak..

    ReplyDelete
  19. assalam AE..cepat waktu beredar kan?..Al-Fatihah buat ayahbonda AE..memang kenangan bersama mereka takkan hilang dari ingatan..hu2x..

    ReplyDelete
  20. Sedih membaca kisah Kak Acik ni.. Al-Fatihah untuk ayahbonda akak, semoga mereka ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman.

    ReplyDelete
  21. copek betul masa berjalan kan? Selamat menjalankan ibadah. Kok larat, poso banyak. Kok tak larat, poso sikit. janji poso. Musim paneh ni banyak cabaran e..

    ReplyDelete
  22. masa mmg capet betul skrg ni acik..pasni dah nak pose pulak..

    ReplyDelete
  23. Al fatihah buat arwah bapak acik..

    ReplyDelete
  24. salam acik..

    al-Fatihah kepada semua muslimin dan muslimat yg telah pergi terlebih dulu dari kita terutamanya kedua ibubapa kita yg telah tiada.. moga roh mereka ditempatkan dikalangan org2 yg beriman dan mendapat redha Illahi...amin.

    Puasa Rejab hanya sunat jer acik...betul apa yg dicakapkan oleh arwah ayah acik...

    ReplyDelete
  25. Nostalgia bersama orgtua kita tak pernah luput dari ingatan kita acik... moga mereka tenang dan ditempatkan bersama kalangan yg beriman..

    ReplyDelete
  26. Sekejap je kan kak..harap2 lynn pun cepat2 dapat tukar dekat dengan suami..tak sanggup pulak nak biar dia pose sorang2 lagi tahun nie..

    ReplyDelete
  27. Cepatnya masa berlalu. Dah rejab rupanya. Dah beberapa tahun kebelakangan ni, saya pun rasa sedih bila tiba puasa dan raya, achik. Mungkin sebab dah tak cukup korum jugak agaknya. Semoga arwah yang kita sayangi ditempatkan di kalangan orang yang soleh. Amin.

    ReplyDelete
  28. masa berlalu begitu pantas, mmg tak terasa pun. huhu.. moga amalan kita makin bertambah. InsyaAllah...

    ReplyDelete
  29. betul acik.. lip lap lip lap dah nak posa dah kita.. ni tengah gigih bayar posa.. hehe..

    ReplyDelete
  30. Al-fatihah buat arwah ayah acik....
    Cepat je masa berlalu dah rejab,Syaaban....

    ReplyDelete
  31. x sabar eh.. nk tunggu ramadhan kan kak..

    ReplyDelete
  32. marilah mencari keberkatan di bulan ini...:)

    ReplyDelete
  33. Al-fatihah buat ayahanda acik. Saya pun dah ketiadaan ayahanda. Bulan ramadhan memang menggamit banyak memori silam..

    ReplyDelete
  34. (^___^) salam rejab

    alFatihah untuk arwah ayah... huhuhu
    sangat terkenang arwah ayah is jugak... moga doa kita, anak2 mereka, hadiah paling indah untuk mereka di sana... amin

    ReplyDelete
  35. peristiwa seperti membuat kita teringat2 dan terkenang2 yeee....

    saya pun begitu juga... terkenangkan arwah emak ayah kerana dia suka sangat berpuasa pd bulan rejab, saaban..

    ReplyDelete
  36. alfatihah....

    saya pun dah start countdown dah ni acik. :)

    ReplyDelete
  37. al-fatihah untuk arwah ayahbonda acik.

    saya ada 2 hari lagi belum di ganti puasa Ramadhan yg lalu...huhu

    ReplyDelete
  38. aik, rasa cam dah komen kat sini tp belum lagi rupanya ..
    al Fatihah buat yg dah pergi, semoga roh mereka dicucuri rahmatNya. Amin!

    ReplyDelete
  39. al-Fatihah buat arwah ayahbonda acik...

    apapun pesan semasa hidupnya, pasti kita ingat sampai bila2 kan.

    ReplyDelete