JellyPages.com

Sunday, April 15, 2012

APA LA MASAALAH DIA

Assalamualaikum
petang tadi dalam pukul 3..hero kedua 
pi pasaraya yang tak jauh dari rumah acik
balik dari pasaraya  dia cerita..cashier tu mak..
barang barang yang kita letak atas tu
dia main campak campak je ..katanya.
anak acik yang ni memang pantang dia orang kasar2 ni. 

 sakit hati bangah..bangah tinggal je dia
bangah pi ambil lain dah bayar dikaunter lain katanya.
acik tanya..abih tu..kan barang yang kamu beli tu 
dia dah scan.
biarlah katanya.aduhai..sabo je acik..dalam hati..acik fikir..sian jugak dengan cashier tu.

kebetulannya.lepas hantar hero bongsu tadi.acik singgah dipasaraya yang sama.
ada satu kaunter yang tak berapa ramai.acik pi kesitu.
sebelum acik tu da sorang perempuan melayu..tengah tunggu barang dia
acik tengok..cara  cashier tu kasar sungguh..main campak2 je barang dalam plastik..
berdentum dentam bunyinya..kuat sungguh.terus acik teringat apa yang bangah cerita sebelum tu.
masa acik nak bayar..acik beli dua barang je.
macam tu jugak.dicampak2 je dalam plastik tu.
masa nak pulangkan duit dan nak bagi resit ke acik..sampai  terjatuh..kutip ..dia nak letak balik..terjatuh lagi
terus acik tak ambik dah.tu la dia..tuhan nak tunjukkan.

tah apa la masaalah dia agaknya hari ni
ganas sungguh buat kerja.
perempuan tak elok buat perangai macam tu kan
muka kita pun tak mau pandang.

oklah jumpa lagi..insyaallah

39 comments:

  1. Padan muka cashier macam tu...kena tinggal.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum AE..

    Kakya buat sama macam bangah acik tu..

    Dah la kasar, muka bertaut.. Cuka lagi berguna, boleh buat acar...

    ReplyDelete
  3. cashier tu baru putuih cinta kot...tu yg keje x keruan tu.....agaknya la :)

    ReplyDelete
  4. Ya Allah, datang bulan kah??
    mmg buruk perangai

    ReplyDelete
  5. uishh achik ada juga cashier macam tu ke ?? huhuh kalau barang kerasa2 x per , kalau kena roti , telur atau barang2 basah macam mana erkk

    kalau ieda kat situ , harus ku tegur kan aje cashier tuu ekekek

    ReplyDelete
  6. Awat sampai macam tu, kalau akak pun terasa jugak. Dulu ada cashier yg kurang ajaq dengan mak akak, akak terus pi isi borang komplen. Pasaraya besaq bolehla nak isi borang komplen tapi kalau kedai kecik2, nak isi borang kat mana pulak kan.

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum kak... ada jugak orang yang macam tu ye kak... nak naik angin jgn lah buat kat orang yg tak bersalah...padanlah muka dia bila bangah tinggalkan aje barang2 tu...

    ReplyDelete
  8. Kek sini lom jumpo lg cashier cmtu kak.. Kadang2 tu ado lak cashier yg ramah tanyo itu ini kek sey ni haa...

    Mungkin dio ado masalah bosa gak ehh tu... Kok ada yg buek ripot kek boss ehh, abeh la dio kono sound...

    ReplyDelete
  9. Bukan susah nak senyum kan...x perlu kata apa2...kan manis...


    Dgar cite je, AA ble bayangkan,,,

    ReplyDelete
  10. saya pernah terkena ngan cashier camtuh, kita tanya elok2 dia marah2, pehal? sebelum saya dia marah org2 kat depan saya, org2 tu bersungut kat belakang jer, saya tunggu giliran saya, saya buat sesopan2 laku, pun kena jerkah dia, aha! nak kena ko ya?

    saya jerkah dia balik, saya cakap : awak kalo ada masalah ngan laki ker, masalah rumahtangga ker, sila tinggalkan masalah tu kat rumah, jangan jadikan kami mangsa kebodohan awak ok?

    ada tiga row kat situ, semua pandang kat saya dan dia, saya sambung lagi, mentang2 org lain senyap kena tengking awak, naik lemak pulak, apa salah saya sampai awak berlagak sangat? kalau penat sangat kerja, stress, berentilahm jangan nak press org yg tak bersalah, MANA SUPERVISOR SINI?

    terkedek2 sisupervisor datang tanya apehal, saya cakap saya takmu tengok muka budak nih, panggil cashier lain kira barang saya atau saya tinggalkan barang2 nih.

    terpaksalah supervisor tu amik alih tugas dan saya bg warning, lenkali kalau saya datang belanja kat situ, saya taknak tengok muka budak tuh ada kat situ!

    yg benarnya, amsa awal2 saya masuk kes situ saya nampak cashier lorat tu marah2 bercakap dalam talipon, amcam marah pakwe dia jer..
    tu lantak dialah kan, no way dia nak lepaskan kemarahan kat pelanggan kedai, dia pun makan gaji kat situ weii...

    eh, ni blog saper nih, panajngnya citer...erk, balik dulu laa, tata!

    ReplyDelete
  11. yelah..kdg2 mmg ada yg gitu. stkt tak senyum tak pe lagi. tapi jgn la campak2 je brg yg kita beli. Kalau free okey la lagi..ni kita byr tau.

    ReplyDelete
  12. assalam acik..hikk2x..datang kot budak cashier tu..kalau kena kat mama mau naik darah tinggi dibuatnya..kalau tak suka tak payah buat kerja tu..hu2x..

