Saturday, April 7, 2012

TAH ANGIN APA YANG MELANDA

Assalamualaikum

Menu tengahari acik tadi
Nasi minyak.sebab semalam tengok didapur Doktor Ina.teringin pulak nak buat lagi pun bahan2 utama ada..
 hero bungsu pun ada balik pagi tadi..sebab semua diarahkan balik
mulanya pelajar perempuan sahaja yang dibenarkan balik
katanya..tapi tadi jam 11 dibenarkan pulak semua pelajar balik bermalam dirumah.

Dah siap masak nasi dan lauk ..(dah tentu ayam)
tah angin apa yang dah melanda acik hari ni dah siap masak nasi teringin nak buat biskut pulak
bahan bahan ada,acik buat je la kan resepi biskut acik ambil dari dapur Asma
sementara menunggu biskut acik buat pulak kek yang dah berkali kali acik buat ni..rasanya ada la 10 kali dah..sejak 2010.resepi kek ni jugak acik ambik dari dapur Asma.terima kasih ye Asma.
kek dan biskut ni memang sedap.biskut baru pertama kali buat dan insyaallah akan buat lagi.

(tadi tu semasa acik buat semua kerja ni..acik rasa pedih ulu  hati.makin lama makin teruk 
nasib baik semua dah siap tinggal nak masuk oven je.
suami acik tolong tengok kan
acik makan ubat dan rehat sekejap..tak mau hilang jugak.acik makan lagi sekali ubat.
sekarang ni Alhamdulillah dah berkurangan
acik mohon maaf pada azie azah..sebab tak dapat nak jumpa dia seperti yang dijanjikan..betul2 tak dapat).

29 comments:

che mid said...

Sakit ulu hati pun berjenis masakan buleh buat... kalu sihat mau berpuluh jenis...

Melati Qistyna's Mummy said...

Sedap2nya sume tuh... Hukk

sal said...

ciannya..tetiba dtg sakitnya......
sempat masak yg sedap-sedap tu......

rehatlah dulu..moga cepat sembuh..

Amie said...

Assalamualaikum Acik,
cantik rupa nasi minyaknya, berderai-derai, tapi tiba2 sakit ulu hati pulak... bawa2 berehat ye Acik.

Tihara said...

sedap2 semuanya kak...akak memang selalu dilanda angin rajin..saya je dilanda ribut kemalasan heheh..akak ada sakit pedih ulu hati ke..take care yea kak

eita said...

dalam sakit2 tu sempat lagi memasak..
rehat lah kak..

ieda said...

wah2 acikkkk cayalahhh dlm x sihat tuu sempat layi nasi minyak .. jeless tul ieda ngan acik nie ;)

kaklong said...

akak buek makan,tapi akak lambek makan..kan dah podeh ulu hati...


tu kek apo tu kak?

ibuintan said...

angun rajin tu kak!

n mesti akak lambat makan ni tu sbb pedih hulu ati

Kamariah Awang said...

Cantiknya nasi minyak Acik... terbujur berasnya.
Pedih ulu hati tu, bukan gastrik ke Acik... Kalau gitu Acik takboleh makan yang pedas2.. tak boleh kosong perut.... Lepas masak cepat2 makan yer..

Fatin Mraz said...

ini bagus punya angin ni acik...

kasihredha said...

salam kak
cepat sembuh ye
banyaknya akak masak..rajin akak

kakngah said...

maso org ngandung kuek boto kono podeh ulu ati ni.. sampai an tido stenby air sebotol kek colah bantal.

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum Acik Erna,

Semoga Acik dah sihat. Dalam sakit boleh juga masak nasi minyak, biskut dan kek.

♥MAMASYAZA♥ said...

rajinnye akak, nasi ada, biskut ada, kek pun ada.

azi said...

Sedapnyer nasi minyak tu akak...biskut dan kek tu pun nampak sedap...rajin betul akak ni..saya kalau buat biskut, time raya sajalah ..:)
p/s..Akak, banyakkan rehat ..akak cuba minum air halia campur sedikit gula batu untuk buangkan angin ye...

LIPISLADY said...

Sallam Acik,

Selamat berhari minggu, Amboii bila tengok je nasik minyak tu, terus terliur, kakmah biasa buat pagi raya je, jauh lagi nak tunggu pagi raya ni, begitu juga kalau tengok kek, memang tak lama lagi kena buatlah tu nampak gayanya.....hehe...

SHAHZEE said...

Assalamualaikum acik erna:)

sedapnya nasi minyak.nampk berselera je.mana lauknye hehehe

sakit2 pun boleh masak mcm2 ek kalau sihat agaknya penuh meja makan hehehe

LIPISLADY said...

Sallam Acik,

Happy Belated Birthday,
Semuga panjang umur,
Murah rezki.

Tak perasan lah Acik,
lama tak blogwalking ni...

Nieda said...

Rajin sungguh acik memasak. Samapi satu pakej hihi

cheqna said...

harap2 time cheqna komen ni acik dah ok..

Queenie said...

Salam Acik,

kalau ada keinginan, tiada yg mustahil utk dilakukan, kan?

moga Acik cepat sembuh ya!

Zareda Norman said...

sakit sakit pun bersemangat maak maak tu.. Zar kalau sakit sikit pun dah tergolek dah. Tak kuasa... Hehehe

jemarisuri said...

alhamdulillah dh sihat...wah sambil2 tu byk plak smpt msk kan...hihi

mamawana said...

Sedap belaka tu.... mesti mabeles air tangan Acik Erna..

Nazayiena said...

Sempatnya acik masak nie semua,
Syukur alhamdulillah sakit ulu hati acik dah ok...

Lynn said...

acik..sedapnya..lynn dah setahun lebih tak masak yg best2..nanti lah..bila dapat tukar ke s.alam balik..baru best dapat masak untuk hubby dan anak2 kan..sekarang nie..lynn rasa puas2 air tangan mak..hehehhe

EmbunRosaliza said...

Assalam kak, cantiknya nasi tu panjang2 je nampak. Pedih hulu hati pun masih byk lagi yg akk masak. jaga kesihatan kak

mama aini said...

ehem sedapnya terliur mama..