Wednesday, May 9, 2012

SOODAPP..TAPI..TERBAKAR LIDAH..

Assalamualaikum

petang tadi..acik ada urusan sikit(mak ai..urusan pulak dah)he he
dah lama acik dok seremban dari 2006 lagi.
tapi tak pernah tau dimana Taman Bandar Senawang.
petang tadi lepas asar..ajak en.suami round
jumpa dimana.
dia pun terlopong sama..ha ha..
patut namanya 'bandar' senawang.. katanya..
nampak kedai makan..singgah
sekali acik tengok 
 ada ni..order satu..kata nak kurang pedas.
sekali makan..haaa amek ko.
orang n9 pun tak tahan
banjir dek poloh.
podeh ya amat.tapi..sodap..
terpaksa order benda alah ni pulak
untuk meredakan kepedasan.

Terima kasih pada semua yang meninggalkan 
komen din3 sebelum ni
bukan kisah acik tu.
tapi acik  ni suka sangat memikirkan hal orang lain.
kalau acik kesian  tu..sampaikan asek teringat je.
tapi apa yang acik boleh bantu.
sepatutnya acik cool je..nasihat
ni acik pulak nak ikut nangis sama..buruk beno perangaikan.

oklah jumpa lagi,Insyaallah.

83 comments:

  1. apo kobondo yang podeh amat tuh acik?
    nampak cam kerabu mangga?
    awas malam ni jangan asyik donlod jer ya..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Q..betik tu..som tum katanya..tak tau cili apa orang tu guna..samapai dah siap mandi..siap solat pun pijar sampai ke bibir tak ilang lagi ni

      Delete
    2. arhahahaa....kalah jugak nismilan ngan thailand...

      dah dah nak tengok anak wat revision..

      Delete
    3. yo lah dah kalah dah..he he.ok lah tu..tengok anak ye Q..

      Delete
  2. masakan N9 mmng terkenal dgn pedaskan acik..kalau saya mmng tak termakan dah tu, saya mmng tak suka pedas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. MP..yang acik makan no somtam..yang guna betik uda tu..sedap cuma pedas sangat..

      Delete
  3. Replies
    1. zar..gabo je tu..bila makan..sedap lagi yang ditaman akak tu..halus je..ni kasar dan ada yang tak hancur pun batunya..

      Delete
  4. Mmg pedas betul tu,kalau saya pun tk tahan mcm tuu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ainnoraini..memang amat2 pedas..masa nak bayar..boleh gelak lagi cashier tu tengok muka kita yang berpeluh2 kepedasan.

      Delete
  5. Omak ai..podeh bonar tu sampai lopeh mandi pun pijar bibir tak ilang... cili api grade super podeh tuu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mamawana..cili akar kot..panjang2 cili nya..tapi pedasnya memang dasyat...

      Delete
  6. Assalam Acik...

    Pedas2 ni my feveret..hehe..anak beranak sama jer...abc tu nampak sedap sgt...cuaca panas lagi la laju kalau minum tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam SH..acik dah tak tahan pedas..dulu muda2 tak pedas..tak sedap..

      Delete
  7. kerabu mangga ke kak?

    biasalah hidup berumahtangga kena byk sabar,semua tu dh jodoh kita,buruk baiknya kenalah terima dan doa semoga dia berubah menjadi lebih baik...jgn waktu bercinta buruk tutup mata,dah kawin minta cerai pula...pokoknya kena byk sabar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam Maya..bukan mangga..tapi betik muda...sedap..cuma terlebih pedas..

      Delete
  8. tu smbal mangga ke kak acik?? fuhh.. sodapp jek ilustrasinyee..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. sweet..bukan mangga tapi betik muda..

      Delete
  9. Assalamualaikum AE..

    Kakya tak kira, taman senawang ke ape ke.. Nak ABC tu.. Bak meh!! Heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam DO..mai datang sini..boleh makan ABC..he he

      Delete
  10. wahhhhhhhhhhhh..
    nampak sedap..
    yang pedas2 mmg kesukaan en zalie.. ayu suka gak, tapi ala2 acik.. kurangkan sikit pedas

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayu..memang sedap..he he..cuma tak tahan... sangat pedas..

      Delete
  11. Huihhh saya berkenan ais kacang @ ABC tu, nampak sodappp!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dinas..panas2 ni bila nampak gambo ais kacang pun dah rasa sedap kan..he he..esok pi cari ye dinas..

      Delete
  12. mula2 saya ingat spagheti kak
    x podeh x sodap kak
    saya tergoda dgn abc tu kak

    ReplyDelete
    Replies
    1. kasih..betik muda tu..tapi memang sedap..

      Delete
  13. Kalau Acik berpoloh... kena dengan kakcik, mahu melompat2 cari gula! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak cik..he he..sampai melompat ye kak cik..lagi tak tahan pedas dari acik tu

      Delete
  14. Oh..somtam. Saya penah mkn beberapa kali..tp pedas biasa2 je. tu mesti org tu letak byk cili padi, jenis kuat pedas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la ujie..acik dah bagi tau kurangkan pedas..dia kata letak sebiji je..rasa tak percaya je acik..