    ReplyDelete
  13. saya pun pernah kena kak...
    kenapa le perlu kasar2 mcm tu kan..
    pelik2

    ReplyDelete
  14. sallam acik,

    Terlebih dulu nak ucap syabas pada Queenie yang berani kerana benar, kakmah pun pernah marah cashier yang bawak masaalah peribadi ketempat kerja macam tu....kita ada hak untuk dilayan dengan baik kan..

    ReplyDelete
  15. Syabas kat Queenie yg berani laser cam tuh. Saya belum pernah ada experience cam tuh maybe sebab muka hubby sy yg garang. Next time kalau saya terkena mungkin akan react yg sama, atau paling tak pun ikut stail bangah acik ni...sempoi jer..

    ReplyDelete
  16. hek3...payah pulak rasa nak tido malam nih pasai telinga dah terlebih kembang dari bantal..

    hiah3....

    ReplyDelete
  17. acik erna, saya pun pernah kena ngan cashier camtu. saya pantang gak ngan cashier yg buat kerja tak ikhlas ni terus sound jer dgn cara gurau pastu dia senyum dan buat kerja dia elok2. kengkadang dorang ni penat agaknya tu yg buat kerja kasar.

    ReplyDelete
  18. Kalau dah campak2kan barang, itu dah melampau.. Orang macam ni patut ditegur.. tak boleh dibiarkan.

    ReplyDelete
  19. Buat kerja macam tak ikhlas jer tuu...kalau dah campak2 jer mcm tuu..

    Geramkan kalau kene mcm tuu...

    ReplyDelete
  20. kak,

    org mcm nie elok pi antar kat utankan..budaya yang tak patut ada,kalau laa pelancung asing yg membeli dan membayar camner gaknyer yea..hish ...buat malu ajeee..
    tapi setakat nie lum terjumpa lagi hal mcm mie..
    respect kat Quinnie yang berani..bagus sungguh..chaiokkkk!!!

    ReplyDelete
  21. maaf lah kak,klu klong ckp ni menyakit kan ati,..tapi klu klong lah ado kek tompek akak,selambo yo klong sound bdk tu,ingat apo kito tak ado adad ko?.huh...!!!

    ReplyDelete
  22. bagus gak anak akak buat gitu..biar ada kesedaran skit..^_^

    ReplyDelete
  23. Akak rasa supervisor dia kena motivasi sikit kat staff dia... jika sesiapa yg ada masalah beritahu... jadi boleh hari tu letak si casier tu kerja kat stor jer... so tak payah lah nak hempas2 barang depan customer :P hehehe...

    ReplyDelete
  24. kajian menunjukkan byk sgt org di landa stress skrg. apa2 pun kita sbagai org islam haruslah byk2 bsabar dn byk istifar.. wallahuallam...

    ReplyDelete
  25. Silap tempatlah pulak dia nak lepas geram dia tu. Apesal barang org tak berdosa jadi mangsa. Kalau tau supervisor dia, mau kena warning tuh. Atau mungkin juga kena pecat.

    ReplyDelete
  26. kalau ngan cheqna..memang menanah r telinga budak tu kena sound ngan cheqna..
    hisshhhh

    ReplyDelete
  27. bt keje kalu tak ikhlas payah gk kan cik...

    ReplyDelete
  28. kalo saya yg terkena pun mesti angin juga ke, mana boleh buat kerja mcm tu. xpe bangah tinggal barang mcm, buat pengajaran pada si cashier tu, yg tak bersopan dgn pelanggan

    ReplyDelete
  29. Hishh, beranginnn je sy bc n3 ni, kalau kena ngan saya pon mmg kena saun... Huh

    ReplyDelete
  30. m.e.g.h.o.y.a.n.
    kesian barang kedai yg tak berdosa..

    ReplyDelete
  31. Alahai..lynn pun selalu gak kena macam tu..kadang2 kalau rasa nak marah..lyn cakap dengan dia tapi guna bahasa yang lemah lembut tapi tegas dan garang..hehe..padahal tak garang mana pun..ekkekekek

    ReplyDelete
  32. la... ada jugak macam tu, tapi mang kita pun asa xbes je even kalau kat kedai mana2, yang kat kaunter tu masam+kasr, malas dah nak g kedai tu asanya (^___^)

    salam ukhwah, is follow sini dari blog kak marya (^___^)

    ReplyDelete
  33. apa lah masalah dia tu.. tak baik la buat gitu dgn customer kan..

    ReplyDelete
  34. Harap2 adala siapa2 yg tegur dia nanti. Dia hanya akan merosakkan imej pasaraya tmpt dia kerja je..

    ReplyDelete
  35. Kalau kena dengan saya, memang terkena nasihat saya nanti...

    Nisa'

    ReplyDelete
  36. bukan anak acik je pantang anak cik ina yuyi pun pantang. dulu cik ina marah gak kalau dia tegur pekerja pasaraya atau kedai makan bila dia rasa tak puas hati, lepas dia terangkan kat cik ina yang dia tegur supaya dorang tu saling menghargai sesama manusia, cik ina fahamlah.

    ReplyDelete
  37. PALING X SUKA CASHIER BERGADUH DEPAN USTOMER @ BUAT MUKA..PENAH SOUND CASHIER KAT PASARAYA "TUT".SAYA KATA KAT DIA 'DIK..APA MASALAH KO NI.NAK KEJE KE TAK NAK?'PADAN MUKA DIA TERKULATU-KULAT KAT SITU

    ReplyDelete
  38. Sepatutnya kerja berdepan dgn org ramai nie kena sentiasa manis wlpn dlm hati ada masalah.

    ReplyDelete