JellyPages.com

Sunday, May 27, 2012

JEMPUTAN

Assalamualaikum..

27hb.mei,2012 ada 3 jemputan
Tapi acik sempat pergi 2 majlis sahaja
Majlis pertama disini
Sedara sekampung yang dah menetap diKajang
 Pelamin Yang cantik.
acik dah nak balik baru pengantin sampai
acik ngan kakak pada mak pengantin
 Kawan sekolah acik dari darjah satu sampai tingkatan 5.
mak saudara pengantin jugak ni.
 sama sama pi jemputan zino ngan mem dan adik,sedang menjamu selera.
Tak sah kalau tak  dokong baby,
nasib baik baby ni lom pandai cakap.kalau tidak baby panggil acik onyang tau
aduhai..kalau selama ni acik rasa dah tua..tapi sekarang laaagggiiii rasa dah tua sangat..he he.

Menu yang sangat sedap
macam macam ada ,sambal tempoyak,
sambal belacan,ayam, daging dah tentu ada.
masak lemak cili api cendawan ngan udang
ada laksa johor, ada bubur jagung..cendol jugak,
pulut kuning ngan rendang dan sambal tumis.
tak dapt nak rasa semua
dah kenyang,
bila  sampai rumah kedua,
acik hanya mampu makan buah je.

ok lah jumpa lagi,Insyaallah.



88 comments:

  1. Assalam Acik,

    Musim cuti sekolah musim orang kawen...so kita pun kena sediakan 'dana' lebih sikit waktu ni...kan acik?

    ReplyDelete
    Replies
    1. SH..betul tu..tapi alhamdulillah rasa seronok bila dapat menghadirkan diri kan

      Delete
  2. KAT majlis kawin ada sambal tempoyak?? aummm...mmg puas hati mkn kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. LYAfrina..betul tu lya...memang puas hati dan sampai kekenyangan he he

      Delete
  3. wahh kak, grand nya majlis kahwin ni...happening, indah...

    saya pun dah pangkat nenek sedara dah kak walopon muda hihiks..muda ke saya ni...anak buah yg rapat sgt dgn saya dah ada baby... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tihara..Tihara..memang masih muda..
      nak buat camana kan tihara..dah ikut pangkat panggilan..

      Delete
  4. kek mano ni kak,kaklong tak ponah namapk pun to,pek ni...hihihi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaklong kek dewan MPOB ni kak long..kenduri buek kek situ

      Delete
  5. musim cuti sekolah ni, puas lah kita makan lauk org kawin kan Acik..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daddy Ziyyad..memang puas..tapi nak buat camana kan..TER makan jugak..he he

      Delete
  6. sekarang ni penuh lah dengan jemputan..

    ReplyDelete
  7. Musim cuti sekolah memang penuh jamuan kawin. Saya sekeluarga pun pergi jamuan kahwin jiran setaman petang tadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. teratai kadang tak sempat pergi semua kan..walau hajat hati tak mau hampakan..tapi kalau dah jauh..terpaksa la jugak..tak datang

      Delete
  8. assalam AE..banyak kan majlis cuti sekolah ni..cantik nya pelamin pengantin..bestkan dapat makan sedap2 ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mama aini wkmsallam..seronok pi kenduri ni kan MA..cuma tak dapat nak pergi semua la..tak sempat.

      Delete
  9. cuti sekolah bermula maka byklah jemputan org kawin dlm 2 minggu ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ibuhani hari sabtu dan minggu memang penuh dengan jemputan

      Delete
  10. bilo maso pulak ambik gambar den ni hehe sompek yo hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedapnya makan kenduri, siap ada tempoyak lagi yerr..hah tengok tu Zino menjamu selera sampai tak sedar kena tangkap gambar hahaha

      Delete
    2. zino bukan se ambik la..se masukkan kek sini yo..he he

      Delete
    3. Azwa..zino kalau makan memang tak nampak benda lain dah..he he

      Delete
  11. bila cuti sekolah...ramai yg adakan kenduri...kadang2 tak tau nak pergi yg mana satu kalau tarikh yg sama....

    kalau pergi knduri, paling suka bab makan2...hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. MP..kenduri dan makan tak boleh dipisahkan..he he..

