Followers

Sunday, May 20, 2012

TAK DE TAJUK PUN TAK PE KAN..

Assalamualaikum

Mula minggu ni..sampai habis cuti sekolah
 rasanya cerita hari minggu..acik
cerita pi kenduri aje.he he


Acik letak gambar cenderahati je
kenduri tadi dikampung acik.dah dikampung sendiri
malu la pulak nak ambik2 gambo ni..he he
dah semua kenal kan.
Lagi pun acik memang tak sanggup 
nak lama lama dikampung.
sejak kedua ayahbonda dah tak de..
dan rumah tinggal kosong..kalau balik mesti rasa sedih.
tadi adik acik pi jugak tengok rumah.
sebab sedara yang ada depan rumah bagi tau..
ada orang dah masuk dan ambil apa yang ada.
dah mintak tolong kakak ipar ambil pinggan mangkuk dan 
periuk yang besar2 bawak balik kerumah dia.

sampai disini dulu..Insyaallah jumpa lagi.

39 comments:

  1. memang dah mula musim org kawin kan Acik..

    habis tu, rumah lama tu mmg takde org duduk ke Acik?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daddy ZZ..memang tinggal kosong rumah tu..kiri kanan pun dah kosong.

      Delete
  2. dekat2 nk cuti ne,ade saja yg kawin.. tahun dpn pla kte plak nk kene ngi hadiah sbb musim bersalin kn..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sweet honesty..he he pandai je dia ye..memang sweet..belum apa2 dah teringatnak bagi hadiah..

      Delete
  3. alaaa... baru dapat 1 jemputan kawin utk cuti ni.. saya suka kenduri kawin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. m.u.l.a.n..sabo..insyaallah nanti dapat lagi jemputan tu

      Delete
  4. cuti sekolah memang meriah dengan kenduri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. eita..memang iye..kaddang tu lebih dari satu rumah sehari.

      Delete
  5. ahad depan saya ada kenduri nunnnnnnnn di utara hehe...alhamdulillah sampai jodoh kawan 1 u dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ms.lilies..jauh nuuun pun tak po mimi..dah cuti sekolah kan..alhamdulillah sampai jodoh kawan mimi

      Delete
  6. dan musim bdk2 sekolah berkhatan...anak buah kaklong pun ado yg berkhatan...heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak long..macam2 ado kak long..kenduri berkhatan..kenduri kawen..kenduri cukur jambul..

      Delete
  7. dh dekat cuti skolah mesti byk kenduri kan..terutama kalau duk kt kg..meriah je..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam JS..memang meriah..dan riuh rendah..he he

      Delete
  8. akak balik kampung ye kak
    memang sedih kalau tengok rumah kosong je kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. kasihredha..memang betul2 sedih..lagi tak bstnya..macam wayang..semunya tu terbayang diruangan mata.

      Delete
  9. Assalammualaikum wbt.

    Semoga Acik Erna diberkati dan dirahmati u Allah swt. Ceria selalu..:) tak mau sedih-sedih tau Acik Erna.

    ReplyDelete
  10. Acik, saya dah dapat beberapa undangan kawin cuti sekolah nnti...tapi semua pakaiannya bertema...aduhhhhh tak suka betul...!!!!

    ReplyDelete
  11. Kenduri kawen dah start dah, ada yg dah buat 2 minggu ni sebab tak mau masuk cuti sekolah nanti penuh sangat.

    Al-Fatihah buat ayah & bonda Acik.

    ReplyDelete
  12. Kat sini tak start lagi kenduri..tunggu cuti sekolah nt..undangan dah bersusun menunggu..huhu..

    ReplyDelete
  13. ehem banyak sgt kenduri kan AE !!..biasalah AE bila rumah tiada penghuni..ada je pencuri yg datang..hu2x..

    ReplyDelete
  14. kenduri kendara jugak ek akak..lom cti sekol lagi kan..memanjang kduri :)

    ReplyDelete
  15. Saya pun balik kg jugak ...
    Mmg dah dpt byk jemputan kenduri kahwin ni..

    ReplyDelete
  16. salam acik...
    ucu pun sabtu tadi balik rumah peninggalan arwah ayah n bonda..terasa sayu betul, ditambah berganda sayu bila mlm tadi bermimpikn arwah bonda....

    ReplyDelete
  17. musim cuti sekolah, jenoh makan kenduri le. memula tu mmg best, nak merasa nasi n lauk pauk kenduri, tapi bila byk sgt jemputan, perut pun sebu...hehehehe, saya pun suka gak kumpul cenderahati majlis kenduri, tp kumpul yg unik2 ajelah

    ReplyDelete
  18. time2 cuti sekolah gini memang banyak kenduri...dah lamer rasernyer tak merase lauk kenduri...

    ReplyDelete
  19. ramai yg cuti hujung minggu g kenduri kawen kan....

    ReplyDelete
  20. Dekat cuti sekolah sampai habis cuti sekolah memang akan banyak kenduri sana-sini Acik... bagus acik masih kunjungi kg walau org tua dah tak ada...

    ReplyDelete
  21. acik..ieja dah ada 6 kad jemputan hingga 2-3hb jun..minggu dpn ada kenduri kat tmn ieja pas tu nak terjah ke taman TTJ plk..rasanya dekat ngan tmpt acik kot..

    ReplyDelete
  22. dah makin hampir cuti sekolah mmg lagi banyak kenduri kahwin kan acik.

    ReplyDelete
  23. specialnya cenderahati tu. cantik!

    ReplyDelete
  24. saya taknak bayangkan rumah yang kosong tanpa mak ayah.

    sedih... :(

    ReplyDelete
  25. yg masuk tu mesti kaki gian..sikit2 pun nak amik jugak. kalau dah ada mat gian, mmg susah nak aman selagi tak kena tangkap kak.

    ReplyDelete
  26. assalamualaikum my dear KakCikS:)

    nanti bila cuti2 sekolah...lagi2 meriah yaa jemputan kawin..

    pasal org masuk umah ambil barang2 tu...mesti kita rasa sedih kan...apatah lagi byk kenangan bersama ayahbonda dulu2 kan..

    ReplyDelete
  27. musim cuti sekolah nak dekat ni mula la banyak jemputan kenduri..

    ReplyDelete
  28. salam Rejab acik...

    taknak lelong ker piuk belanga tu semua hehe

    ReplyDelete
  29. biasa knduri d kampung sgt meriah kan.. ada gotong royong... mmg terasa sunyi.. bila balik ke rmh lama y myimpan 1001 kenangan bersama kdua ibubapa kita kan...

    acik... xde tajuk pon dah mnjadi tajuk tu.. hehe

    ReplyDelete
  30. sedih kan kalo tengok rumah yang penuh kenangan tu dibiar kosong...

    ReplyDelete