Wednesday, May 23, 2012

KUAH KACANG..KETUPAT SEGERA

Assalamualaikum
 Ketupat segera dah siap direbus
 Kuah kacang dah masak
Ayam pun dah  masak..hancur digodek hero yang sulong

kuih bahulu pun dah siap ditempah

Pagi esok tinggal nak goreng macaroni je

Semua yang dimasak ni untuk jamuan hari guru sekolah hero bongsu esok
untuk kelas katanya.Mintak maknya hantarkan kesekolah pagi2 esok.
setiap orang kena bawak makanan sendiri,
tapi biasalah hero acik tu,
mintak simpati.tak de yang  bawak makanan berat.
katanya..semua bawak kuih2 je.
mak boleh tak gorengkan macaroni..
hero bongsu mintak macaroni goreng je,
yang lain2 tu acik yang nak buatkan,
tambahan..semoga budak2 tu gembira dengan 
sambutan hari guru tu nanti.

Ok lah jumpa lagi,Insyaallah.

50 comments:

  1. bravoooooo

    terrolah acikkkkkkkkkk
    tabik toing2..
    ayu ingat u sambutan berbuka puasa sunat.. rupanya hari guru..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayu..berbuka makan yang simple je..
      ni saja nak bagi budak2 kelas anak acik tu seronok..

      Delete
  2. selamat malam acik erna..tengok makanan tu mcm rasa nak raya la pulak...

    semua sedap2..mesti gembira hero bongsu tu tauu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat malam ain..he he..acik pun rasa macam tu bila tiba2 terfikir nak buatkan ketupat dan kuah kacang untuk jamuan esok

      Delete
  3. fuh..mmg baik+rajin acik ni! meriah la majlis esok.

    mmg betul, dulu saya kat asrama suka & syukur kalau ada mak kwn yg bg mknn berat ni. Mak sendiri jauh sgt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam Ujie..tu la..tk sampai hati la kan..tu yang acik gigih membuat tu semua dari petang tadi..baru siap ni..

      Delete
  4. nak jadi classmate hero bongsu boleh?
    bertuah le sapa yg sekelas dgn hero bongsu ni kan...kakkkk...saya jadi teringin nak makan rendang...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kasihredha..boleh sangat..he he..rendang cili api tu kasih..tu yang warna kuning..tapi hancur digodek dek hero yang sorang tu..

      Delete
  5. wah....

    nak sikit boley..=))
    sedapnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aine Ainun..boleh..kalau dekat dah bagi dah..jangan teringin pulak ye.nanti susah..he he

      Delete
  6. anak2 saya esok last exam (2 minggu)...
    Jumaat ni siaplah mak dia bersilat kaw2...
    masak utk hari guru 3 sekolah...
    lenguh den!

    may setiap tahun byk betol program kan acik...
    tak menang tgn dibuatnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul la Q..banyak program..
      Alhamdulillah Q sihat dan bertenaga untuk bersilat.banyak2 tak larat dah..kalau muda lagi boleh la Q kan..

      Delete
  7. alahai...anak acik tu sekolah kat mana ye? meh nani pun nak mitak pindah gi sekolah tu la. boleh makan sedap2 nanti minta acik masakkan. heheh

    ReplyDelete
  8. Assalam Acik...sedapnya tgk kuah kacang acik tu...memang menyelerakan:)

    ReplyDelete
  9. Salam acik.
    Sedapnya nampak kuah kacang tu,bauhu pun ada.

    ReplyDelete
  10. mcm nak raya jer gayanya..heheh

    ReplyDelete
  11. ghaso macam nak ghayo lak kan kak....huhuhu!
    oh,ketupek ngn kuah kacang!

    ReplyDelete
  12. rasa macama nak gi makan etek je..
    hehehe

    ReplyDelete
  13. dapat la hero bongsu makan air tgn mak dia.. :)

    ReplyDelete
  14. assalam kak, byknya akk msk, mesti suka bangat emi n kwn2nya, dpt mkn dgn meriah, rajin akk msk. nasi impit n kuah kcg tu lamanya x mkn, terliur pulak

    ReplyDelete
  15. wahh.. ni dah macam menu nak sambut raya dah ni
    :D

    ReplyDelete
  16. argghh sedapnya ... buat buka pose mlm ni best jg kan ... :P

    ReplyDelete
  17. tergoda ler ..*dah la puasa* Hihihi

    ReplyDelete
  18. salam akak.. lady ingatkan bahulu tu akak jugak yg buat.. kalau akak buat nak belajar jugak.. sebab lady buat kemek2 jadinye.. huhuhu

    ReplyDelete
  19. salam acik...
    ini dah macam kenduri dah...mesti hero acik tu senym sampai ketelinga kena puji dgn cikgu n kwn2..sebab dapat bonda yg rajin n memahami kehendak hero bongsu...

    ucu tadi pun buatkn c/cake jer utk jamuan hari guru akid, tak sempat nk buat yg lain...

