Saturday, May 5, 2012

ADA ADA AJE BUDAK NI...

Assalamualaikum..


Malam tadi mendengar cerita hero bongsu
budak dah beso tapi manja lagi ni memang tiap minggu ada balik rumah
dah tak jauh kan..masa outing bersama parent pun angkut balik rumah jugak..
itu pun boleh keluar air mata lagi bila dihantar balik.
tu yang acik pernah tulis disini..tah mana datang la air mata dia..banyak je.

sambung balik kisah tadi.
hero selalu cerita..dalam dorm dia..ada sorang budak yang suka minta apa saja yang dia ada.
acik selalu pesan..jangan kedekut..bagi aja.
tapi dah kerap sangat..agaknya sampai boring jugak la hero acik ni

ada sekali tu hero acik mengadu tak sihat..
acik pesan ngan dia..
kalau dah tak tahan sangat makan dulu ubat yang acik bekalkan
bila dia keluarkan ubat..kawan dorm dia tu macam selalu terus tanya..apa tu.nak sikit..
he he..acik dengar pun gelak..dia kata..aimi geram betul..
nak aje aimi cakap..nah..ambik la..makan..
tapi dia tak buat pun..kalau ada apa2 yang dia marah.
bila balik..dia bercerita ngan acik untuk melepaskan rasa geram dia.
tu la dia aimi ni..tak pandai nak berkasar ngan kawan..dah acik ajar pun dia tak mau buat.

Minggu lepas mengadu dia pi toilet
kaki ayam..ish2..geli acik kata
selipar mana..dia kata..selipar kawan hilang
jadinya kawan pakai selipar dia
dia pulak yang terpaksa kaki ayam
acik belikan 3 pasang selipar..2 simpan dulu..
guna satu..kalau ada kawan guna lagi.
ambik yang simpan pakai..jangan kaki ayam pi mandi.

macam2 kisah je budak ni.
tu yang acik teringat.bangah dia dulu dok asrama
memang kerap hilang selipar dan kasut sekolah.
yang aimi ni pulak..bukan dia punya yang hilang
tapi kawan punya..
yang kaki ayam dia..sabo je la.

jumpa lagi...Insyaallah.

27 comments:

ieda said...

ekekek bagusnya aimi anak achik nie .. baik dgn kawan2 tapi kawan lak macam terlebey2 sokmo ekekek .. adehhh kuat sabar tu ..

macam2 hal budak2 nie , ingat duk asrama ok , tapi macam2 hal , harap2 aimi terus bersabar kan achik nak mendapatkan ilmu bukan mudah kan kak ;)

izan mama mia said...

ish...baik sangat..budak baik anak acik nie

Acik Erna said...

macam tu la dia ieda..tapi kita ni kena pasang telinga la..he he..kadang2 acik je saja bertanya..sebab kalau dia dah bercerita..kurang la tesyen dia kan..

Acik Erna said...

izanterima kasih..alhamdulillah..semoga berterusan..

Jendela Hati said...

penyabar aimi nie

kakngah said...

adam pernah hilang selipar. tapi jumpa balik hihihi!!

MulutPayau said...

hero Acik tu mmng baik sangat dgn kawan2 dia ya....

lelamaisara said...

alahai....baik sangat la die dengan kawan...:)

mak encik | SZ said...

Alhamdulillah, kak erna berjaya didik aimi jadi kawan yang baik ... :)

jemarisuri said...

kesian anak acik..berkorban utk kawan2...

al-lavendari said...

apesal kaki ayam pulak .. itik pun tak pakai kasut gak .. hehe

Ujie said...

Kelaka pun ada baca citer ni..org lain yg hilang slipar, org lain yg berkaki ayam..

Nuwairani Ismail said...

ish! kite pulak geram baca cerita ni. boleh pulak ada kawan yang mcm tu.

Kengkawan said...

hishhh jangan biarkan..
nanti sampai besar budak tu cenggitu..
geram betul

Tihara said...

aimi ni penyabar orangnya...tp dah lumrah duk ramai2 gitulah gayanya...mcm2 ragam.. :)

mokwo® said...

hero bongsu boleh kawan dgn mokwo lah..sama-sama airmata terlebih stok! hihi
murah rezki si aimi,,sebb aimi budak baik!amiiin!

~ Cik Azz ~ said...

Baik sangatpun tak bagus jugak kak.. Takut nanti orang pijak kepala kita... Pastu nanti takut benda tu makin lama makin melarat.. Takut nanti kesabaran hilang dan tiba2 je meletup, bahaya gak...

Sesekali nak kena bersuara jugak.. Sekurang2nya orang tau yang kita tak suka diperlakukan begitu...

Aidah said...

Baiknya anak achik ni. Banyak pahala tu. Susah nak cari budak lelaki macam ni zaman sekarang. Sangat penyabar.

Dinas Aldi said...

Dok asrama memang banyak cabarannya dengan kerenah kawan2. Teringat plak masa saya dok asrama sekolah menengah dulu, haisy..

Semoga anak Acik tabah menghadapi dugaan2 tu semua. Insyaallah dia boleh!

sal said...

begitulah erna, anak-anak kita baru belajar berasingan dengan kita..tentu macam2 yg berlegar2 di minda, takut kalau2 jumpa kawan2 yg tak serasi, tak pandai mengurus diri...
tapi klu dh beberapa bulan mungkin akan berubah dari masa kesemasa kerana dah boleh mengurus diri dan ketahanan mental semakin bertambah baik..

Zareda Norman said...

aduhai.. seriau pulak baca hidup anak anak kat asrama ni.. ingatkan nak hantar cik ika ke asarama juga dua tahun lagi ni

eita said...

assalamualaikum kak...

jenis budak yang suka meminta ni susah jugak nak berkawan..kalau habis semua benda nak belaka....

ita paling geli kalau jalan dalam bilik air tak pakai selipar....
bisrlah bilik air tu bersih pun..
pesen kena ada selipar...
huhuhuhu

Cik Ina Do Do Cheng said...

alah cian siaimi tu baik hati , ada orangkan acik pantang dibagi bagi peha mula nak betis. Acik setiap manusia dah dikurnikan ngan berbeza sifat Alhamdulillah Allah SWT kurniakan Aimi sifat yang baik , penyabar dan pemurah, tak boleh kita nak ubah dia jadi orang lain.

Amie said...

Baguslah Acik, Aimi duduk asrama... dapat banyak pengalaman, berdikari, kuat mental dan fizikal.. dan elok juga dia selalu beritahu Acik perkembangannya, supaya dia dapat ambil tindakan dan buat keputusan berdasarkan tunjuk ajar Acik...

Nieda said...

Macam2 kisah dok asrama. nanti jadi kenangan buat hero acik bila dia habis belajar kat situ.

mama aini said...

macam2 kisah kat asrama ni..ank mama pun pernah alami perkara2 yg begitu masa kat u..kawannya keluar dgn boy pinjam baju anak mama..dah pakai baru beritahu..meroyanlah anak mama dibuatnya ..sbb baju tu adiah dr mama sempena bezday dia..ha2x..

iizza said...

hehe..macam-macam..kelakar pulak baca..^_^
ini la ragam anak kt asrama kan..