Monday, April 9, 2012

TIBA TIBA RASA SERAM

Assalamualaikum

tiba tiba rasa seram..
malam tadi jam 2 pagi terasa nak ke kamar kecil
tiba tiba la masa tu teringatkan masa baca blog mimi.
.kata bilik air adalah tempatnya
dan hero bongsu pulak bercerita.
.budak2 lelaki boleh mengilai dan menangis..
tapi suara yang kedengaran suara perempuan
.dan ustazah disekolah dia kena tepuk dari belakang dan ditanya..nak kemana tu..
sampaikan ustazah lari sambil angkat kain..katanya..
apahal la ko ni mak cik oi..dah tua2 penakut.
jangan salahkan acik ye..
sebagai manusia biasa..kadang2 apa yang dibaca dan
didengar boleh membuat kita teringat ingat dan mula la rasa seram..he he.

bak kata mimi ada hikmahnya
kalau lepas suboh biasanya baca quran 2 muka surat je
sekarang ni siap baca yassin sekali.

jumpa lagi,Insyaallah

49 comments:

gadisBunga said...

heheh.

kisah benar ni.

kalau lepas tgk citer ju on, saya tak berani gi mandi. kehkehkeh!

Kamsiah said...

salam
dulu saya lepas tgk vcd Dark Water...tak berani nak ke toilet,ajak anak sekali...
tu toilet dlm rumah...bayangkan kalau mcm kt kg dulu2...

Pok Amai-Amai said...

Lumrah manusia kan Acik? Ustaz Azhar kate, org bodoh je takut hantu. Tp klu sy tgk cite seram, mlm tu sy tak leh tdo!!!!

kakcik said...

Kadang2 saya juga didatangi perasaan takut itu. :)

Lynn said...

Lynn pun rasa..perasaan seram tu datang tak semena2..

cheqna said...

hehehehehe
cheqna kengkadang rasa gak tapi tak layan sangat la perasaan takut tu =)

Queenie said...

lagi kita takut, lagi la dia suka dekat hehehe...

ratusiput said...

betul tu kak sbb kita manusia biasa.perasaan takut tu kdg2 mmg boleh menjelma tiba2.tak semestinya dah berumur tak takut kan...

Rai Ourkizuna said...

bila makin berumur kita makin penakut kot kan.. masa kecik dulu saya takde la penakut sangat.. skang ni penakut betul..

CT NoArIzAh ArIs said...

Tu pasal anak dara sy tak mau tggl asrama pasal dia terlalu penakut...g pun sy tau sgt suasana histeria di asrama pasal sy dulu pun duk asrama mcm2 jenis gaya kena sampuk sy dpt tgk..hiihihi...

secangkir madu merah said...

hehehe.. penakut jugak akak ni ya... dulu2 masa kecik2, mak pesan baca Al-fatihah je.. hehehe

Kakzakie said...

Kakak pun sama acik... sebab itu kadang ada budak yg ngaji nak balik takut kakak suruh call rumah dia suruh sesiapa dtg ambil sebab kakak pun kadang ada rasa seram...

mokwo® said...

salam kak erna..mokwo tak moh berlagak berani....memang penakut pun bab2 nih...tapi depan anak2 kena buat2 macho..issshh..

Ucu Faridah said...

same le ucu pun penakut jugak tapi depan anak2 berlakun mcm berani....hahaha..

Irfa said...

tgh bygkan ustazah lari smbil angkat kain ;)

che mid said...

Salam

Che Mid ada banyak cite pasal gangguan ni, tapi asek tak jadi tulis entri sbb takut org tak buleh terima...

sal said...

Erna..sya pun camtu, pantang org cerita benda2 seram..siaplah malam terkenang2..tak boleh duduk gelap2 sikit...fobia..apb dah lama2 sikit ..barulah perasaan itu hilang..normal kot..

kakngah said...

sebbaik baca blog akk sensiang..
:p

Kamalia said...

acik,saya memang seorang yg penakut..tapi,kdg2 kena buat berani bila suami takde kat rumah..huhu demi ank2 kena jd berani..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam K.Erna..masa mula2 pindah kat uamh skrg penakut gak tp dah biasa tinggai sensorang bila HB g keje.Ok larrr
Cuma klu mlm tu tgk citer hantu..mula la seram semacam :D

Nor said...

salam acik. hehe...boleh tahan gak baca cerita acik ni, teringat ayah saya selalu bagi 'ayat semangat' kalau tetiba rasa takut. dia kata 'mana hantu tu mari sini aku nak sekeh' mesti kecut perut hantu tu cabut hihi...
try le buat cam tu.