    ReplyDelete
  20. rajin nyer acik msk mcm2... terliur dana menengok segala mcm menu yg ada

    ReplyDelete
  21. byk nya menu utk guru2.. mesti sedap & semua seronok tu nanti...

    ReplyDelete
  22. telan air liur saya.. huhuhuhu

    ReplyDelete
  23. makanan peberet sy semunaya tu waktu hari raya!

    hehe..apa kabar acik? :)

    ReplyDelete
  24. Sedap tuh kak kuah kacang ;) sllu suka mkn ngan lontong

    ReplyDelete
  25. sakan la bebudak tu kak..macam2 menunya..

    ReplyDelete
  26. Rajinnya kakErna.. tengok nasi himpit dgn kuah kacang tu dah buat saya terlior.. lama dah tak makan.. bak sepinggan huhuhu

    ReplyDelete
  27. Salam Kak Erna...
    Akakkk...saya tengok kuah kacang dan rendang tu, memang terliur sangat saya...nampak sedap sangattt..bilalah saya boleh rasa masakkan akak ye...?

    ReplyDelete
  28. Sedapnya acik masak tu mcm jamuan raya plk ada nasi himpit,kuah kacang dan rendang ayam,Nurul pun goreng beehon je utk si kakak bawa sklh.

    ReplyDelete
  29. wah terliur sudah papa mifz...tibo2 rindu kat masakan mak kat Somban...

    ReplyDelete
  30. bertuahnya anak akak, mintak macaroni je, dptnya macam2 sedap2 pula tu...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ish...mcm nak raya pulak saya rasa...hehe...

      Delete
  31. bagus dapat mak macam acik ni..untung anak2..meriah tu dgn rendangnya semua..

    ReplyDelete
  32. salam,

    tq sudi follow my blog... follow u back :)

    ooo tuk jamuan hr guru, igtkan jamuan hr ry td, hehehe... erm, sedapnya :)

    salam kenal :)

    ReplyDelete
  33. assalam AE..terasa macam nak raya esuk bila tgk semua makanan yg sedap2 tu..hu2x..anak bongsulah katakan..semua permintaan mak dia tunaikan ..

    ReplyDelete
  34. Untungnya lah ...guru-guru dijamu masakan enak Acik!Nak jugaklah....he,,he.ketupat nasi n kuah kacang tu feberet kak tu...

    ReplyDelete
  35. untungnya anak2 acik ..
    mak pandai masak sedap2 macam nie
    nak2 kuah kacang dan nasi impit tuu
    skrg mudah kan , malas buat beli aje yg segera
    balik rebus ..
    rajin2 utk kuah kacang dan rendang aje ;)

    ReplyDelete
  36. Wah... dah macam Hari Raya dah Acik... kakak teringin pulak nak buat sementara anak-anak nak cuti sekolah nie..

    ReplyDelete
  37. Salam Yong,
    baiknya Acik, semoga dimurahkan rezki!

    ReplyDelete
  38. wah...bnyaknya Acik masak..tentu meriah majlis hari guru kelas hero tu nanti ya..

    ReplyDelete
  39. sedapp nya, teringin lakk nak buat.. hehheeh

    cik mama follow sini yerr..

    ReplyDelete
  40. salam acik...lama x makan bahulu la..masakan semua sedap2 tue..kuah kacang pekat jew suka la..:)

    ReplyDelete
  41. PERCUMA - Nuttilycious Kuah Kacang Segera (Instant Peanut Gravy)!!! Semudah SMS / emelkan Nama, Alamat, Emel & No Telefon ke 0193621262 / nuttilycious@yahoo.com / nuttilycious@gmail.com

    Cara menyediakan mudah cepat pantas dengan hanya mencampurkan kuah kacang bersama air panas.

    Stock adalah terhad. Siapa cepat dia dapat...

    https://www.facebook.com/Nuttilycious
    nuttilycious.blogspot.com

    ReplyDelete