      Delete
  12. samela ngan yat acik..penuh jemputan je arini..letih sangat dah ni..perut kenyan xterkata la..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. YATZAKIE kalau dekat tak pe kan..kalau jauh tu yang letih sikit tu

      Delete
  13. Assalamualaikum AE..

    Bila cuti sekolah saja itulah juga musim kenduri kawen kan? Bukan tu saja, kenduri berakhatan pun tak kurang bznya. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusallam Deru Ombak..
      semua kenduri DO..mana yang sempat pergi jugak..mana yang tak sempay minta maaf aje lah dengan tuan rumah

      Delete
  14. cuti sekolah memang banyak jemputan..terutama pd hari Ahad..semuanya saudara rapat..trpaksa pergi sekejab2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sal kalau dekat boleh jugak kita pergi sekejap2 bila dah jauh jauh..ada jugak yang tak sempat

      Delete
  15. Masuk aje cuti sekolah bersusunlah kad jemputan... Hehehe....

    ReplyDelete
  16. mesti banyak jemputan kenduri cuti skolah ni kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Irfa..memang banyak..tapi minggu depan rasanya tak dapat..budak2 ni nak pi jenjalan pulak

      Delete
  17. banyaknya jemputan acik!


    laksa johor pun boleh ada ya..hmm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ujie..memang ada..jarang acik jumpa menu kenduri ada laksa

      Delete
  18. Salam kakErna..
    Akak, menunya semua sedap-sedapkan...makanan kegemaran saya pun ada..(Pulut kuning), saya kalau ada pulut kuning, memang "langkah" tak lepas punya....:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam Azi..ye ke azi suka makan pulut..sama macam orang2 dirumah akak ni..semua suka makan pulut

      Delete
  19. Acik banyaknya menu kenduri tu.

    Sekarang dah start memenuhi jemputan kadang bertidih2 satu hari, serba salah dibuatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JunAina memang banyak betul makanannya..belum pernah acik pi kenduri sebanyak ini.

      Delete
  20. minggu org kawin sekarang ni kan. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asmara cuti sekolah memang macam tu le..

      Delete
  21. dah masuk bulan puasa nie , ramai lah yg kawin .. ujung minggu gantung kuali lah kak ekek ;)
    seronok gi majlis kawin nie .. ada yg boleh berjumap kawan2 lama dan saudara mara ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ieda yang bestnya itulah ieda..ramai kawan2 dan orang kampung boleh jumpa

      Delete
  22. semalam pun saya menghadiri 2 majlis kenduri...kenyang sampai ke malam hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamisah..memang betul tu..malam anak2 makan yang rrengan2 je..dah kenyang sangat waktu siang.

      Delete
  23. time cuti sekolah mmg time knduri kawin heheheh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. norhidana macam macam kenduri ada dana..he he

      Delete
  24. Meraikan majlis..memang ada keberkatannya kan..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pn Kartini betul tinie..kalau sempat memang nak hadiri semua yang menjemput

      Delete
  25. cuti sekolah mmg banyak kenduri kawin, tapi yg paling best, dpt kumpul byk cenderahati yg menarik

    ReplyDelete
    Replies
    1. ♥MAMASYAZA♥ y betul salah satu dari benda yang acik suka kumpul..cantik2 dan berbagai warna kan

      Delete
  26. bestnya kenduri kahwin ada sambal belacan.. selalu ada nasi beriani je kan..lain dari yg lain betul..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rai..sambal belacan dan ulam ulaman sekali tu yang best tu

      Delete
  27. acik erna...saya nak tanya org yg akak bergambar merangkap mak saudara pengantin tu adakah namanya norbibah..kerja di HQ serdang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lieynaz betul la tu..kenal ke..kawan sekampung dan sama sekolah dari darjah satu tu.

