Saturday, May 12, 2012

TAK SANGKA..TERKEJUT DEN..

Assalamualaikum


Siang tadi acik ke kelang
menghadiri majlis kenduri kawen anak mama aini.

acik bertolak awal dari rumah.kononnya nak sampai awal
jemputan mesti belum ramai..jadi boleh la lama sikit berkenalan dengan mama aini.

Tapi kita cuma merancang..Tuhan yang menentukan
sampai ke jusco bukit tinggi 11.45..
tapi acik jumpa tempat kenduri jam 1 lebih..lama acik memusing
tapi en suami memang sabar..dia rajin berhenti bertanya..
akhirnya sampai jugak.

terima kasih pada mama aini..belum sempat acik nak perkenalkan diri
dia dah sebut dulu..acik erna..cepat nya kenal..he he.

Sebelum jumpa tuan rumah acik lak terkejut dulu.
acik nampak seseorang yang acik kenal..
dia pun sama terkejut.
eh..kak..ni kenduri anak buah saya..camana akak kenal kakak saya..katanya.

oo alahai..adik mama aini..kerja sama jabatan..walaupun bukan satu pejabat
memang la kenal sangat kan..

Terima kasih sekali lagi pada mama aini
kerana sudi menjemput
dan makanan yang dihidangkan pun sedap2.

ok la..jumpa lagi,Insyallah

19 comments:

  1. kecik je dunia ni sebenarnya kan>??heheh

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum my dear Kak Erna:)

    Moga Kak Erna Sihat2 di sana yaa...apatah lagi siang tadi dijamu hidangan yang sedap2!!;)

    Akak..ni yang dikatakan kecil jee dunia yaa..;)

    ReplyDelete
  3. Acik erna,saya pun pergi jugak kenduri mama aini tu..tapi lewat sikit sampai..tak de rezeki nk jumpakan...

    Kebetulan jumpa kawan asben jugak dia pun terkejut...saudara sebelah wife dia...mmg kecik dunia ni kan...

    ReplyDelete
  4. Salam Yong Erna,
    Soreh-soreh orang kita jugak!

    ReplyDelete
  5. salam kenal dan dofollow sini

    kalau suami akak mesti membebel lama dah sebab x tanya alamat betul2, dah tu bukan kita pernah p pun kan..

    fuuihh memnag kecil dunia ni kan...

    ReplyDelete
  6. Hehehe... mmg tak sangko boto la kan...

    ReplyDelete
  7. salam acik..ni yg jeles ni..ramai yg pergi kenduri anak mama aini..saya teringin juga nak pergi tapi jauh sangat la..

    ReplyDelete
  8. dunia kita macam kecik jee ye erna..pusing2
    kadang bertembung2 dan bertemu dengan yang tidak disangka2...sudah takdirnya begitu...moga ukhwah berpanjangan..

    ReplyDelete
  9. Achik,
    Selamat hari ibu...semoga kehidupan achik sentiasa dilimpahi rahmat dan rezeki dari Allah...

    ReplyDelete
  10. Betapa kecik kan dunia ni...yg pasti kita merancang,Allah menentukan! Dan yg Allah tentukan sudah pastinya lebih baik utk kita kan...Subhanallah:))

    ReplyDelete
  11. Assalam kak, mmg seronok sangat kalo pg sesuatu tempat pas terjumpa dhn org yg kita kenali, seronokkk sangat, terasa kecil je dunia ini heheh

    ReplyDelete
  12. pusing2 jumpa jer org yg kita kenal kan kak..kecik jew dunia nie:p

    ReplyDelete
  13. acik malaysia ni kecik jekan. amboi sampai JJ tu tempat lepak cik ina ngan anak-anak.acik Selamat hari ibu ye.

    ReplyDelete
  14. kecik dunia ni kan....pusing2 akan jumpa org yg sama....hehehe...

    ReplyDelete
  15. assalam AE..maaf baru arini mama kesini..lepas majlis mama terus terdown..demam..hu2x..

    ** terima kasih sudi dtg dr jauh..mama sgt2 menghargainya,maaf sgt2 jika layanan mama kurang memuaskan..jangan serik ya..masa majlis tu mama tak sihat sebenarnya..mama terlanggar cermin pada hari khamis sebelum majlis & mata kiri mama lebam & biru !!..hu2x..ehem malu nak bergambar dgn AC..kerana keadaan mama mcm tu...

    ReplyDelete
  16. Acik p jugak ye, kitaorg smpi lewat sket ritu, mama Aini kata sume kwn2 bloggernye dh beransur.... :)

    ReplyDelete