Saturday, May 12, 2012

TAK SANGKA..TERKEJUT DEN..

Assalamualaikum


Siang tadi acik ke kelang
menghadiri majlis kenduri kawen anak mama aini.

acik bertolak awal dari rumah.kononnya nak sampai awal
jemputan mesti belum ramai..jadi boleh la lama sikit berkenalan dengan mama aini.

Tapi kita cuma merancang..Tuhan yang menentukan
sampai ke jusco bukit tinggi 11.45..
tapi acik jumpa tempat kenduri jam 1 lebih..lama acik memusing
tapi en suami memang sabar..dia rajin berhenti bertanya..
akhirnya sampai jugak.

terima kasih pada mama aini..belum sempat acik nak perkenalkan diri
dia dah sebut dulu..acik erna..cepat nya kenal..he he.

Sebelum jumpa tuan rumah acik lak terkejut dulu.
acik nampak seseorang yang acik kenal..
dia pun sama terkejut.
eh..kak..ni kenduri anak buah saya..camana akak kenal kakak saya..katanya.

oo alahai..adik mama aini..kerja sama jabatan..walaupun bukan satu pejabat
memang la kenal sangat kan..

Terima kasih sekali lagi pada mama aini
kerana sudi menjemput
dan makanan yang dihidangkan pun sedap2.

ok la..jumpa lagi,Insyallah

19 comments:

diana said...

kecik je dunia ni sebenarnya kan>??heheh

Pn Kartini said...

Assalamualaikum my dear Kak Erna:)

Moga Kak Erna Sihat2 di sana yaa...apatah lagi siang tadi dijamu hidangan yang sedap2!!;)

Akak..ni yang dikatakan kecil jee dunia yaa..;)

ainnoraini said...

Acik erna,saya pun pergi jugak kenduri mama aini tu..tapi lewat sikit sampai..tak de rezeki nk jumpakan...

Kebetulan jumpa kawan asben jugak dia pun terkejut...saudara sebelah wife dia...mmg kecik dunia ni kan...

MOH KEMBARA said...

Salam Yong Erna,
Soreh-soreh orang kita jugak!

kasihredha said...

kecik je dunia ni kan kak

aimaniman said...

salam kenal dan dofollow sini

kalau suami akak mesti membebel lama dah sebab x tanya alamat betul2, dah tu bukan kita pernah p pun kan..

fuuihh memnag kecil dunia ni kan...

Queenie said...

sure tanjat boboi kan?

ek3

~ Cik Azz ~ said...

Hehehe... mmg tak sangko boto la kan...

Kasih Salina said...

salam acik..ni yg jeles ni..ramai yg pergi kenduri anak mama aini..saya teringin juga nak pergi tapi jauh sangat la..

sal said...

dunia kita macam kecik jee ye erna..pusing2
kadang bertembung2 dan bertemu dengan yang tidak disangka2...sudah takdirnya begitu...moga ukhwah berpanjangan..

Lady Windsor said...

Achik,
Selamat hari ibu...semoga kehidupan achik sentiasa dilimpahi rahmat dan rezeki dari Allah...

teratai said...

Betapa kecik kan dunia ni...yg pasti kita merancang,Allah menentukan! Dan yg Allah tentukan sudah pastinya lebih baik utk kita kan...Subhanallah:))

EmbunRosaliza said...

Assalam kak, mmg seronok sangat kalo pg sesuatu tempat pas terjumpa dhn org yg kita kenali, seronokkk sangat, terasa kecil je dunia ini heheh

zila 4ever said...

pusing2 jumpa jer org yg kita kenal kan kak..kecik jew dunia nie:p

Cik Ina Do Do Cheng said...

acik malaysia ni kecik jekan. amboi sampai JJ tu tempat lepak cik ina ngan anak-anak.acik Selamat hari ibu ye.

jemarisuri said...

slalu camtu....hehe

Ibuhani said...

kecik dunia ni kan....pusing2 akan jumpa org yg sama....hehehe...

mama aini said...

assalam AE..maaf baru arini mama kesini..lepas majlis mama terus terdown..demam..hu2x..

** terima kasih sudi dtg dr jauh..mama sgt2 menghargainya,maaf sgt2 jika layanan mama kurang memuaskan..jangan serik ya..masa majlis tu mama tak sihat sebenarnya..mama terlanggar cermin pada hari khamis sebelum majlis & mata kiri mama lebam & biru !!..hu2x..ehem malu nak bergambar dgn AC..kerana keadaan mama mcm tu...

Melati Qistyna's Mummy said...

Acik p jugak ye, kitaorg smpi lewat sket ritu, mama Aini kata sume kwn2 bloggernye dh beransur.... :)