      Delete
  28. Kalau di Johor ni acik balik-balik nasi beryani. Susah nak jumpa kenduri kawin ada sambal belacan/masal lemak cili padi macam yg acik pergi nie... best kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kakzakie..kalau disini..tuan rumah nya pulak asal N9..harus ada masak lemak cili api ni.memang best..kena ngan selera la kakzakie

      Delete
  29. acik erna...kenal..dulu masa saya kat HQ pernah satu department tapi lain unit...k.bibah ni kalau bercakap masih pekat bahso nogorinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lieynanilaz.. ye ke acik pernah jugak pi 3, 4 kali jugak la jumpa ngan dia kalau ada pi serdang tu

      Delete
  30. kalo belah pahang ni, memang biasa ada menu tempoyak esp kalo belah jerantut, temerloh tu...

    awat saya takde dapat jemputan kawin masa cuti ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. m.u.l.a.n tak de ke..sabo..insyaallah nanti ada le tu

      Delete
  31. Uniklah menu dia achik. Siap ada laksa johor. Macam style rumah terbuka pulak kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aidah..haa..tu la yang acik fikirkan..banyak sungguh makanan nya berbagai jenis..betul2 macam rumah terbuka..tapi seronok la tetamu makan2.

      Delete
  32. ati pun ada byk jemputan cuti sekolah ni
    tapi byk yg tak dpt nk poi sbb hubby
    tak dpt cuti pun :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ati..nak buat macam mana kan..tak de rezeki la tu//

      Delete
  33. musim cuti sekolah memang banyak jemputan kahwin...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. lelamaisara..memang betul..banyak sangat..pegi mana yang sempat je

      Delete
  34. Banyak jemputan kenduri ya, kak Erna. Ada hari, tak perlu masak. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puteri Nurhayati bila dah kenyang memang tak mandang periuk dah he he

      Delete
  35. alahai onyang achik....masih muda belia nampaknya...hihi~

    ReplyDelete
    Replies
    1. GB aduhai dah dah jangan dipanggil begitu he he

      Delete
  36. assalam acik..cuti2 sekolah ni mmg byk la kenduri kendara..kadang sampai tak sempat nak memenuhi suma undangan kalau bertindih kan..nmpk meriah sangat majlis yg acik pi ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wkmsallam lina.memang meriah majlis yang acik pi ni.makanan pun enak

      Delete
  37. jadi onyang takpe acik
    onyang jelita! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dr.Hani..jelita??kalau muda lagi mau acik perasan..he he..nasib baik sedo diri dah hidup lebih setengah abad..
      Alhamdulillah sihat lagi sampai kini..

      Delete
  38. Salam Acik.
    Time cuti sekolah mmg byk jemputan kahwin.Sedapnya menu dia...siap ada pulut kuning dgn rendang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Norziehany..kalau kenduri kawen diN9 pulut kuning memang selalu ada..

      Delete
  39. salam kakerna..alahai minggu lepas ada 2-3 jemputan kawen x dapat pi sbb kesibukan yg melanda..adoyaai!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dr.inahar ali
      nak buat camana kan..dah bukan rezeki Dr.

      Delete
  40. Assalam Acik, bestnyer pi kenduri kahwin ...cuti sekolah bykla jemputan tu kan:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wkmsallam Nieza..lama la nieza tak dapat merasa kemeriahan kenduri di Malaysia kan..

      Delete
  41. Replies
    1. kak pah..ha ha..osah he tu kak pah..kongan na bona ..

      Delete
  42. musim cuti sekolah musim kenduri kahwin... rezeki jgn ditolak.. alhamdulillah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam yatie..betul tu rezeki jangan ditolak..makan selagi mampu kan..he he

      Delete
  43. hari ahad tu juga saya pergi dua rumah kenduri .. satu di subang jaya dan satu lagi di bukit mewah kajang.

    tahniah dah jadi moyang seri ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. al-lavendari ish ngeri pulak bila dah dipanggil onyang tu kan..

      Delete