      Delete
  15. walaupun pedas tetap sedap..
    paling suka makan makanan pedas

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu acik memang suka pedas..sekarang dah tak tahan

      Delete
  16. As salam Acik,

    Byk entry yg marya terlepas, Marya suka pedas... Tu somtam kan... Terliur marya tgk... adeh...

    ABC! Waaa sgt2 rindu ni... Acik dok seremban, nnt boleh lah kite jumpa... Marya org seremban gak :))

    Pasal cerita rumahtangga tu, Marya rs semua org mengalami masalah yg sama cuma cara penerimaan setiap org tu yg berbeza... Pernah dgr kata ustazah, knp bercinta bertahun2 tp bila kawin tak sampai setahun bercerai berai? Sbnya sms bercinta ade sejenis syitan yg selalu dok follow & bisikkan kata2 yg indah2 utk kite terus bermaksiat, bila dah kawin seolah die tewas & menghasut utk bercerai pula (menunjukkan yg xelok & membuat hati rs menyesal)... Nauzubillah...
    Wallahualam~

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam marya..tunggubaik nanti ye..he he..bru lagi pergi kan..dah cerita balik

      Delete
  17. sedap nye ABC..
    saya tak suka pedas2..

    ABC saya suka..hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PMDR acik suka jugak pedas..tapi tidak le terlampau..pedas tak tahan juga

      Delete
  18. Somtam kan, acik.. huh, sodap tuu!
    Kalau tak pedas tak selera ma, acik..! hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma..yang ni pedas sangat..tak tahan dibuatnya

      Delete
  19. bondo alah tu yg tak tahan tengok hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. jom pi makan kalau balik sini nanti yo

      Delete
  20. somtam ke tu acik..?ke kerabu..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lynn..bukan kerabu..dulu2 ada yang bagi tu acik..rojak betik..tqh bila pulak tukar nama somtam

      Delete
  21. kak...sya cuti 19 sampai 28hb ;p
    kalau ada jodoh kito jumpa makan bondo podeh tu yo heheheh.. ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. sya..boleh saja.nanti sms ye..kita set time

      Delete
  22. Sedapnya kerabu mangga tu akak...saya cukup suka kerabu tu...lagi pedas ,lagi sedapppp...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam azi..bukan mangga azi..tapi betik..

      Delete
  23. kerabu mangga...pedas2 pun sedap..kalau kurang pedas...kurang kick..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamsiah memang betul..kurang kick..tapi kalau pedas sangat..tak tahan pulak..

      Delete
  24. heheheheh pds+manis +masam itu yg syok gk kan kak... heheheh pastu bile mkn abc rasa sejuk n nyaman je kn

    ReplyDelete
    Replies
    1. norhidana..ada ABC tu la yang melegakan sedikit kepedasan tu

      Delete
  25. sy suka mknn pedas.......
    -----------

    singgah blog sy & sy nak share something

    nk ajak awk join giveaway mudah:

    Kalau korang nak menang hadiah RM10 & hadiah misteri dari Maxis korang terjah blog shakiddo.com .Setiap hari sehingga 13 Mei 2012 ni, Shakiddo ada buat giveaway. Sy pun dah menang RM10 dalam Giveaway Hazman VS Food Siri ke-2 !!!!! JOM !

    ReplyDelete
  26. akk 1st pic tuu somtam erkk
    sedappp walau pedas kann ';)

    ReplyDelete
  27. kerabu pelam atau somtum tu. kalo somtum mmg pedas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mamasyaza..somtum tu sebab pedas sangat

      Delete
  28. Kak...kerabu ke tu...anie sekarang kalau kerabu lain boleh makan...tapi kalau kerabu mangga takboleh dah ...ngilu rasa gigi...

    ReplyDelete
  29. Lagi pedas lagi sedap hehehe...ABC satu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. zai..memang sedap..cuma terlalu pedas..he he

      Delete
  30. kerabu mangga ke tu acik..sy kalo mkn pedas camtu berair la mata..kerabu mangga sama nama la dgn somtam kan?

    ReplyDelete
  31. somtam tu kan..sedap tu sy pn suka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. iizza memang sedap cuma pedas sangat

      Delete
  32. lagi podas lagi power acik..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. PM..kalau pedas sikit tak pe..ni pedas sangat

      Delete
  33. Kakak suka pedas-pedas acik... tapi kalau kena anak kakak nampak cebisan cili pun dia dah tak berani nak makan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakzakie..pedas sangat acik tak tahan jugak..he he

      Delete
  34. Yang paling mengancam..bila tgk ABC..sedapppp jeekkk..;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam tinie.pnas2 makan ABC.g sedp..meman

      Delete
  35. wahhh kita suka yg pedass2 sampai meletop..hehhehe abc 1 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. zila..acik kurang tahan dah pedas2 sekarang ni

      Delete
  36. Replies
    1. slam anies..tu la yang acik paling risau

      Delete
  37. Sey memang dah lamo bonti makan yg podeh2 ni kak.. Takut gastrik datang balik.. Tak sanggup nak hadapi ehh dohh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. azz..memang tak nak dah gstrik datang azz.kito yng dah mongalami yo tau camno skit e..

      Delete
  38. podeh...terus mkn atau x abes...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fatin..makan jugk sikit2..sayang kan

      Delete
  39. acik nampak tak pedas tak sangka plak pedas cam tu sekali. itu mau sekali suap sekali sedut air .

    ReplyDelete