Tihara said...

saya pernah dicengkam rasa takut mcm ni kak lepas dengar story sorang kawan ni..dia pernah cerita yg masa kawan dia buag air tetiba ada satu tangan, zappp keluar dari lubang tandas sambil tampar montot dia..seram ada, nak tergelak pun ada..tp story ni buat saya jd phobia di toilet yg sunyi sepi...bese le duk hostel mcm2 cerita kuar, berlawan2 nak story cerita paling seram....

aimaniman said...

akak mmg pnakut sikit..kalau p toilet mesti berteman ngan anak..tdo pun mesti psg lampu tdo x boleh gelap trus!!

ieja amieja said...

assalam acik..
biasala tuh acik..lumrah sifat manusia..kalu nak kata penakut, sy lg laaa...hehe

iizza said...

kalau saya pn takut dengar citer2 camtu..

Nazayiena said...

Biasalah tu acik,memang kita manusia kadang2 memang x lari dr perasaan yg mcm itu....

MOH KEMBARA said...

Salam Yong,
Perasaan jer tu. Jangan layan sangat rasa takut.

Deru Ombak said...

Salam AE..
Saya sgt penakut kalau cerita pasal hantu...

Sebab tu saya tak pernah tengok cerita seram..
Sedangkan kwn2 bercerita pun terbawak2...sampai bukak
Lampu satu rumah pun pernah. Haha!

eita said...

sejak duk sorang2 kat umah..
ita dah tak tengok citer seram...
segan nak tengok...
huhuhu

~ Cik Azz ~ said...

Sey ni ponakut gak kak.. Sobab tu sey tak suko tengok cito antu molainkan cito antu zaman p.ramlee dulu..

Biaso ehh bilo raso takut tu datang, maso tu la macam2 yang kito ingat.. Makin laju la poluh koluar, yo tak..? haha..

jemarisuri said...

sbb tu sy tak suka tengok citer seram dan baca buku seram...supaya sy jadi berani...hehe

Karukord Jagau's said...

saya paling takot kalau masuk bilik air kalau ada katak puru....eeee geli laa....x senang nk memerut.....hehheee

zila 4ever said...

sy nie mmg penakut,lbh baik jgn tgok citer seram2..takut nnt asik duk terbayang jew.

fieda said...

saya ni kalau lepas dgr cite seran or tonton cite seram di malam hari mmg penakut giler la..nk tido pun susah..sbb tu tak pernah tgk cite seram mlm2 hari..

Nieza said...

saya pun penakut juga kak..kalau ceter hantu kat tv jgn harapla saya nk tgk:)

Mak Su said...

aiyo... se ni memang penakut ya amek. haahhaha

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum,

Dah lumrah kita sebagai manusia kan Acik Erna. Walaupun kita tahu, tapi perasaan takut kadang2 datang juga.

Kak ani pulak kadang2 tu mimpi yang bukan2, pernah mimpi hantu pontianaklah, kononnya dalam mimpi tu dah baca ayat Kursi dan lain2, tapi hantu tu tak mati juga, sehingga membawa ke mengingau2.

Sebenarnya sebelum tidor tu memang dah jadi amalan membaca ayat2 yang selalu disarankan oleh ulamak kita, tapi tulah, kadang2 tu mimpi juga yang karut marut.

SH said...

Assalam Acik...

Acik cakap pasal seram, sya seram sngt tengok cite amukan pocong tu...sanggup saya tutup tv...biar tk tgk dari nanti teringat2...hehe

Kella said...

hehe.. memang.. kadangkala hati dan minda ni sendiri yg mencetus rasa seram.. kdg2 keterlaluan takutnya! huhu

m.u.l.a.n said...

maap la acik.. saya baca sikit je citer ni.. beberapa baris kt atas je tu.. hehe.. seram sejuk ni..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

terus terang ila mmg penakut hehe

~Sweet Honesty~ said...

hehe..klakar baca crita kak erna.. tua2 pun penakut eekk..haha..sweety pun penakut juga..(^_^)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

gb..citer ju on mmg seram okeh..lps tgk sy x berani duk dalam gelap heheh


acik erna, part ustzah lari angkat kain tu sy tergelak terbahak-bahak..aurat ustazah aurattt HEHE

Asmara said...

aduhai kak, hihi.. saya baca ni pun dah seram nak ke kamar kecil malam2. ;)

Zaitun said...

Salam Erna... saya ni pun dikategorikan kuat penakut juga sebab kalau ada orang cerita hantu nak pergi bilik air pun kena temankan.

Cho Zila said...

tu sebab saya tak suka tengok cerita hantu.. hatta tak seram mana takut terbawa2 ...

Papa Mifz said...

kalo dah terbayang-bayang mmg kecut perut jadi nyer...huhu

EmbunRosaliza said...

Assalam kak, saya pun penakut yg amat ni, mana ada saya tgk cerita seram sorang2 heheh, takut. ni kalo kat umah sendiri ok je, tapi kalo umah org lain byk dok fikir yg bukan2 heheh

mama aini said...

ehem acik..mama selalu tinggal seorg diri..harap2 mama takde perasaan takut..hu2x..