Wednesday, May 23, 2012

KUAH KACANG..KETUPAT SEGERA

Assalamualaikum
 Ketupat segera dah siap direbus
 Kuah kacang dah masak
Ayam pun dah  masak..hancur digodek hero yang sulong

kuih bahulu pun dah siap ditempah

Pagi esok tinggal nak goreng macaroni je

Semua yang dimasak ni untuk jamuan hari guru sekolah hero bongsu esok
untuk kelas katanya.Mintak maknya hantarkan kesekolah pagi2 esok.
setiap orang kena bawak makanan sendiri,
tapi biasalah hero acik tu,
mintak simpati.tak de yang  bawak makanan berat.
katanya..semua bawak kuih2 je.
mak boleh tak gorengkan macaroni..
hero bongsu mintak macaroni goreng je,
yang lain2 tu acik yang nak buatkan,
tambahan..semoga budak2 tu gembira dengan 
sambutan hari guru tu nanti.

Ok lah jumpa lagi,Insyaallah.

50 comments:

Citarasa Rinduan said...

bravoooooo

terrolah acikkkkkkkkkk
tabik toing2..
ayu ingat u sambutan berbuka puasa sunat.. rupanya hari guru..

ainnoraini said...

selamat malam acik erna..tengok makanan tu mcm rasa nak raya la pulak...

semua sedap2..mesti gembira hero bongsu tu tauu...

Ujie said...

fuh..mmg baik+rajin acik ni! meriah la majlis esok.

mmg betul, dulu saya kat asrama suka & syukur kalau ada mak kwn yg bg mknn berat ni. Mak sendiri jauh sgt..

Acik Erna said...

Ayu..berbuka makan yang simple je..
ni saja nak bagi budak2 kelas anak acik tu seronok..

kasihredha said...

nak jadi classmate hero bongsu boleh?
bertuah le sapa yg sekelas dgn hero bongsu ni kan...kakkkk...saya jadi teringin nak makan rendang...huhu

Acik Erna said...

selamat malam ain..he he..acik pun rasa macam tu bila tiba2 terfikir nak buatkan ketupat dan kuah kacang untuk jamuan esok

Acik Erna said...

salam Ujie..tu la..tk sampai hati la kan..tu yang acik gigih membuat tu semua dari petang tadi..baru siap ni..

Aine Ainun said...

wah....

nak sikit boley..=))
sedapnya...

Acik Erna said...

kasihredha..boleh sangat..he he..rendang cili api tu kasih..tu yang warna kuning..tapi hancur digodek dek hero yang sorang tu..

Acik Erna said...

Aine Ainun..boleh..kalau dekat dah bagi dah..jangan teringin pulak ye.nanti susah..he he

Queenie said...

anak2 saya esok last exam (2 minggu)...
Jumaat ni siaplah mak dia bersilat kaw2...
masak utk hari guru 3 sekolah...
lenguh den!

may setiap tahun byk betol program kan acik...
tak menang tgn dibuatnya..

Acik Erna said...

Betul la Q..banyak program..
Alhamdulillah Q sihat dan bertenaga untuk bersilat.banyak2 tak larat dah..kalau muda lagi boleh la Q kan..

Nuwairani Ismail said...

alahai...anak acik tu sekolah kat mana ye? meh nani pun nak mitak pindah gi sekolah tu la. boleh makan sedap2 nanti minta acik masakkan. heheh

Nieza said...

Assalam Acik...sedapnya tgk kuah kacang acik tu...memang menyelerakan:)

Norzie hany said...

Salam acik.
Sedapnya nampak kuah kacang tu,bauhu pun ada.

Melati Qistyna's Mummy said...

Owh, rendang... Hehehehe

Pen Biru said...

mcm nak raya jer gayanya..heheh

kaklong said...

ghaso macam nak ghayo lak kan kak....huhuhu!
oh,ketupek ngn kuah kacang!

eita said...

rasa macama nak gi makan etek je..
hehehe

gadisBunga said...

dapat la hero bongsu makan air tgn mak dia.. :)

EmbunRosaliza said...

assalam kak, byknya akk msk, mesti suka bangat emi n kwn2nya, dpt mkn dgn meriah, rajin akk msk. nasi impit n kuah kcg tu lamanya x mkn, terliur pulak

h4ni3 said...

wahh.. ni dah macam menu nak sambut raya dah ni
:D

~::Chenta::~ said...

argghh sedapnya ... buat buka pose mlm ni best jg kan ... :P

kakchik@ella said...

tergoda ler ..*dah la puasa* Hihihi

LadyBird said...

salam akak.. lady ingatkan bahulu tu akak jugak yg buat.. kalau akak buat nak belajar jugak.. sebab lady buat kemek2 jadinye.. huhuhu

Ucu Faridah said...

salam acik...
ini dah macam kenduri dah...mesti hero acik tu senym sampai ketelinga kena puji dgn cikgu n kwn2..sebab dapat bonda yg rajin n memahami kehendak hero bongsu...

ucu tadi pun buatkn c/cake jer utk jamuan hari guru akid, tak sempat nk buat yg lain...

