JellyPages.com

Sunday, April 8, 2012

BOLEH KE TAK BOLEH

Assalamualaikum

Tiba tiba pulak rasa nak sarapan cekodok hari ni.
ni la hasilnya..cekodok udang.
banyak jugak  setengah kilo tepung boleh habis tu.sah2 la dah lama tak buat sampaikan laju je makan sekejap je selesai Alhamdulillah.

Menu tengahari tak de..sebab hari ni ada jemputan kenduri kawen..
menunya memang menepati selera negori acik ni.sambal tempoyak daun kayu,masak lomak rebung dan perut,ayam masak kicap dan acar timun.Sedap semuanya.

Sebelum pergi tu acik dengar suara hero acik.
ayah..apa masuk kedalam tu..tak kena lah,tak boleh
ayahnya jawab.apa pulak tak kena,tak boleh..boleh aje.
anak tetap kata tak boleh,ayahnya masuk kebilik acik..dia kata..boleh je kan
bila  acik tengok..memang le tak kena..
patut  anaknya bising.
mana ada orang pakai baju batik masuk dalam macam tu..
tapi acik faham kenapa..anak aje yang tak faham..dah bahagian perut tak boleh nak butang lagi..he he
nasib baik le baju batik tu lengan pendek..

ok lah jumpa lagi..Insyaallah.

25 comments:

  1. Sambal tempoyak mmg kesukaan saya tu...

    Tiba2 teringat kak erna punya sambal tempoyak masa kite jumpa katBB...sedap tau teringat2 lagi ni...

    ReplyDelete
  2. Sedap2 je menu kenduri kahwin tu acik.
    Klu pki baju batik memang xde msk dlm tp klu lengan pdk boleh jgk masuk dlm...

    ReplyDelete
  3. Kalau tongah paneh memang laju yoo abeh ehh kak.. Kok dah sojuk, lomau la sikit.. hehe..

    Tapi kok dah lapar, kogheh pun kogheh la... sojuk pun sojuk laa.. tibai jugak.... haha...

    ReplyDelete
  4. Salam AE..

    Dah tambah kilo la tu sampai tak boleh nak butang.. Hehe
    Semua menu yang di sebutkan tu saya suka.. :)

    ReplyDelete
  5. hehehe....yelah mana ada org pakai baju batik tuck-in kan?!

    ReplyDelete
  6. cekodok udang memang best!!

    hihi kelakar...tak leh butang ye

    ReplyDelete
  7. lame gak x pekena cekodok udang..

    ReplyDelete
  8. hahaahaha
    senyum sorang cheqna baca n3 ini =)

    ReplyDelete
  9. kak..dah sihat ker?

    boleh aje masuk kedalam.
    biasa la tu..maju kedepan katanya :)

    ReplyDelete
  10. Sedapnyer cucur udang tu akak....:)

    Bukan suami akak aje yang tak boleh butangkan baju, saya pun akak...he..he..banyak sangat lemak kat situ...

    ReplyDelete
  11. sedap tu..cekodok udang.minum pulak bersama kopi o panas..tak sedar sepinggan boleh habis mkn sorang aje..

    ReplyDelete
  12. Anak dah besar mestilah pandai nak tengok mana yg cantik dan tidak kan acik... kelakar juga.

    Makan cekodok banyak sangat sampai tak boleh butang hahaha....

    ReplyDelete
  13. akak masak sodap bona,tu yg abg mengnadung tak bersalin-salin tu hahahah!

    ReplyDelete
  14. salam K.Erna..sedapnya ada menu gulai tempoyak.Klu perak belah atie ni..buat kenduri kawen,WAJIB ada gulai tempoyak ikan patin..sedapnyaaaa

    ReplyDelete
  15. aduh kak erna.... masak lemak rebung dengan perut tu memang peberet...kecur air liur...

    ReplyDelete
  16. salam kenal dari kami sekeluarga...

    cekodok udang tu memang sedap ... menu serapan...

    ReplyDelete
  17. menu gulai tempoyak ! ... perghh acikk tu yg sedap tuu ..;)

    cekodok ngan jemput2 makanan yg sama kan .. lain nama je kann ;)

    ReplyDelete
  18. First time makan sambal tempoyak berdaun ,dah jatuh cinta.

    ReplyDelete
  19. First time makan sambal tempoyak berdaun ,dah jatuh cinta.

    ReplyDelete
  20. en. abah suka sgt cucoq jagung. sebelah mlm pun kenkdg dia nak gak sy goreng cucoq jagung, geram gak kengkdg tu

    ReplyDelete
  21. Sedapnye juadah org kawen tu, terliur kite :)

    Lawak tol la si bongsu dok gaduh ngan ayah eh...hehehehe

    ReplyDelete
  22. emm lama gak x makan cekodok udang ni..:)

    ReplyDelete
  23. Assalam kak bila dh komen kat fb, lupa lak mai mkn cekodok kat sini pulak heheh, sedapkan kak mkn panas2

    ReplyDelete
  24. ehem skrg ni musim org kawen.. :)

    ReplyDelete