Pok Amai-Amai said...

Acik, sy teringat raya!

norhidana said...

rajin nyer acik msk mcm2... terliur dana menengok segala mcm menu yg ada

m.u.l.a.n said...

byk nya menu utk guru2.. mesti sedap & semua seronok tu nanti...

AdaM Hawa said...

telan air liur saya.. huhuhuhu

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

makanan peberet sy semunaya tu waktu hari raya!

hehe..apa kabar acik? :)

iina said...

Sedap tuh kak kuah kacang ;) sllu suka mkn ngan lontong

Rai said...

sakan la bebudak tu kak..macam2 menunya..

secangkir madu merah said...

Rajinnya kakErna.. tengok nasi himpit dgn kuah kacang tu dah buat saya terlior.. lama dah tak makan.. bak sepinggan huhuhu

azi said...

Salam Kak Erna...
Akakkk...saya tengok kuah kacang dan rendang tu, memang terliur sangat saya...nampak sedap sangattt..bilalah saya boleh rasa masakkan akak ye...?

Nazayiena said...

Sedapnya acik masak tu mcm jamuan raya plk ada nasi himpit,kuah kacang dan rendang ayam,Nurul pun goreng beehon je utk si kakak bawa sklh.

Papa Mifz said...

wah terliur sudah papa mifz...tibo2 rindu kat masakan mak kat Somban...

~ yus ~ said...

bertuahnya anak akak, mintak macaroni je, dptnya macam2 sedap2 pula tu...huhu

wahida said...

ish...mcm nak raya pulak saya rasa...hehe...

Kasih Salina said...

bagus dapat mak macam acik ni..untung anak2..meriah tu dgn rendangnya semua..

Areef Ibn Naim said...

salam,

tq sudi follow my blog... follow u back :)

ooo tuk jamuan hr guru, igtkan jamuan hr ry td, hehehe... erm, sedapnya :)

salam kenal :)

mama aini said...

assalam AE..terasa macam nak raya esuk bila tgk semua makanan yg sedap2 tu..hu2x..anak bongsulah katakan..semua permintaan mak dia tunaikan ..

teratai said...

Untungnya lah ...guru-guru dijamu masakan enak Acik!Nak jugaklah....he,,he.ketupat nasi n kuah kacang tu feberet kak tu...

ieda said...

untungnya anak2 acik ..
mak pandai masak sedap2 macam nie
nak2 kuah kacang dan nasi impit tuu
skrg mudah kan , malas buat beli aje yg segera
balik rebus ..
rajin2 utk kuah kacang dan rendang aje ;)

Kakzakie said...

Wah... dah macam Hari Raya dah Acik... kakak teringin pulak nak buat sementara anak-anak nak cuti sekolah nie..

MOH KEMBARA said...

Salam Yong,
baiknya Acik, semoga dimurahkan rezki!

MulutPayau said...

wah...bnyaknya Acik masak..tentu meriah majlis hari guru kelas hero tu nanti ya..

Cik mama said...

sedapp nya, teringin lakk nak buat.. hehheeh

cik mama follow sini yerr..

zila norazila said...

salam acik...lama x makan bahulu la..masakan semua sedap2 tue..kuah kacang pekat jew suka la..:)

Nuttilycious Kuah Kacang Segera (Instant Peanut Gravy) said...

PERCUMA - Nuttilycious Kuah Kacang Segera (Instant Peanut Gravy)!!! Semudah SMS / emelkan Nama, Alamat, Emel & No Telefon ke 0193621262 / nuttilycious@yahoo.com / nuttilycious@gmail.com

Cara menyediakan mudah cepat pantas dengan hanya mencampurkan kuah kacang bersama air panas.

Stock adalah terhad. Siapa cepat dia dapat...

https://www.facebook.com/Nuttilycious
nuttilycious.blogspot.com